بازدید 4545

برخورد قاطع با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش‌زا در بستر اینترنت منتظر برخورد قاطع و قانونی مأموران و کارشناسان پلیس فتا باشند.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 01 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا فدائیان روز سه‌شنبه به رسانه ها اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه آخر سال و عید نوروز، برخی افراد سودجو و متخلف اقدام به خرید و فروش مواد محترقه از طریق فضای مجازی می کنند.

وی گفت: پلیس فتای استان سمنان با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود شناسایی عاملان فروش مواد محترقه خطرناک و آتش زا در فضای مجازی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

فدائیان گفت: کارشناسان پلیس فتا اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی سایت، وبلاگ و صفحات شبکه‌های اجتماعی که اقدام به انتشار مطالب در خصوص روش ساخت، تبلیغ و عرضه مواد محترقه در فضای مجازی می کنند را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به ضعف و ناآگاهی برخی کاربران سایبری به مفاد قانونی در این موضوع گفت: افرادی که با ایجاد وبسای و پروفایل در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می کنند، بر اساس قانون مجازات اسلامی مرتکب جرم می‌شوند و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: فروشگاه های اینترنتی که این فرصت را در اختیار فروشندگان این محصولات خطرناک قرار می دهند نیز آگاه باشند این عمل جرم است و برابر قانون، مجازات لازم تعیین شده است.

وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش های سایبری است و کاربران با مراجعه به آنها می توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با ماموران پلیس فتا در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی