بازدید 21879
پیمانه اقتصادی

واکنش سخنگوی دولت به معرفی بدهکاران بانک ملی/ پیش‌بینی یک مقام مسئول از آینده بازار ارز/ افزایش قیمت میلگرد در بازار بر خلاف وعده وزیر صمت/ کدام سرمایه‌گذار خارجی با ۹۰ هزار یورو به ایران می‌آید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در معاملات امروز، شرط حضور سهامداران حقیقی در مجامع عمومی شرکت‌ها، نحوه تعامل با رمزارز‌ها در مراحل نهایی و تصویب است، ۳.۵ میلیون تن گندم تا پایان سال وارد می‌شود و رشد ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 10 April 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در معاملات امروز، شرط حضور سهامداران حقیقی در مجامع عمومی شرکت‌ها، نحوه تعامل با رمزارز‌ها در مراحل نهایی و تصویب است، ۳.۵ میلیون تن گندم تا پایان سال وارد می‌شود و رشد ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی را در بر دارد.

واکنش سخنگوی دولت به معرفی بدهکاران بانک ملی

علی بهادری جهرمی شنبه شب در توئیتی با اشاره به اعلام اسامی بدهکاران کلان بانک ملی نوشت: «یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور اجرایی شد؛ بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد.#شفافیت»

رشد شاخص کل بورس در معاملات امروز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۵۰۹۵ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد، به یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۶۸۴ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد حدود هشت هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از قیمت سهام در بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۷۹۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۷ درصد معادل ۸۸ هزار و ۴۶۴ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۸۷۶ تومان رسیده است.

شرط حضور سهامداران حقیقی در مجامع عمومی شرکت‌ها

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس طی ابلاغیه‌ای، خطاب به همه شرکت‌های سهامی‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استثنای نهادهای مالی و پولی و نیز همه حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به استثنای نهادهای مالی و پولی خبر داد.

در این ابلاغیه آمده است: «سهامداران حقیقی می‌توانند در همه مجامع عمومی، شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت نامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخصی حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، حضور به هم رسانند، هر سهامدار برای هر یک سهم فقط یک رای خواهد داشت.»

نحوه تعامل با رمزارزها در مراحل نهایی و تصویب است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: موضوع رمزارزها، روز سه شنبه ۱۶ فروردین در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال تقریباً جمع بندی شده و آماده ارائه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تصویب است. مهران محرمیان در ارتباط تصویری با برنامه میز اقتصاد خبر ۱۴ شبکه یک رسانه ملی درخصوص آخرین تصمیمات بانک مرکزی در برخورد با موضوع رمز ارزها افزود: در خصوص دو موضوع رمز ارزها یعنی تبادل و نگهداری همزمان در کارگروه اقتصاد دیجیتال پیگیری می‌شود که این وظیفه به معاونت اقتصادی دولت سپرده شده و بانک مرکزی مانند برخی وزارتخانه‌های عضوی از این کارگروه است و پیشنهادهای خود را ارائه کرده است.

ما در بانک مرکزی معتقدیم این قضیه (رمزارزها) اولاً نباید خیلی به آن دامن زده شود، به خاطر این که دامن زدن کامل به این مساله می‌تواند حاکمیت پولی کشور را دچار مشکل کند، در عین حال برای بهره‌مند شدن کشور از بحث تکنولوژی بلاکچین هم نمی‌شود همه این فضا را بست و گفت هیچ‌کس در این حوزه فعالیت نکند. در کل الان این موضوع نهایی شده که با وزارت صمت و با محوریت سامانه جامع تجارت از رمز ارز استخراج شده در کشور برای واردات انجام شود. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص تصویب قانون ثبت ملی داده‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تبادل اطلاعات و داده‌ها چالش خیلی بزرگی است که بیشترین وقت این معاونت صرف آن می‌شود، اما مصوبه روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مجلس شورای اسلامی، یک اتفاق مثبت و قدم رو به جلویی است.

پیش‌بینی یک مقام مسئول از آینده بازار ارز

دبیرکل کانون صرافان درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار ارز طی روزهای آتی گفت: با توجه به افزایش فروش و قیمت نفت که در ارزآوری تاثیر مثبتی دارد و تکانه جدی نیز در بازار دیده نمی‌شود، نمی‌توان برای آینده نزدیک بازار ارز نوسانات قابل توجهی را متصور شد.

سعید مجتهدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعلی بازار ارز اظهار کرد: ملاک بررسی وضعیت بازار ارز و پیش‌بینی آینده آن، بازار متشکل ارزی و تغییرات نرخ‌ها در این بازار است که نرخ‌ها در بازار متشکل ارزی با نرخ پارسال تفاوتی نداشته است. با افزایش قیمت نفت که در اواخر سال گذشته، شاهد آن بودیم و کنترل سیستم بانک مرکزی روی حساب‌های ریالی که توان انجام حوالجات بالای ۲۰۰ میلیون تومان را ندارد، نمی‌توان برای آینده نزدیک بازار ارز نوسانات قابل توجهی را متصور شد.

وی در ادامه بیان کرد، با پیشرفت روند برجام، می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار ارز را داشت. دبیر کل کانون صرافان ادامه داد: با توجه به افزایش فروش و قیمت نفت که در ارزآوری تاثیر مثبتی دارد و تکانه جدی نیز در بازار دیده نمی‌شود، نرخ دلار در بازار متشکل ارزی در کانال ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان قیمت‌ها باقی خواهد ماند. مجتهدی در پایان از بانک مرکزی درخواست کرد که مجوز فروش ارزهای متفرقه با شرط معافیت از نگهداری سه روزه ارز به صرافی‌ها داده شود و تاکید کرد: این اطمینان خاطر را می‌دهم که با این اقدام تکانه‌ای به بازار تحمیل نشود و صرفا خدمت‌رسانی صورت بگیرد.

افزایش قیمت میلگرد در بازار بر خلاف وعده وزیر صمت

فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: در روزهای اخیر، قیمت دو قلم اصلی مصالح ساختمانی شامل سیمان و میلگرد افزایش داشته است. در حال حاضر حداقل قیمت میلگرد در سایزهای بالا ۱۸ تا ۳۲ حداقل کیلویی ۱۸ هزار تومان است. در سایزهای کوچک‌تر (۸ تا ۱۶) نیز بین هزار و تا ۱,۵۰۰ تومان به این رقم در هر کیلو افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: این افزایش قیمت میلگرد از سوی تولیدکنندگان اتفاق افتاده و آنها محصولات را با قیمت‌های بالا در بورس کالا عرضه می‌کنند. این در حالی است که میلگرد در اسفند ماه سال گذشته کیلویی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان بود. دبیر کانون سراسری انبوه سازان اظهار کرد: سیمان در بورس کالا کیسه‌ای ۴۷ و در بازار مصرفی ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ کرایه حمل، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، هزینه تخلیه و بارگیری، هزینه بنکداری و … نیز به آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در سفری که اواخر اسفند گذشته به خوزستان داشت و در بازدید از فولاد خوزستان، وعده کاهش قیمت آهن و میلگرد داد، گفت: سیمان و میلگرد ظرف سه سال اخیر رشد عجیبی داشته‌اند و به یک بحران در بازار مسکن نوساز تبدیل شده‌اند.
به نقل از مهر؛ گفتنی است، فاطمی امین وزیر صمت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ۲۰ اسفند اظهار کرده بود: در روزهای اخیر به لحاظ درگیری‌های روسیه با اوکراین، قیمت مواد اولیه افزایش یافته که سبب افزایش نرخ میلگرد شده، اما راه‌حل کنترل قیمت مواد اولیه میلگرد، اعمال عوارض بر صادرات است؛ مراحل آن در ستاد تنظیم بازار به پایان رسیده و هفته آینده ابلاغ خواهد شد که به مرور به رفع التهاب بازار میلگرد منجر می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
سلام. ویران کردن ساخت و سازهای سواحل و اعلام ابر بدهکاران بانکی چه سودی دارد وقتی که مردم نمی توانند از آن استفاده کنند و این، به نفع مردم نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
نظری ندارم
عامل اصلی گرانی خود دولت است
اعلام اسامی بده کاران به هیچ درد نمیخورد تا زمانی که:
1-اسامی شخصیت ها و مقاماتی که اینها به پشتوانه آنها از بانکه وام بدون وثیقه گرفته اند اعلام نشود.
2-اعلام شود که این مسئولین چه مقدار با این همکاریشان از این وامهای کلان بهره مند شده اند.
3- چرا حالا
4- تا به حال چه کرده اید در جهت وصول مطالبات.
5- این اشخاص و مقامات همکار در حال حاضر در کدام پست حکومتی مشغول کار هستند و به دستور چه کسانی در این پست ها گماشته شده اند.
6- کدام یک از این افراد در این چند سال که همه میدانستند و اعلام نمیکردند به خارج از کشور گریخته اند و در حال خرج کردن هستند.
7- چه اقدامی با پلیس بین الملل برای استرداد این افراد شده است. یا مثل خاوری در امنیت و آرامش بسر میبرند.
8- چرا امثال خاوری در آرامش هستند و لی زم و ریگی را از توی هوا شکار میکنند.
اینها اکر برای عموم مردم روشن نشود اعلام اسامی فقط خوراک خبری افراد ساده لوح خواهد بود.
گول وعده ها مبنی بر کاهش آرماتور و سیمان را خوریم متاسفانه به شدت ضرر کردیم
ای کاش وقتی آرماتور کیلویی ۱۵۰۰۰ و سیمان کیسه ای ۴۰ هزار بود به امید کاهش قیمت کار را تعطیل نمی کردیم
الان خاک بر سرمون شد
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
هنوز هم گول وعده می خورید؟ پس هم سال شما حقشان است؟
حالا معرف ی کردی که مردم برن دستگیرشون کنن ؟؟؟؟
خب مگه نباید بازخواست بشنانجام بدین دیگه
کدوم وعده وزیر درست از آب در آومد
مثل این میمونه که اعلام کنند فلان کارخانه را ساخته ایم ولی هیچ تولیدی ندارد.وقتی پول مملکت برگشت داده نمی شود چه سودی دارد که اسم مهره های سوخته را اعلام می کنید.
اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کردند یا لیست حروف الفبا
کدوم وعده وزیر صمت عملی شده که این ئومیش باشه
اعلام این اسامی فقط برای بازی اسم فامیل خوبه. وگرنه وقتی قرار نیست پولی برگرده و به خاطر خیانت های اقتصادی و ضربه های مهلک به زندگی مردم اتفاقی بیفته این کار فقط نمک پاشیدن روی زخم مردمه
اگر در اینترنت سرچ کنید سال 93 همین گروه با آب و تاب فراوان به عنوان ابربدهکار بانکی معرفی شده اند. گمانم سال 1408 رییس جمهور بعدی نیز نخستین لیست ابربدهکار بانکی را با سر لیست گروه منتشر کند.
نسبتهاشون رو اعلام بفرمایید بهتره
قیمت ارز با توجه به مجموع تورم سالهای 97 تا 1400 باید حدود هفت تا هشت هزار تومن باشه، گرانی مازاد کار دولته برای جبران کسری بودجه.
تا زمانیکه مسله برجام حل نشود وضع اقتصاد هم همین است و بد تر
اقتصاد را به برجام گره نمی زنیم هم جز شعار چیز دیگری نیست
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
برجام هم امضاه بشود باز همین است، برجام هم امضاه می شود و خواهی دید که هیچ اتفاق خواصی نخواهد افتاد.!؟
هیچ وقت دولتهای ما مردم را تشویق به سپرده گذاری ارزی در بانکها نکردند دولت مردم را در مورد ارز نامحرم میداند به همین دلیل جیب دولت همیشه خالی است چرا باید میلیاردها دلار ارز خانگی در منازل باشد چرا دولت و مردم با هم مشارکت ندارند
یعنی حالا مردم بروند پول را از بدهکاران بانکی بگیرند خب از اول نمی دادید حالا برای ما تعیین تکلیف کنید که چکار کنیم اگر به ما بدهکار هستند سهم ما را بفرمایید تا برویم درب منزلشان بگیریم . حالا که زحمت کشیدید اسامی را گفتید آدرس منزلشان را هم بدهید
وزیر صمت بی خبر از وضعیت بازارها
اکنون هرکیسه سیمان در روستاهای استان هرمزگان 90 تا 100هزار تومان به فروش می رسد.و علت این گرانی اجرای سیاست های غیر کارشناسانه دولتمردان می باشد. از زمانی که سیمان در بورس عرضه شد این کالا همچنان از دسترس مصرف کنندگان خارج شد.
اعلام اسامی بدهکاران بانکی بسیار بد انجام شده و مبالغ یا اعلام نشده و یا اگر اعلام شده معلوم نیست به ریال هست یا دلار و اگر به دلار یا دیگر پول های خارجی هست ولی به ریال اعلام شده مبنای محاسبه چقدر بوده ، به هر حال گنگ و نا مفهوم بود و معلوم است کماکان بانکها علیرغم دستور مشخص رییس جمهور علاقه‌ای به توضیح واقعیات ندارند چرا که اصل خلاف را همان بانکها با زد و بند انجام می دهند و خودشان یک پای خلاف هستند ، البته اکثر انها .
اقای سخن گو مردم اعلام بدهکاران بانکی وسایر خرابکاری های دولت را جز وعدههای رییس جمهور نمی دانند بلکه گشایش در رزق وسفرههای ملت را از وعدههای اصلی می دانند که متاسفانه هرروز با گرانی اقلام غذایی ملت فقر وگرسنگی وتنگدستی ارمغان دولت برای ملت است .
پیش بینی مقام های مسئول و غیر مسئول همیشه این است ارز رشد نمیکند و بورس رشد میکند
اسامی رو اعلام کردند چرا مردم رو مسخره میکنید مملکت داره منفجر میشه از گرانی مردم دیگه برنج نمیتونن‌ بخرن شما اسم اعلام کنید چه فایده ایی برای مردم داره
✅رئیس جمهور ومعاونین محترم در سازمانهاومشاورین اقتصادی؛بارهااعلام کردیدکه افزایش حقوق هاتورم زااست !تکلیف دولت قبل بردوش دولت جدید بوده،افزایش ۱۰درصدی حقوق ها نسبت به تورم حدود۵۰درصدی باوجودحقوق های نجومی وبالاو۷برابری حداقل بگیردرطول تاریخ بودجه ریزی بی سابقه است!یا تورم رامهار کنید و به ۱۰درصدبرسانید!یاحقوق های خودوهمه رابه زیر۱۵میلیون وماننددیگر کارکنان وبازنشستگان کاهش دهیدتا تورم مهار شود!چطور میشود به یک حقوق بگیر بازنشسته ۵میلیونی۵۰۰هزاروبه یک حقوق بگیر۲۵میلیونی۲/۵میلیون اضافه وتورم مهارشود!متاسفانه شما بجای مهار تورم حقوق بازنشستگان را مهار کرده اید؟!.
چرا مبلغ بدهکاری رو ننوشتید . چرا برای بعضیا اسم کوچک بعضی اسم و فامیل و بعضی فقط فامیلی نوشتید .
این دولت خیلی دوست دارد نمایش مبارزه با فساد و اینکه کلا دارد خیلی کار میکند را ا نجام بدهد با تمام تبلیغات و بسیج شدن صدا سیما برای نمایش اش بدشانسی اش این است که مردم دیگر حال و حوصله این چیزها را ندارند و باور هم نمی کنند توجهی هم نمیکنند . فعلا چیزی که همه درک میکنند این است که دولت با تمام ادعای اش حریف گوجه فرنگی هم نشده است میلگرد پیشکش
بعضی گویا به طرفداری از بدهکاران بانکی نظر میدهند.
قیمت میلگرد نسبت به سال ۹۹ که ۵۸۰۰ بود تقریبا ۳ برابر شده‌.اگر وارد میکردیم قطعا ارزونتر درمیاد. اکثر کارخونه های فولاد دولتی یا شبهه دولتی اند. خب صادرات مواد اولیه به چین و هند رو ممنوع کنید تا شمش و تختال به سهولت و به قیمت مناسب دست نورد کار برسه. اینا همش بدبختی صادراته.دلارش تو جیب خواص میره بدبختی و گرونیشو ملت تحمل میکنن!!!!!!!
والا من کارمندم میخوام ۲۰ تومان وام بگیرم چندتا ضامن کارمند میخوان بعدش یه قسط عقب بیفته زنگ میزنن جلو حساب مسدود میشه و ... اینا چطور وامهای چند میلیاردی گرفتند و پس ندادن؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
بابا بیخیال!!
هنوز این موضوع برای شما سواله !!؟؟؟
وزیر خیلی حرف زده الان پشیمونه
حذف قرعه کشی خودرو کوچکترینشه
حالا با این اعلام لیست بدهکاران مثلا ما چیکار کنیم؟؟؟
موارد برای شفاف سازی خیلی چیزهای دیگه هست، بیخود مردم را گول نزنید
این بدهکاران اکثرا موقعی که دلار هزار تومان بود وام گرفتند و موقع پرداخت هم باید بر اساس دلار هزار تومانی وام را بدهند نه دلار سی هزار تومان
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی