بازدید 58190

متن نهایی توافق وین آماده و روی میز است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت جمع‌بندی مذاکرات وین گفت که متن نهایی توافق اساسا آماده و روی میز است.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ 28 March 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نبیلا مسرلی این مطلب را روز دوشنبه در نشست خبری از بروکسل بیان کرد و افزود که گفت‌وگوها همچنان جریان دارد و به مرحله نهایی نزدیک شده است.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر به مذاکرات وین بازگردیم و توافق را به نتیجه برسانیم. این مقام اروپایی یادآور شد که مذاکرات از ۲۰ اسفند وارد یک دوره تنفس شده تا «هیات‌ها برای اتخاذ تصمیم‌های نهایی و خیلی سخت سیاسی به پایتخت‌ها برگردند.»

وی افزود که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمام طرف‌ها و آمریکا در تماس است تا توافق نهایی محقق شود.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دست یابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هفته پیش در سخنانی تصریح کرد: چهار موضوع به عنوان خط قرمز خودمان در مذاکرات پیش رو داشتیم. از چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده است و به مرحله توافق رسیدیم اما دو موضوع از جمله تضمین اقتصادی همچنان باقی مانده است.

وزیر خارجه تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع باقی مانده داشته باشد آماده هستیم در نخستین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم.

وی با اشاره به ضرورت برداشتن گام‌های ملموس و اعتماد ساز از سوی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۴
به خرج من (جدی و بدون شوخی میگم) متن را ببرید یکی از دارالترجمه های میدان انقلاب ترجمه کنن، بعدش بدید مقامات کشور از مجلسی ها گرفته تا دولت و کارشناسان محض رضای خدا حداقل یکبار از روش بخونن، اینطوری نشه که فردا بگن اینجاش رو نخوندیم، اونجاش رو نخوندیم، ضمیمه را فکر کردیم مهم نیست و نخوندیم و اینجور حرفها. جان مادرتون یکبار از اول تا آخر چیزی که قراره امضا بشه را بخونید. یک سر سوزن مسئولیت پذیری واقعا چیز خوبی هست.
متن نهایی توافق اساسا آماده و روی میز است.
یک سال بعد متن نهایی توافق اساسا آماده و روی میز است.
دو سال بعد ....... داستان ادامه دارد
500 میلیون دلار که از انگلیس گرفته شد یک پوندش وارد ایران نشد و نیامده هپل هپو شد این ۱۳۰ میلیارد دلار هم که آزاد خواهد شد به همان سرنوشت گرفتار می شه مخصوصا پوتین درگیر جنگه و به شدت به دلار نیاز داره !!!!!
عجب!!!!!!!! توافق وین. شما واقعاً فکر می کنید مردم ایران نمی فهمند؟!!!! توافق وین دیگر چه صیغه ایست. خجالت نکشید بنویسید بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام . همان برجامی که آقای دکتر ظریف به امضاء رساندند با از دست دادن برخی از امتیازات.
برجام باید موافقت بشه چون(خوشبختانه یا متاسفانه) چین قرارداد سرمایه گذاری کلان در ایران رو داره.هیچ کشوری هرگز حاضر نخواهد بود در کشوری که لرزش امنیتی داره یا منطقه ای که مرتب درش تیرو توپ در میکنند سرمایه گذاری کنه.قرار داد امضا میشه و باید وباید منطقه آروم باشه.روزنامه هایی مانند کیهان و همفکرانش هم چاره ای جز قبول آن ندارند...
۱۴۰۰که تمام شد عجله نکنید تاپایان۱۴۰۱وقت دارید مردم را سرکار بگذارید
خب آمریکا یه کم داره زور میگه .چطور اسراییل از ۲۰ سال قبل میتونست هم به عراق به اون مرکز هسته ایش بدونه هیچ توجیح حمله کنه هم همیشه به سوریه و یلدای جولان و لبنان و و و ....حمله کنه اما ایران تا میاد یه سده دفاعی درست کنه بازم اسراییل هی تو سوریه و خودته ایران به ایران حمله می‌کنه اما همین کارو اگه ایران در مقابله حمله ی اسراییل جواب بده میشه مجرم؟؟؟..پس اینجا باید قشنگ به منافع ایران رسیدگی بشه .نه اینکه چشم بسته بگیم بنویس یا ببندد که مردم خسته شدن ..نه این ببند و امضا بده یعنی دو سال دیگه زیره بدترین توهین و حمله باید به راحتی بریم و بشینیم نگاه کنیم .مرگ بر اسراییل و آمریکا درست نیست من اعتقادی به شعار ندارم ولی به اینکه با ریونه نرم میشه مار و از لونه کشید بیرون بیشتر اعتقاد دارم ..درود بر ایران و سرفه ایرانی ......
توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری!!!!!! رفع شود.
زرشک
فقط لب و دهنید و ادعا
ایران اهل مذاکره است ، تحریم علیه سپاه جدا از برجام نیست ، آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را بردارد و راستی آزمایی شود و تضمین دهد که در دولت‌های آینده از برجام خارج نشود . فریبکاری توسط آمریکا ممنوع .
چندماهه که هرروز میگید اماده است نهایی شده یک قدم بیشترنمانده
تمامش کنید
تا تمام تحریم ها رو بر ندارند و سر تعظیم در مقابل ملت بزرگ ایران فرود نیاورند توافق بی توافق
همه ماسرکاریم
از وقتی که حس کردیم خودمان را میشناسیم تو تحریم هستیم به از وقتی هم که بچه ها مون چشم باز کردند برجام پیرشدیم عمر و جوانی مون رفت این مشکلات وگرانی تمام نشده
هی میگن متن آماده است پس کو توافق همش سر کاریه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی