بازدید 15021

هشدار مخبر به سازندگان داخلی لوازم خانگی؛ همکاری نکنید واردات آزاد می‌شود

در حالی تصمیم امروز ستاد تنظیم بازار مبنی بر شرط آزادسازی واردات لوازم خانگی گرفته شد که پیشتر رهبر انقلاب با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفته بودند: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد، گفته می‌شود برخی محصولات آن‌ها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این گونه باشد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ 23 February 2022

بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری، سخنگوی دولت، شهردار تهران و سایر مسئولین دستگاه های عضو برگزار شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به کنترل آشفتگی های اولیه در بازار، از همه اعضا خواست تا با تمهیدات مناسب و افزایش نظارت ها، ایجاد ثبات در قیمت و بازار کالاهای اساسی را دنبال کنند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، مخصوصا در روزهای پایانی سال افزود: همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند، تشویق شده و با متخلفین در هر صنعتی به شدت برخورد شود. به نقل از ایسنا؛ در این جلسه در خصوص وضعیت قیمت ها در صنعت لوازم خانگی گزارش مبسوطی ارائه شد. بر اساس این گزارش و با توجه به توقف افزایش قیمت ها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج  قیمت تولید کننده، کاهش قیمت تمام شده از طریق ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش تیراژ تولید و ایجاد تنوع در محصول از جمله راهکارهای کاهش قیمت در این صنعت و بازار عنوان و مقرر شد در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

لازم به ذکر است براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، مقرر شد چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.

بنا بر این گزارش، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز ساعتی قبل در توئیتر با هشتگ تغییر به نفع مردم نوشت: «صدور مجوز واردات لوازم خانگی در صورت عدم همکاری تولیدکنندگان داخلی در جهت واقعی کردن قیمت‌ها» و «امحاء کالاهای قاچاق و غیرقانونی»، ‏دو تصمیم مهم امروز در حوزه تنظیم بازار و گمرک.»

هشدار مخبر به سازندگان داخلی لوازم خانگی؛ همکاری نکنید واردات آزاد می‌شود

گلایه رهبری از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی

در حالی تصمیم امروز ستاد تنظیم بازار، مبنی بر شرط آزادسازی واردات لوازم خانگی در صورت عدم واقعی کردن قیمت‌ها گرفته شد که پیشتر رهبر انقلاب (دهم بهمن ماه امسال) در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی خاطرنشان کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است. ایشان با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفتند: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد، گفته می‌شود برخی محصولات آنها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این گونه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
حالا سئوال اصلی اینه که چرا این کار رو برای خودروسازها نمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
جناب مخبر لطفا رحم کنید !!!؟

و شما که کُشتید این تولید کنندگان لوازم خانگی را !!!؟

بسه دیگه اینقدر هم مردم راضی نیستند

که شما اینها را تحت فشار قرار دهید !!!!!!!!؟؟؟؟
فقط حرف
اگه میخوای باور کنیم همین هشدار را به خودروسازا بده .


نه عمو
دیگه باور نمی کنیم
اینا همش نمایشه
وارد کردن کالاهای خارجی نیز دردی را درمان نخواهد کرد، چون عملا مردم از هستی تهی شده و به خاک سیاه نشسته اند. خریدها بسیار کمتر از آن است که چرخ کارخانه ها را بگرداند و وقتی مردم نتوانند بنجل های داخلی را بخرند، طبعا قادر به خرید اجناس مرغوب تر اما گرانتر خارجی را هم نخواهند بود. چاره کار در بهبود وضع اقتصادی مردم، و سپس آزادکردن واردات است، و البته همه اینها در گرو تنش زدایی با دنیا است ...
چرا دوبرابر ماشین لباس شویی... که بود ۲۵۰۰شده۲۸ میلیون آیا این دوبرابر شدن است کمر مردم را برای جهیزیه شکستند و دختران و پسران از ازدواج کردن منصرف شدند آن از اجناس از یک طرف کرایه منزل ما سر به فلک کشیده هیچ کس هم جوابگو نیست متاسفانه
هشدار؟؟؟؟!!!!
طرف خون مردم رو تو شیشه کرده بهش هشدار میده.
باید همیشه این لوازم را بصورت تهاتری وارد میکردید تا رقابت کنند نه بر مردم سوار شوند.
باشه!!
هیچ کس هیچ کاری نمی تواند بکند فعلا نوبت ایناست که خون ملتو بخورن
اگر تحریم را بردارن خود بخود همه چیز آزاد میشه
هشدار بجا و به قاعده ای بود مرحبا اقای مخبر
چرا در مورد خودرو گلایه و تهدید نمی شود؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
مملکت ارزی برای واردات خودرو ندارد و شما تا 100 سال دیگه هم بجای عالم واقعیت در عالم رویا و خیال خواهید بود.اگر روزی بنا شود فقط خودروهای روز دنیا در ایران عرضه شوند ولو غیر به مفهوم ان خواهد بود که فقط 5 درصد مردم خودروی شخصی داشته باشند و بقیه مثل عهد رضا شاه با درشکه و دوچرخه تردد کنند چون ظرفیت اقتصاد ایران همین قدر است و اینجا را با المان اشتباه نگیرید
چرا خودتونو با قانونهای الکی گول میزنید توی گوش هیچکی نمیره رحم داشته باشین بهم نمیفهمن همه چی از بین ماها رفته اول انسانیت
دو ماه پیش از نمایندگی ...تلویزیون خریدم و 11 میلیون تومان نقد دادم ولی هنوز تحویل نداده اند! آخه کجای دنیا حمایت از محصول داخلی مثل ایرانه!؟ اون از خودروسازی داخلی و این هم از لوازم خانگی داخلی! اگر جلوی واردات را نمی گرفتند کارخانه های داخلی رقابت می کردند در زمینه تولید با کیفیت تر و قیمت پایین تر ولی الان هدفشون جیب مشتری است چون میدانند مردم چاره ای ندارند! شما هم مثل کشورهای دیگر برای حمایت از تولید داخلتان باید نصف پول خرید کالای داخلی را دولت پرداخت کند و نصف دیگرش را مشتری . حمایت این است نه اینکه حق انتخاب مشتری را محدود و محدودتر کنید.
آقای مخبر خسته نباشی
خیلی زودتر از اینها باید شروع میکردی. تولید کنندگان داخلی به جز معدودی از اونها یه مشت فرصت طلب بی انصاف هستن. تا جایی که بتونن گرون فروشی و کم فروشی میکنن. تا چوب بالاسرشون نباشه رعایت قانون و انصاف رو نمیکنن. اینا همونایی هستن که چند سال پیش میگفتن اگه دولت جلوی واردات و قاچاق رو بگیره ما با بهترین کیفیت و کمترین قیمت لوازم خانگی مردم رو تامین میکنیم.
این کار رو در خصوص خودرو هم بکنید . واقعا پراید 30 میلیون بیشتر نمی ارزه
ظاهرا بوی ارز میآید و میخواهند واردات را آزاد کنند و اینها بهانه است /
احسنت بهترین تصمیمه
و حالا ایران خودرو و سایپا.
لوازم خانگی را دقیقا به سرنوشت خودرو دچار کردید دیگکر هرگز درست شدنی نیست
فقط لوازم خانگی؟ چرا فقط واردات لوازم خانگی آزاد می شود؟ واردات خودرو چطور؟
ای ملت شریف ایران راه مبارزه با گران فروشی و مافیاهای اقتصادی نخریدن محصولات تولیدی می باشد .بیایید باهم متحد شویم و کالاهای گران خریداری نکنیم .انگاه شاهد افت قیمت ها دراینده خواهیم بود.
اقای مخبر واردات رو ازاد کن اخه این تولید کنندگان خیلی پرو رو شدن اخه لوازم بی کفیت خودشون رو بر حساب قیمت برند جهانی میفروشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
ظلم، فربیکاری(عوض کردن نام برندها ولی قطعات یکسان) و نصب جنسای بی کیفیت که به محض خرید باید به مرکز خدمات مراجعه کنی.
داداش اصلا چرا بستی که حالا نیاز یه ارعاب و تهدید داشته باشی؟؟ شما که هیچکدومتون تخصصی تو حوزه اقتصاد ندارید لااقل حرف متخصیصین رو گوش میدادین که این روزا رو پیشبینی کرده بودن!!!
فعلا که همه جا داریم ظلم میبینیم و هرکسی برا خودش قیمت میزنه. انگار که این کشور صاحب نداره.
واردات همه چی باید ازاد بشه تا رقابت باشه و تولید کنندگان با انحصار و گروگانگیری محصولاتشان گرانفروشی نکنند و مردم حق انتخاب داشته باشند چرا مردم بدبخت را در مرزها گروگان گرفتید و مجبور میکنید اجناس بی کیفیت و گران داخلی را بخرند کجای دنیا و دین همچین کاری با مردم میکنند
لباسشویی ایرانی 2 میلیونی شده 16 میلیون . یک ضرب و تقسیم هم بلد نیستید.بستنی 500 توماتی شده 4000
اتوی 200 تومانی شده 2000000 تومان
بهترین جنس از بانه میاد میفرستن تهرون در خونه. نمایندگی این رانت خورای ایرانی هم سر خیابون هر یکربع میان بیرون سیگار میکشن بس که هیچکس نیست که البته بخش مهمی برمیگرده به وضع اقتصادی. محاله ایرانی بخرم
واردات کالا اتوماتیک قیمت را تنظیم خواهد کرد.کالای ایرانی اگر کیفیت رقابت نداشته باشه و کسی نخرشون مجبور هستند قیمت ها را تعدیل کنند. کاری که تا قبل از ممنوعیت واردات داشت انجام میشد و کالاهای ایرانی قیمتشون تقریبا نصف خارجی ها بود و اگر هم گرانتر می فروختند کسی از آنها نمی خرید.
بازار خودرو هم باید همینطور باشد.ما اگر نتونیم کالای با کیفیت تولید کنیم باید در صنعت ببندیم و مثل استرالیا روی صنعت کشاوری و دامپروری سرمایه گذاری کنیم.
حالا سئوال اصلی اینه که چرا این کار رو برای خودروسازها نمی کنند
بستگی به این داره که منافع مافیا چه اقتضا بکند
مافیای خودرو شرکت های متعدد تولید قطعات در ایران دارد
مافیای لوازم خانگی شرکت واردات دارد
لذا منافع متفاوت عمل میکن.
آقای مخبر بچه گول می زنی چهل سال داریم این حرفا را می شنویم شاید شما دفعه اولش است.
این تهدید هم از آن تهدیدهاست. یعنی مردم بدانید به فکر شماییم!!
پیکان ۱۸ هزار تومان بود الان پول یک بسته ادامس است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست