بازدید 13476

راهنمای کامل استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

استعلام بیمه ماشین با وارد کردن اطلاعات شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه نامه فرد بیمه شده، تلفن همراه ثبت شده یا حتی وارد کردن کد ملی بیمه گذار در کادرهایی که در سامانه برای استعلام مشخص شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 28 February 2022

راهنمای کامل استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

بیمه شخص ثالث چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر فرد یا افرادی تصادف کنند و دچار خسارت مالی و جانی شوند، تمامی این هزینه‌ها به عهده بیمه شخص ثالث خواهد بود. همه صاحبان خودرو باید به صورت اجباری اقدام به تهیه این بیمه نامه کنند. حقیقت هم این است که نبود این بیمه نامه و بروز یک حادثه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای هر فرد به همراه داشته باشد.

خیلی از افراد در رابطه با این که شخص ثالث کیست، سؤال می‌پرسند! شخص ثالثی که در بیمه نامه به آن اشاره شده در واقع فرد یا افرادی است که از حادثه تصادف، خسارت جانی و مالی دیده‌اند. (دقت داشته باشید که راننده مقصد در اینجا شخص ثالث محسوب نمی‌شود و تنها در صورتی به او هزینه پرداخت می‌گردد که خسارت‌های جانی مثل فوت، نقص عضو، هزینه‌های درمانی و ... به او وارد شده باشد.)

استعلام بیمه شخص ثالث خودرو به چه معناست؟

هنگامی که صحبت از استعلام بیمه شخص ثالث خودرو می‌شود، منظور ما بیمه شخص ثالث، استعلام بیمه بدنه و موارد این چنینی است که برای خرید یک بیمه نامه جدید یا تمدید آن ضروری به نظر می‌رسد، اما شیوه و مراحل این استعلام به چه صورت است؟ کاربران از چه طریق می‌توانند اقدام به این کار کنند؟

4 روش مختلف برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو وجود دارد که رایج هستند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

راهنمای کامل استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

روش اول، استعلام بیمه نامه با وارد کردن اطلاعات مختلف

استعلام بیمه ماشین  با وارد کردن اطلاعات شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه نامه فرد بیمه شده، تلفن همراه ثبت شده یا حتی وارد کردن کد ملی بیمه گذار در کادرهایی که در سامانه برای استعلام مشخص شده است.

روش دوم، استعلام بیمه با کد ملی

اگر قصد داریم که با کمک کد ملی استعلام بیمه را انجام دهیم، باید دقت داشته باشید که در بیمه نامه‌های جدید، کد یکتا در بالای بیمه نامه نوشته می‌شود. همه بیمه نامه‌ها کد یکتا ندارند، اما می‌توان از این طریق اقدام به استعلام بیمه نامه کرد.

روش سوم، وارد کردن کد VIN و شماره تلفن همراه

شما می‌توانید با وارد کردن کد شناسایی خودرو (VIN یا Vechicle Identification Number) و شماره تلفن همراه خود اقدام به استعلام بیمه شخص ثالث خودرو کنید. کد شنایی خودرو که اصطلاحاً به آن شماره شاسی هم می‌گویند، یک عدد 17 رقمی است.

دقت کنید که اگر می‌خواهید از این روش برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو خود استفاده کنید، حتماً باید شماره تلفن همراه به‌نام بیمه‌گزار باشد.

روش چهارم، استفاده از سامانه پیامکی

آخرین روشی که می‌توانید از آن برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو استفاده کنید، ارسال پیامک به شماره 30002621 است. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، حتماً خط ارسال کننده پیامک به سامانه به‌نام صاحب بیمه نامه باشد.

چرا باید اقدام به استعلام بیمه نامه کنیم؟

همیشه پرسیده می‌شود که چرا باید این کار را انجام دهیم؟ چه فایده‌ای دارد؟ حقیقت این است که با استعلام گرفتن در رابطه با بیمه شخص ثالث خودرو شما، می‌توانید به مهم‌ترین اطلاعات بیمه‌ دست پیدا کنید. برخی از این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • سابقه خسارت
  • درصد تخفیف بیمه
  • مبلغ پرداختی خسارت
  • موعد انقضای بیمه نامه

شما با در دست داشتن اطلاعات بالا و کسب اطلاعات در این زمینه به راحتی می‌توانید برای خرید یا تمدید یک بیمه نامه اقدام کنید. همچنین لازم به ذکر است که سامانه سنهاب یکی دیگر از روش های استعلام اصالت بیمه نامه است که از طریق لینک زیر می توانید از اصالت بیمه نامه خود مطمئن شوید:

https://www.azki.com/sanhab

اقداماتی که لازم است پس از استعلام بیمه شخص ثالث انجام دهیم، چیست؟

اگر می‌خواهید اقدام به تهیه بیمه شخص ثالث کنید و استعلام را انجام داده‌اید، نوبت آن رسیده که بدانید چگونه بیمه شخص ثالث ایران، استعلام می شود؟

هر شرکت بیمه ای برای محاسبه نرخ بیمه از پارامترهای زیر کمک می‌گیرد:

  • حق بیمه مصوب شده از سوی سازمان بیمه مرکزی
  • بودن یا نبودن تخفیف عدم خسارت در سوابق بیمه نامه
  • بودن یا نبودن جریمه برای دیرکرد بیمه نامه ثالث
  • نوع کاربری خودرو
  • میزان پوشش خسارت توسط بیمه نامه شخص ثالث
  • ارائه یا عدم ارائه تخفیف از سوی شرکت بیمه
  • مدت اعتبار بیمه نامه
  • میزان سال ساخت و عمر خودرو

ازکی یک شرکت بیمه نیست!

اگر تصمیم به خرید بیمه شخص ثالث خودرو گرفته‌اید و دوست ندارید که دچار فرایندهای سخت و پیچیده خرید بیمه شوید، کافیست از ازکی کمک بگیرید! ازکی به عنوان یک پلتفرم جامع در این زمینه، امکان مقایسه بین شرکت‌های مختلف بیمه را کاملاً راحت کرده است.

شما می‌توانید در هر مرحله از خرید بیمه نامه خود از هر نوعی که باشد از خدمات پشتیبانی این مجموعه بهره‌مند شوید. این مجموعه دارای مطالب بسیار زیاد و کاملی در رابطه با انواع شرکت‌های بیمه، نوع بیمه و پوشش‌های آن‌هاست که باید مورد توجه قرار بگیرند.

مهم‌ترین ویژگی ازکی غیر حضوری بودن ارائه خدمات آن است. شما می‌توانید به صورت آنلاین و راحت تمامی خدماتی که در این زمینه نیاز دارید را دریافت کنید. دقت داشته باشید که اگر در جای فرایند خرید برای شما سؤالی پیش آمد، تیم پشتیبانی به صورت 24 ساعته در خدمت شماست.

فرآیند خرید بیمه نامه شخص ثالث

راهنمای کامل استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

اگر تصمیم خود را برای خرید این بیمه نامه از سایت ازکی گرفته‌اید، می‌توانید بعد از 4 مرحله زیر بیمه خود را خریداری کنید:

  • مشخصات خودروی خود را را در کادرهای مشخص شده وارد کنید.
  • نرخ و شرایط بیمه شخص ثالث خود را از میان شرکت‌های بیمه‌ مشاهده کرده و بعد از مقایسه، یکی از آن‌ها را اقدام کنید.
  • پرداخت هزینه بیمه نامه به صورت آنلاین
  • صبر برای دریافت بیمه نامه در کمترین زمان ممکن به صورت رایگان در درب منزل

حالا که متوجه شدید چگونه می‌توان استعلام بیمه شخص ثالث ایران را با کد ملی انجام داد و ازکی چرا بهترین انتخاب برای خرید بیمه‌های مدنظر شماست، بهتر است که همین الان برای تمدید یا خرید بیمه نامه خود اقدام کنید.

نظر شما در رابطه با روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث ایران چقدر است؟ شما از کدام روش استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی