بازدید 4339

نروژ پذیرای هزاران پناهجوی اوکراینی خواهد شد

دولت نروژ پنجشنبه شب اعلام کرد، دو هزار و ۵۰۰ پناهجوی اوکراینی را از مولداوی، یکی از فقیرترین کشورهای اروپا، به نروژ انتقال خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 18 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، یوناس گهر استور نخست وزیر نروژ در کنفرانس مطبوعاتی گفت: علاوه بر این به ۵۵۰ پناهجو که نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند به اضافه دو هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای خانواده آنها نیز فرصت ورود به کشور داده می‌شود.

استور در ادامه افزود: مولداوی درخواست کمک کرده است و نروژ به یاری این کشور خواهد رسید. علاوه بر این ما می‌خواهیم برخی از آسیب پذیرترین پناهندگانی را که این جنگ وحشتناک باعث آن شده است، به کشو منتقل کنیم.

پل دیلون سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت روز سه‌شنبه گفت: تعداد افرادی که از آغاز تهاجم ارتش روسیه به اوکراین از این کشور فرار کرده‌اند به سه میلیون نفر رسیده است و از این آمار بر اساس آمار صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گفته سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، از سه میلیون پناهنده ثبت شده ۱۵۷ هزار نفر نیز از اتباع کشورهای دیگر هستند که از اوکراین فرار می‌کنند.

لهستان بیش از نیمی از پناهجویان اوکراینی را پذیرفته است، رومانی، مجارستان و مولداوی نیز مقاصد محبوبی برای پناهندگان اوکراینی هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار