بازدید 28746
با مذاکرات هسته ای

ادعای رویترز: ۵ یا ۶ زندانی امریکایی در ایران آزاد خواهند شد/چین: در مرحله آخر مذاکرات وین هستیم/ نماینده روسیه: مذاکرات فشرده در جریان است

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد. مذاکرات وین از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰ 22 February 2022

شمخانی: توانمندی هسته‌ای ⁧‫ایران‬⁩ باید چون شمشیر داموکلس باقی بماند

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد. مذاکرات وین از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

چین: در مرحله آخر مذاکرات وین هستیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۲۳:۲۴

رئیس هیات چین در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: ما حقیقتا در مرحله آخر هستیم و فقط یک گام کوچک تا توافق نهایی فاصله داریم.

«وانگ کوان» سه‌شنبه شب هنگام خروج از هتل کوبورگ این مطلب را در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مطرح کرد و افزود که چین تلاش‌های زیادی را صورت داده تا اختلافات را به حداقل برساند و به این کار ادامه می دهد.

 

ادعای رویترز: ۵ یا ۶ زندانی امریکایی آزاد خواهند شد
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۲۱:۱۷

رویترز از قول یک مقام ایرانی مدعی شد که 5 یا 6 زندانی امریکایی در ایران آزاد خواهند شد. این اقدامی بشردوستانه از سوی ایران است.

 یک مقام ارشد ایرانی در تهران به رویترز گفت: «ایران همیشه و بارها آمادگی خود را برای تبادل زندانی اعلام کرده است. ماه ها پیش ما آماده انجام این کار بودیم اما آمریکایی ها این توافق را نابود کردند.»

وی افزود: «اکنون بر این باورم که برخی از آنها آزاد خواهند شد، شاید پنج یا شش نفر. اما این گفتگوها به مذاکرات هسته ای ارتباط ندارد. این اقدامی بشردوستانه از سوی ایران است».

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین سه شنبه شب به وقت تهران از برگزاری مذاکرات فشرده با طرف‌های مرتبط خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «در مرحله پایانی گفت‌وگوهای وین رایزنی‌های فشرده در قالب‌های مختلف در حال انجام است. امروز بعد از ظهر یک جلسه مفید با همکارانم در تروئیکای اروپا داشتم.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین هم درباره وضعیت جاری این گفت‌و‌گوها اظهارنظر کرد.

این مقام بروکسل در توییتر نوشت: مذاکرات وین، برجام در یک لحظه سرنوشت‌ساز قرار دارد. پس از ده ماه مذاکره، ما به پایان نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز مشخص نیست. مسائل کلیدی باید برطرف شود. اما همه هیات‌ها به طور کامل تعامل دارند. کار فشرده در (هتل) کوبورگ ادامه دارد.

شمخانی: توانمندی هسته‌ای ⁧‫ایران‬⁩ باید چون شمشیر داموکلس باقی بماند

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب (سه شنبه) در توئیتی نوشت: توانمندی صلح‌آمیز هسته‌ای ⁧‫ایران‬⁩ باید چون شمشیر داموکلس همواره بر بالای سر عهدشکنان باقی بماند تا تضمینی واقعی برای اجرای تعهداتشان باشد.

وی افزود: سال ۹۷ و پس از خروج ⁧‫آمریکا‬⁩ از برجام، بهتر بود که مطابق تدبیر رهبری از این «تضمین ذاتی» بیشتر و تاثیرگذارتر استفاده می‌شد.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته پیش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

وی با بیان اینکه «‌واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است» افزود: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱
شمشیر داموکلس بر روی عرشه کشتی پسران
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
با حال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
البته فقط دو تا از آغازاده های یکی از مسولان !!!!؟

باید منتطر بود و دید

البته سالهاست که هزاران مورد را دیده و شنیدیم و

هیچی به هیچی به هیچی به هیچی شده است

پسران و برادران و دختران و دامادها و عروسها و پسر

عموها و پسر خاله ها و مادر زنها و باجناقها و خواهر

زن ها و برادر رنها و همسران وووووو
آقای تابناک این جریان خبر کشتی توقیف شده در هند و وابستگی آن به مقامات صحت دارد یا شایعه است ،؟ اگر صحت دارد همانها کاسیان تحریم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
دقیقا این فقط یکی از هزاران مورد کاسبان تحریم

و آغازاده های ساکن کانادا و آمریکا و اروپا و ترکبه و

دوبی ، ژن خوب و مرغوب هستند !!!!!؟

که با اجرای طرح صیانت !!؟؟

قرار است که دیگر اصلا ما مردم دیگر نفهمیم و اعصاب

مان خرد و خرابتر نگردد !!!؟
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
صحت دارد اما ظاهرا رفته بودن فیلم هندی بازی کنن. اشتباهی گرفتنشون.
بسلامتی تمام شروط امریکا برای بازگشت به برجام ازجمله ازادی زندانیان امریکایی داره تحقق پیدامیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
از 12 شرط پمپئو می گویی یا شرط امریکا برای موشک های بالستیک ایران؟ اینها در مقابل آزادی زندانی ها که میخواهی بزرگش کنی دست آورد مهمی نیستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
باید گفت گروگانها !!!؟

چون اگر واقعا جاسوس بودند که تا حالا اسنادش لو

رفته و نمابش میدادند

و اصلا چرا باید یک جاسوس خائن را آزاد کرد !!!؟؟؟؟

پس بنویسید زندانی ، ولی بخوانید گروگان های سیاسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
بعضی ها انقدر امریکایی و امریکایی پرست شده اند که هر امریکایی را بیگناه می دانند و انان را که بر علیه منافع ایرانی ها اقدامات خطرناک کرده اند و علیه
دانشمندان ایرانی و به نفع امنیت اسرائیل اقدام کرده اند را گروگان می پندارند و زندانیان ایرانی در امریکا را که برای اسایش مردم ایران سعی در دور زدن تحریم های غیر قانونی امریکا که بر خلاف قوانین بین الملی است را جنایتکار می پندارند ......ذهن بیمار یک امریکای پرست همیشه ایرانی هارا مجرم و امریکایها را بیگناه می پندارد .... ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
به سلامتی !!!!!! امریکایی پرست ها مجبورند در تخیلاتشان امریکا را پیروز و ایران را مغلوب ببیند .......زهی خیال باطل
هسته ای با این شکل و شمایل باقی بمونه که ایران همیشه تحریم باشه و آقازاده هات حال کنن.
آقای شمخانی رو عرشه کشتی نهار خوردن چه کیفی می ده
اینها نماینده ملت ایران نیستن.اینها حداکثر نماینده امت هستن.
توافقی در کار نیست.اگرم باشه به این زودیا انجام نمیشه.تازه بشه ایران منتظره میمونه تا امریکا تحریم برداره که این خودش زمان بره بعد ایران راست ازمایی کنه بعد ایران قبول میکنه توافق کنه این خودش یک مسئله حساب میشه.اصلا با عقل جور در نمیاد
زندانی آمریکایی؟ شوخی میکنید؟ همه اینها ایرانی هستند! داریم از آمریکا پول میگیریم که این ایرانیها را آزادشان کنیم بروند دنبال زندگیشان. توضیح بیشتر نمیدم چون بعید است منتشر فرمایید!
تابناك چرا ماجراي اين كشتي در هند را روشن نمي كنيد تا روشنگري شود.
کل مانور نظام سر برجام این شد که چند نفر آمریکایی آزاد شن تا به برجام برگردیم؟ نمی‌شد همون چند سال پیش آزادشون می‌کردین، اقتصاد الکی آسیب نمی‌دید؟
الان آقازاده ها ومسئولین میگن آخ جووون ..دوباره پولهای بلوکه شده آزاد میشه.چ فرقی به حال ملت بدبخت میکنه.از توافق قبلی مردم چه خیری دیدن که از این ببینن.فقط تحریم که میشه مستقیم میکنن تو پاچه ملت....
لغو تمامی تحریمها از سوی آمریکا، دادن ضمانت غیر قابل برگشت بودن در صورت روی کار آمدن رییس جمهور بعدی و مهتر از همه برگشت به برجام اولیه، شروط اساسی ایران است. پذیرش این شروط با توجه به قانون اینارا غیر ممکن است. پذیرش این شرایط برای آمریکا یک فاجعه بزرگ در عرصه دیپلماسی است. خدا کنه که قبول کنن.
مردم رو با این مذاکرات مسخره که برای ملت عایدی ندارد سرگرم کردند و از داخل ایادی بی ارزش در جال محدود کردن ملت
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی