بازدید 29848
گزارش اختصاصی تابناک از تازه‌ترین اقدام فدراسیون برای جلوگیری از تعلیق در دهم اسفند

مکاتبه با فیفا برای مهلت جدید؛ فرار تیم ملی از محرومیت در جام جهانی قطر؟

فدراسیون فوتبال ایران بعد از عزل عزیزی‌خادم و مشاور جنجالی‌اش رفیعی، راه تعامل با ای‌اف‌سی و فیفا را در پیش گرفته و با جلب رضایت نمایندگان مجلس، خواهان مهلت جدید برای اصلاح اساسنامه شده است تا از خطر تعلیق فاصله بگیرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 27 February 2022

‏فدراسیون فوتبال ایران که با برکناری رئیس توسط اعضای هیات رئیسه، اکنون توسط سرپرست موقت اداره می‌شود، با نامه نگاری، در پی گرفتن فرصت جدید از فدراسیون جهانی برای اصلاح اساسنامه است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که سه روز دیگر مهلت یک ساله فیفا به فدراسیون فوتبال ایران برای تصویب اساسنامه در مجلس به پایان می‌رسد، نگرانی ها از تعلیق فوتبال ایران در آستانه جام جهانی افزایش یافته است.

در همین حال، مهمتربن اقدام هیات رئیسه فدراسیون بعد از عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست، اصلاح رویه مشاوران او و برقراری تعامل سازنده با کنفدراسیون آسیا و فیفا بوده است.

مکاتبه با فیفا برای مهلت جدید؛ فرار تیم ملی از محرومیت در جام جهانی قطر؟

حالا احمدرضا براتی، عضو حقوقدان هیات رییسه فدراسیون فوتبال ـ که نگارش اساسنامه فعلی را نیز انجام داده است ـ در توییتی خبر از اقدامات جدید فدراسیون برای جلب نظر نهادهای جهانی فوتبال و افزایش مهلت داده است.

براتی در حساب شخصی اش نوشت: در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کردیم و میزان پیشرفت کار را با آنها به اشتراک گذاشتیم. امیدوارم بتوانیم این مسیر را بدون مشکل ادامه دهیم.

هنوز دقیق مشخص نیست فدراسیون فوتبال در دوره جدید چه مدارک و مستنداتی برای فیفا ارسال کرده و آیا این توضیحات مورد پذیرش تشکیلات جهانی فوتبال قرار می‌گیرد یا خیر؟

خیلی‌ها در داخل نگران این بودند که مهدی تاج با استفاده از فرصت پیش آمده، بار دیگر با تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا، به عنوان سرپرست هیات انتقالی در فدراسیون مستقر شود؛ همان چهره‌ای که با عقد قرارداد نجومی با مارک ویلموتس فوتبال، ایران را به بزرگترین بحران تاریخش دچار کرد و حکم غرامت این پرونده کابوس تیم ملی و مدیران ورزش کشور و هواداران است. 

فیفا هفته گذشته دو فدراسیون متخلف آفریقایی را معلق کرد و نشان داده که با دخالت دولت‌ها و حکومت‌ها در فوتبال شوخی ندارد اما این دورها دغدغه اصلی اینفانتینو تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین و اعلام انصراف چندین کشور مبنی بر انصراف از بازی با این تیم در مقدماتی جام‏‌جهانی است.

 

فوتبال ایران در دوره آشتی کنان با AFC و فیفا

پیش از این ادعاهای جنجالی غلامرضا رفیعی مشاور عالی حقوقی فدراسیون فوتبال مبنی بر دریافت نامه تایید اقدامات فدراسیون و تبریک بابت اصلاح اساسنامه، باعث ایجاد اختلاف و واکنش های شدیدی از سوی اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس شد.

مکاتبه با فیفا برای مهلت جدید؛ فرار تیم ملی از محرومیت در جام جهانی قطر؟

پس از اعلام و اثبات کذب بودن ادعای رفیعی، عزیزی خادم برکنار شد و حالا فدراسیون فوتبال ایران در راه فاصله گرفتن از تعلیق و برخوردهای احتمالی فیفاست و گفته می‌شود، در این راه، مقامات ای اف سی از جمله شخص شیخ سلمان نیز که گویا از عزل عزیزی‌خادم رضایت دارد، به فدراسیون ایران کمک کرده است.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
وقتی برای منفعت و باندبازی به عزیزی خادم رای میدن و علی کریمی رو میذارن کنار، هر بلایی سرشون بیاد حقشونه. امیدوارم تعلیق بشن چون این فوتبال جز هزینه کردن از بیت المال کاری نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
امیدواریم آرزوی شما برآورده نشه و این دل خوسی از مردم ایران گرفته نشه
عجب وضعی داریم اول دروغ و تزویر و ریا بعد که خوردیم تو دیوار خواهش و التماس و .........
به امید خدا محروم بشیم
تنها اتفاق خوب برای فوتبال محرومیته، چون وقتی یک سال هیچ اتفاق مثبتی نیفته تازه هزینه‌ی واقعی تصمیماتشون رو می‌فهمن و حداقل تو بحثای فنی درست رفتار می‌کنن.
مگه همین چند روز پیش یه اقایی باشبکه ورزش نگفت مردم خوشحال باشن مشکللی نیست
تا صد سال دیگه هم که وقت بگیرن بازم وضع همینه.
بالاخره زحمت کشیدن همه با هم تا تیم ملی را به چالش بکشن و در دل مردم ترس و دلهره ایجاد کنند، چرا چون همه از مجلس تا هیئت رئیسه فدراسیون و دیگر بازیگران صحنه این موفقیت را به نام خودشان ثبت کنند و منم منم کنند، ،یکبار هم که بی دغدغه و آسودگی به جام جهانی رفتیم چرا کار به اینجا کشید.
ایشالا محروم شیم تاسیاسیون برای همیشه دست ازسرفوتبال بردارن یکسال وقت داشتین نکردین بازکاسه چه کنم مجلس چه به فوتبال این جماعت فکرمعاش مردم باشن دم فیفا گرم محروم کنید فوتبال ایران
مگر تاج ویا خادم که تیشه به ریشه فوتبال ایران زدند توسط مردم انتخاب شدند یکسال گذشته تازه حالا بفکر افتادند واقعا به حال فوتبال و ورزش گریست دو تیم مطرح کشور را از آسیا محروم می کنند تیم ملی در حال محروم شدن از جام جهانی فوتبال قرار دارد آقایان تازه بعد یکسال مهلت می خواهند احسنت احسنت
ماکه باسه بازی مرحله اول حذف میشیم خداکنه فیفامحروم کنه راحت تریم!
مردمی که در این وانفسای اقتصادی و گرانیهای سر به فلک کشیده ،بفکر فیفا وفوتبال (فوتبالی که همش باند بازی و بخور بخورو لابی گری است ) هستند واقعا که خیلی سر خوش هستند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار