بازدید 6825
۱

فرود مرگبار پرواز آزمایشی

کد خبر: ۱۱۰۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ 05 February 2022

سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک در کاشمر منجر به مرگ خلبان و مسئول فنی فرودگاه کاشمر شد.

به گزارش ایران، رضا کاویانی، مدیر فرودگاه فوق سبک جنوب خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: حدود ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه ظهر پنجشنبه یک فروند هواپیمای فوق سبک که مربوط به یک شرکت اراکی بود در 5 کیلومتری کاشمر سقوط کرد و باعث مرگ دو سرنشین هواپیما شد.

«آریا دستوری» که خلبان یکی از شرکت‌های هواپیمایی و هدایت کننده هواپیما بوده و «بهنام بادله» مسئول فنی فرودگاه کاشمر که در طول پرواز خلبان را همراهی می‌کرده و از دو شهر تهران و اراک بودند در این حادثه جان باختند.

مدیر فرودگاه فوق سبک جنوب خراسان رضوی گفت: این هواپیما درهنگام فرود تعادل خود را از دست داده و در ارتفاع کم با زمین برخورد کرده است.

برخی از شاهدان عینی می‌گویند که هواپیما در حال انجام تست فلایت بوده و برخورد سختی با زمین داشته است.

امیر نژادرحیم، رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: در پی اعلام یک مورد سقوط هواپیما در اطراف فرودگاه فوق سبک کاشمر در ساعت ۱۳:۴ بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

این هواپیمای دونفره در ضلع شرقی فرودگاه کاشمر سقوط کرده بود و بلافاصله پس از رسیدن نیروها در همان ابتدا اقدامات ایمنی برای جلوگیری از انفجار هواپیما و هر گونه حادثه دیگر انجام شد و در ادامه پیکر جان‌باختگان توسط نیروهای آتش‌نشانی از هواپیما خارج شد.

وی با بیان اینکه بررسی دلایل سقوط این هواپیما توسط کارشناسان مربوطه در دستور کار قرار گرفته، گفت: پس از صدور مجوز توسط بازپرس مربوطه اجساد توسط نیروهای شهرداری به محل سردخانه انتقال داده شد.

نژادرحیم یادآور شد: بر اساس آنچه از سوی مدیریت فرودگاه اعلام شده این هواپیما به فروش رسیده و قرار بود پس از انجام تست‌های لازم روز جمعه به اراک انتقال داده شود که متأسفانه این اتفاق افتاد.

حسن رضایی‌فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی نیزگفت: این حادثه حین انجام آزمایشات پروازی در حوالی فرودگاه کاشمر رخ داد و یک خلبان و یک سرنشین فنی هواپیما جان خود را از دست دادند. پس از این حادثه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به محل وقوع سانحه اعزام شد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ‌‌پرواز به‌صورت آزمایشی انجام می‌شد‌ تا مقدمات انتقال هواپیما از فرودگاه کاشمر به سمت فرودگاه اراک انجام پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این متن چندین ایراد نگارشی دارد. دقت کنید.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی