بازدید 13318
۳

مذاکرات سه کشور برای واردات مجدد نفت از ایران

پالایشگاه‌های کشورهای هند، ژاپن و کره‌جنوبی مذاکرات برای واردات مجدد نفت از ایران را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 18 February 2022

 

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز از مذاکرات پالایشگاه‌های کشورهای هند، ژاپن و کره‌جنوبی با ایران برای واردات مجدد نفت از ایران خبر داده و پایگاه Oilprice نیز اعلام کرده که ایران بلافاصله پس از توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد.

رویترز نوشته است که پالایشگاه‌های کشورهای هند، ژاپن و کره‌جنوبی که به‌طور سنتی خریداران بزرگ نفت ایران هستند، مایلند در صورت توافق برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، واردات از ایران را از سر بگیرند که می‌تواند راه را برای عرضه بیشتر در بازارهای جهانی و کاهش قیمت‌ها هموار کند.

به گزارش ایرنا، اکثر خریداران آسیایی واردات نفت از ایران را در سال ۲۰۱۹ پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها بر صادرات نفت تهران متوقف کردند.

با چشم‌انداز یک توافق جدید با ایران، کره جنوبی که قبلاً یکی از مشتریان اصلی نفت تهران در آسیا بود، روز چهارشنبه گفت که مذاکراتی را در سطح کاری برای ازسرگیری واردات نفت خام ایران انجام داده است.

رئیس پالایشگاه بزرگ ژاپنی Eneos Holdings Inc هم اعلام کرده در صورت دستیابی به توافق برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، واردات نفت از ایران را از سر خواهد گرفت.

یک منبع پالایشگاهی هندی هم گفت که یک پالایشگاه هندی، مشتری شماره ۲ ایران، در حال مذاکره با ایران برای تأمین نفت خود است و افزود که همچنین منتظر شفاف‌سازی بیشتر در مورد توافق هسته‌ای است.

پایگاه تخصصی نفت Oilprice هم نوشته است: ایران از قبل آماده‌سازی برای بازگشت نفت خام خود به بازارهای بین‌المللی را آغاز کرده است و مقامات شرکت ملی نفت ایران به کره جنوبی سفر کرده‌اند تا در مورد معاملات مذاکره کنند.

به نوشته Oilprice، یک معامله موفق می‌تواند بین آوریل تا مه ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز نفت به بازارهای جهانی اضافه کند، اما عدم دستیابی به توافق احتمالاً قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
فروش و دریافت پول مهم است نه فقط صادرات نفت. این گشنه ها پول نمی دند فقط می برند.
کم کم تسویه کنید نذارید ده میلیارد دلار بشه حماقت
اگه بخواهید به جای نفت برنج هندی و تلوزیون ال جی بگیرید همون بهتر که نفت تو چاه بماند
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی