بازدید 93293
افشای ناشیگری اطرافیان سرپرست فدراسیون در نشست مهم دوحه

اختصاصی تابناک: خشم رییس فیفا در جلسه با مسئولان ایرانی / رسوایی ضبط صدای اینفانتینو !

رییس فیفا متوجه شده که یکی از اعضای ایرانی حاضر، با تلفن همراهش مشغول ضبط مکالمات وی با مسئولان فوتبال ایران است! او بی درنگ از این اقدام غیرحرفه‌ای و توهین آمیز برافروخته شد و بلافاصله جلسه را ترک کرد؛ آرام کردن اینفانتینو که حسابی شاکی بود و صدای اعتراضی اش باعث تعجب حضار در سالن شده بود، دقایقی طول کشید.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ 30 April 2022

فدراسیون فوتبال، روز‌های بحرانی و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد و با وجود صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی قطر، از راس تا ذیل این نهاد چیزی جای خودش نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از عزل موقت رییس فدراسیون فوتبال ـ که حاصل اتحاد اعضای هیات رییسه این تشکیلات بود ـ اولین جرقه‌های اختلاف بر سر انتخاب سرپرست موقت رخ داد و سپس برخی اقدامات خودسرانه دبیرکل و سرپرست فدراسیون در ماجرای انتقال آخرین بازی تیم ملی با لبنان به شهر مشهد گره را کورتر کرد؛ تصمیمی که به یک فاجعه ملی انجامید و کار به دستور ویژه رییس جمهور و نامه فیفا کشید.

بالا گرفتن جنجال استفاده از گاز فلفل در برخورد با بانوان تماشاگر در اطراف ورزشگاه امام رضای مشهد و همزمانی آن با مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در دوحه، لزوم برگزاری نشست بین میرشاد ماجدی با رییس فیفا را افزایش داد، چون شایعه حذف تیم ملی فوتبال از این رقابت‌ها و همچنین تعلیق فدراسیون ایران با میدان داری رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین، جدی شده بود.

اختصاصی تابناک: خشم رییس فیفا در جلسه با مسوولان ایرانی / رسوایی ضبط صدای اینفانتینو !

این نشست کوتاه ولی حیاتی در حاشیه کنگره سالانه فیفا و مراسم قرعه کشی اتفاق افتاد و هیات اعزامی ایران در گوشه ای با رییس فدراسیون جهانی خلوت کردند تا حرف ها و استدلال های خود را به گوش او برسانند. هرچند سخنان اینفانتینو نشان می داد که هیچ طرح و قصدی برای حذف ایران از جام جهانی در کار نبوده است، یک اتفاق غیراخلاقی و ناشیانه عجیب از سوی یکی از اعضای هیات ایرانی، باعث شگفتی و خشم رییس فوتبال جهان شد و کار را تا ترک جلسه پیش برد، تا حدی که اگر التماس و خواهش نبود، شاید عواقب بسیار بدتری برای فوتبال ایران در همان شب رقم می خورد و نشستی که قرار بود فوتبال ایران را نجات دهد، فدراسیون را دو دستی به ته چاه تعلیق فرو می برد!

از ظهر امروز، زمزمه‌هایی مبنی بر روی دادن یک اقدام غیراخلاقی در حضور رییس فیفا در فضای مجازی و توسط برخی خبرنگاران ورزشی نشر یافت؛ اما تابناک با پیگیری جزییات این اتفاق متوجه موضوع مهمی شد.

بر اساس اطلاعات غیررسمی رسیده به خبرنگار ما، گویا در این نشست رییس فیفا متوجه شده که یکی از اعضای ایرانی حاضر، با تلفن همراهش مشغول ضبط مکالمات وی با مسئولان فوتبال ایران است! او بی درنگ از این اقدام غیرحرفه‌ای و توهین آمیز برافروخته شد و بلافاصله جلسه را ترک کرد که با خواهش و تقاضای پر اصرار برای دقایقی بر سر جای خود ماند. مسئولان ایرانی به اینفانتینو توضیح دادند که این کار عمدی نبوده و به منظور تجمیع سند علیه او و نهاد فیفا انجام نشده و حتی از قبل هماهنگ شده هم نبود.

این گونه به نظر می‌رسد که مسئولان ایرانی برای ضبط سندی جهت ارایه به مقامات داخلی در راستای اثبات تلاش خود برای جلوگیری از تعلیق فوتبال کشور، چنین کاری کرده باشند که در عرف روابط دیپلماتیک در همه سطوح اصلا پسندیده نیست و نوعی توهین به مدعو محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، طرح مسائلی مربوط به تحریم‌های آمریکا و ارتباط آن با بلوکه شدن پول‌های ایران در مقر فیفا، باعث شده بود که مسائل مطروحه در این نشست از حالت عمومی خارج شده و برخی از محور‌های گفت‌وگو نیمه محرمانه و محرمانه باشد. قطعا رییس فیفا علاقه ندارد حرف هایش در پاسخ به درخواست ایران برای بی توجهی به تحریم‌های اقتصادی و ظالمانه آمریکا، ضبط شود.

رییس فیفا که هنوز در شوک ضبط صدایش توسط یکی از نمایندگان اعزامی ایران به دوحه بود، راضی به شنیدن ادامه توضیحات مستقیم مسئولان ایرانی درباره حوادث مشهد، نحوه عزل عزیزی خادم و درخواست دریافت مطالبات ایران از محل پاداش صعود به جام جهانی می‌شود. هرچند فرد خاطی از منطقه دور می‌شود تا اینفانتینو که حسابی شاکی شده بود و صدایش باعث تعجب حضار در سالن شد، بیش از این علیه فدراسیونی‌ها موضع نگیرد.

بر خلاف عکس‌های منتشره که مربوط به لحظات ابتدایی نشست است، در ادامه مباحث نفرات اضافی به جز استیلی، کامرانی‌فر و شخص میرشاد از دور میز کنار می‌روند تا اینفانتینو احساس ناامنی نکند و جلسه تداوم داشته باشد. به احتمال زیاد، فدراسیون فوتبال تمام یا بخشی از این روایت اتفاقات جلسه شبانه با رییس فیفا را رد خواهد کرد، اما گذر زمان همه مسائل را علنی خواهد کرد و نمی‌تواند حقیقت را برای همیشه پنهان نگه داشت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۷
متاسفانه مسئولین فدراسیون همانند مسئولین دولتی بسیار بسیار ضعیف و در حد و جایگاه نشسته اصلا نیستند چیزی که در کشور اپیدمی شده
احیاناً مؤمن نسب نبوده؟
این 6کلاسیها ذره ایی آبروی مانده را هم بر باد دادند !!!!!
لعنت به مافیای کثیف فوتبال
از کی تا حالا به خاطر تماشاگر محروم می کنند؟
خبرهای زردی بیش نیستید
دولت قبل از عمد مسئله زنان را پیش کشید و با گرا دادن به فیفا که فشار بیاورند به ایران که الان این چیزها را می بینیم وگرنه تا قبل آن دولت مشکلی نداشتیم
خدا....!
فدراسیون فوتبال و دو خودرو ساز با هم مسابقه گذاشتن سر حراج ابروی ایران و ایرانی
کشور رو دارن دسته جمعی ته چاه میبرن
وقتی افرادای بدون دانش سیاسی وفنون مذاکره به این گونه جلسات میفرستیم بهترازاین نمیشه با ان فرد خاطی چکارکردید
این کارهای غیر حرفه ای به دلیل عدم توجه به شایسته سالاری در انتخاب مدیران هست .
ما متخصص ژست های اطلاعاتی هستیم. اگر این جام جهانی هم محروم نشویم بالاخره مسؤولین ما با نبوغی که دارند فوتبال و همه ی ورزش های ما را محروم خواهند ساخت.
همشون را بیاندازید زیر قطار
گوشی دسته حمید استیلیه
حداقل های تعامل و مذاکره را بلد نیستن بعد به عنوان نماینده ایران به جلسات مهم فرستاده می شوند
یعنی باید همه شان را عزل کرد
هیچ چیز بلد نیستید
واقعا جای تاسفه
برکناری عزیزی خادم به ان شکل نادرست بود
تیم محل ما نظمش بیشتر از تیم ملیه.اقایون وقتی یک شبه میشن همه کاره ی فدراسیون معلومه متوجه جایگاهشون نمیشن و فکر میکنن رییس فیفا بچه محلشونه
این فوتبال نمونه کوچکی از وضعیت ادار ه این کشور هست ،تنها فرقش این هست که درمورد فوتبال حداقل یه فیفایی هست که پیگیری کنه وگند قضایا رو دربیاره، ولی تو بقیه موارد کسی نیست که به داد این ملت بی پناه برسه !!!ا
تلفن همراه استیلی تو دستشه داره شنود می کنه
تلفن همراه استیلی تو دستشه داره شنود می کنه
هر دم از این باغ بری می رسد
هر دم ازین باغ بری میرسد... ااااه آبرو ریزی کردید خوب شد؟؟؟؟
حتما باید همه کارامون دیوگونه باشه...آخه چرا بلیط فروختی وقتی نمیخواستی راه بدی...مشکل لاینحل این مملکت ورود یا عدم ورود زن به ورزشگاه هست. اونوقت میخوان هزاران مشکل معیشت و گرانی و تورم و اشتغال و زندگی اون دنیای ملت رو هم حل کنن....زهی خیال واهی
مردشور همه نالایق ها رو بشوره تا راحت بشیم
گوشی دست استیلی!
خصلت کارمندای کند ذهن ایرانی
کلا باید کوبید ازنو ساخت
حق داره خب. اگه کسی شعور داشته باشه باید اولش اجازه بگیره حداقل. بابا ابروی ایران وایرانی رو نبرید با این حماقتها.
خدا عقل بده
همه جا باید نشون بدیم که ایرانی هستیم.
اینا انگلیسی بلد نیستن واسه همین داشته ضبط می کرده که بعداً بده یکی که بلده براش ترجمه کنه.
کاش اینایی که اسپری فلفل زدند این مطالب رو بخونن و ببینن که این اقدامشون تا چه حد میتونه برای کشور هزینه ببار بیاره . هر چند که بعید میدونم اصلاً فهم این چیزها رو داشته باشن
امنیتی ها را به مدیریت ارتقا می دهید همین می شود دست خودشان نیست
وقتی استیلی رو بکنن سرپرست بهتر از این نمیشه
عقلانیت و خردمندی چیزی است که به شدت در همه سطوح بهش احتیاج داریم
این نابلدی دیپلماتیک فقط در فوتبال نیست ، غالب هیئت های رسمی ایرانی در ملاقات ها همین وضع را دارند . اکثرا زبان بلد نیستند ، پروتکل های رفتاری در ملاقات های رسمی را نمی دانند ، روش گفتگو و الفبای مذاکره را هم اصلا نمیدانند چیست ، لباس مناسب پوشیدن و حتی در شام های رسمی بدست گرفتن قاشق و چنگال و استفاده از دستمال سفره را بلد نیستند . وقتی این بدیهیات را نمی دانند و کسی هم به آنها یاد نداده مغلوم است که این عواقب در انتظار آنهاست .
کسی نیست به اون همراه بگه اقا یعنی نمی دونی ضبط صدا کار زشتیه
ابرو برای مملکت نذاشتید باور کن ضبط صدا بخاطر این بوده که نمی فهمیدن چی میگه میخواستن بدن به کسی براشون ترجمه کنه
خنده داره دروغ شده جزئی از ما . ضبط صدا عمدی نبوده!!!!!!!!
مگه ریس فیفا چکاره است که عصبانی بشه یا نه
به او چه ربطی داره
بابا اینها دیگه کی هستند! حداقل یه وویس رکوردتر مخفی میذاشتید کسی نبینه! جلوی رئیس فیفا نشستد دارید صدا را ضبط میکنید! چه جیمز باندهایی داریم
کارشون فقط تکذیبه. در حالی که خودشون کذاب هستند
اصلا هدف خاصی نبوده . احتمالا خواستند بعدا گوشی کنن و متوجه بشن که رییس فیفا چی داشت میگفت.
هیچ حقیقی را نمی توان پنهان کرد دنیا انلاین ما می بینه و جالب دروغ گفت برایمان فن بیان شده وراست گفتن سخت البته هنوز می شود خود را درست کتبم کی
بخواهیم شاید دیر شود
حالا شما هم همگام با رسانه های فارسی زبان خارجی کاری کنید ایران تعلیق بشه!!!!
خاک تو سرتون
آبرو ریزی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی