بازدید 3536

ایران: جامعه جهانی اسلام هراسی در غرب را محکوم کند

نماینده کشورمان در سازمان ملل: زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی اقدامات لازم را برای مبارزه با اسلام هراسی و نقض حقوق اولیه مسلمانان انجام دهد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 05 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، مجید تخت روانچی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی کشور‌ها همچنان از انحصار فناوری‌های ارتباطی مدرن خود برای تحریف و جعل واقعیت‌های سایر کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های در حال توسعه استفاده می‌کنند، گفت: بدین ترتیب وجهه و منافع آن کشور‌ها را مخدوش می‌کنند که ضرورت دارد این وضعیت نامطلوب، مورد رسیدگی فوری جامعه بین المللی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه اظهار داشت این تحریم‌ها سبب افزایش مشکلات اقتصادی، تجاری و مالی برای کشور‌های تحت تحریم گردیده و ضمن تضعیف رشد اقتصادی این کشورها، مانع از دسترسی به تجهیزات و مواد اولیه پزشکی بواسطه ایجاد محدودیت در دسترسی به منابع مالی خارجی می‌شود.

نماینده کشورمان در سازمان ملل ضمن مغایر دانستن این تحریم‌ها با اصول حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه منشور ملل متحد خواستار ادامه تلاش‌های دپارتمان ارتباطات جهانی سازمان ملل در خصوص تاثیرات منفی تحریم‌های یکجانبه بر کشور‌های تحت تحریم و مردم عادی شد.

تخت روانچی در ادامه با اشاره به پدیده رو به رشد اسلام هراسی در غرب اظهار داشت: ایجاد فضای نفرت پراکنی نسبت به اسلام و مسلمانان در نقاط مختلف جهان که توسط رسانه‌های ضد اسلامی و لفاظی‌های تحریک‌آمیز و متعصبانه برخی از شخصیت‌های سیاسی در غرب برانگیخته می‌شود، مایه نگرانی شدید است. زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی این پدیده را محکوم کرده و اقدامات لازم را برای مبارزه با اسلام هراسی و نقض حقوق اولیه مسلمانان انجام دهد. در این راستا، ما از دپارتمان ارتباطات جهانی سازمان ملل می‌خواهیم به تلاش‌های خود برای رسیدگی به این پدیده، به‌ویژه از طریق گرامیداشت ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی ادامه دهد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت و محبوبیت زبان فارسی در تعدادی از کشور‌های منطقه اظهار داشت: مناسب است دبیرخانه سازمان ملل به تلاش‌های خود برای اطمینان از انتشار محصولات رسانه‌ای مختلف به همه زبان‌های رسمی و غیررسمی سازمان ملل، از جمله زبان فارسی که توسط بیش از صد و بیست میلیون نفر در سراسر جهان صحبت شده و به‌طور گسترده به عنوان ریشه فرهنگ و تمدن بزرگ و منبع تفاهم و همبستگی چند ملت است، ادامه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست