بازدید 5007

رواج کلاهبرداری فروشگاه‌های آنلاین در انگلستان

بریتانیا می‌خواهد قانونی تصویب کند تا شرکت‌های بزرگ فناوری در قبال تبلیغات کلاهبردارانه خود پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 03 February 2022

بریتانیا می‌خواهد قانونی تصویب کند تا شرکت‌های بزرگ فناوری در قبال تبلیغات کلاهبردارانه خود پاسخگو باشند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، قانونگذاران بریتانیایی روز چهارشنبه اعلام کردند که شرکت‌های بزرگ فناوری که پلتفرم‌های آنلاین آنها تبلیغات جعلی را در خود جای داده‌اند باید برای جبران خسارت کسانی که قربانی چنین تبلیغاتی می‌شوند، اقدامات جبرانی انجام دهند.

این فراخوان مجلس بخشی از تلاش‌های گسترده‌تری است که برای مبارزه با اپیدمی فزاینده کلاهبرداری آنلاین در بریتانیا صورت می‌گیرد.

به گفته مل استراید، رئیس کمیته بین‌حزبی خزانه‌داری بریتانیا، مقررات کافی در مورد شبکه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌هایی که قربانیان اغلب در آنها اغوا می‌شوند، وجود ندارد. او به رویترز گفت: «دولت باید تصمیماتی و قوانینی وضع کند تا جلوی کلاهبرداری در این فروشگاه‌های آنلاین گرفته شود.

استراید گفت: «پلت‌فرم‌های آنلاین تبلیغات کلاهبردارانه زیادی را انجام می‌دهندو واقعاً تلاش کافی برای از بین بردن آن انجام نمی‌دهند، چون در واقع از نظر مالی سود می‌برند زیرا از این راه درآمدهای تبلیغاتی زیادی را دریافت می‌کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کمیته خزانه داری روز چهارشنبه داده‌های زیادی را درباره کلاهبرداری اقتصادی منتشر کرد. بر اساس این گزارش، سازمان تجاری techUK در ماه دسامبر اعلام کرد که فیس بوک (اکنون به نام متا شناخته می‌شود)، توئیتر و مایکروسافت متعهد شده‌اند که جلوی تبلیغات کلاهبردارانه را بگیرند، از طرف دیگر این تعهد مراحل مشابهی را دنبال کرد که توسط گوگل، تیک تاک و آمازون انجام شد.

با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد که هیچ جدول زمانی مشخصی برای این تغییرات وجود ندارد و دیگر پلتفرم‌های آنلاین بزرگ از این روند پیروی نکرده‌اند.

کلاهبرداری آنلاین در سال‌های اخیر با افزایش شدید همه گیری کووید -۱۹ در بریتانیا به شدت افزایش یافته است.

به طوری که بریتانیا با رکورد ۷۵۴ میلیون پوند (۱.۳۸ میلیارد دلار) سرقت در شش ماهه اول سال گذشته، که ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته، به یک مرکز جهانی برای کلاهبرداری‌های بانکی تبدیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست