بازدید 24402
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

ولنتاین سنتی غربی که همچنان در ایران ترند است/ نگرانی پرسپولیسی‌ها از شکایت میثاق معمارزاده/ مراسم اعتکاف در صدر جست و جو‌ها قرار گرفت/ صدف اسپهبدی کیست و چرا نامش ترند شد؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جیران»، «حلمه سعیدی»، «میثاق معمارزاده»، «صدف اسپهبدی»، «اعتکاف»، «ولنتاین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 14 February 2022

استعفای یحیی گلمحمدی؛ بحث داغ فضای مجازی/ زنده شدن دوباره نام و یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان/ جام جهانی قطر در کانون توجه فوتبال دوستان ایرانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «جیران»، «حلمه سعیدی»، «میثاق معمارزاده»، «صدف اسپهبدی»، «اعتکاف»، «ولنتاین» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حلیمه سعیدی

حلیمه سعیدی، یکی از بازیگران محبوب و پرطرفدار سینما و تلویزیون ایران بود که در روز 22 بهمن سال جاری از دنیا رفت. انتشار خبر فوت این بازیگر سالخورده و پر طرفدار سبب شد تا نام او نیز در لیست ترندهای گوگل در ایران قرار بگیرد.

در واقع حلیمه سعیدی، یکی از بازیگران مشهور سال‌های نه چندان دور تلویزیون ایران به حساب می‌آید که با نقش‌آفرینی در سریال‌های رضا عطاران پا به بازیگری گذاشت و با حضور در دیگر سریال‌های طنز، به شهرت قابل‌توجه‌ای بین عامه‌ی مردم رسید.

مادر شهيدي كه بازيگر شد + عکس - تابناک | TABNAK

حلیمه سعیدی سابقه بازی در سریال‌هایی نظیر متهم گریخت، ترش و شیرین، روزگار قریب، بزنگاه، زن‌بابا، دزد و پلیس، راه در رو و معراجی‌ها را داشت. این بازیگر همچنین در فیلم‌هایی همچون قاعده بازی، بیچاره‌ها، حلقه‌های ازدواج، دردسر بزرگ و اخراجی‌ها ۳ بازی کرده بود.

بیشتر بخوانید

میثاق معمارزاده

میثاق معمارزاده متولد ۱۹ دی ۱۳۶۱ در تهران و دروازه‌بان فوتبال ایران است که سابقه بازی در تیم هایی چون سایپا، راه آهن، پرسپولیس و فولاد خوزستان را در کارنامه خود دارد.

ولنتاین سنتی غربی که همچنان در ایران ترند است/ نگرانی پرسپولیسی‌ها از شکایت میثاق معمارزاده/ مراسم اعتکاف در صدر جست و جو‌ها قرار گرفت/ صدف اسپهبدی کیست و چرا نامش ترند شد؟

صبح روز گذشته خبری مبنی بر شکایت میثاق معمارزاده، دروازه‌بان اسبق باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مطالباتش از این باشگاه منتشر شد که حتی این اتفاق می توانست در ادامه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس را تهدید کند و همین موضوع شد تا نام او به یکی از ترندهای گوگل در ایران تبدیل شود.

طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه ها، مدیران باشگاه پرسپولیس با این بازیکن اسبق سرخپوشان وارد مذاکره شدند و در تلاش هستند با معمارزاده بر سر پرداخت مطالباتش به توافق برسند.

ظاهرا مطالبات میثاق معمارزاده مبلغ سنگینی نبوده و باشگاه پرسپولیس طبق صحبت هایی که با این دروازه بان داشته به زودی این مشکل را حل خواهد کرد تا خطری پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را تهدید نکند.

بیشتر بخوانید

صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی یکی از بازیگران جوان و کم سابقه عرصه سینما و تئاتر است که به واسطه بازی در فیلم سینمایی علفزار و تصاحب جایزه بهترین نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و ترند گوگل شد.

او فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است که از بازی در فیلم کوتاه شروع کرد تا اینکه با جایزه سیمرغ بلورین به شهرت رسید.

موقعیت مهدی بهترین فیلم جشنواره شد / رضا میرکریمی بهترین کارگردان شد / امین حیایی بهترین بازیگر مرد و طناز طباطبایی بهترین بازیگر زن شد

اسپهبدی بصورت حرفه‌ای فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ وقتی ۲۳ ساله بود با فیلم کوتاه «dystopia» (دیستوپیا) به کارگردانی سپهر کشن فلاح شروع کرد.

تعداد بازدید : 756
بیشتر بخوانید

اعتکاف

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است. ارکان این عبادت، ماندن در مسجد و روزه است و عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.

احتمال لغو مراسم اعتکاف در سراسر کشور - تابناک | TABNAK

 نحوه اقامت و یا خروج از مسجد، احکام و شرایطی دارد که در کتاب‌های فقهی بیان شده است. اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، اما در روایات بهترین زمان برای اعتکاف، ماه رمضان، به‌ویژه دهه سوم آن بیان شده است.

در ایران، از سال‌های نخست دهه هشتاد شمسی، اعتکاف در ماه رجب رایج شده و در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵) این ماه در مساجد بزرگ اکثر شهرهای این کشور برگزار می‌شود. با توجه به اهمیت اعتکاف، کتاب‌هایی نیز مستقل درباره آن نوشته شده است.

همزمان با نزدیک شدن به ایام اعتکاف ماه رجب سال جاری، دوباره این عمل مذهبی و معنوی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شده است.

بر اساس اخبار منتشره در بسیاری از شهرهای کشور متولیان بر آن شده اند تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در سال جاری به برپایی مراسم اعتکاف اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

جیران

جیران یک اسم ترکی است که به معنای آهو، غزال و چشم زیبا ترجمه شده است. این کلمه در روزهای اخیر به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

دلیل ترند شدن این کلمه نیز بازمی گردد به آغاز انتشار مجموعه نمایش خانگی جیران از طریق شبکه نمایش خانگی که از روز گذشته شروع شد.

توضیح مختصر اینکه جیران یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی است که پخش آن از ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از طریق نمایش خانگی آغاز شده و  اولین قسمت این مجموعه از روز گذشته به نمایش عمومی درآمده است.

ولنتاین

از جمله مناسبت های غربی و بی ارتباط با فرهنگ و آداب و رسوم ایران اسلامی که البته در سایه برخی آسیب ها و نیز کم توجهی ها در کشور باب شده، ولنتاین است؛ مراسمی که همه ساله با فرارسیدن تاریخ آن در بهمن ماه به یکی از مهم ترین ترندهای گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی تبدیل می شود و بسیاری از کاربران تلاش می کنند تا در مورد آن بیشتر بدانند.

                                                   اخطار دادستانی قم به مروجین فرهنگ ولنتاین

این مناسبت در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی، روز ابراز عشق است که سالانه و هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود.

گفتنی است، سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶
شما سپندارمز رو ترند کن تو تلویزیون نشون بده و جشن بگیر، تو روزنامه ها تبلیغ کن درموردش اطلاع رسانی کن مردم سراغ ولنتاین نرن!
همانطور که خیلی از سنت ها که ریشه در فرهنگ خاصی دارند امروزه از اهداف اولیه خود دور شده ند و جنبه سرگرمی گرفته اند چه اشکالی دارد این مورد یا موارد شبیه این هم در فرهنگ ایرانی ریشه دار شود! مثلا ریشه خیلی جشنها و سنتهای ایرانی بسیار دیرین است ولی ریشه بیشتر سنت های دینی در ایران که کاملا معلوم و مشخص است آیا ایرانیان 1400 سال پیش یا الان باید با ان مبارزه می کردند؟ جشنی که در ان شادی باشد و خشونت نباشد چه اشکالی دارد در ایران هم گسترش یابد؟!
ولمتاین ممکن است باعث فرزندآوری شود
وقتی خودمان جشن داریم ولی با بی تدبیری سرکوبش می کنیم، فرهنگ های دیگر جایگزینش می شوند
فرهنگ ایرانی به جشن هایش معروف بوده و الان به عزاداری هایش
عزاداری باید به جا و به اندازه باشد و جشن هم به جا
ولی در اینجا هیچ چیز به جا نیست
جشن سپندارمذگان را چرا تبلیغ نمی کنید
چرا جشن های سده اینقدر با بی مهری روبرو شدن
چرا جشن نوروز اینقدر بی محتوا شده
تا کی سکوت
اگر یک عده در همون غربنوروز رو جشن بگیرن اشکالی پیدا می شه؟ نه پس بالعکس اون هم مشکلی نباید باشه بهرحال این مناسبت ها بهانه ای هست برای ابراز علاقه و شاد بودن. البته اگر اجازه بدید.

در دهکده جهانی این تعصبات مفهوم نداره
راست ميگه
عشق يعنى چى
فقط شمشير رو خون
ولنتاین چون غربی است باید سرکوب شود ؟ چرا ؟ چرا فرهنگ نوروز مورد استقبال قرار می گیره خوبه ولی ولنتاین بده ؟
سلام ‏‎،وقتی تمام گذشته و فرهنگ بومی خود را انگار ونفی می کنیم باید انتظار این را هم داشته باشیم که فرهنگ غربی جایگزین ان شود.نمونه ها:چهارشنبه سوری را تبدیل به میدان جنگ کردیم...روز عشق در فرهنگ کهن خود مان را انکار کردیم ...اخیرا حرف هایی مبنی بر اینکه ما مسلمانیم عید ما عید فطر وقربان است نوروز نمی خواهیم نیز مطرح می شود،قطعا کریسمس جای ان را خواهد گرفت...خلاصه عده ای می خواهند فرهنگ بومی ما را عربی کنند غافل از این نه تنها مردم ان را نمی پذیرند بلکه باعث نابودی فرهنگ خودمان وجایگزینی فرهنگ جذاب وپر زرق وبرق غربی خواهد شد. به گذشته وایین های زیبا وپر مفهوم ایرانی اهمیت بدهید تا گرفتار خرس ولنتاین نشوید.
دقیقا مشکل شما با ولنتاین چیست؟چون غربی است؟آیا همه چیز شما غربی نیست ....
باید جهانی فکر کنیم . اگر دیگران توانسته اند یک سنت خوب و یا حتی سنتی که به مزاق ما خوش نمی آید را جهانی کنند نباید در برابر آن مقاومت کنیم . این باعث می شود بیشتر به خودمان ضربه بزنیم. فقط باید ما هم تلاش کنیم تا ما هم اگر چیزی داریم ارائه دهیم. اما دیگران را نیز باید بپذیریم.
اگه به فرهنگ ایرانی بها میدادن مردم دنبال بیگانگان نبودند
عزیزم در هر کجای دنیا که شادی که باعث مزاحمت کسی نباشد مورد احترام است حالا چرا در ایران مسولین در همه امور مردم دخالت میکنند و همه چیز را سیاسی و دشمن تراشی میبینند
متاسفم برای برای باشگاه بزرگی همچون پرسپولیس همه بازیهاشو نگاه میکنیم با دلهره و استرس که بازیکن انچنانی نداره، حق حقوق بندگان خدا را به وقتش بدهید ابروریزی نکید به ادم عالم این باشگاه بدهکار است. از خدا بترسید به هوادانش ارزش قائل شوید
با سلام
در مورد ریشه والنتاین اشتباه نوشتید: گفتنی است، سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد.
سنت غربی والنتاین ریشه در عقاید شیطان پرستانه دارد لذا قبل از مطرح کردن آن لطفا مطالعه کنید
ولنتاین فرهنگ غرب و کاملا بی ارتباط به جامعه اسلامی است و جایی در ایران ندارد. بحث، مشکل داشتن یا نداشتن با ولنتاین نیست. اصلا ربطی به فرهنگ ما نداره و لزومی به طرحش تو فرهنگ ایران نیست.
هر چه از عربها برسد الهیست! اما از غرب بیاید شیطانی!
چرا؟واقعا چرا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست