بازدید 90678
پیمانه اقتصادی

رقم حداقل حقوق در سال آینده اعلام شد/ کاهش وابستگی چین به دلار در معاملات تجاری/ عقب‌نشینی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان/ ریزش قیمت نفت با فروکش کردن خطر جنگ

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت باز هم کاهش یافت، نماد‌های پُر تراکنش بورس کدامند؟ مذاکره ایران و کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، قیمت طلا در بازار جهانی بالا رفت و تعیین قیمت میوه شب عید تا ۲۰ اسفند ماه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 17 February 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت باز هم کاهش یافت، نماد‌های پُر تراکنش بورس کدامند؟ مذاکره ایران و کره جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، قیمت طلا در بازار جهانی بالا رفت و تعیین قیمت میوه شب عید تا ۲۰ اسفند ماه را در بر دارد.

ارزش سهام عدالت باز هم کاهش یافت

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۴۵۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۲ درصد معادل ۲۳ هزار و ۱۲ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۷۱ تومان رسیده است.

رقم حداقل حقوق در سال آینده اعلام شد/ کاهش وابستگی چین به دلار در معاملات تجاری/ عقب‌نشینی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان/ ریزش قیمت نفت با فروکش کردن خطر جنگ

نمادهای پُر تراکنش بورس کدامند؟

در چهار روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، ایران خودرو (خودرو)،‌ پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سپید ماکیان (سپید)، سایپا (خساپا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

رقم حداقل حقوق در سال آینده اعلام شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که به فضل الهی یکی از کم حاشیه ترین و سخت ترین بودجه‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم را برای امور تخصیص دادیم، مطرح کرد: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بنابراین، حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود. وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق های پایین ۶۰ درصد و بالاترین رقم در میان حقوق های بالا ۱۰ درصد خواهد بود که در بحث بودجه با افزایش روبرو خواهد شد.

مذاکره ایران و کره‌ جنوبی برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود از برگزاری مذاکرات ایران و کره‌جنوبی در سئول برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران خبر داد و گفت: این منابع مالی از چهار سال پیش به بهانه تحریم‌ها در دو بانک کره‌جنوبی مسدود شده است. به گفته قمری وفا، ایران در این فرصت بر رفع محدودیت غیرقانونی از منابع ارزی بلوکه شده خود در کره‌جنوبی تاکید کرد.

کاهش وابستگی چین به دلار در معاملات تجاری

راشاتودی: به گفته یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین، دولت در حال برنامه ریزی برای همکاری با سایر کشورهای آسیایی برای تقویت استفاده از ارزهای بومی در تجارت و سرمایه گذاری‌های خود به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر برای تقویت قدرت اقتصادی خود در منطقه است. این مقام مسئول چینی، روز چهارشنبه در جریان یک سخنرانی تلویزیونی در اجلاس G20 به میزبانی اندونزی گفت: بازارهای نوظهور باید انعطاف پذیری خود را در برابر تغییرات بهبود بخشند. اینجاست که همکاری منطقه‌ای کشورها نقش کلیدی ایفا می‌کند.» یی گانگ تاکید کرد: پیشرفت در استفاده از ارزهای محلی کشورهای نوظهور آسیایی در تجارت و سرمایه گذاری سبب بالا رفتن ایمنی مالی منطقه در برابر شوک‌های خارجی است و تجارت بین کشورهای آسیایی را تقویت خواهد کرد.
 
به گفته یی، میزان سوآپ دوجانبه ارزی در میان گروه‌های منطقه‌ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) - چین، ژاپن و کره جنوبی - به ۳۸۰ میلیارد دلار رسیده است. رئیس سازمان تنظیم مقررات همچنین خواستار ارتباط عمیق‌تر بازار بین بانک‌های مرکزی کشورهای پیشرفته شد و افزود: این امر به کاهش اثرات خطرات مرتبط با همه‌گیری بیماری کرونا کمک می‌کند.
 
در ژانویه، بانک خلق چین قرارداد سوآپ ارز دوجانبه با بانک اندونزی را به مدت سه سال تمدید کرد تا همکاری‌های مالی عمیق‌تر و تقویت فعالیت‌های سرمایه گذاری را تقویت کند. جاکارتا حمایت کامل خود را از استفاده گسترده از ارزهای محلی به جای دلار آمریکا در تجارت و سرمایه گذاری برای تضمین ثبات بازارهای مالی جهانی با برداشته شدن محرک‌های دوران همه گیری کرونا اعلام کرد.
به گفته سری مولیانی ایندراواتی، وزیر دارایی اندونزی تسویه بموقع ارزهای محلی سبب می‌شود استفاده از دلار به شدت کاهش یابد و این امر به مدیریت بهتر شوک‌های مالی جهانی کمک کند. کشورهای آسیایی نگران خروج سرمایه بالقوه از اقتصادهای نوظهور هستند، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده قبلاً از تشدید سیاست پولی دولت ایالات متحده خبر داده بود. انتظار می‌رود فدرال رزرو چرخه انقباض مالی خود را در ماه مارس با افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره آغاز کند.

ریزش قیمت نفت با فروکش کردن خطر جنگ

قیمت نفت پس از ریزش بیش از سه درصدی که روز گذشته در واکنش به کاهش نسبی تنش میان روسیه و اوکراین داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت. به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت کاهش، به ۹۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه پس از این که روسیه اعلام کرد، بخشی از نیروهایش را از مرز اوکراین برمی گرداند، ۳.۳ درصد سقوط کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ثابت بود و در ۹۲ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه ایستاد. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۳.۶ درصد ریزش بسته شده بود. هر دو شاخص روز دوشنبه به بالاترین رکورد از سپتامبر سال ۲۰۱۴ صعود کردند و نفت برنت به ۹۶ دلار و ۷۸ سنت و وست تگزاس اینترمدیت به ۹۵ دلار و ۸۲ سنت رسیده بود. قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر احیای تقاضای جهانی در دوران پساکرونایی و بهبود کندتر عرضه، ۵۰ درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۶۰ درصد رشد کرد.

قیمت طلا در بازار جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی کاهش بازده اوراق خزانه و گزارشهایی از پرتاب خمپاره در شرق اوکراین که تقاضا برای خرید دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۶ دلار و ۴۱ سنت رسید که نزدیک به بالاترین رکورد هشت ماه گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۷۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین روز پنجشنبه نیروهای دولتی را متهم کردند چهار بار در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه آنها آتش گشوده‌اند. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه وقوع این حادثه وجود ندارد. نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" در این باره اظهار کرد: بازار به اخباری که پیرامون تنش های ژئوپلیتیکی اوکراین و روسیه در جریان است، به شدت حساس است.

عقب‌نشینی سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان

امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان شد.

تعیین قیمت میوه شب عید تا بیستم اسفند ماه

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: برای خرید سیب و پرتقال شب عید از باغداران فرایند کشف قیمت انجام شده است و در بیستم اسفندماه به قیمت ثابت می‌رسیم.

جایگزینی گاز روسیه با ال ان جی بحران گازی در آسیا ایجاد می کند

الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در مقاله‌ای در مجله «انرژی پالسی» هشدار داد، اروپا حتی اگر با بخشی از خط لوله «نورد استریم ۲» برای دریافت گاز روسیه به امید دریافت ال ان جی (گاز طبیعی مایع) مخالفت کنند، این امر موجی دیگری از بحران گاز در آسیا ایجاد می‌کند. به نوشته رویترز، نوآک در واکنش به افزایش قیمت انرژی در جهان گفت: اروپا باید به قرارداد‌های گازی طولانی مدت بازگردد تا خطر‌های مواجه شدن با کمبود انرژی را محدود کند. به نوشته خبرگزاری تاس، وی در این مقاله خاطرنشان کرد، راه اندازی خط لوله گازی «نورد استریم ۲» می‌تواند، حتی امروز به ثبات بازار گاز اروپا کمک کند. وزیر نفت سابق روسیه در بخش دیگری از مقاله خود نوشته است، استفاده از ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز انتقالی از طریق نورد استریم ۲ به جای استفاده از زغال سنگ به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد تا انتشار گاز CO۲ را تا ۱۴ درصد کاهش دهد که به طور متوسط با آلایندگی سالانه حدود ۳۰ میلیون خودرو برابر است.

فرار مالیاتی گسترده نتیجه عملکرد بانیان وضع موجود است

داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: تحول نظام مالیاتی قبل از هر چیز مستلزم تجدید آرایش مدیران این سازمان با رویکرد به کارگیری جوانان نخبه، کاردان و انقلابی است. به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی، اصلاحات مدیریتی در این سازمان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر جوانگرایی و امیدآفرینی در جامعه به سرعت در حال انجام است. وی اظهار داشت: در دوره تصدی چهار ماهه خود تاکنون بیش از بیست نفر از مسببان وضع موجود در تهران و استانها از پست های مدیریتی خود در ادارات کل مالیاتی برکنار شده اند. معاون وزیر اقتصاد افزود: فرارهای مالیاتی گسترده، عدم استیفای حقوق حقه دولت در وصول مالیات، عدم تکریم مودیان، عدم استفاده از درگاه های خدمات الکترونیک مالیاتی، نابسامانی در رسیدگی به پرونده های مالیاتی، بالا بودن مطالبات مالیاتی معوقه، بر زمین ماندن قوانین مالیاتی مهم همچون قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و قانون مالیات بر خانه های لوکس و خانه های خالی از جمله مواردی است که از سوی بانیان وضع موجود بر جای مانده است.

تخصیص ۵.۷ میلیارد دلاری ایلان‌ ماسک به امور خیریه

به نقل از راشاتودی، اساس اسناد ارائه شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد، بین روزهای ۱۹ نوامبر تا ۲۹ نوامبر، ایلان‌ ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا، در مجموع ۵ میلیون و ۴۴ هزار سهم خود در شرکت تسلا به ارزش نزدیک به ۶ میلیارد دلار را برای مقابله با گرسنگی در جهان بخشیده است. اکتبر ماه گذشته بود که برنامه جهانی غذا سازمان ملل گفته بود در صورتی که ماسک ۶ میلیارد دلار از دارایی اش را بدهد، آنها گرسنگی در جهان را ریشه کن می‌کنند. پس از این اقدام ماسک در رسانه‌ها گفته بود اگر برنامه جهانی غذای سازمان ملل یک بسته دقیق درباره چگونگی مقابله با گرسنگی و حل این معضل در جهان با ۶ میلیارد دلار را ارائه دهد، وی این میزان پول را به عنوان اعانه خواهد داد. دو هفته بعد دیوید بیزلی، دبیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل، با ارائه یک بسته جامع ماسک را به چالش کشید و گفته می‌شود چند روز بعد هم ایلان ماسک شروع به واگذاری حدود ۶ میلیارد دلار سهام تسلا به خیریه کرده است. البته هنوز این مبلغ بیشترین پول تخصیص داده شده به امور خیریه در جهان به شمار نمی‌رود، چون بیل گیتس و همسرش ۱۵ میلیارد دلار به خیریه کمک کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
باید تمام مسئولان و مدیران حداقل حقوق را دریافت کنند تا مشخص شود برای خدمت قبول مسئولیت کرده اند یا ...... همچنین با تجربه واقعی زندگی مردم بهتر تصمیم گیری می کنند متاسفانه در شرایط حاضر مسئولان و مدیران درک درستی از وضعیت زندگی مردم ندارند و خیلی راحت برای زندگی مردم تصمیم گیری می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
چطور تورم ۵۰ درصدی

و افزایش حقوق ۲۰ درصدی با هم جور در می اید ؟

شما را بخدا دست بردارید از لجاجت بردارید و آشتی کنید

و بگدارید ما حداقل ۵ سال باقی عمرمان را در ارامش

زندگی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
یا همچون 8 ساله اول انقلاب که وزرا و نمایندگان حقوق مساوی با کارمندان متوسط را میگرفتند

و بسیار پاکتر و سالم تر و کارامد تر و مردمی تر بودند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
اون وقت کی میخواد کشور را اداره کنه؟ بندگان خدا دلشون به همین چندر غاز خوشه
ناشناس
| - |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
اینکه با کمونیزم فرقی ندارد ؟ عاقبت کمونیسم را هم که دیدیم
حوقوق ما بیکارها هم افزایش پیدا می یابد؟
چه اتفاق مثبتی افتاده که امروز دلار ۳۰۰ تومانش افتاده و احتمالا شنبه ۴۰۰ میرود روش؟؟؟؟
نوسانگیری های شیک بانک مرکزی و دلالهایش
حد اقل حقوق را به دلار تبدیل کنید و قیمت اجناس را هم با عددی نزدیک به دلار محاسبه کنید ،نتیجه چیزیکه به آن افتخار باید کرد نیست.
تورم را هم در نظر نگرفته اید ،یعنی اوضاع چندان تحولی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
بریزید دور این دلار را! همه‌چیز که دلار نیست. ما کلی مبادله با کشورهای همسایه بدون دخالت دلار داریم.. بله که خیلی چیزها را هم به دلار، دنیا با ما حساب می‌کنه ولی هرچه ازش دور بشیم کمتر گرفتاری داریم. آمریکا بدهکارترین کشور دنیا و جنگ‌افروز‌ترینه و خیلی کارها را با دستکاری همین دلار انجام می‌ده. به‌راحتی به تاجرانش دلار مجانی می‌ده تا باهاش سر کشوری را کلاه بذاره.
طرح افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار بود در شهریور ماه ۱۴۰۰ تا رقم ۶/۵،میلیون برای حداقلی بگیران اعمال گردد

متاسفانه بدلیل عدم تسویه بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومان دولت به صندوق تامین اجتماعی ، بازهم با تاخیر و برای فروردین ۱۴۰۱ تنها به رقم ۵ میلیون تومان ، اعلام شده است!!

این قضیه کمال کم لطفی و غیر منصفانه میباشد و رنج و فقر بازنشستگان حداقلی بگیر تامین اجتماعی را بدنبال خواهد داشت

و قطعا اعتراضات قانونی گسترده انها را بدنبال خواهد داشت
را حقوق نمایتدگان مجلس نباید به اطلاع مردم برسد؟
چرا همسان سازی را انجام ندادند؟
چالشهای تاریخی نمایندگان مجلس حاضر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
مشخص است که نمایندگان و وزرا و مدیران دولتی

که ۵۰ برابر کارگران و ۷۰ درصد مردم درامد دارند

قادر به فهم و درک مشکلات مردم نباشند

و بر طبل جنگ و تنش افرینی بکوبند و با برجام مخالفت کنند
امیدوارم روزی برسه که جرات کنن که به جای ۳۸۰ میلیارد دلار اعلام کنن ۳۸۰ هزار کریپتو.
با این تورم و این افسار گسیختگی قیمت‌ها افزایش حقوق 10 درصدی برای حقوق‌های بالا را با افتخار اعلام می‌کنه مگه اون کارمندهایی که حقوق بالا می‌گیرند طبق قانون این مملکت حقوقشون مشخص نشده که الان بخواهید حقوق‌ها را کمتر افزایش بدید. حقوق رانت‌خوارها را قطع کنید ولی حقوق افرادی که مستحق دریافت حقوق قانونی و بالا هستند را بدون کم و کاست و با احترام پرداخت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
دولت ترجیح می دهد پوپولیستی رفتار کند و به مردم آدرس غلط بدهد
این چه قانونی است که حقوق کارمندان را مجلس ودولت تعین کنند وحقوق کارگر را شورای کار. آیا با عدالت سازگار است؟مجلسیانی که در حقیقت حقوق خود را تعیین می کنند
وقتی حقوق کارگر را مستقیم بدستش نمیدن پشتش بد بختی کارگر وکار فرما هست ۳۰ درصد حقوق بیمه یکماه بابت مرخصی دوماه حقوق برای عیدی یک ماه سنوات ویکماه هم برای سایر مخارج چقدر میشه حقوق دست کارگر را میگیره هیچ کجای دنیا چنین قانونی وجود نداره دو دشمن میخوان با هم کار کنن قانون هر دو را بجون هم انداخته خدا را شکر که ۹۰ در صد کارگرا حقوق بگیر دولتن والا یک بد بختی به همه بد بختی ها اضافه میشد
حقوق جوانان بیکار و زنان خانه دار بدبخت چه میشه
درود
تورم بالا و کمترین افزایش حقوق به تناسب. .....علی برکت الله.....راستی ناهار خوردید
اینکه حداقل حقوق ۶۰ در صد افزایش داده شده خوب است ولی هنوز از تورم عقب است. ولی یک نفر پیدا نمیشود در این مملکت که علمی و منطقی توضیح دهد چرا باید حقوق بقیه ۱۰ در صد افزایش پیدا کند. آیا تا الان به یک مهندس یا دکتر الکی حقوق میدادن. آیا یک محقق پژوهشگاه و عضو هیئت علمی بیخود کرده که یک عمر کار کرده. آیا و آیا ..... در این مجلس یه نفر نیست که جلوی این حق خوری را بگیرد.
وقتی بخش اعظم مردم بیکار هستند چرا حقوق ها را زیاد میکنید؟
از کیسه خلیفه می‌بخشید؟
تورم را مهار کنید افزایش حقوق که هنر نیست.
همش سلیقه ای عمل میکنن،، باند بازی باندبازی باندبازی
جای تاسف که اختلاف حقوق ها سازمان و ادارات تفاوت زیاد دارد حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی ۵میلیون ماهانه....؟؟؟ با این تورم شدید مسکن و پوشاک و غذایی و ..... باید شرمنده زن و بچه شدن.....؟؟؟ این عدالت ه.....؟؟؟ فاصلا حداقل بگیر و حداکثر پرداختها زیاده......؟؟؟ مسئولان وقتی حقوق چند ده میلیونی و پاداش کلان میگیره
نمیتونه درک کنه زندگی با ۵ میلیون ماهانه یعنی چی ....؟؟؟؟ خدایا به داد قشر ضعیف جامعه مستمری بگیران حداقل بگیر تامین اجتماعی و کارگران پیمانکار برس .....؟؟؟؟؟
در ایران غیر از کارمند بقیه مالیات درستی پرداخت نمی کنند ...پزشک فقط کارت به ‌کارت یا نقدی ...دندانپزشک با سه کارتخوان اغذیه فروش و پلاستیک و لباس فروش....پزشکان و دندانپزشکان و ارتوپدی و سونوگرافیها داروخانه ها که هر کدام یه قیمت روی دارو دارند و لوازم یدکی فروشی و صافکاران خودرو و مکانیکان و باطریساز خودرو هیچ کدام مالیات واقعی و حتی یک هزارم درامد را نمی دهند و یک بار هم بررسی نمی کنند
رئیس کل محترم امورمالیاتی گویادرنظرندارندکه مالیات برخانه لوکس یک اسم دیگرآن گرفت مالیات ازتورم وازسرمایه افراداست
ونه درآمدافرادکه هم قانونی وهم شرعی باشدونیزگرفتن پولی بعنوان مالیات ازخانه ای که بعلل مختلف امکان اجاره دادنش نیست ودرآمدی ندارددرواقع جریمه به مالکی است که خوبخود
ضررنداشتن درآمدرامتحمل میشود وگرنه هیچ انسان عاقلی اگربتواندازاجاره دادن ملکش سودی ببردتردیدنمیکندحرفهای بی معنی که خانه راخالی نگهمیدارندکه گران شودبسیارغلط است چون خانه چه خالی باشدوچه اجاره بخواهدگران شودقطعاً
گرانترمیشودولی اگراجاره باشدمالک سودمیبردعلاوه براین همه میدانندکه تورم مسکن ظرف سی سال اخیرازتورم کلی مملکت عقب تربوده واگرکسی بیست سال پیش خانه خودرامیفروخت طلا میخریدسودی بمراتب بیشترازنگهداری ملکش میکردباتوجه به
اینکه نقدشوندگی ارزوطلا بسیارراحت ترازمسکن است
10 سال تحصیل در دانشگاه با هزار بدبختی ، نخوردن و نپوشیدن بدون تفریح نتیجه آن شده دکتری و کار محترمانه‌ای در یک مرکز دولتی حالا شما بیایید حساب کنید اگر آن هزینه تحصیل را یک جا سرمایه گذاری کرده بودم سودش از این حقوقی که هر سال با کاهش و عدم تناسب با تورم روبرو است بهتر نبود.
این افزایش پلکانی حقوق پیامی است برای تعطیلی تحصیل و تحقیق در ایران.
۶۰ درصد حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۶ملیون میشود واقعا چه کسانی برای مردم تصمیم گیری میکنند
سلام چرا همه شب عیدرابحانه گرانی میکنن چرا عرض سال خرید نکنیم بیایید برای همیشه بی فرهنگی را بگذاریم کنار به جای حجوم آوردن به بهانه شب عیدوجنس بنجل وگران خریدن عرض سال خریدکنیم باقیمت مناسب بااحترام به همه
بحث حداقل حقوق یک بحث انحرافی است کشوریکه قانون طبقه بندی مشاغل دارد تعیین حداقل حقوق بهانه ایست برای کارفرما که حق نیروی کار را بخورد وبیمه کمتری پرداخت کند وصندوقهای بازنشستگی را با کمبود منابع مواجه کند در قانون طبقه بندی مشاغل دستمزد هر کسی بر اساس حرفه ورتبه مهارتی او وساعتی باید باشد
با این رقم، کارفرمای ما باید نصف کارمنداش رو اخراج کنه
فرار مالیاتی گسترده نتیجه عملکرد بانیان وضع موجود است:
عجیب است که گویا تمام بخوبی در حال انجام است. فرار مالیاتی که درست نشده هیچ بلگه وقتی بصورت منطقی به مبالغ کلانی که مورد سو استفاده عده ای قرار میگیرند و مسئولین براحتی میگویند در حوزه ما نیست این واقعاً ینی چه؟ پس به چه کسی مربوط است؟
نوع ارائه تسهیلات از سوی بانکها بستگی به نوع تامین منابع مالی دارد. یعنی اگر بانکی سپرده ای را با سود 15 یا 28 یا 20 درصد از سپرده گذاران دریافت کند، نمیتواند از این منابع مالی تسهیلات بانکی به مشتریان تجاری یا غیر تجاری خود با سودی کمتر سود سپرده بپردازد.
این بدان معنا است که در این دوران سخت اقتصادی، که بانکها نقشی حیات را برای اقتصاد کشور دارند باید بانکها بتوانند به منابع مالی با سود سپرده پایین یا منابع مالی قرض الحسنه با سود کم دسترسی داشته باشند.
یکی از منابع بزرگ که میتواند بصورت یک منبع مالی قابل توجه میتواند مورد توجه قرار بگیرد، جمع آوری شارژهای مجتمعها است. اگر فرض را بر این بگیریم که 20 میلیون واحد در مجتمعهای کشور داریم که شارژ پرداخت کنند و هر واحد از این 20 میلیون بطور متوسط 200 هزار تومان پرداخت کنند، مجموعاً ماهیانه 4000000000000 تومان در بانک عامل بصورت قرض الحسنه جمع آوری شود)این ارقام برای مثال است و ارقام واقعی باید خیلی بیش از اینها باشد).
چنانچه پولهای شارژ به حساب بانک عامل وایز شود، چند مزایا بسیار کلان اقتصادی دارد. پول شارژی که به حساب بانک میآید دو حالت دارد؛ یا برای هزینه های جاری مجتمعها استفاده میشود، یا تا زمان استفاده برای هزینه مجتمع در حساب مجتمع در بانک میماند.
- چنانچه این پولها برای هزینه های جاری مجتمعهای استفاده شود، باعث حجم کلانی از گردش پول که صرف هزینه و پرداخت به بنگاه مختلف اقتصادی میشود، که جایگاهی مهم در رشد اقتصادی کشور خواهند داشت. مزایا کلان اقتصادی این گونه هزینه در بنگاههای گردش بسیار مطلوبی دارد.
- چنانچه مبالغ شارژهای جمع آوری شده تا زمان استفاده برای هزینه مجتمع در حساب مجتمع و در بانک عامل بماند، بانک عامل با توجه به قرض الحسنه بودن حسابهای مورد نظر، دارای قدرت مانور زیادی برای استفاده از این منابع را دارد.
اگر شارژها مجتمعها جمع آوری شود ولی هزینه نشود چون نه مالیاتی به آن تعلق میگیرد و نه سود بدلیل منابع مالی عمومی به آن تعلق میگیرد یک منبع کلان قرض الحسنه محسوب میشود.
ولی متاسفانه با بی توجهی سازمانها مسئول نسبت به این منبع بزرگ مالی، هیچ منفعتی که برای کشور ندارد، بلکه ماهیانه مبالغ هنگفی سود با این پولها باید پرداخت شود چون معمولا این پولها به حسابهای شخصی افراد واریز میشوند!! مضراتی که این حسابهای شخصی برای اقتصاد کشور دارند:
- صاحبان حسابها این منابع از یک سو سود قابل توجهی نصیبشان میشود و سوی دیگر بابت این درآمدها مالیاتی هم پرداخت نمیکنند. صاحبان این حسابها به مانند ضرب المثل "شترمرغ میمانند که وقتی میگویند بار ببر میگوید من مرغم و وقتی میگویند بپر میگوید من شترم". وقتی به صاحبان شخصی این حسابها میگویند مالیات بده میگویند این پولهای مجتمع است، ولی از سوی دیگر چون حساب شخصی است و مسئولین بانکها بدنبال جذب منابع مالی هستند براحتی با دور زدن قانون بانک داری سودی که مستحق این نوع منابع مالی نیست را به حساب شخص واریز میکنند؛
- گردش حساب این منبع عظیم مالی برای صاحبان شخصی حسابها بسیار قابل توجه است که این مزایا فقط به سود صاحب شخصی حساب است و هیچ نفعی برای واحدها مجتمع ندارد؛
- هر چه بیشتر پولهای جمع آوری شده در حساب شخصی افراد بماند، سود بیشتر به آن تعلق میگبرد، در نتیجه صاحب حساب اگر هم ضروتی برای هزینه کردن پول برای مجتمع باشد این هزینه را بصورت قطر چکانی انجام میدهند تا از درآمد سود که این پولها تعلق میگیرد کاهش نیابد؛
- وقتی پولی عمومی در حساب شخص فرد باشد چون هزینه نکردن یا کم هزینه کردن برابر است منافع بیشتر برای صاحب حساب، پس پرداخت به بنگاههای اقتصادی که به کُند صورت میگیرد که در هر صورت همراه با سواستفاده ها معمولا است، که همگی از آن باخبر هستند؛
- بعضی از مجریانی برای دریافت پول بیشتر باید از کار با استاندارد بزنند و این امر باعث خطرات مالی و جانی جبران ناپذیری برای ساکنین این مجتمعها میباشد؛
- با توجه به عواقبی که ممکن است یک حساب شخصی برای مبالغ جمع آوری شده عمومی داشته باشد، که در صورت اتفاقات غیر مترقبه برای آن شخص، دست اهالی از پولهای مربوطه کوتاه خواهد شد.
- اگر این پولهای در حسابی به نام مجتمع باشند، نیاز به هزینه کردن این پولها به سرعت انجام میشود که این گردش پول چون در نهایت به بنگاههای اقتصادی میرسد، برای گردش پول در بنگاهها اقتصادی و در نتیجه رشد اقتصادی بسیار موثر است؛
- اگر گردش مالی بالا در بنگاه های اقتصادی باعث بکار گیری نیروی انسانی بیشتر و کاهش نرخ بیکار میشود؛
اگر بخواهیم در مورد مزایا حسابهای قرض الحسنه برای این منابع مالی عظیم و معایب این منابع عمومی که به حسابهای شخصی بنویسم، تصورش هم برای این اختلاف از نظر اقتصادی، اجتماعی، رفاهی، قانون مند، ... مشکل است. باید دید چرا مسئولین اقتصادی برنامه ای برای چنین منبع پر منفعت برای عمومی کشور ندارد. نکته جلب اداره مالیات میگوید ریختن پول شارژ به حساب شخصی به ما ارتباطی ندارد، اداره ثبت میگوید این مثل به ما ارتباطی ندارد. این مبالغ کلان که در خارج از چرخه اقتصادی و به ضرر اقتصاد از نفس افتاده کشور است به چه سازمانی مربوط است؟! چه کسی باید پاسخ گوی این همه بی تفاوتی مسئولین باشد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی