بازدید 6050

واکنش علمای اهل سنت خاش به هتک حرمت حرم رضوی

علمای اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی اخیر در مشهد و هتک حرمت به حرم امام رضا(ع) را محکوم کردند.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 08 April 2022

به گزارش «تابناک»، امام جمعه اهل سنت خاش روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هر گونه حرکت تروریستی و جنایت در نزد اسلام، اخلاق و منش انسانی محکوم بوده، بنابراین هتک حرمت به حرم رضوی و تعرض به سه روحانی را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد و علمای اهل سنت خاش این عمل شنیع را به شدت محکوم می کنند.

مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: دشمنان اسلام از وحدت و همبستگی مسلمانان هراس دارند و تعرض به مردم و علمای شیعه و سنی برای آنها تفاوتی نداشته و دست نشاندگان استکبار به فکر رسیدن به منافع خودشان هستند.

وی افزود: اهل بیت(ع) و خاندان پاک رسالت در نزد اهل سنت دارای جایگاه بالایی هستند و یقینا تعرض به حریم و ساحت امام رضا علیه السلام، تعرض به ساحت پیامبر اسلام (ص)است و اهل سنت این عمل بسیار زشت را محکوم می‌کند.

امام جمعه اهل سنت خاش ادامه داد: دشمنان اسلام با هدف ایجاد تفرقه و ضربه زدن به آرمان وحدت اسلام ناب محمدی (ص) دست به ترور ناجوانمردانه می زنند، بنابراین ضرورت دارد مسلمانان با هوشیاری و بصیرت دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام کنند.

امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم با محکوم کردن هتک حرمت به حرم رضوی و تعرض به سه روحانی را محکوم کرد و گفت: دشمنان اسلام با ترفندهای جنایتکارانه خود قصد بر هم زدن آرامش و امنیت کشور و ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را دارند، بنابراین این اقدام شنیع، عوامل استکبار جهانی از دیدگاه علما و اقشار جامعه اهل سنت محکوم است و از مسوولان خواهان محاکمه هرچه زودتر مسببان این اقدام هستیم.

مولوی عبدالستار حسین زهی اظهارداشت: حمله ناجوانمردانه فرد کوردل و عامل استکباری به طلاب دینی در حرم رضوی اقدامی کورکورانه و همسو با افکار تروریست‌ها بوده این عمل شنیع دل مردم اهل سنت و ملت بزرگ ایران را به درد آورده است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مذاهب و امت اسلام هستند، اما دشمنان باید بدانند ملت هوشیار ایران اسلامی با اتحاد یکپارچه و همبستگی خود اجازه نمی‌دهند که آنها به اهداف ننگین شان دست پیدا کنند.

فرماندار خاش نیز گفت: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان عاقل و با وجدان، مومن و مسلمان و حتی در نزد غیر مسلمان به شدت محکوم است، بنابراین امیدواریم عامل این جنایت هر چه سریعتر به سزای عمل ننگین خود برسد.

صاحب گل صالحی بیان کرد: حادثه جنایتکارانه حمله به سه روحانی جلیل القدر از طلاب جهادی و مخلص مشهد در روز سوم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا علیه السلام توسط فردی تکفیری و جاهل و گمراه محکوم و مردود بوده و جامعه شیعه و سنی خاش و استان سیستان و بلوچستان این عمل زشت را محکوم می کنند.

به گزارش ایرنا، یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرد.
هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان خدمت در گروه‌های جهادی و ساکنان حاشیه شهر مشهد بوده اند.

در این حمله تروریستی حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید، حجج الاسلام پاکدامن و دارایی پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شدند که حجت الاسلام پاکدامن به وضعیت پایداری رسید و بهتر شد و سپس به بیمارستان رضوی انتقال یافت، اما حجت‌الاسلام دارایی یکی دیگر از روحانیان مضروب بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم