بازدید 13696
۲

مردم ایران و افغانستان مواظب توطئه دشمنان باشند

کارشناس مسائل شبه قاره گفت: وضع اخیر پدید آمده در روابط مردم ایران و افغانستان نتیجه توطئه‌های دشمنان دو کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 13 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرجاد امین در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما افزود: طراحی این توطئه در بیرون مرز‌های ایران و افغانستان انجام شده است.

وی گفت: اگر گریزی به سوابق تاریخی ایران و افغانستان داشته باشیم در سال ۱۳۷۶ بعد از حادثه‌ای که در مزارشریف اتفاق افتاد یک نوع دشمنی بین ایران و افغانستان شکل گرفت که مانع همکاری بین ایران و این کشور در دوره محدود چهار پنج ساله شد.

فرجاد امین افزود: در وضعیت کنونی ما این ذکاوت و هوشیاری را داشتیم و مراقبت می‌کردیم که در روابطمان حادثه‌ای اتفاق نیفتد که ما تجربه گذشته را یک بار دیگر تجربه نکنیم.

وی گفت: متأسفانه شرایطی به وجود آوردند و سناریو و پازل‌هایی که کنار هم می‌چینند زمینه را برای یک نوع دشمنی و خصومت بین دولت ایران و سیستم حکومتی جدید در افغانستان هدایت می‌کنند.

کارشناس مسائل شبه قاره افزود: مقابله با این شرایط نیازمند هوشیاری مردم ایران و افغانستان است.

فرجاد امین گفت: شرایطی که روز گذشته ما در افغانستان شاهد بودیم نشان داد که توطئه دشمنان کار خود را کرد و آن چیزی که نمی‌بایست اتفاق بیفتد در توهین به نمایندگی‌های ما در افغانستان اتفاق افتاد.

وی افزود: در کشور ما تا حدود زیادی به این فتنه‌های فضای مجازی مردم آشناتر هستند و فریب این کلیپ‌ها و تبلیغات دروغین را نخوردند.

این کارشناس افزود: در این ایامی که تلاش می‌کنند افغانستان هراسی را در بین مردم ایران رایج کنند، مردم فریب این دام را نخوردند و مبتلا نشدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲
در مورد بقیه کشورهای همسایه که از قضا همشون با بخشی از مردم ایران همزبان هستن (مثل افغانستان که با بخشی از مردم همزبان هست) هم ایا چنین نظری داشتید؟
مرگ بر افغانستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست