بازدید 2611

تاثیر کاهش پرتفوی بیمه ای بر نقدینگی شرکت های بیمه

کد خبر: ۱۱۰۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 08 March 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مجید قلی‌پور مدیرعامل بیمه آرمان در نشست خبری از افزایش سرمایه بیمه آرمان از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود:  با مجوز های صادره از سوی بیمه مرکزی و سازمان بورس این سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران، تا پایان تابستان به ۶۰۰ میلیارد تومان می رسد. وی افزود: با افزایش سرمایه از یک سو نقدینگی که مشکل اصلی سالهای اخیر بود رفع می شود و از سوی دیگر قادر خواهیم بود در بازار بیمه اتکایی ورود کنیم. وی با اشاره به به بزرگترین مشکل بیمه آرمان در سالهای اخیر گفت: کاهش شدید پرتفوی بیمه ای باعث شده بود تا نقدینگی به شدت کم شود.

مجید قلی‌پور با اشاره به مطالبات شرکت بیمه آرمان که در صورتهای مالی شرکت هم آمده، اظهار کرد: مطالبات کلان ما مبلغ ۴۵ میلیارد تومان از شرکت سایپا، ۲۳ میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو و ۱۳۰ میلیارد تومان از بانک مسکن و مربوط به سال ۱۳۹۸ به قبل بوده که بخش بزرگی از این مطالبات تعیین تکلیف و دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پرتفوی سال اینده شرکت به ۸۰۰ میلیارتومان برسد، ادامه داد: در تدارک برگزاری مجمع در روزهای پایانی امسال و یا روزهای ابتدایی سال جدید هستیم تا افزایش سرمایه ۶۰۰میلیارد تومانی ما تصویب شود.

قلی‌پور در خاتمه عنوان کرد: کل خسارتی که این شرکت در سال ۱۴۰۰ پرداخت کرده، ۳۰۱ میلیارد تومان بوده که ۱۲۵ میلیارد تومان در شاخه بیمه شخص ثالث بوده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی