بازدید 8958

حیاتی: هنوز نفهمیدم چرا ممنوع‌الفعالیت شدم

گوینده باسابقه بخش‌های خبری با بیان اینکه هنوز هم نفهمیده دلیل ممنوع شدن فعالیتش در صداوسیما چه بوده، تاکید می‌کند: کار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بازنشستگی نمی‌شناسد و این قشر تا وقتی توان دارند و مردم دوستشان دارند، می‌توانند کار کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 01 February 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا حیاتی گوینده باسابقه بخش‌های خبری درباره‌ وعده‌ رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایه‌هایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است، اظهار کرد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است.

او گفت: تلویزیون خانه ماست. من بخش بیشتر عمرم را در تلویزیون و در جام‌جم گذرانده‌ام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست. البته ممنوع کردن من که یکی از عجیب‌ترین ممنوع کردن‌هاست که نمی‌دانم دلیلش چه بود و هیچ‌وقت هم هیچ‌کس به من نگفت که علت ممنوع‌الفعالیت شدن من چیست.

حیاتی افزود: جالب است در دیدارهایی که با برخی از معاونان صداوسیما داشتم، می‌گفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامه‌ای پیشنهاد می‌شد، جلوی کار ما را می‌گرفتند.

این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم شود، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر، پاسخ داد: من خودم نباید پیش‌قدم شوم. آن‌ها باید پیش‌قدم شوند و اگر بخواهند، باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانه‌اش است و حق دارد برود به خانه‌اش سر بزند.

حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشسته‌ها به محل جام‌جم، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشسته‌ها را به سازمان راه نمی‌دهند. بازنشسته‌ها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد ساختمان صداوسیما شوند. کارت‌های بازنشستگی، گیت‌ها (درهای ورودی) را باز نمی‌کند.

او تاکید کرد: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شده‌ایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمی‌شناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند می‌تواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان شود یا مردم او را نپذیرند و علاقه‌ای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمی‌لرزد نقاشی می‌کند، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی می‌کند، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقش‌های متفاوت بازی می‌کند. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم کنند، حتی حرفش هم خنده‌دار است.

محمدرضا حیاتی (متولد ۱۳۳۴ در آبادان) تا سال ۱۳۹۹ گوینده خبر بوده است. او برخی از مهم ترین اخبار ایران، مانند خبر رحلت امام خمینی(ره) را گزارش کرده‌ است.

حیاتی دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی است. او کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامه اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعال بود. او کار گویندگی خبر در تلویزیون را از صداوسیمای مرکز خوزستان شروع کرد.

حیاتی در ۲ تیرماه ۱۳۹۴ در ۵۹ سالگی، پس از ۳۴ سال گویندگی بازنشسته شد، اما با موافقت رئیس سازمان صدا و سیما به فعالیت خود در این سازمان (گویندگی) ادامه داد. اما در خرداد ۱۳۹۹ و پس از مصاحبه‌ای که در آن خود را یکی از ارادتمندان به خواننده‌ای خارج از ایران معرفی کرد، از طرف صدا و سیما کنار گذاشته شد و تاکنون نیز دلیل کنار گذاشته شدنش رسما به وی اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۶
یک چیزی هست بنام بازنشستگی البته برای مردم عادی ولی برای مسوولین باز نشستگی توسط عزرائیل به دستشان داده میشود
افرادی مشابه شما در سازمان های دیگر را خیلی زودتر باز نشسته کرده و کنار می گذارند که من هم یکی از آنها هستم
البته اگر سفارش خاصی از صاحب منصبان بالا یا مراکز اطلاعاتی بشود معمولا به ادامه کار و یا بشکلی ارتباط کاری اجازه میدهند.
خدا را شکر کن که آزادی
من کاری به مسائل سیاسی ندارم، اما وقتی کسی 34 سال کار کرده است و باز نشسته است، قاعدتاً ورودش به هر اداره با افراد معمولی نباید فرقی داشته باشد مگر اینکه مجددا رسما قراردادی داشته باشد.
چون گفتی که فلانی به سفز قطر کرد!!
خوب دیگر بس بود
خدا را شکر توفیق داشتید از سال 1360 تا سال 1399 به مدت 39 سال به مردم خدمت کنید. اجازه بدهید جوانان نیز این توفیق را داشته باشند.
دلیلش فقط یک جمله است : "به سفر قطر کرد."
بس دیگه واقعا متوجه نمیشید باید بازنشست بشید؟تا هزار سالگی عشق خدمت
جناب حیاتی عزیز
دست از سر تلویزیون بر دار انها تحت هیچ شرایط شما بر نمیگردانند لذا خودت را کوچک نکن شما بسیار ادم توانایی هستی برو و برای خودت کار خوبی پیدا و کلا دولت را ول کن ، شما قطعا از آقای فردوسی پور مهم تر نبودی هنوز حتی مردم نمیدانند چرا ایشان را بر داشتند
ایشان بیش از ۱۰ سال اضافه بر بازنشستگی کار کردند و این اواخر در گویندگی خیلی تپق می‌زدند و مدیران مربوطه عذر شان را خواستند ولی ایشان قبول و باور نمی دارند که دیگر توانایی ندارند و شاید هم تبلیغاتی باشه گفته هایشان برای کاسبی !!!
خسته نباشی دلاور بی خیال شو.
از همه دلايل مهمتر محبوبيت پيش مردم و پس از آن معروفيت بيش از اندازه هست كه فردوسي پور هر دوي آنها را دارد.
به این میگن عشق تصویر
به خاطر علاقه ات به ابی که مست میکنه و ولو میشه روی سن و کلی ترانه های ضد انقلابی داره
چه توهمی!!!!! مردم دوستش دارن!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست