بازدید 4068
۴

شناسایی یک کودک ۹ ماهه مبتلا به سرخک در قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم از شناسایی یک مورد مثبت ابتلای کودک ۹ ماهه که سابقه تزریق واکسن سرخک ندارد به بیماری سرخک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 23 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیامک محبی با اشاره به اپیدمی سرخک در کشورهای همسایه گفت: این بیماری از طریق تردد اتباع کشورها، به ایران وارد شده است به نحوی که تا کنون ۷۳ بیمار مبتلا به سرخک در استان‌های مختلف، شناسایی و تایید شده است.

وی افزود: در استان قم نیز با توجه به برقراری نظام مراقبت و نمونه‌گیری از موارد مشکوک تا به امروز، یک مورد سرخک شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در بین غربالگری‌های انجام شده، ابتلای یک کودک ۹ ماهه که سابقه تزریق واکسن سرخک ندارد تأیید شده است، افزود: تیم‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ثانویه بیماری به دیگران و اطرافیان بیمار را انجام دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
چرا افغانیها رو راه میدید به ایران که بیماری سرخک رو منتقل کنند و باعث همه گیری شوند
انبوه مهاجران که واکسن هم نزده اند، انواع بیماری ها را وارد کشور کرده اند و این برای مردم واکسن زده کشور هم بسیار خطرناک است چون بعد از چند سال اثر واکسن ها کم میشود و اثربخشی واکسن ها هم صد در صد نیست که باعث میشود بیماری هایی که در کشور ریشه کن شده بودند دوباره شیوع پیدا کنند. مثل فلج اطفال و سرخک و سرخجه.
با وجود (سرخک) و (کرونا) و (اُ میکرون بی) آیا تا کنون تجمّعات در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را دیده اید!!!؟؟؟
این شلوغی ها چه جوابی در پیشگاه خدا در (انتقال) و (ابتلای) دیگرا نبه بیماری دارند!!!؟؟؟
چه عبادتی؟؟؟
افغان ها را جمع کنید ونزدیک کشورشان اسکان دهید ........اصلا چرا اجازه ورود میدهید.....اینا که کشته مرده طالبان هستند بمونند کشورشان ..........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست