بازدید 7059

رهاسازی خودروهای گرفتار در کولاک برف گردنه تکاب

رییس جمعیت هلال احمر تکاب گفت: سرنشینان ۱۲ خودرو که ساعاتی پیش در گردنه برفی مایین بلاغ محور تکاب - شاهیندژ گرفتار کولاک شدید شده بودند، توسط نجاتگران جاده‌ای امداد رسانی و رهاسازی شدند.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ 28 March 2022

به گزارش «تابناک»، جعفر سعیدی بامداد دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها متعلق به مسافران نوروری بودند که به دلیل لغزندگی جاده و بارش برف و کولاک نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند و در گردنه سخت گذر مایین بلاغ در ۳۵ کیلومتری تکاب گرفتار شدند.

وی اظهار کرد: امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر تکاب بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع شبانه به این محل اعزام و به این خودروها امداد رسانی کرده و آنها را به زنجیر چرخ مجهز کردند.

رییس هلال احمر تکاب ادامه داد: همچنین ۲ خانواده که خودروی آنها در جاده برفی دچار مشکل شده و قادر به تردد نبود در پایگاه جاده‌ای هلال احمر در گردنه مایین بلاغ اسکان اضطراری بافته و از سرمازدگی نجات یافتند.

مسافران نوروزی از تردد شبانه در جاده های تکاب خودداری کنند

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب نیز گفت: با توجه به یخبندان و کولاک شدید در جاده‌های منتهی به تکاب و لغزنده بودن مسیرها، از همه مردم بویژه مسافران و گردشگران نوروزی تقاضا می‌کنیم از تردد شبانه و غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شهرستان خودداری کنند.

حبیب الله شیوخی اضافه کرد: به دستور فرماندار تکاب و رییس شورای هماهنگی فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان، همه ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان و اعضای ستاد از جمله راهداری، هلال احمر و اورژانس برای امدادرسانی احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: محورهای مواصلاتی تکاب از جمله گردنه مایین بلاغ روز یکشنبه در چند نوبت برف روبی و بازگشایی شده است.

بارش برف و کولاک از آغاز عید نوزوز بطور پراکنده در شهرستان سردسیر تکاب در جنوب آذربایجان غربی ادامه دارد و در چند روز گذشته کولاک شدید موجب اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی برخی مناطق این شهرستان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار