بازدید 4948
۱
در بحبوحه احتمال حمله روسیه به اوکراین؛

موجودی گاز اروپا به صفر رسید

آن طور که گازپروم می گوید اتحادیه اروپا بیش از ۹۵ درصد از گازی را که تابستان گذشته ذخیره کرده بود مصرف کرده و تقریبا دیگر هیچ گازی برای استفاده ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 20 February 2022

موجودی گاز اروپا به صفر رسید

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آنادولو، گازپروم، غول انرژی وابسته به دولت روسیه و بزرگترین صادر کننده گاز اروپا با استناد به داده‌های زیرساختی گاز اروپا اعلام کرد، تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز در اروپا تا ۱۷ فوریه ۹۵.۳ درصد خالی بوده است.

این بدان معناست که اکنون تنها ۴.۷ درصد از ذخایر گاز اروپا برای فصل زمستان باقی مانده است به طوری که حجم گاز فعال ذخیره‌سازی در این قاره نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد یا ۸.۳ میلیارد مترمکعب کمتر شده است. در مجموع، ۴۴.۸ میلیارد متر مکعب از ذخیره سازی زیرزمینی گاز اروپا در زمستان امسال به مصرف رسیده است.

طبق گزارش گازپروم، ذخایر گاز در تأسیسات زیرزمینی اوکراین نیز به حداقل رسیده است و به ۱۰.۶ میلیارد متر مکعب کاهش یافته که این میزان ۴۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین، در اوایل این هفته، مقامات آلمان که یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی در اروپا را دارند، از کاهش شدید حجم ذخیره‌سازی گاز خود و رسیدن به پایین‌ترین سطح در تاریخ خود در مقایسه با سال‌های گذشته خبر دادند.

با این حال، اتحادیه اروپا این هفته ادعا کرد که در صورت توقف جریان گاز روسیه به اتحادیه اروپا در بحبوحه تنش‌ها بر سر اوکراین، ذخایر آن برای چند هفته دیگر کافی است.

عرضه گاز روسیه به کشورهای اروپایی در اواسط سال ۲۰۲۱ کاهش یافته و این کاهش از آغاز سال میلادی جاری شتاب گرفته است. با این حال، گازپروم بارها تاکید کرد که همچنان گاز اروپا را مطابق با قراردادهای موجود تأمین خواهد کرد.

با وجود این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز شنبه سیاست عرضه گازپروم را عمدی و مضر خواند.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: گازپروم آگاهانه تلاش می‌کند تا حد امکان گاز کمتری را به اتحادیه اروپا تحویل دهد تا میزان تقاضا و قیمت گاز به طور سرسام آوری در حال افزایش است.

به گفته کمیسیون اروپا تا همین اواخر، اتحادیه اروپا تقریباً یک چهارم (۲۴ درصد) نیاز انرژی خود را با گاز تأمین می‌کرد که ۹۰ درصد آن وارداتی بوده که حدود ۴۰ درصد از واردات آن از گازپروم تأمین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوش جانتون اونوقت هی ایران رو تحریم کنید تا گاز ایران که میتونست کمکتون کنه بهتون نرسه و بازیچه روسیه و امریکا بشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم