بازدید 6884
۲

کاروانسرای عباسی؛ فرصتی ناب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

از تمام علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دعوت می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر با این کاروانسرا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشند.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 20 February 2022

کاروانسرای عباسی؛ فرصتی ناب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

از دوره صفویه که اهتمام جدی به مسئله معماری صورت می‌گرفت، بناهای تاریخی فوق‌العاده‌ای به خصوص در استان اصفهان بر جای مانده است. کاروانسرای عباسی (مادرشاه) یکی از زیباترین کاروانسراهای آن دوره است که در نزدیکی مدخل ورودی شهر اصفهان قرار دارد. شرکت مهستان نقش جهان به تازگی نسبت به بازسازی و احیای این کاروانسرای بی‌نظیر اقدام کرده است. 

نگاهی به کاروانسرای عباسی از دریچه تاریخ

قبل از هر چیزی بد نیست که مختصری با پیشینه کاروانسرای عباسی (مادرشاه) آشنایی پیدا کنیم. در مجموع چیزی در حدود 400 سال از عمر این بنا سپری شده است. آنچه این کاروانسرا را در مقایسه با سایر کاروانسراهای هم دوره‌اش در کشور متمایز می‌کند، موقعیت جغرافیایی و کاربری ممتاز آن است. همان طور که می‌دانید اصفهان به عنوان پایتخت ایران در دوران صفویه بوده است. در منابع تاریخی این طور نقل شده است که کلیه کاروان‌های تجاری و هیئت‌های سیاسی داخلی و خارجی که برای دیدار با شاه ایران قصد عزیمت به اصفهان را داشتند، در کاروانسرای عباسی سکنا می‌گزیدند. پس ازآن در صورت صدور مجوز دیدار از سوی دربار صفوی وارد شهر می‌شدند و به دیدار پادشاه می‌رفتند. به همین دلیل این کاروانسرا از معماری منحصربه‌فرد و ویژه‌ای برخوردار است.

کاروانسرای عباسی؛ فرصتی ناب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

معرفی بخش‌های مختلف کاروانسرای عباسی

برای آشنایی بیشتر با شرایط فعلی کاروانسرای عباسی، نگاهی به موقعیت و امکانات آن بیندازیم. این مجموعه معظم در زمینی به مساحت 70 هکتار دقیقا در تقاطع بزرگراه اصفهان - دلیجان و آزادراه اصفهان – کاشان قرار دارد. در ادامه سری به بخش‌های مختلف کاروانسرای عباسی می‌زنیم تا با امکانات موجود در آن آشنا شویم.

کاروانسرای عباسی؛ فرصتی ناب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

" برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید"

فضاهای مختلفی که در این مجموعه قابل بهره‌برداری هستند، عبارت‌اند از:

1. کاروانسرا

مجموعه کاروانسرا متشکل از زمینی به مساحت 5960 متر مربع است. در این مجموعه بخش‌های مختلفی از جمله رستوران‌های سنتی (سفره خانه)، مجموعه‌های فروشگاهی (صنایع دستی و سوغات)، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و بخش‌های تأسیساتی تعبیه شده است.

2. فضای سبز

دو مجموعه مجزای فضای سبز در کاروانسرا در نظر گرفته شده است که مساحتی بالغ بر 5 هزار متربع مربع دارد. در هر یک از این محدوده‌های فضای سبز 16 آلاچیق در نظر گرفته شده است. 4 مورد از آلاچیق‌ها مساحت 32 متر مربع دارند و مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش هستند و 12 آلاچیق دیگر دارای مساحت 10 متر مربع هستند. در طراحی آلاچیق‌ها تلاش شده است که شمایل خیمه ایجاد شود تا یادآور فضای سنتی برای گردشگران باشد.

3. فضا‌های تفریحی

محدوده‌ای به مساحت 12700 متر مربع برای احداث مجموعه‌های تفریحی در نظر گرفته شده است که زمین پینت بال و کارتینگ مهم‌ترین گزینه‌های موجود برای راه‌اندازی در این فضا هستند.

4. پارکینگ

در ضلع جنوبی کاروانسرای عباسی، پارکینگی با گنجایش 360 خودرو سواری و به مساحت 10 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است که به صورت روباز بوده و پذیرای مسافران و گردشگران عزیزی است که با خودروهای شخصی به کاروانسرا مراجعه می‌کنند.

5. پمپ بنزین و گازوئیل

در بدو ورودی مجموعه کاروانسرای عباسی از سمت آزادراه کاشان – اصفهان یک پمپ بنزین و یک پمپ گازوئیل احداث شده است. در پمپ بنزین و گازوئیل به ترتیب 24 و 16 جایگاه سوخت گیری در نظر گرفته شده است. در مجاورت جایگاه سوخت نیز یک مجمتع بین راهی به مساحت 1700 متر مربع احداث شده است.

کاروانسرای عباسی؛ فرصتی ناب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

فرصت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در کاروانسرای عباسی را از دست ندهید

کاروانسرای عباسی به عنوان نماد تاریخی و هویتی مهمی در استان اصفهان به شمار می‌رود که هر چند در سال‌های گذشته چندان مورد استقبال قرار نگرفته است؛ اما پس از احیا و مرمت آن از سوی شرکت مهستان نقش جهان فصل جدیدی در آن آغاز شده است. در همین راستا شرکت مهستان نقش جهان از کلیه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از کاروانسرا و فضاهای اطراف آن دعوت می‌کند تا برای بهره‌برداری از بخش‌های مختلف کاروانسرای عباسی به صورت کلی یا جداگانه درخواست خود را ارسال کنند.

کاروانسرای عباسی؛ فرصتی ناب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس : ۳۲۵۱۳۲۲۱-۰۲۶

واتس آپ : ۰۹۱۲۶۶۰۴۰۰۳

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
خدا گواه است کار مندیم بدبختیم .
خدا شاهده کارمندیم ، بدبختیم ، پول نداریم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست