بازدید 18816
۵

استهلال هلال ماه شوال ۱۴۴۳ در آسمان ابری و غبارآلود

گروه‌های رصدی برای استهلال هلال ماه شوال در حالی از ۱۱ اردیبهشت‌ ماه به مناطق اعزام می‌شوند که با جوی ابری و غبارآلود مواجه هستند.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 30 April 2022

به گزارش «تابناک»، علی ابراهیمی سراجی، رصدگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بررسی رؤیت‌پذیری ماه قمری در شامگاه روز ۲۹ هر ماه قمری صورت می‌گیرد و برای ماه شوال بر این اساس نسبت به رصد هلال ماه در پهنه کشور اقدام می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به لحظه مقارنه ماه و خورشید، ادامه داد: این لحظه زمانی است که ماه وارد آسمان شامگاهی شده است و هلال ماه ساعاتی بعد به مرز رؤیت‌پذیری در دنیا می رسد.

رصدگر هلال ماه افزود: لحظه مقارنه ماه و خورشید برای هلال شوال ۱۴۴۳ قمری در ساعت ۵۸ دقیقه بامداد یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ رخ‌ می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به زمان رصد هلال ماه، اظهار کرد: پس از مقارنه ماه و خورشید، ماه به مدت زمانی نیاز دارد تا از خورشید فاصله بگیرد و در منطقه رؤیت‌پذیری قرار بگیرد. بنابراین از غروب فردا، یکشنبه ۱۱ اردیبهشت هلال ماه در مرکز آسیا با ابزار اپتیکی و غرب آفریقا با چشم دیده می‌شود.

عضو ستاد استهلال استان تهران تاکید کرد: در غروب ۱۱ اردیبهشت حدود ۱۹ ساعت از لحظه مقارنه گذشته است، ولی هلال ماه بسیار باریک است و تنها ۰.۶ درصد از سطح آن روشن است. بنابراین هلال در پهنه ایران با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و با استفاده از ابزارهای رصدی، اقدام به رصد هلال باریک ماه شوال خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵
آقا هیچ کس رو هیچ جا نفرستید من دوشنبه عید اعلام می کنم.بودجه اونادرو ام بدین چندتا تفنگ بیهوشی برای محیط زیست و آتش نشانی بگیرن تا حیوان های بخت برگشته رو با تیر نزن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
اگر قرار بود پیشنهاد شما عمل شود که وضعیت مملکت این نبود
زندگی در عصر حجر!!!!!!
همش الکیه. صبر میکنن هرروزی عربستان عید اعلام کرد اینا میگن فرداش عیده. چجوریه که هر سال از عربستان و عراق تا پاکستان همه ماه رو میبینن فقط توو ایران دیده نمیشه؟ روزی هم که ایران عید اعلام میکنه شبش ماه وسط آسمونه
فقط اینو میدونم که شروع ماه مبارک رمضان اشتباه کردید چون روز اول که فرداش روزه گرفتیم ماه بالا بود و راحت دیده میشد یعنی یک روز اشتباه روزه نگرفتیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست