بازدید 8126

واکنش سخنگوی دستگاه قضا به انتشار فایل صوتی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: عیسی شریفی در ۴ سال فرایند رسیدگی به صورت مستمر بازداشت بودند و ایشان نهایتا به ۲۰ سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند و تمام اموالی که این شخص از شرکت برداشت کرده بود به بیت المال به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان برگشت داده شد و معادل همین وجه نیز به جزای نقدی محکوم شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 22 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

واکنش سخنگو به انتشار یک فایل صوتی از فرماندهان سپاه

خداییان در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون فایل صوتی منتشر شده از فرماندهان سپاه گفت: این فایل برای سال‌ها قبل بود. نسبت به شناسایی تعدادی از افرادی که در یکی از شرکت‌های بنیاد تعاون سواستفاده کردند در همان زمان اقدام شد و با کمک سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آن افراد دستگیر شدند. یکی از افراد عیسی شریفی منش قریب به چهار سال در دوران رسیدگی به این پرونده در بازداشت بود. وی به ۲۰ سال حبس تعزیری و رد مال و جزای نقدی محکوم شد. حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از وی مسترد و معادل این وجه به جزای نقدی محکوم شد. محسن سجادی نیا به ۳۰ سال حبس و رد مال و جزای نقدی، محمود خاکپور به ۵ سال و نیم حبس، مسعود مهردادی به دو سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

آخرین وضعیت پرونده‌های مبارزه با فساد

«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده‌های مبارزه با فساد از جمله پرونده حمید باقری درمنی گفت: در پرونده معروف به حمید باقری درمنی این شخص چند سال قبل محکوم به اعدام شد و حکم اجرا شد. تعدادی از همدستان که پرونده آن‌ها مفتوح بود حکم قطعی ۱۸ نفر از آن‌ها صادر شد. پدرام تقی پور شاهکوهی به جرم جعل اسناد رسمی و معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ۶ فقره حبس که در مجموع ۲۳ سال می‌شود و رد مال و جزای نقدی محکوم شد. فریبرز فیروز بخت مدیرعامل سابق نفت جی به تحمل ۳۰ سال حبس تعزیری و استرداد اموال و جزای نقدی محکوم شد. مرتضی فقیه ایمانی به تحمل ۲۵ سال حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی