بازدید 5028

روسیه شش کشتی جنگی به سمت دریای سیاه اعزام کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش فروند کشتی جنگی از ناوگان خود در منطقه بالتیک در دریای مدیترانه را برای حضور در رزمایش دریایی به سمت دریای سیاه اعزام کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ 09 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا در این پیام آمده است: یکی از ناو‌های بزرگ نیروی دریایی روسیه در حال عبور از تنگه بسفر و داردانل است.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: "در حال حاضر، کشتی‌های بزرگ کورولف، مینسک و کالینینگراد در داردانل هستند. کشتی‌های پیوتر مورگونوف، گئورگی پوبدونوستس و اولنگورسکی نیز طی روز آینده از تنگه‌های دریای سیاه عبور خواهند کرد.

به گزارش ریانووستی الکسی رولف، رئیس بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان دریای سیاه نیز امروز به خبرنگاران روس گفت: تفنگداران دریایی ناوگان دریای سیاه به همراه واحد‌های منطقه نظامی جنوب، طی یک رزمایش دفاع از ساحل کریمه را اجرا کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین سه روز پیش اعلام کرده بود که در رزمایش دریایی این کشور در آب‌های بین المللی بیش از ۱۴۰ ناو و کشتی پشتیبانی و ۱۰ هزار نیروی نظامی شرکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: روسیه در دریای مدیترانه، دریای شمال، محدوده شمال شرقی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام رزمایش دریایی برگزار می‌کند.

در این گزارش گفته شده است: در راستای شرکت در این رزمایش، شش ناو جنگی ناوگان شمال و بالتیک روسیه نیز وارد بندر طرطوس شدند.

این ناو‌ها به نام «پتر مارگونوف»، «گئورگی پابدانوستس»، «اولنگورسکی گورنیاک»، «کورولوف»، «مینسک» و «کالینین گراد» ماموریت دریایی در اروپا را به پایان رسانده و در پایگاه طرطوس در سواحل سوریه لنگر انداختند.

روسیه در بندر طرطوس سوریه واقع در ساحل دریای مدیترانه پایگاه پشتیبانی دریایی دارد و ناو‌ها و کشتی‌های روسی در این پایگاه عملیات سوختگیری و دریاف آذوقه و مواد غذایی برای ماموریت‌های دریایی را انجام می‌دهند.

رزمایش دریایی بین المللی روسیه که قرار است بخشی از آن در دریای مدیترانه برگزار شود، تحت فرماندهی دریادار نیکلای یومانوف فرمانده نیروی دریایی روسیه برگزار می‌شود و از مدتی پیش آغاز شده است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه هفته گذشته گفته بود این کشور قصد دارد در اقیانوس‌های جهان برای تامین امنیت خود و مقابله با تهدیدها، رزمایش‌های مختلفی برگزار کند.

به گزارش ایرنا، شایگو در جمع مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: نیروی دریایی و هوافضای روسیه در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کند، دفاع از منافع ملی روسیه در اقیانوس‌ها و مقابله با تهدید‌های نظامی در جهات مختلف را تمرین می‌کند.

وی افزود: در چندین رزمایش (در ماه ژانویه گذشته و فوریه جاری) بیش از ۱۴۰ ناو و کشتی‌های پشتیبانی و افزون بر ۶۰ فروند انواع بالگرد و هواپیمای نظامی شرکت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی