بازدید 32534
پیمانه اقتصادی

خبر خوش رئیس جمهور برای کارکنان دولت / نماینده مجلس: ارزش واقعی لندکروز ۶ میلیاردی بسیار کمتر است/ ثروت زاکربرگ ۲۹ میلیارد دلار آب رفت/ خبر مهم برای قیمت سهام سرخابی‌ها/ طلای سیاه از مرز ۹۱ دلار عبور کرد!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیشنهاد ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، دولت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهد، فقط ۳ درصد از قیمت واقعی گاز پرداخت می‌شود، نمی‌توان عمل جراحی اقتصادی عمیقی در شاکله کشور انجام داد و کاهش قیمت‌ها با عرضه برنج‌های وارداتی به بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 04 February 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پیشنهاد ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، دولت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهد، فقط ۳ درصد از قیمت واقعی گاز پرداخت می‌شود، نمی‌توان عمل جراحی اقتصادی عمیقی در شاکله کشور انجام داد و کاهش قیمت‌ها با عرضه برنج‌های وارداتی به بازار را در بر دارد.

خبر خوش رئیس جمهور برای کارکنان دولت

دکتر سید ابراهیم رئیسی درباره اقدامات دولت برای عادلانه کردن پرداخت حقوق به کارکنان دولتی گفت: بی‌عدالتی‌های موجود در زمینه پرداخت حقوق بسیار نگران‌کننده است و دولت در همین راستا در حال نهایی کردن لایحه‌ای است تا پرداخت حقوق به همه کسانی که از دولت حقوق دریافت می‌کنند، عادلانه شود.

دکتر رئیسی افزود: متاسفانه در ماه‌های پایانی دولت قبل، لوایحی در زمینه حقوق و مزایای برخی بخش‌ها به مجلس ارائه شد که کارِ کارشناسی کافی روی آنها انجام نشده بود. دولت بعد از بررسی با برخی از این لوایح موافقت کرد، ولی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که دولت مسئول اجرای عدالت در قبال همه ۸۵ میلیون جمعیت کشور است. رئیس جمهور ادامه داد: امروز وقتی به قانون نظام هماهنگ پرداخت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که استثنائات بسیاری بر این قانون تحمیل شده، تا آنجا که اصل قانون را بلااثر کرده است و آنچه باقی‌ مانده بیش از اجرای عدالت باعث ایجاد تبعیض می‌شود. آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: نباید اجازه داد چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق جای عدالت را بگیرد، چون چانه‌زنی حدِ یقف ندارد؛ دولت موظف است همه حقوق‌بگیران را عادلانه و به یک چشم ببیند.

پیشنهاد ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بر لزوم تعیین دستمزد مبتنی با واقعیات روز جامعه و شرایط اقتصادی تاکید کرد و گفت: پیشنهاد ما به شورای عالی کار این است که دستمزد سال آینده کارگران را واقعی تعیین کنند و اگر چنین تصمیم یا رویه ای وجود ندارد، حقوق و دستمزد را در شش ماهه دوم سال مجددا بررسی و ترمیم کنند، چون اجرای این طرح اکنون نیاز جامعه کارگری است. وی افزود: اگر اعضای شورای عالی کار، موضوع افزایش حقوق و دستمزدها در سال را دو بار نهایی و قانونی کنند، عقب افتادگی مزدی کارگران که در نیمه نخست سال با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، در شش ماهه دوم سال جبران می شود؛ لذا از شورای عالی کار می خواهیم که موضوع ترمیم دستمزد در نیمه دوم سال را جزو مصوبات خود قرار بدهد و سال آینده به آن عمل کند. به گفته این مقام مسئول کارگری، با توجه به اینکه در سال آینده شرایط اقتصادی، وضعیت تحریم ها و ارز ترجیحی قابل پیش بینی نیست، افزایش دستمزد در نیمه دوم سال آینده ضرورتی اجتناب ناپذیر است. بیات گفت: دلار و نوسان نرخ ارز همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین لازم است بر اساس واقعیت های روز جامعه و وابستگی های اقتصاد به سمت تعیین دستمزد کارگران برویم.

دولت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق می‌دهد

محمد حسینی، نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که طبق قانون برنامه ششم توسعه در راستای چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت باید ۱۵ درصد از کارمندان کاهش یابند. آیا این قانون اجرا می‌شود و منافاتی با آزمون و جذب نیرو ندارد؟ اظهار داشت: این ۱۵ درصد بدین شکل کاهش می‌یابد که اکنون به ازای هر ۳ کارمندی که از دستگاه‌ها بازنشسته می‌شوند، یک مجوز استخدام صادر می‌شود. با این روش، حجم کارکنان رسمی دولت کاهش می‌یابد. به کارگیری نیرو از طریق شرکت‌های تامین نیروی انسانی برای انجام خدمات افرادی که از دولت ارتزاق می‌کنند دارای ضابطه و قاعده باشد. اکنون مدعی هستیم، هر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق و دستمزد و مزایا پرداخت می‌کنیم و با وجود اجرای این قانون کاهش هزینه رخ نداده است. /فارس

خبر مهم برای قیمت سهام سرخابی‌ها

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: اکنون با توجه به حسابرسی صورت‌های مالی این باشگاه‌ها، باید قیمت سهام آنها در هیات واگذاری تعیین تکلیف شود؛ بنابراین، به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت سهام سرخابی‌ها مشخص خواهد شد. وی با بیان اینکه سازمان بورس هم‌زمان درخواست ارائه مدارک مورد نیاز را برای ثبت این دو باشگاه نزد سازمان مطرح کرده است، گفت: اکنون مدارکی از باشگاه‌ها درخواست شده و آنها باید تا هفته آینده این مدارک را در اختیار سازمان بورس قرار دهند. فدایی اظهار داشت: بعد از ثبت مدارک، کمیته‌ای برای درج نماد آنها و نحوه فرایند واگذاری سهام تشکیل می‌شود. مدیرعامل فرابورس ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهام سرخابی‌ها به صورت هم‌زمان وارد بازار می‌شود یا خیر، گفت: قرار بر این است تا سهام آنها هم‌زمان وارد بازار فرابورس شوند.

فقط ۳ درصد از قیمت واقعی گاز پرداخت می‌شود

مجموع یارانه پرداخت شده به بخش گاز در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۵ میلیارد لار بوده که ایران با پرداخت ۱۲.۲ میلیارد دلار یارانه در این بخش سهمی بیش از ۳۳ درصدی را به خود اختصاص داده است، در حالی که ایران دومین کشور دارنده ذخایر گاز جهان است و ظرفیت تولید گاز آن نیز بیش از یک میلیارد متر مکعب در روز است، اما برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها با مشکل رو به رو است. مشترکان خانگی گاز در حالی این سوخت را به قیمت ۱۳۰ تومان در هر متر مکعب می‌خرند که قیمت گاز در فوب خلیج فارس هر متر مکعب چهار هزار تومان است؛ بنابراین، ایرانی‌ها فقط ۳درصد از قیمت واقعی گاز را پرداخت می‌کنند. مصرف گاز ایران سالیانه ۶۵ میلیارد متر مکعب در سال برآورد می‌شود.

نماینده مجلس: ارزش واقعی لندکروز ۶ میلیاردی بسیار کمتر است

لطف اله سیاه کلی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره واردات خودرو و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت تولیدات داخل، گفت: در حال حاضر کشور به خودرو در کلاس‌های مختلف مانند خودرو‌های آفرودی، خودرو‌های موردنیاز در حوزه‌های راه‌سازی، نیروی انتظامی، فعالیت‌های عمرانی و... نیاز دارد، زیرا این خودرو‌ها در داخل تولید نمی‌شود. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجا که طی سال‌های گذشته خودرو وارد نشده، اکنون قیمت لندکروز ۲۰۱۴ حدود ۶ میلیارد تومان است، در صورتی که ارزش واقعی آن بسیار کمتر است، افزود: از آنجا که میان عرضه و تقاضای خودرو فاصله زیادی وجود دارد، واردات یک الزام و نیاز امروز است. وی محدودیت منابع ارزی را تنها دلیل جلوگیری از واردات خودرو دانست و در تشریح راهکار رفع این مشکل، توضیح داد: برای رفع این مشکل می‌توان از ارز ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد؛ می‌توان با آزاد کردن واردات خودرو، از این ظرفیت برای واردات خودرو در کلاس‌های مختلف استفاده کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای تنظیم بازار خودرو، واردات یک ضرورت است، تصریح کرد: با توجه به فاصله بسیار عرضه و تقاضای بازار خودرو، واردات لطمه‌ای به تولید داخل نمی‌زند.

نمی‌توان عمل جراحی اقتصادی عمیقی در شاکله کشور انجام داد

علی خضریان درباره نگاه مجلس به حذف ارز ترجیحی، گفت: شرایط اقتصادی کشور، شرایطی نیست که بتوانیم وارد چنین ریسک اقتصادی شویم. از طرف دیگر، بررسی مجلس نشان می‌دهد دولت سیزدهم هنوز نتوانسته در سال ابتدایی آغاز به کار خود، لایه‌های مدیریتی که قرار است اجراکنندگان این قانون باشند را تغییر دهد. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مدیرانی که قرار است حذف ارز ترجیحی را اجرا کنند از بدنه مدیریت دولت قبل هستند و در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برند. مساله این نیست که این افراد متعلق به دولت قبل هستند یا دولت جدید آنها را انتخاب کرده است، بلکه این است که این مدیران شرایط بلاتکلیف دارند و این وضع مانع ثبات آنها می‌شود و قاعدتاً نمی‌توانند کار ریشه‌ای را اجرا کنند. وی ادامه داد: این موضوع یک آسیب است، چون هر اقدام، کنش و واکنش جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ در حالی که کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی در زمینه حذف ارز ترجیحی باید با تدبیر بسیاری انجام شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ عنوان کرد: نکته دیگر این است که کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط نرمال و ثابتی قرار ندارد، نمی‌توانیم صرفاً از لحاظ علمی بررسی کنیم و بگوییم دو نرخی بودن ارز آسیب دارد یا ندارد. باید بدانیم در مورد کشوری صحبت می‌کنیم که به علت جنگ اقتصادی، ناکارآمدی‌های اقتصادی دولتمردان طی سال‌های گذشته و همچنین تحریم‌ها در شرایطی ناهمگون و بیمارگونه قرار دارد. خضریان با اشاره به اینکه در چنین شرایطی نمی‌توان عمل جراحی اقتصادی عمیقی در شاکله کشور انجام داد، تصریح کرد: ضمن اینکه برنامه کاربردی که دولت آن را برای اجرا به مجلس ارائه کرد، برنامه‌ای عملیاتی، کار شده و دقیق نبود.

وی عنوان کرد: با توجه به همه این شرایط کمیسیون تلفیق درباره حذف یکباره ارز ترجیحی قانع نشد که شرایط کشور به گونه‌ای باشد که بتواند سال بعد وارد چنین اقدام جراحی‌گونه‌ای در حوزه اقتصادی شود. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: کمیسیون تلفیق ۹ میلیارد دلار را در حوزه ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی به غیر از گندم در نظر گرفت که البته برای گندم نیز شرایط خاص دیگری برای حمایت از تولید داخلی طراحی شده است. معتقدم که مجلس نیز در صحن علنی در مواجهه با این موضوع از مصوبه کمیسیون تلفیق حمایت و دفاع خواهد کرد.

کاهش قیمت‌ها با عرضه برنج‌های وارداتی به بازار

یزدان سیف، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه ذخایر راهبردی در بالاترین سطح خود قرار دارد گفت: در راستای سیاست‌های کارگروه تنظیم بازار و به منظور افزایش میزان عرضه برنج، غیر از برنج بخش خصوصی حدود ۱۵۰ هزار تن برنج وارداتی ذخایر راهبردی از طریق شبکه‌های توزیع از اول بهمن ماه عرضه شده که ۴۹ هزار تن آن وارد بازار شده است. سیف افزود: در حوزه ذخایر برنج خارجی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و تا آرامش بازار، روند توزیع برنج وارداتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: امروز سه دسته برنج خارجی توزیع داریم که برنج تایلندی با قیمت کیلویی ۱۲۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی با قیمت کیلویی ۲۰۵۰۰ تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برنج هندی از طریق شبکه بازارگام کیلویی ۱۸۵۰۰ عرضه می‌شود؛ لذا قیمت برنج خارجی برای مصرف‌کننده هم اکنون بین ۲۴ هزار تا ۳۱ هزار تومان است. وی با بیان اینکه قیمت برنج خارجی نسبت به سال گذشته افزایش داشته، متغیر‌هایی مثل افزایش ارز نیمایی و قیمت جهانی محصول در بازار‌های هدف از علل این افزایش دانست. سیف درباره علل افزایش قیمت برنج داخلی هم گفت: بدلیل خشکسالی بی‌سابقه سال گذشته، میزان تولید برنج به یک میلیون و هشتصد هزار تن کاهش یافت، در حالی که در سنوات گذشته میزان تولید به دو میلیون و سیصد هزار تن هم رسیده بود که این کاهش تولید موجب ایجاد شوک در عرضه برنج در بازار و افزایش قیمت‌ها شد.

ثروت زاکربرگ ۲۹ میلیارد دلار آب رفت

مارک زاکربرگ در ریزش کم سابقه ای که ارزش سهام شرکت مِتا پلتفرمز در روز پنج شنبه داشت، ۲۹ میلیارد دلار از دست داد. به گزارش ایسنا، ارزش سهام شرکت مِتا در بزرگترین ریزش روزانه ارزش بازار یک شرکت آمریکایی، روز پنج شنبه ۲۶ درصد سقوط کرد و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از دست داد. طبق برآورد فوربس، این ریزش سهام ارزش ثروت مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل این شرکت را به ۸۵ میلیارد دلار کاهش داد. زاکربرگ حدود ۱۲.۸ درصد در این شرکت که سابق بر این با نام فیس بوک شناخته می شد، سهم دارد.

طلای سیاه از مرز ۹۱ دلار عبور کرد!

قیمت نفت در معاملات روز جمعه صعود کرد و روند افزایشی روز گذشته را که تحت تاثیر هجوم سرمای شدید به بخشهای وسیعی از آمریکا داشت، ادامه داد. بهای معاملات نفت برنت ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۱ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنجشنبه یک دلار و ۱۶ سنت صعود کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۰ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا شب گذشته با دو دلار افزایش قیمت بسته شده بود و برای نخستین بار از ششم اکتبر سال ۲۰۱۴ از مرز ۹۰ دلار عبور کرد. هر دو شاخص به سوی ثبت هفتمین رشد هفتگی متوالی پیش می روند. به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، وست تگزاس اینترمدیت پس از ورود سرمای قطبی به تگزاس و مختل شدن تولید نفت در منطقه پرمیان باسین، به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

افزایش هفتگی قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر دلار ضعیف و در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا، اندکی افزایش یافت. بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۴۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۰۴ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس اظهار کرد: اگر گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که روز جاری منتشر می شود، از موضع بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی حمایت کند، قیمت طلا با کاهش روبه رو خواهد شد. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون تحت تاثیر عقب نشینی دلار، حدود ۰.۸ درصد رشد قیمت داشته است. به گفته اسپیواک، با وجود بهبود دارایی‌های زیادی که به دلیل مواضع اخیر بانک مرکزی آمریکا ریزش کرده بودند و همچنین افت ارزش دلار، طلا نتوانسته است افزایش قیمت پایداری داشته باشد که به ضعف ساختاری این فلز ارزشمند اشاره دارد.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۴
نظام هماهنگ؟ خبر نداره از سال ۸۷ قانون مدیریت در کشور تصویب شده و‌اجرا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
قیمت گاز را فقط با کشورهای منطقه مقایسه می کنید؟
درآمد و حقوق مردم را چرا مقایسه نمی کنید؟ و همچنین نسبت حقوق مردم برای خرید مایحتاج اولیه یا خرید اتومبیل و خانه؟!!! اینکه فقط قیمت گاز را مقایسهذکنید منصفانه نیست.
شهروند عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
از نظر کسی که خودش دو کلام حرف بدون غلط نتواند بزند باید بیسواد علاف و نخبه با مدرک معتبر دکتری یکسان باشد. به هر حال همین طور بوده که ایشان توانسته چهل سال در اوج باشد بدون دو کلاس سواد. در ضمن رئیس جمهور ایران باید بتواند فارسی حرف بزند نه غربی. حد یقف را چند نفر متوجه میشوند؟ طبق قانون اساسی زبان رسمی کشور فارسی. راستی کارمندان ناهار خوردند؟
تاشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
باسلام خدمت دوستان مجتمع ما در هر دوره ۴۰۰۰ هزار نتر مکعی گار مصرف میکند که قیمت آنان بر اساس فوب خلیج فارس میشود ۱۲ میلیون تومان در ماه
در این مجتمه ۱۲ نفر ۴ خانوار زندگی میکنیم دولت بیایی گاز ما را صادر کند و نفری ۱۰ میلیون پول گاز بما بدهد .
عزیز من اقتصاد اسن نیست که شما میگویید فقط می خواهید منت سر ملت بگذارید اقتصاد خیلی کلان تر از این حرف هاست
سعی نکنید سر ملت خود را کلاه بگذارید کمی هم سر روسیه و چین و ... کلاه بگذارید
دکتر جدید
| Germany |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
آخه مردم ایران فقط سه درصد حقوق واقعیشون رو میگیرن الباقیشو میدن ابر نجومیخوارها و رانتخوارها و اختلاسگران که بیچاره ها و بچه هاشون تو فرنگستون از گشنگی زبونم لال نمیرن. حیونکیها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقلی بگیر با نرخ امروز ۴ میلیون تومان معادل ا/۱۳۰ دلار است !!؟

در حالیکه در سال ۹۱ همین بازنشسته حداقلی بگیر ۸۵۰ هزار تومان، معادل ۹۰۰ دلار حقوقش بوده است !!؟

الان که تمام هزینه های زندگی به دلار شده

چطور این میلیونها بازنشسته با یک هفتم شدن قدرت خرید حقوق شان زندگی کنند ؟

این چه عدالتی است؟ق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
عجب خبر خوشی!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
بیایید همه گاز را به نیروگاهها بدهید و نیروگاههای گازی را افزایش بدهید یارانه اش هم مال خودشان ولی برق کافی با قیمت مناسب به همه مردم ایران بدهید تا مصرف گرمایش و سرمایش و پخت و پز کنند از انطرف تمام شبکه لوله کشی گاز را از مرکز تا مصرف کننده ها
جمع کنید با ایتکار بخش زیادی از الودگ
ی هوا در کشور و تعداد بیماران تنفسی در بیمارستانها و خانه ها کم می شود و با لوله های جمع اوری شده خوراک کارخانه های ذوب برای تبدیل به محصولات جدید فراهم می شود...شما هم دیگر این چندر قاز یارانه را توی سرمان نمی زنید
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
با سلام دولت و مجلس محترم واردات هر نوع کالای
وارداتی و خارجی را ممنوع کند
دکتر آیت الله!!
آیا کاری میتواند برای مردم بکند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
مانند البانی نشین ها نباشید! همکاری کنید که بشود . اگر همه همکاری کنند قطعا شدنی است. مشکل آن است که برخی نمی خواهند بشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
لطفا یک فکری برای ممنوعیت درج مدرک تحصیلی برای دومین بار بکنید . ظلمی که دستگاه مدیریت حسن آقای رئیس جمهور به مردم کرد.
چرا نباید بتوانیم برای بار دوم مدرک تحصیلی را در سوابق درج کنیم؟ کار خودشان که تمام شد جلوی کار بقیه کارمندان را گرفتند . اقای رئیسی لطفا فکری برای این کار بکنید و این ظلم را بردارید .
قیمت متوسط لندکروز های موجود درایران 80 هزاردلاریعنی حدود 2/2 میلیارد است.ولی به دلیل مالیات سنگین وممنوعیت ورودازسال 91**10 سال کارکرده آن سه برابرصفرکیلومتربفروش میرسد. نکته جالب هم این است که لندکروزکه به خاطرقیمت کذاییش درایران خودرویی لوکس واشرافی محسوب میشود درکلاس جهانی یک خودروی کاملامعمولی که اکثرا خانواده های پرجمعیت واهل مسافرت از ان استفاده میکنندمحسوب میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
لندکروز6سیلندر 2022در دوبی حدود1/6 میلیارد است .تولابد قیمت فول اپشنو نوشتی
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
فول آپشن حدود صد هزار دلاره
لندکروز آخرین مدلی که وارد شد 2013 بود
آقای نماینده ای که علت ممنوعیت واردات را مشکلات ارزی عنوان میکنی.مگردولت قراراست ارز واردات خودرو را بدهد ؟همان ارزی که الان باهاش سیگار وشکلات وپوشاک قاچاق وارد میشود به سمت واردات خودرو خواهدرفت هم مردم از این سواستفاده فوق شدید خودروسازهای کلاهبردار راحت میشوند هم دولت درامدمالیاتی بالایی ازین طریق کسب خواهدکرد.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
سعید خان قابل توجه شما و دوستان دیگری که ساده انگارانه فکر میکنند این واردات 50 هزار خودرو برای مردم می باشد اینکه همانطور که نماینده مجلس گفته درد آقایان نبودن مدل های بروز خودروهایی مثل لندکروز در بازار است که آن هم برای خودشان است نه مردم! از بابت این تعداد اندک خودرو وارداتی(آن هم مدل های خاص) خیالتان راحت هیچ فشار و مضیقه ای برای خودروسازان داخلی ایجاد نخواهد شد که شما اینقدر ذوق کرده اید!! این طرح به نام مردم و به کام مسئولان است!!اضمنا سعید خان قرار نیست با این واردات خودرو واردات سیگار و شکلات و پوشاک و ... قطع شود! اون سرجاش اینا هم سرجاش چون منافع حضرات نباید قطع بشه بلکه باید راههای درآدیشون متنوع تر بشه!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
پس سهم مافیا چی میشه
رییس جمهوری حتلا با دکتر یا بی دکتر اینقدر هر روز خبر خوش‌واسمون داره و داده که دیگه دلمون لک زده واسه یک خبر ناخوش . من پیشنهادی میکنم ایشان از کار خبر خوش بیان بیرون و برن تو کار همون وعده هایی که داده بودند. مثل بورس ، مسکن ، نرخ ارز ، برنامه اقتصادی بدن ، و خلاصه کل وعده هایی که داده بودند را به عمل نزدیک کنند. حالا وسطاش دو تا هم خبر از قراردادهای ۲۵ و ۲۰ ساله البته اگر ایشان هم مثل بقیه مردم نامحرم نیستند بدهند هم بد نیست. اگر اخبارش خوب بود که بیشتر خو شمون میاد اگر هم بد بود فدای سر ایشان و بانیانشان . نمیشه که همش تو‌کشور خبر خوش باشه !!!!
درهمین اینترنت سری به قیمت خودرو در دوبی بزنیدببینید 200 کیلومتر اونورما مردم چقدر حق انتخاب دارند وبا چه قیمتهایی میتوانند چه خودروهایی بخرند.برخی قیمتها تا 10 برابربا ایران تفاوت دارد تازه درایران ازسال 91 واردات بالای 2500 وازسال 97 واردات بکلی ممنوع شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
فکر کردی چرا اینترنت شده بلای جان دولت و براش طرح سیانت داره
چون میری این چیزارو میبینی
نبین اقا جان نبین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نه دیگه شما فقط باید قیمت بنزین و گاز رو با فوب خلیج مقایسه کنید
خبر خوش رئیس جمهور برای کارکنان دولت
دکتر سید ابراهیم رئیسی درباره اقدامات دولت برای عادلانه کردن پرداخت حقوق به کارکنان دولتی گفت: بی‌عدالتی‌های موجود در زمینه پرداخت حقوق بسیار نگران‌کننده است جناب رئیسی یا مفهوم عدالت را نمیدانید یا سطح سواد شما اینگونه اقتضا میکند که مثلا یک فردی درارتش با درجه افسری ارشد با جایگاه سرتیی با س30سال خدمت ودودهه داشتن پست مدیریتی بازنشسته شود وهما نیروز فردی با مدرک تحصیلی سیکل یا زیر سیکل ونهایت دیپلمه بدون سابقه مدیریتی و.... یا سی سال خدمت بازنشسته شود بعدش شماها بگویید برای رعایت عدالت باید حقوق این درجه دار ویا کارمند فضای سبز را بااون افسر ارشد برابر کنیم خخخخ ویا دروزارتخانه های دیگر فردی مدیرکل هست بازنشسته میشود ودرهمان اداره کل فردی دربان ان اداره هم باسی سال بارنشسته شود از منظر عدالت این ایت الله یعنی حقوق بازنشستگی مدیرکل ودربان باید برابر باشد که به این میگویند عدالت خخخخ حناب رئیسی شما ایت الله هستید حتما یکبار معنی نهج البلاغه را خواندیده اید ایا حضرت علی ع حقوقی که به مالک اشتر میداد به سربازن مالک هم همان حقوق را میداد؟ لطفا اینگونه مصوبات دین وعدالت وشان حوزه را فقط زیرسوال میبرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
عدالت در پرداخت یعنی اینکه نیروی شرکتی ۷۰٪ نیروی رسمی حقوق بگیرد الان در بسیاری از وزارتخانه ها و ادارات تابعه نیروهای رسمی که از مدیران و کارمندان رده بالا هستند چند برابر شرکتی ها حقوق میگیرند تازه بدون امتیازها و مزایا که عملا برای
رسمی ها فقط وجود دارد با این طرز تفکر امثال شما سیستم فئودالیسم موجود عملا گسترش پیدا میکنه از طرفی هم حکومت مردم رو تشویق به فرزند آوری میکنه حداقل ها برای مردم فراهم شود که مهمترینش همین عدالت پرداخت است وگرنه کارگر بیسواد به قول شما با ۴،۵ میلیون حقوق فقط باید زنده بمونه و مدیران باسواد با ۳۰،۴۰ میلیون حقوق زاد و ولد کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
آقای نشناس لطفا مودب باشید. مطالبی که شما اشاره کرده اید برای همگان قابل فهم است. ایشان هم مقصودش این است کسانی که از همه جهات در یک ردیف هستند باید حقوق یکسانی بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
پاسخ به 15:05
دوست عزیز ا چرا حقوق یک بازنشسته دیپلمه ویا سیکل با یک بازنشسته مدرک لیسانس وارشدبا برابر ویا نزدیک بهم باشد؟ پس فرقی که فردی دانشگاه رفته وباتویی که دانشگاه نرفتی درچیه؟ راستی اگر این هدالت هست چرا خدا بندگانش که صواب وکارخیرکردن بهشت میبرد وگناهکاران را جهنم؟ خوب همه را وارد بهشت کند عدالت یعنی این ویااینکه چرا چایگاه ومکان بهشت برای بهشتیان فرق داردخدا چرا بهشتی که معصومین ع دران هستند با اون بهشتی که من وارد میشوم فرق میکند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
از اجرای عدالت میسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
بر خلاف جیب خودت میلینی میسوزی
عزیز ابدارچی شرکت نفت ۱۰ ملیون حقوقشه و معلم فوق لیسانس پنج ملیون با همون سابقه کار
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
ناشناس 15:05 اینکه کارگر بی سواد با سابقه کم و بدون تخصص 4.5 میلیون حقوق می گیرد، ایراد دارد. خط فقر به گفته خودشان بالای 10 میلیون تومن است! ولی این ربطی به برابری حقوق ندارد. نمی شود یک متخصص با مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا بالاتر یا فردی در حد مدیر یک شرکت بزرگ، با کارگر به قول شما بی سواد حقوق یکسانی بگیرند! 0
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
متاسفانه کسانی که می توانند شلوغ کنند (معلمان) و یا مدیران (هیئت علمی ها) در ایران موفق ترند. و سایر کارکنان همانند محققین غیر هیات علمی تحقیقات کشاورزی با یک مدرک و یک کار و شغل تفاوت حقوق وحشتناکی دارند.
گوبا عادلانه کردن پرداخت حقوق از نظر مسئولین افزیش حقوق سایرین و رساندن به بقیه و خط فقر واقعی نیست بلکه کاهش حقوق دیگران است والله حقوق افرادی که بالای 40 میلیون میگیرند زیاد نیست الکی نگید اونها نجومی میگیرند حقوق ما کم است که یه متر آپارتمان نمی شود که نمیتوانیم یک دندان را درست کنیم که نمی توانیم برای خانواده مان لباس بخریم که نمی توانیم فرزند آوری کنیم نمی توانیم ازدواج کنیم نمی توانیم اجاره خونه را پرداخت کنیم و .......!!!!
حجت‌الاسلام نه آیت‌الله! فراموش نکنید. در ضمن ایشان از کجا دکتری گرفته اند؟ (مدرسه مطهری!؟). مدرک دکتری ایشان را با آرش اباذری از دانشگاه کمبریج و محمد فاضلی از تربیت مدرس مقایسه کنید. به هر حال نمی دانم شما نهارخوری!
لطفا از این عناوین دکتر. ایت الله مهندس استفاده نکنید باعث ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
دوست عزیز نهار خوردی؟اول نهار بعد کار و بحث
کاری ندارد کارکناندراذهمه اعدام کنید
لطفا رييسي عينك درست بزند و كامل ببيند نه اينكه با چشماني نيمه باز فقط بعضي وقت ها چشمش راباز كند، عيدي 22 بهمن را به همه كارمندان بدهيد نه فقط بعضي از كارمندان، اين رييسي و اين همه حقوق 85 ميليون نفر!@!
شش کلاس سواد دم از عدالت میزند
ملت ایران را از چه نعمت هایی به واسطه تحریم وحمایت از تولید داخلی محروم کردند یک پراید که 30میلیون هم نمی ارزد را 200میلیون به ملت می فرشند پولی که با آن می توان یک خودرو بسیار شیکتر و سیف تر مثل تویوتا یاریس خرید
پاسخ ها
تاشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
برادر من حمایت کن از تولید داخلی
نه یکسال نه دوسال بلکه ۴۰۰ سال حمایت کن در اخر هم ورشکست میشه
ولی شما حمایت کن
۲۸ سال است با مدرک فوق لیسانس معلمم الان حقوقم ۷ میلیون است این در حالیست که آبدارچی اداره ای خارج از این وزارتخانه بالای ۱۲ میلیون دریافتی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تازه مزایا هم دارند که معلمان خالی حقوق میگیرند ودریغ از یک ریال ومزایا
چه خبر خوشی! یعنی اونی که تو نهاد کتابخانه ها یا اداره اوقاف کار میکنه با اونی که باید با مردم درگیر بشه یکیه؟ در کل هر کاری میکنن دنبال این هستن که پرداختیها بیاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اون دو تا اداره رو مثال زدم وگرنه منظور بنده کلا کارهای ادارات دولتی رو مقایسه کنید با کارهای کسی که تو کلانتری کار میکنه. درگیری با مجرم و غیره. نمونه اش هم سرهنگی بودن که شهید شدن
تابناک، حالا که میای قیمت گاز در ایران رو با قیمت فوب خلیج فارس مقایسه می کنی، موارد زیر رو هم مقایسه کنید

- میزان تورم و ارزش پول ملی در ایران رو با کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه کنید

- درآمد مردم در کشورهای حاشیه خلیج فارس، قیمت خودروها، کم مصرف بودن وسایل و کیفیت خودروهای موجود در کشور های حاشیه خلیج، سطح رفاه مردم در کشورهای حاشیه خلیج فارس رو با وضعیت زندگی مردم ایران هم مقایسه کنید

یک طرفه قضاوت نکنید و توجیه نتراشید برای گرانی ها در ایران

مقایسه چند مورد در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس:

- تورم: در ایران میزان تورم بسیار زیاد هست و قابل قیاس با میزان تورم کشورهای خلیج فارس نمیباشد
- ارزش پول ملی: ارزش ریال در ایران، بسیار پایین تر از ارزش پول کشورهای حاشیه خلیج هست
- خودروها: کیفیت خودروها در ایران بسیار کمتر از خودروهای کشورهای همسایه است، قیمت خودروهای خارجی در ایران، بسیار گران تر از معادل شون در کشورهای حاشیه خلیج هست،، خودروهای مورد استفاده مردم ایران، مصرف بسیار بیشتری نسبت به خودروهای کشورهای حاشیه خلیج دارن-
- در ایران، مردم برای خرید یک خودرو بی کیفیت، باید اولا برن تو قرعه کشی، ثانیا از یکسال قبل پول رو بدن خودروسازها، که تو کشورهای خوب دنیا اصلا همچین کارایی نمی کنن
- سطح درآمد مردم: میزان درآمد مردم در ایران، بسیار کمتر از شغل های معادل شون در کشورهای حاشیه خلیج می باشد
مقایسه صرفا قیمت گاز در ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس، و مقایسه نکردن بقیه موارد، منطقی نیست
سمند آخرین مدل که در آذربایجان با نام «خزر» تولید می شود قیمتش بین 8000 تا 12000 مانات است. یعنی بین 130 میلیون تومان تا 192 میلیون تومان. در داخل کشور قیمتش حدود دو نیم تا سه برابر این است. معلوم نیست که چرا این همه در حق مردم داخل کشور اجحاف می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
تازه آن سمند با سمندی که درایران به مردم قالب میشود تفاوت کیفی بسیاردارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
دداش نهار خوردی
جراحی های اقتصادی مثل جراحی مورد نیاز بیماران وقتی به تاخیر می افتد خطرات را افزایش میدهد و امکان ناموفق بود را افزایش میدهد
اینارو ول کن آقای رئیس جمهور، ناهار چی می دی بخوریم؟
آیا این خبر خوش هم مثل خبر خوش دوبرابر شدن یارانه ها است
جناب ریسی عدالت یعنی افزایش حقوق در حد تورم اینکه دولت قبل را مقصر کنی چه نتیجه ای دارد در هر صورت دولت قبل تا حدودی عمل کرد و شما فعلا وعده می دهی
راستی کارمندان ناهار خوردند؟
منظور این بود که خدا را شکر کنید ناهار خوردید و هی نگویید گرانی است و‌نداریم.
نظام هماهنگ؟ خبر نداره از سال ۸۷ قانون مدیریت در کشور تصویب شده و‌اجرا میشه
شاید نظام هماهنگ درست اعمال نمی‌شود و ما خبر نداریم.
بهترین کار گذراندن قانون جهت اعمال شایسته سالاری و حذف فامیل بازی و داماد بازی و رفیق بازی در سپردن مسئولیت ها است که سرنوشت کشور و قوت مردم به آن وابسته است.
هر برنامه ای که برای اجرای عدالت با مفهوم انقلابی اجرا شود هیچ خاصیتی ندارد و بهره وری صفر میشود، و دولتی که همیشه دم از فقرا و مستمندان بزند تا ابد هیچ رشدی نخواهد داشت و خودش هم فقیر میشود، از بس بفکر فقرا هستید هیچ سرمایه گذاری وجود ندارد
خبر خوش رئیس جمهور برای کارکنان دولت!!
چند ساله از این خبر خوشا به مردم میدند و هر بار که از این خبر خوشا به گوشمون رسید(گوشمون بریده تر شد) چه خبر خوشی! چه خوشی! چه خبری!
بزارید به درد خودمون بمیریم بابا!!
بسه دیگه
اینقدر خبر خوش شنیدیم که ذوق مرگ شدیم . جناب رئیس جمهور شما خواهشا خبر خوش به ما ندین که دقیقا بعد از خبر خوش شما بیچاره میشیم.
با سلام

ظاهرا در این ممکلت همه کارمند دولت هستند که دغدغه اصلی دولتها رفع کاستی این قشر حقوق بگیر است .

هرکس که در مناسب دولتی استخدام می شود تقریبا از تعدیل ، اخراج ،پایان کار وغیره معاف است .

بیمه متناسب با جقوق کسر و پرداخت می شود

انواع اضافات به حقوق انها اضافه می شود

سنوات و پاداش پایان خدمت دارند

ولی قشر کارگر فاقد مزایای کارمندان دولتی هستند
هر سال هم که افزایش حقوق انها با چلش همراه است

حتی من برای همین وام زیر 100 میلیون بدون ظامن مراجعه کردم گفتند کارمند دولتی هستی؟

اقایان مدعی عدالت چرا شعار می دهد

اقای رئیسی چرا به قشر کارگر توجه نمیکنید
... عدالت برابری حقوق نیست بلکه عدالت یعنی ایجاد شرایط یکسان پیشرفت برای همه آحاد مردم. حقوق کارکنان دولت بر اساس مقررات داخلی هر شرکت و اداره ای که سابقه بالای هفتاد هشتاد ساله دارد پرداخت می شود. مثل سابقه خدمت، مدرک تحصیلی، شایستگی، پست سازمانی و شرایط کاری مثل سختی کار، نوبتکار بودن، تخصص و ... بنابراین مقایسه بر اساس میزان دریافت حقوق نه تنها عدالت نیست بلکه عین ظلم است.
واقعا گفته های ریاست جمهور واقعیت داردو برخی از ادارات و ارگان ها با نفوذ و چانه زنی و برخی ادارت مثل بانک ها با درآمد های نامشروع حقوق های نا متعارف به کارکنان خود می دهند و در مقابل هم برخی کارمندان نیز با حداقل حقوق و به سختی زندگی می کنند که شایسته نظام نیست من خودم می بینم که دارایی و سرمایه یک کارمند بانک و برخی ادارات بعد از 2 و 3 سال کار به مراتب بیشتر از کل سرمایه یک بازنشسته با 30 سال خدمت است که واقعا عادلانه نیست
اوووف
ثروت زاکربرگ ۲۹ میلیارد دلار آب رفت
زاکربرگ چه خبرته بابا به اندازه کل ثرمت ایران پول داری
سمند آخرین مدل که در آذربایجان با نام «خزر» تولید می شود قیمتش بین 8000 تا 12000 مانات است. یعنی بین 130 میلیون تومان تا 192 میلیون تومان. در داخل کشور قیمتش حدود دو نیم تا سه برابر این است. معلوم نیست که چرا این همه در حق مردم داخل کشور اجحاف می شود
خوب این خبر خوب ممکنه برای همه کارکنان دولت خوب نباشه
چون من نفهمیدم آیا به کسانی که کمتر می گیرند بیشتر خواهد داد
یا به کسانی که بیشتر می گیرند کمتر خواهد داد
تا عدالت برقرار بشه و همه مثل هم بگیرند
راستی اینکه همه به یک اندازه بگیرند، اسمش عدالته؟
پس فرق کسنی که 20 سال کار میکنه با اونی که دو سال کار می کنه، چیه؟
یا اونی که دکترا داره با اونی که لیسانس داره چطور؟
عدالت به معنی مساوات نیست
عدالت یعنی توجه به شایستگی ها و صلاحیت ها و قابلیت ها
دولت‌ بجای‌ خبر خوش افزایش‌حقوق‌و مزایا‌ که سرجمعش‌سراخر‌ هیچ‌کاری بجایی نمی برد‌ باید‌ تورم‌ را مهار کند‌ !
این چه امانتداری است‌ که‌ شما می کنید‌ که هیچ‌ برنامه ای برای رفاه‌ مردم‌ و معیشت‌ ملت‌ ندارید‌ ؟!
چرا‌ دیپلماسی ندارید و با دنیا‌ رابطه ایجاد نمی کنید‌ که چنگال‌ تحریم و بدبختی از گلوی مملکت برداشته‌ بشه‌ ؟!
واقعاتواین مملکت چه کارمیکنه دلالی آقایان!توژاپن قیمت بهترین گرید لندکروز۸میلیون ین (بنزینی ودیزل)یعنی یک سوم این قیمت هست که درایران حدود۲۴میلیون ین!!قیمت گذاری شده ومطمئنااین آپشن هایی که درژاپن روی این ماشین هست درایران نیست!
اقایی که گفتی مردم فقط سه درصد قیمت گاز را پرداخت می کنن
هیچ میدونید ارزش پول ما در مقابل ارزش پول همون کشورهای حاشیه خلیج فارس سه درصد هم نیست
هیچ می دونی یه گدای کویتی از یک استاد تمام دانشگاه تهران درآمد بیشتری داره؟؟
هیچ میدونی ارزش پول قطر و عمان و کویت چقدر هستش؟؟؟هیچ میدونی درامد اونها چقدر هستش؟؟؟
شما فقط نرخ هزینه ایران را با بقیه مقایسه می کنید در حالیکه درامدها را نمی بینید و مقایسه نمی کنید
شما ناهارخوردی؟
این همه قیمت ها را بالا بردید چکار کردید که باز پیشنهاد افزایش قیمت گاز را دادید دیروز بنزین ، مرغ ، و...
جناب آقای رییسی خبر خوش برای کارکنان دولت رفع تبعیض در پرداخت حقوق ودست مزد ها وبرقراری یه نظام حقوقی برای کلیه کارکنان دولت می باشد نه اینکه دهها قانون برای حقوق ودست مزد در وزارت خانه ها ونهادهای دولتی داشته باشیم یه کی تو مشهد کارمیکنه کنار فرودگاه داخل شهر به منطقه اش میگن طرق بدی آب وهوا ومحرومیت از تسهیلات میگیره تو حکم کارگزینی ویه کی تو ایلام زندگی میکنه ونه بدی آب وهوا داره ونه محرومیت از تسهیلات زندگی اینجوری بخواهی حساب کنی ونک تهران هم یه روز بهش میگفتن ده ونک خوب الان باید هم محرومیت از تهسیلات زندگی بگیره وهم آب وهواش از طرق مشهد بدتر نباشه بهتر هم نیست خواهشا این قوانین رو دستور بررس واصلاح بدین که تبعیض های اینجوری از بین بره در برخی از وزارتخانه ها بدون یک ساعت اضافه کاری
175ساعت اضافه کار پرداخت میشه حق محرومیت از مطب پرداخت میشه و تفاوت در پرداخت حق مدیریت ها ویا اصلا اداره ای وجود نداره ولی نیرو داره با اون پست مدیریت میگیره و برای برخی از افراد ایجاد پست معاونت ,مدیرکل ,رییس اداره ,مشاور ,قائم مقام و..... میکنند که از مزایای پست بی بهره نباشه در صورتی که اصلا همچین پستی وجود خارجی نداره و اگر هم پست وجود داره در حد یه پست بدون انجام فعالیت اداری می باشد جناب آقای رییس جمهور اگر در دولت جناب عالی این اتفاق انجام بشه بعد از انقلاب بزرگترین اتفاقی هست که در زمینه عدالت انجام میشه .
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
حالا اگر 175 ساعت اضافه کاری آنها قطع بشه شما خیلی خوش به حالت میشه!؟ چقدر بخیلی شما!!!0
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
احتمالا شما داری 175ساعت اضافه کار رو میگیری که ناراحت شدی صحبت عدالته نه اینکه چرا بعضی ها این مزایا رو میگیرن و معضی ها نه اگر قراره مزایا باشه برای همه باشه نه شما ویه تعداد محدود از کارکنان دولت
مثل شما نور چشمی هاضمنا شما نگران نباش برای شما یه تبصره درست میکنند 175ساعت بگیری
من نمیدونم به چه زبونی باید به این نوابغ علم اقتصاد در سیستم فهموند که اسم قیمت فوب رو آوردن براشون شده یه ژست . بخدا قسم اگر معنیش رو بدونند. خوب گیریم که میدونند بفرمایند قیمت فوب خلیج فارس یه ماشین خارجی مثل تویوتا کرولا چقدره؟ خجالت نکشید و بفرمایید که در حد یک پراید هست. دارند باز زمینه چینی میکنند که سوخت رو گرون بکنند و این دفعه میخواهند ابتکار عمل بخرج بدهند و از گاز شروع کنند.
دوستان عدالت اینست که یک کارشناس با شرایط یکسان در دو اداره حقوق مشابهی بگیرند اختلاف 20 درصد باشد نه 500 درصد
حقوق دانشگاه ها رو نیز نظام هماهنگ کنید مگر آنها چکار می کنند که باید جدا باشند. نوروزها تعطیل تابستان ها یک ماه تعطیل... چرا
حقوق دانشگاه ها رو نیز نظام هماهنگ کنید مگر آنها چکار می کنند که باید جدا باشند. نوروزها تعطیل تابستان ها یک ماه تعطیل... چرا
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی