بازدید 20009
خوانده می‌شوید

نظر شما درباره بازگشت «طرح خرید سربازی» چیست؟

به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن، با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور، قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 31 January 2022

چند روز پیش، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر مهمی را در رسانه‌ها مطرح کرد و با اعلام خبر ازسرگیری فروش سربازی گفت: «به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود. همچنین مشمولان متاهل به‌ ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.»


انتشار چنین خبری با موجی از واکنش‌ها همراه بود، چون سربازی یکی از موضوعات پر بحث در جامعه ایرانی است و موافقان و مخالفان فراوانی دارد، به ویژه که در سال‌های اخیر، مخالفان این طرح که عمدتا دانشجویان و جوانان بودند با راه اندازی کمپین‌هایی درصدد ایجاد تغییر در سربازی شدند. همه اینها در حالی است که در انتخابات‌ مختلف هم مدام از تغییر در شرایط سربازی سخن گفته می‌شود، ولی تنها تغییری که در این سال‌ها رخ داده، همین بازگشت قانون خرید سربازی است؛ قانونی که با اعداد و ارقام ارائه شده از دسترس بسیاری دور خواهد ماند.

شرایط خرید سربازی موجب شده تا بسیاری به آن واکنش نشان دهند. کلید واژه‌هایی چون عدالت، شکاف طبقاتی و قانونی به نفع مرفهین، از مهم‌ترین واژه‌هایی است که در این واکنش‌ها دیده می‌شود. با توجه به بسامد بالای واکنش‌ها به این قانون، بد ندیدیم که صفحه‌ای اختصاصی برای آن در نظر بگیریم و از شما مخاطبان تابناک بخواهیم نظرتان را درباره این قانون با ما به اشتراک بگذارید.


نظر شما درباره بازگشت «طرح خرید سربازی» چیست؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۱۶
طرحی است ناعدالتی را در کشور قانونی می کند.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
طرحی جالب مانند سایر طرح های سید مظلومان ، خخخخ
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
قیمتهای مصوب باید یک پنجم گردد تا افراد بیشتری را شامل شود
حرف حساب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
طرف تحت پوشش کمیته امداده ماهی سیصد هزار تومن میریزی به حسابش نمیره!!!!! بعد قراره با تخفیف بین صد و بیست و پنج تا سیصد میلیون بریزه به حساب دولت؟؟؟؟؟ اگر پول دارد که واریز کند جمع کنید بساط این کمیته امداد بی در و پیکر را! و اگر ندارد دولت و مجلس استعفا بدهد که چنین افاضاتی فرموده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
شیوه خدمت سربازی در کشور بسیار قدیمی و فاقد انگیزه و ارامش سربازان و خانواده های انان است . جذب و بکار گیری سرباز برای نظام باید از یک برنامه مدون و مشخص و حساب شده ای برخور دار باشد. از مهمترین دغدغه خانواده ها دوری فرزندان است که مثلا از جنوب برود به شمال و از شرق برود به غرب کشور خدمت کند خوب این چه منطقی دارد بجز ازار و اذیت و دل نگرانی خانواده ها و سرباز ها ......
همچنین باید حقوقی متناسب برای سربازان در نظر بگیرند نه اینکه دوسال عمرش در جوانی به فنا برود. و یا امتیازی برای استخدام سربازان لحاظ کنند و ایشان در اولویت بکار گیری ادارات قرار بگیرند
. نمی شود طرف دوسال را به بیگاری برود و ببیند که دو سال عمرش تلف شده و فرصت ها را از دست داده یعنی سربازی هیچ .
ثمری برایش نداشته باشد.مسئولین باید حساب کنند و یک طرح مناسب و راه گشا ارائه بدهند هرچند که بعید می دانم حرف حساب تو کله این جماعت تصمیم گیر برای سربازی برود و بخواهند متحول با زمانه جلو بروند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
طرحی است که عقاید و تفکر نمایندگان این دوره را کاملا آشکار می سازد.
نمی شود شعار داد که طرفدار قشر ضعیفند بعد قانون ننننهایی به این آشکارا در حمایت از فرزندان اشراف بگذارند. بعد سیلی هم در گوش سرباز وظبفه ای که پول کافی برای خرید سربازی نداشته بزنند. و فقط ادعا کنند به دنبال محرومیت زدایی هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
مردم با سربازی استخدامی موافقند نه با فروش سربازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
این طرح موقتیه و برای معافیت تعدادی آقازاده در نظر گرفته شده و بزودی لغو می شه
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
با این قیمت ها بگویید نمی فروشم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
با اين قيمت ها ياد حرف هاي ديروز رهبر افتادم كه در مورد خودرو ساز ها و لوازم خانگي زدن . اين قيمت ها هم از جايي ديگه ميايد درست مثل قيمت خودرو ولي رو سر خودرو ساز خراب ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
طرح خیلی خوبی است بهتر از چاپ پول است که تورم آن گریبان مردم را میگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
این قوانین مال تغدادی از مسئولین که یا بچه ها شون در
خارج و یا در داخل مشکل سریازی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
بی عدالتی دانستن این طرح مثل این است که بگوییم کسی که ماشین خوب سوار میشه بی عدالتی است یا کسی که خونه چند ده میلیاردی داره بی عدالتی است سود این طرح به همه مردم میرسد
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
کاملا ناعادلانه و فقط برای جبران بخشی از ناکارآمدی و تامین بودجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
برای اینکه عدالت هم رعایت بشه می تونن این مبلغ رو از دهک دهم جامعه بگیرن و همینطور که میاد پایین مبلغ کسر بشه الان دولت همه رو بر اساس دهکشون دسته بندی داره به راحتی می تونه اینکار رو بکنه مثلا از دهک دهم 250 تومان بگیره نهم 225 تومان تا برسیم به دهک اول که 25 تومان بگیره
معرفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
نفعش بیش از ضرر آنست. چاره ای جز آن نیست. به شجاعت مجلس انقلابی تبریک می گویم
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
نظرمن اینه که ایران بهشت پولدارهاست !!!
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
کاملا موافقم جلوی این طرح باید گرفته بشه در غیر این صورت وجهه نظام در مقابل جوانانی که این طرح شامل آنها نمیشه خدشه دار خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
تبعیض آمیز است
به بقیه کارها و برنامه ها میاد
همه در جهت منافع حکومت و بدون در نظر گرفتن حس و حال مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
نشان دهنده ذات واقعی مسولان ریاکاری است

که فقط شعار دادند و هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
وضعیت کشور هیچوقت عوص نمیشه ولی نیاز حکومت به پول نقد بیشتر میشه. فقط نشون دهنده همین موضوعه و دیگر هیج.
قیمتهایش خیلی بالاست
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
شیوه خدمت سربازی در کشور بسیار قدیمی و فاقد انگیزه و ارامش سربازان و خانواده های انان است . جذب و بکار گیری سرباز برای نظام باید از یک برنامه مدون و مشخص و حساب شده ای برخور دار باشد. از مهمترین دغدغه خانواده ها دوری فرزندان است که مثلا از جنوب برود به شمال و از شرق برود به غرب کشور خدمت کند خوب این چه منطقی دارد بجز ازار و اذیت و دل نگرانی خانواده ها و سرباز ها ......
همچنین باید حقوقی متناسب برای سربازان در نظر بگیرند نه اینکه دوسال عمرش در جوانی به فنا برود. و یا امتیازی برای استخدام سربازان لحاظ کنند و ایشان در اولویت بکار گیری ادارات قرار بگیرند
. نمی شود طرف دوسال را به بیگاری برود و ببیند که دو سال عمرش تلف شده و فرصت ها را از دست داده یعنی سربازی هیچ .
ثمری برایش نداشته باشد.مسئولین باید حساب کنند و یک طرح مناسب و راه گشا ارائه بدهند هرچند که بعید می دانم حرف حساب تو کله این جماعت تصمیم گیر برای سربازی برود و بخواهند متحول با زمانه جلو بروند.
آخه کسی که بالای 35 سال و متاهل باشه دیگه چه نیازی به سربازی داره. همچین شخصی قاعدتا تونسته شغلی داشته باشه و ازدواج کرده و اصلا سربازی دیگه نیازش نیست. کسی هم که درک بالا داره 5 سال غیبت رو نمیتونه جور کنه چون قاعدتا با مدرکش میخواسته کار کنه و ناچار بوده سربازی رو بگذرونه
با توجه به کسری بودجه بهتر از چاپ پول یا انتشار اوراقه
ولی از اساس کار درستی نیست کل سربازی باید محدود به 6 ماه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
این قانون را کسایی مصوب میکنند که خودشان سربازی نرفته اند مثل آخوندها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
هزینه ان خرج سایر سربازها شود.پول در اوردن هم ساده نیست وهمه هم نمی تونند اختلاس کنند.پس پول دادن هم ساده نیست
مصداق واقعي و بارز حكومت عدل علي! ...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
برده داری به سبک قرن ۲۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
خيلي دلم ميخواد بدونم اون كساني كه منفي دادن واقعا چه افكاري در ذهن و سر خودشون داردن؟؟!!!.......................
جمع کنید بساطتتون ، خوانده شد ؟؟؟
پاسخ ها
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
بهترین کامنت با اختلاف از اینجا تا مریخ
با این مبالغ آقازاده ها و ژن های خوب از خدمت معاف میشوند و قشر ضعیف و متوسط راهی خدمت سربازی خواهند شد.
با یک حساب سرانگشتی مبلغی که برای یک لیسانس در نظر گرفته اند ماهیانه 16 میلیون تومان برای 24 ماه خدمت است . یعنی شخصی میتواند سربازی را بخرد که ماهیانه بیش از این مبلغ درآمد داشته باشد. در حال حاضر چند درصد مردم چنین درآمدی دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
پس همين شخص اگر به فرض خيلي كم بتونه استخدام بشه چرا بجاي 16 ميليون بهش ماهي 8 ميدين؟
دوباره پسران چند تا از مسولین وقت سربازیشون رسید.مردم را کم شعور تصور نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
بچه هاشون اروپا و کانادا و آمریکان، این قانون رو گذاشتن برای وقتی که خواستن بچه ها و نوه هاشون پست بگیرند
طرحی درخدمت اشرافیگری
نظر؟؟؟؟؟
مگه نظر مردم مهمه؟؟؟
اگه راست میگی و مردی یه نظر سنجی راجع به انرژی هسته ای و رابطه با آمریکا بذار.
در این مملکت همه مسئولین تمام همتشان را برای پایین کشیدن و عقب نگهداشتن مردم بسیج کرده اند. چه منطقی حکم میکند که دو سال خدمت سربازی خرید و فروش شود؟ اگر نیازی به سرباز نیست، که اجبارش را بردارید. اگر نیاز است فروشش چه معنایی دارد؟ آن هم هر قدر که زورتان می رسد؟ اگر بنا به فروش هم باشد و منطق و عدالتی هم هست بایستی به تحصیل کرده ها راحتتر گرفت نه به بی سوادها.
ضمناً این پول ها توی جیب کی می ره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
دقیقا. یعنی کسی که دکتری گرفته و نزدیک سی ساله است و طبعا تا حالا کار هم نکرده، حال باید دو برابر آن فرد 20 ساله که کاردانی دارد، پرداخت کند. باید به تحصیل کرده ها راحت گرفت و نه بر بی سوادهای دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتت
طرحی که تبعیض وبی عدالتی را رواج میده پله نفع قشر سرمایه دار واشراف است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
اشراف؟ اشراف اصالت خانوادگی و‌قدمت دارن ! به این نوکیسه های دلال میگی اشراف؟!؟!؟
بسيار اقدامي مسخره ومضحك مي باشد طرحي كه مطرح گرديده افرادي كه شامل مي شوند نياز ي به خريد سربازي ندارند وكلا خريد خدمت سربازي فقط براي پول دارهاست تمام طرح هاي دولت ومجلس منافع اش براي پول دارهاست وبدبختي وفلاك اش براي فقرا وتنگدستان جامعه مي باشد
عین بی عدالتی
کلا میخواهید ما برده باشیم شما ارباب؟ هر کدوم یه غل و زنجیر هم ببندید به دستمون و شما فرمان بدید ما هم انجام بدیم وقتی هم خسته شدید مثل فیلم گلادیاتور بیافتیم به جون همدیگه تا شما لذت ببرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
دقیقا. کشور شده میدان مسابقه ما برده ها
برای پاداش بازنشستگی با مدرک ارشد و دکتری ۴۷۵ دیدند برای سربازی با ۲سال ۶۰۰!!!!!!
فقط موندم سربازی رو که فروختید مرحله بعدی میخواهید چه چیزی رو بفروشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
اگه بگم تابناک سانسور می کنه
سلام: اگر واقعا خدمت سربازی یک امر مقدس است و حضرات واقعا بر این باور هستند

پس چگونه است که می خواهند یک امر مقدس را با پول ارزش گذاری کنند؟

اما اگر نه سربازی واقعا یک امر مقدس نیست و شعار است و واقعیت از سربازی دلائل دیگر و منظوری دیگری دارد

خوب با توجه به همان دلائل و منظور ان را ارزیابی کنید

انچه که ما فهمیدیم سربازی بیشتر یک سرگرمی که بعضا برای گذارند وقت جوانان و به حاشیه بردن جوانان برای دوری از اسیب های اجتماعی و مقداری هم برای تامین مایحتاج نیروی انسانی در مرزها و بعضی از اماکن هست

که بهتر است برای این حد از منظور دوم از نیرو پیمانکاری بعنوان نیرو تامین کنند استفاده شود
و با دادن مزد از کسانی که مایل هستند در این موارد استفاده شود

و برای انکه منظور اول هم تامین شود بجای انکه زمینه را برای اختلاس گران محیا میکنند

برای این دسته از جوانان امده کنند تا برای اجتماع مشکل ساز نباشند

استفاده کنند
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
سربازی هم مزد دارد دیگه. مجانی که نمیرین. زمان ما بود که با حقوق 40-50 تومن (حدود یک پازندهم حقوق کادر آن زمان)، سربازی رفتیم. الان ماهی 5 میلیون میدن دیگه حرفی توش نیست
من 300 میگیرم به جای هرکسی خواست میرم سربازی...
حراست از کشور فقط بر عهده فقر بیچاره ها !!! معنی عدالت!!!
بچه پولدارها که رانت میخریدن از طریق زیرمیزی حداقل این پول دولت بگیره
وقتی هتل ساحلی ارتش رو خراب میکنن خب اونم اینجوری انتقام میگیره
مثل بقیه طرح های دولت هرچقدر بیشتر دلسوز کشور و برای کشور زحمت بکشی باید بیشتر جریمه بدهی
یعنی تفکرات مسئولین کشور را ببین به جای اینکه یک دکتر و مهندس که رفته زحمت کشیده درس خونده تا برای کشورش مفید باشه باید بیشتر هزینه سربازی بده و کسی که بی سواد تر هستش باید کمتر هزینه بده
اتفاقاً کسانی که دکتر و مهندس هستند باید کمتر هزینه سربازی بدهند
اما اگر کشور حساب و کتاب درستی داشت مشکلی نبود هر کس پول دارد سربازی را بخرد و پولش وارد خزانه شود و حتی مبلغ میلیارد تومانی برای معافیت از سربازی گرفته شود اما از آنجا که کشور حساب و کتاب درستی ندارد و ارزش ها به بی سوادی است و علم و کار ارزشی ندارد لذا مبلغ سربازی بالا است
ظلم در حق همه سربازان چه اونهایی که خدمت کردن و چه اونهایی که درحال خدمت سربازی هستند
من در بخش دوهزار ونهصد چهل ونهمین بسته خبری هم گفتم طرح فروش خدمت مقدس سربازی کلا با وحدت ملی تعارض دارد..سربازی ودفاع از مرزهای کشور وظیفه وفریضه ای همگانیست. دارا ونادار ندارد.واتفاقا متمولین وپولدارها وفرزندانشان که از امنیت بهره بیشتری میبرند باید در حفظ وحراست از مرزها سهم بیشتری داشته باشند واین تنها باخدمت سربازی محقق میشود..نمیشود از مزایای زندگی در یک کشور بیشترین بهره را برد وتا تقی به توقی خورد بار سفر بست ورفت. وجوانان اقشار محروم را که اتفاقا خیلی هاشان نان اور خانواده شان هستند را در دفاع از کشور تنها گذاشت.ضرر دیگر این طرح از بین بردن حس وطن دوستی در بین جوانان واحساس بد بی عدالتی در بین جوانان است.همان کاری که سهمیه های خاص دانشگاه ها با روح وروان جوانان کم برخوردار از ثروت وامکانات پدر پولدار میکند در این مورد هم صادق است
طرح خريد خدمت سربازي ، طرح مسخره اي است .
يعي چي كه بتوان خدمت سربازي را خريد .
آموزشهاي نظامي را بايد همه آحاد اين مملكت فرا بگيرند و پس از اتمام دوران آموزشي
شاد بتوان اجازه داد كه افراد بتوانند مابقي دوران خدمت سربازي را بخرند و در صورت خريد ،
اين افراد نيز بايد مشمول فراخواني خدمت دوران احتياط باشند .
ذر زمان نياز به فراخوني خدمت احتياط بايد همه افرادمشمول فرا خوانده شوند ، چه
آنهائي كه خدمت سربازي را خريده اند و جه آنهائي كه خدمت سربازي را انجام داده اند .
تو این مملکت هر کی بی پوله باید بار بیشتری روی دوشش گذاشت . کارگر معدن کار بسیار سخت حقوق کم . جوان بی پول و بی کار باید به عنوان سرباز بره لب مرز . جوان پولدار با ماشین مدل بالا بچرخه تو شهر و از جیب باباش خرج کنه
وقتی پول تو دست و بال مملکت هست همه داد عدالت سر میدن و اسم خدمت مقدس و هزار جور چیز دیگه میبندن...

اماااااا امان از وقتی که پول نیست....
اون موقع هر کاری که بشه دو قرون پول از توش در بیاد دوباره میاد رو کارو همون قبلیا لال میشن!

اما مشکل اینجا نیست... کلا مملکت داری بلد نیستین! کدوم کشوری مثه ما اینقد بالا پایین اقتصادی داره و دهن مردم ... میشه!
ناعدالتی و بی عقلی در این طرح موج میزنه. منی که 10 سال جوون کندم و بهترین دانشگاه‌ های ایران و جهان درس خوندم باید برم سربازی. امریه هم دروغه. اینقدر دانش و تجهیزات ایران عقب مونده است که اصلا نمی تونن و نمی خوان از دانش افراد استفاده کنن و یکی مثل من باید بره و پا بکوبه و 4 سال تحقیقات و تلاش رو بریزه تو چاه فاضلاب.
اصلا سربازی کلا باید برداشته بشه
مشکل خدمت سربازی اعتیاد نیروهای نظامی به سرباز برای جبران ناکارامدی ذاتیشون در انجام وظایفشون هست. توی این دور زمونه دیگه برجک و گشت فایده ای نداره. دوره دوره پهپاد و دوربین مدار بسته و ... هست.
نیروی های نظامی باید به روز بشن و و قبول کنن باید تغییر کنن. تا وقتی این حل نشه سربازی با قدرت میماند و طولانی ترم میشه
در حال حاضر شاهدفاصله طبقاتی متعدد در جامعه هستیم و این طرح این فاصله ها را تشدید می کند .
تبعیض در پذیرش دانشکاه ها و کسب رتبه های برتر توسط قشر مرفه که از امکان شرکت در کلاسهای خصوصی برخوردارند و یا فرزندان اساتید و هیئت علمی که به راحتی تغییر رشته و دانشگاه می دهند .اکثر رشته های پزشکی به فرزندان پزشکان و اساتید اختصاص داد ه می شود.
فروش سربازی نیز با این قیمت تنها کسری خزانه را با پولهایی که اقازاده ها از جیب بیت المال پرداخت می کنند جبران می کند اما ایا این حس را به اقشار کم درامد منتقل نمی کند که فرزندانشان می بایست به دلیل بی پولی از افراد مرفه جامعه محافظت کنند.
خوبه فروشی اش کنند. فقط اینکه خانم ها هم که در این شرایط خدمت به کشور برابر میشوند شامل بشوند!
باز هم حمایت از قانون گزیزان. چه دلیلی دارد شخصی که تخلف کرده، قانون گریزی کرده مورد حمایت دولت قرار گیرد شامل این به اصطلاح تسهیلات بشود ولی جوانی که میخواهد قانون را رعایت کند و تخلف نکند نتواند از آن استفاده کند. حالا بحث رقم و مبلغ به کنار که خود جای بحث دیگری است.
طرح خیلی خوبه
همه عمر بچه هامون تلف نمیشه هم یک پولی به رعیت میرسه
یکی از بهترین تصمیات دولته . چرا که فرزندان ثروتمندان و ذی نفوذان عملا سربازی نمی رن و چه بهتر که هزینه ی آن را بپردازند تا کمک حال مملکت باشه .
پاداش سی سال خدمت حداکثر 450 م هست برای دو سال 600 میلیون دست مجلس حداقلی درد نکنه آقای شافعی درست گفته هیچی از اقتصاد نمی دونند
به نام خدا
بهتر است قیمت های فروش سربازی براساس تقسیم بندی دهک های اقتصادی مردم باشد . نه اینکه فرزندان فقیران به دلیل بی پولی به سربازی بروند و فرزندان پول دارها نروند .
600 میلیون را ممکن است صدها فقیر نتوانند تهیه کنند ولی این پول برای خیلی از ثروتمندان ناچیز است .
مدت آموزش را سه ماه و این دوره را بدون استثنا برای همه اجباری کنند.و برای بقیه مدت خدمت سربازی برای هر ماه معافیت دوره صلح، مبلغی تعیین کنند بطوریکه برای کل دوره همین عددها باشد.ولی اگر کسی پول کمتری داشت به اندازه توانش می تواند چند ماهی معافیت بگیرد. این روش عادلانه تر است. بدیهی است دوره احتیاط اینها به قوت خودش باشد که اگر در این دوره جنگی شد احضار شوند.
طرح خوبیه
اکثر کشورهای دنیا سربازی ندارند .چه رسد به آنکه از آن در آمد کسب کنند
خدمت مقدس سربازی اگه واقعا مقدس بود جریمه اش اضافه خدمت نبود
آفرین به این میگن عدل علی پولدارها مثل همیشه عشق و حال فقرا جور اونارو میکشن خواب دیگه چه طرحهایی دارید که میخواهید رو کنید تعارف نکنید !!!!!!
اکث سربازها در دوران سربازی معتاد میشوند ..چون از خانواده جدا میشوند وهمه جوانها با اکسیر جوانی دور هم جمع هستند
به نفع قشر فقیر و مشتضعف است بشرطی که مبلغ خرید بشود سه میلیون و چهارصد هزار تومن که نصف مبلغ پیش بگیرند و مابقی اقساط ۳۶ ماه . بدون سوز البته
یکی از شعارهای قبل از انقلاب برابری همه بود و تازه امام میفرمود فقرا ولی نعمت ما هستند ولی متاسفانه نمیدانم که این مسولین فرستاده کدام کشور به ایران هستند که همه چیزشان به پول بسته است و اقازادهایشان بیشتر در بغل شیطان بزرگ زندگی میکنند
این طرح چیری غیر از تشویق به تخلف و قانون گریزی نیست. اگر قرار است عدالت باشد باید شامل حال همه شود و کسانی که قانون را رعایت میکنند بیشتر از آن بهره ببرند.
اگر قرار به خرید سربازی باشد باید یک مبلغ منطقی پایه را در نظر بگیرند و شامل حال همه شود و هرکس قانون گریزی کرده و تخلف کرده و غیبت کرده است به میزان تخلفش جریمه شود و مبلغ بیشتری بپردازد
کلا خوبه. بچه های مایه دار و آقا زاده که همینجوری الکی الکی خدمت میکنند پس بهتره یک پول حسابی بدن بابت خرج و مخارج نهادهای نظامی و بعد معاف بشن. خیلی هم خوبه. احسنتم
یاد بگبر سانسور نکنی بعد خوانده شوید مانده شوید بزار ، عجب وضعه درامیه مملکت
بە کام اغنیا. بیچارە. فقرا
طرحی است از طرف مجلسی جوان انقلابی قوی پس حیس حرف نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
هیس
برای عادلانه بودن این طرح بایستی خرید سربازی درصدی از کل دارائی خانواده باشد با یک عدد پایه برای اقشار ضعیف
مثال
عدد پایه برای کسانی که تمکن مالی ندارند بیست و پنج تا دویست پنجاه میلیون تومان و برای ثروتمندان ده درصد دارائی خانواده
یا برای همه یا برای هیچکس
روحانیون و طلبه ها چرا سربازی نمیرن؟!!!
همه باید اولا اموزش نظامی عمومی سربازان را طی کند و ثانیا خدمت سربازی را انجام دهند. اگر کسی تخصصی ویژه ای کسب کرده است باید ترجیها در یگان رزم و یا در منطقه ی محروم همان خدمت را بعنوان سربازی انجام دهد.
خرید سربازی ظلم فاحش است و احساس ببسیار بدی به کسانی که این دوران را طی می کنند منتقل می نماید.
پول حلال مشکلات، پول بده برو طرح ترافیک، پول بده سربازی بخر، هر چقدر جمعیت کشور بیشتر، پول و درآمد از محل خرید سربازی بیشتر.....پول وده
باید به همه به یک چشم نگاه شود
سلام
همیشه افرادی که از ثروت زیادی برخوردار بوده اند از امکانات وآسایش بیشتر نسبت به دیگران برخوردار بودند.درحال حاضر هم همینطوراست درآینده هم تکرار خواهد شد. فرزندی که خانواده اش ثروت زیادی ندارد چه گناهی کرده که باید برای افراد مرفع خدمت کند پیشنهاد می کنم عدالت آن است چنانچه سرباز زیاد وجود دارد مدت سربازی را کم نمایند وهمه هم سربازی بروند.
تمام توان و انرژی خودتون را صرف دریافت پول از مردم کنید .البته از یک مشت کاسب انتظار دیگه ای نیست . متاسفیم . کسانی که در مجلس هستند گویا فقط در این جو ر موارد استاد هستند .
یه کار بهتر:
کسی که نمیخواد بره، این پولو بده یکی دیگه بجاش بره.
اشتغال زایی هم میشه
مالیاتم میتونن ازش بگیرن
نیروهای مسلح هم دارای کارکنان کاربلد و باتجربه و کم توقع میشن.
اگه بگی مسخره است ناراحت میشما. مگه بقیه طرح ها چی اند؟!
سلام
بسیار طرح خوبی است . خدمت سربازی در واقع به این منظور است که افراد ذکور جامعه بر اساس وضعیت تحصیلی و سلامتی خود خدمتی در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور انجام دهند . حالا این خدمت می‌تواند ( البته فقط در زمان صلح ) به صورت مالی باشد و منابع آن هم فقط در جهت تقویت بنیه دفاعی هزینه شود .
مجلس و دولت برای تامین منابع مالی نباید عدالت اسلامی و تساوی حقوق یکسان از یک حکم کلی را زیر پا بگذارد این طرح از ابتدا در سنوات قبل هم یک طرح فاقد وجاهت اسلامی بوده
1- کلا باید سربازی حذف و داوطلبانه شود و دولت به داوطلبان در اشل کادر رسمی سپاه و ارتش حقوق پرداخت نمايد.
2- در حال حاضر که امکان حذف سربازی وجود ندارد، طرح فروش سربازی برای اقشار پولدار و متمول جامع که بلاشک نمايندگان مجلس و وزرا و آقازادگان جزء همان اقشار هستند طرح خوبی است.
3- تا کنون اگر سربازی برای همه اجباری بود از این به بعد برای فقرا و دردمندان اجباریست. آقازاده ها خوش باشند!
4- . . .
اونایی که پول دارن میخرند و اون هایی که پول ندارن میرن سربازی و این باعث افسردگی و خودکشی بیش از پیش در سربازان میشه
چرا سربازی برای خانم ها نباشه؟! ها؟ اگر فروشی هم باشه که دیگه مسئله برابری حقوق زنان و مردان جالبتر هم میشه! مدرک بالاتر هم جریمه بیشتر!!
از قدیم گفتند پول حلال مشکلات هست
منتظر ازاد سازی دیگر محدودیتها ؟؟!!!! با پرداخت پول باشید

اینجا برره است
این طرح علاوه بر رواج بی عدالتی و اشرافیگری آن هم در کشوری که ادعای اسلامیت و عدل علی دارد، نشان از این دارد که با توجه میزان پرداختی جهت خرید سربازی باید تاوان گناه درس خواندن را با پول زیادتر پرداخت !
اصلا سربازی اجباری عین ظلمه. مبنای قیمت خرید باید درآمد ماهیانه و حساب های بانکی و دارائی های افراد باشه.
چرا همه مخالفن؟؟؟؟!!!
اولا هرکی نمیخواد بره سربازی داره پول خوبی بابتش میده و توی این شرایط افتضاح اقتصادی که دولت داره حداقل یه پولی در میاد واسه دولت. دوما اینا همینطوری که نمیرن سربازی، حداقل یه پولی بدن و نرن بهتر هست که!!! سوما، فکر میکنین اینا اگه بخوان سربازی برن کجا میفتن یا چطوری سربازی میکنن؟؟!!!! یا باباشون یه 10 تومن میده به فرمانده پادگان تا زمان ترخیص میشه نور چشمی فرمانده، یا اینکه یه آشنای گردن کلفت دارن خدمت میشه براشون مسافرت،در هر صورت بازم خدمت سربازی آنچنانی در کار نیست!!!!! پس همون بهتر که پول بدن و بخرن.
به نظرم طرح خيلي خوبيه براي كسب درآمد. پيشنهاد ميكنم يك بند هم اضافه كنن كه اولا خدمت سربازي براي دختر خانمها هم اضافه بشه و البته با توجه به مشمول شدن خانمها از اونها هم در همان ابتداي سن 18 سالگي (نيازي به 5 سال غيبت هم براي خانمها نباشه) همين مبالغ را اخذ كنن. البته اگر هم نقد نداشتن بدن براي رفاه حال خود و خانوادشون قسط بندي كنن و از خودشون يا پدرشون بگيرن. اينطوري در امد دولت خيلي خيلي بيشتر ميشه و مشكل تورم و گراني و... حل ميشه و به نفع همه جامعه است.
خرید سربازی به همراه طرح سرباز حرفه ای بهتره.
صرفنظر از مسایل مادی و تبعیض و .... میتونه این رو بهجامعه القا کنه که هر کی به قانون احترام نذاره و غیبت کنه،، بعد جایزه میگییره و تمام. ر واه منججر به ترویج بی قانونی میکنه. البته از این قوانین ملس کم هم نیست
فقر تبعیض فساد واقعا نیاز به نظر سنجی دارد ؟؟
یعنی بی پولها باید بروند سربازی و پولدارها عشق کنند مثل عدالت در یارانه با گران کردن کالاها و حاملهای انرژی و....به اسم فقرا و به کام اغنیا
واقعا" باید به حال مملکت گریست ؟؟!!! ایجاد طبقاتی که فاجعه امیز است هر کس پول دارد بچه اش راحت درس میخواند و راحت سربازی نمیرود و راحت پست و مقام میگیرد . ما که نداریم باید فدائی این قشر باشیم تا اینها راحت زندگی کنند؟؟!!! آخه این چه عدالتی است؟؟!! کجای اسلام اینگونه عدالت را تائید کرده است؟؟!! با این کار دارید این پیام را میدهید که هر کس ندارد برود و بمیرد؟؟؟!
باز دلبندان حضرات رسیدن به سن سربازی و قانون خرید سربازی برا چند روز لازم شد! بعد از سه روز هم یه هو میشه غیر قانونی!
بسیار طرح خوبی است وعادلانه به این دلیل که پرداخت پول جهت خرید سربازی نیز نوعی هزینه وپرداخت وجهی است که برای جمع اوری ان وقت وهزینه وزحمت کشیده اند حال با چند نفر اقازاده مفتخور کاری ندارم ونباید همه را به یک چوب راند
برای کشوری که داره به دوطبقه اشراف و فقرا تقسیم میشه این طرح خوبی است و راحت هم تصویب شد حالا پول این طرحها چی میشه دوباره عمدتا برمیگرده تو جیب همان اشراف و خودیها . عدالت زمانی وجود دارد که مردم خودشان حق تصمیم گیری داشته باشند .
کاملا موافقم که فروخته شود
هم خدمت سربازی به متقاضیان فروخته شود
هم حقوق سربازان به اندازه حقوق رسمی ها افزایش یابد
اینطوری همه راضی خواهند بود
پسر من جزو نخبه ها است . به محض دیپلم گرفتن دویست و پنجاه میدم تمام . بعدش هم خارج. و ادامه تحصیل .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
خوش بحالت
سربازی در تمام کشور حذف شده بجز چند کشور. باید حذف شود
از مسئولین محترم تقاضا مندم کاری نکنند که لباس مقدس سربازی به نماد فقر تبدیل شود
قیمتها بر حسب قیمت انواع خودرو داخلی
من نمی دونم با این همه نابغه توی مجلس و دولت چرا وضع مملکت اینجوری شده دست مریزاد

پهلون دمتون گرم
سربازی داوطلبی بشه با حقوق بالا
طرح بسیار خوبی است به دلیل
1 -آسان تر شدن ازدواج جوانان
2- سریعتر جوانان سر کار میروند و انگیزه برای آنان زیاد تر میشود
3- جوانان دنبال رفتن به خارج نخواهند بود
4-به نفع اقتصاد مملکت هم میباشد

در ضمن اون جوانی که پول دارد بهتر است پولش را اینجا هزینه کند تا جای دیگری که هیچ نفعی برای مملکت ندارد
موافق سربازی اجباری نیستم و با فروش خدمت موافق هستم بشرط قیمت مناسب تا اقشار متوسط هم بتوانند از شرایط استفاده کنند.
مبلغ فروش سربازی باید ۲ برابر کل حقوقی که سرباز میدن باشه
اگر مبالغ بالا رو میگیرید طرف مادام‌العمر از خدمت سربازی باید معاف بشه
نه فقط دو سال
اگر هم میتونید توی اون دوسال معادل مبلغ خرید سربازی کار کنید بخرید
اگر نه پول دور ریختنه
به اندازه کافی عمر مون رو با این مملکت داری حروم کردید
۲۰ ساله دارید مذاکره میکنید به نتیجه نمی‌رسید
۲ سالم روش
سربازی قطعا اتلاف وقت و عمر است، به خصوص برای افرادی با مدارک تحصیلی بالاتر. من با فوق لیسانس رفتم و واقعا عمرم تلف شد و تخصصم هم کمرنگ شد. دو سال هم در گرفتن دکتری تاخیر شد.
حکومت می توانست از تخصص من در پیشرفت کشور استفاده کند و در آن صورت فایده آن به خودم (از نظر تشکیل خانواده) و به کشور (از نظر پیشرفت کشور) خیلی بیشتر از ماهیانه 16 میلیون تومان بود!


یک نکته دیگر هم آمار بالای افراد غایب است و به نظرم طرح فوق در نظر دارد این مشکل را حل کند، ولی اصلا کارآیی ندارد، اگرچه بهتر از وضع فعلی است که بسیاری از سربازی فرار می کنند.
اگر دوره آموزشی برای همه مشمولان خدمت سربازی اجباری شود اشکالی ندارد
سلام
دیگرکشورها چکارکی می کنند؟
سربازی باعث اعتیاد جوانها میشودوباید مثل اکثر کشورها برچیده شود
سربازی خوب است. ولی نه این همه سال ! 3-4 ماهه اش کنید قضیه جمع شود. همه هم که تا 50 سالگی سربازند. هر وقت خدایی نکرده جنگ شد می رویم از کشور دفاع میکنیم. کلا با این روال خوب نیست
تعیین تکلیف افراد غایب بالای سی سال با توجه به بحران جمعیتی کشور واجبه اما قیمت ها باید تعدیل بشن
به شرط حداقل حقوق 4 میلیون به بالا برای سربازا و تعهد استخدام نیروهای مصلح برای افرادی که سربازی میرن و عدم امکان استخدام دولتی برای افرادی که سربازی نرفتن خیلی هم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
مسلح
سربازی نباید قابل خرید باشد. زمانش کم و نوع استفاده ش متناسب با تخصص بشه ولی برای همه اجباری.
با این پول والدین تصمیم می گیرن بفرستنش بره خارج از کشور حالشو ببره
باید هزینه خرید سربازی را به فلسطین و لبنان بدهیم
این طرح مخصوص مسئولانی است که فرزندان خود را خدمت نمی فرستند و هرچند سالی یکبار این طرح را فعال و از محل درآمدهای نجومی حاصل از رانت اطلاعاتی وجه را واریز و خدمت سربازی نکبت زاده هاشون را می خرند و الا فقرای دردمند در تهیه نان شب درمانده اند چه برسد به خرید خدمت با 250 میلیون تومان.
اوج نامردی ه
طرحی در حمایت از اغنیا و ثروتمندان. از طرف مجلس عوام
طرحی برای بهره مندی و تن پروری آقازاده های بی هنر و سربار
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
دلال زاده ! نه آقازاده!!!
قیمتها خیلی پایین هستش. حداقل باید دو برابر این مبالغ باشد. با قانونی که برای حقوق سربازها هست دیگر کسی نمیتواند اعتراضی به خدمت سربازی داشته باشد. ماهی 5 میلیون تومان برای کسی که صفر کیلومتره از نظر کاری! الان توی بخش خصوصی همچین پولی نمیدن و نهایتا 3-4 تومان حقوق میدن. شyل آزاد هم که همین حدودها درمیاد
طرح فوق بصورت کاملا ساده میتواند به این شکل مصوب شود که از دارا بگیر وصرف پرداخت حقوق به سرباز کن . فرض کنیم از سال آینده به هر سرباز بطور متوسط ماهیانه 4ملیون تومان پرداخت کنیم در طول 2سال خدمت 96 ملیون تومان کل حقوق پرداختی به او خواهد بود بنابراین با دریافت حقوق یکجای 4 سرباز از یکنفر میتوان آن شخص را معاف کردالبته با دریافت یکجای حقوق و سرمایه گذاری این مبلغ میتوان حقوق حداقل 2 سرباز دیگررا تامین کرد. البته این قانون باید برخلاف طرح مجلس تنها شامل مشمولین بدون غیبت و قانون مدار گردد و غایبین هزینه بیشتری دراینباره پرداخت کنند. نتایج این طرح:
1- تامین حقوق 6 سرباز بازای معافیت یکنفر
2-با توجه به بیکاری گسترده در بین جوانان حقوق ماهیانه 4 ملیون موجب علاقمندی بسیاری جهت انجام خدمت وظیفه خواهد شد.
3-جوان با این درامد حتی در شرایطی امکان ازدواج و فرزند اوری را نیز ممکن است پیدا کند.
4-برخلاف نظر برخی دوستان این طرح در راستای عدالت اجتماعی میز قابلیت تعریف دارد. باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
آفرین به این میگن سربازی حرفه ای
عین بی عدالتی
و نشانه نظام سرمایه داری
عالیه،
همه چی این مملکت بر خلاف شعارهای انقلابیشون ، برای پولدارهاست.
خونه، ماشین، تحصیل، کار، درامد، سلامت و بهداشت، ازدواج ، خدمت سربازی ،... ، پست و مقام، ...همه چی بوی پول میده!
والا اگه نظر من و افرادی مثل من مهم باشه.. که نیس.. ولی جریان اینه: یه مشت آدم به اسم تحصیل یا کار فرار میکنن از کشور، بعد هم که میخوان برگردن شرط و شروط میذارن و پول یکی دو ماه یا بیشتر از درآمدشون تو خارج رو میدن و معافی میگیرن. ولی یه آدم که تو کشورش مونده باید به تعهدش به کشور عمل کنه و بره سربازی. اگه هم پولی باشه یه تحصیلکرده باید درآمد 20 سالشو بده نره سربازی ولی آقای خارج نشین پول یه چنم ماهو میده و به ریش من و امثال من میخنده. از ایرانی بودن و وطن پرستی فقط کوروش و فردوسی رو شعار ميدند اما به جای دفا از خاک ایران پول میدن.. البته جامعه مطیع قانون باید باشه و منم هستم. امیدوارم نمایندگان انقلابی عمل کنن و قبول نکنن اینجور رانت هست والا. هر کشی خارجه هم باید بره سربازی ولو اینکه نظام وظیفه بگه به علت پیری باید بشه دربان. و رفتگر پادگان.
باید دید این طرح را برای کدام یک از آقا زاده ها مصوب کردند و وقتی مشکل آن آقا زاده رفع بشه دوباره لغوش می کنند
توجه کنیدکه این قانون برای مشمولین غایب بالای 35 سال است. عددش کاملا منطقیه چون از 18 سالگی که مشمول بودن تا حداقل 35 سالگی کلی درآمد داشتن با این بازار ناب در ایران.
مجلس در خدمت ثروتمندان
پولدارها که هیچ همیشه برخوردارند . بنظرم این طرح مشکل برخی افراد رو برطرف میکنه که لزوما هم پولدار نیستن
تحت پوشش کمیته امداد 125 میلیون تمن از کجا بیاره؟!!!
اشتباه و بی عدالتی محض
به نظر بنده سربازی را کلا باید بردارند و حقوق و مزایای نظامیان حرفه ای را بالاتر ببرند تا داوطلبین به عنوان سرباز حرفه ای جذب شوند، در این صورت هم ارتش قوی تری خواهیم داشت و هم باعث تعمیق شکاف اجتماعی و طبقاتی -با فروش سربازی به عده ای آقازاده و ثروتمند عیاش- نمی شویم.
خرید «خدمت مقدس سربازی».
طرح این موضوع و حتی بیانش نباید بدون مجازات بماند.
: اگر واقعا خدمت سربازی یک امر مقدس است و حضرات واقعا بر این باور هستند

پس چرا یک امر مقدس را با پول ارزش گذاری کنند؟ لابد هرچیز مقدسی یه قیمتی داره ما نمی دانیم؟ لطفا قیمت آنها را نیز اعلان بفرمایید؟؟؟ خواهشششششششششش!!!!!!!!!
ـ بسیار هم خوب است چون سربازی فقط هدر دادن عمر جوانها ست و البته فقط به نفع نیروهای نظامی که مفت و مجانی از نیروها کار بکشن ... با این طرح اولا جوونها زودتر وارد بازار کار میشن و عمرشون هدر نمیره ، ثانیا پولی گیر دولت میاد در این وانفسای بی پولی و مصیبت خودساخته شون ، بلکه بتونن چهارتا پروژه اجرا کنن ...
ـ فقط کاش عدد و رقمی تعیین کنن که بیشتر اقشار بتونن خرید سربازی رو انجام بدن .
سربازی بهترین دوران عمر من را تباه کرد.
دولت بدنبال پول است و این طرح بنفع جوان مستضعف بدون والدین میلیونر نیست.
راه حل: کاهش دوران سربازی برای سربازان و پرداخت همین عدد به سربازان
فروش اقساطی و پرداخت توسط خود متقاضی در آینده نه خانواده بدبختش
برای خارجی‌ها اینعدد ها مناسب است.
توسعه سرباز حرفه ای و حذف یگانهای موازی و پرداخت حرفه ای
طرحی است ناعادانه وبه نفع طبقه ثروتمند که روخیه وطنپرستی وفداکاری را در بقیه سربازان تضعیف می کند واحساس می کنند چون پول ندارند سرباز شده اند.دولت یا بایستی همه جوانان دارای شرایط را به سربازی ببرد واز مازاد آنها در مشاغل دیگر استفاده کندیا مثل اکثر کشورها از سربازان حرفه ای استفاده کند،در غیر اینصورت بخش عمده در آمد حاصل ار فروش خدمت سربازی را به عنوان حقوق بر اساس مقررات اسخدامی نیروهای مسلح وهمسان با حقدق آنان،به سربازان وظیفه بپردازد.
فروش سربازی باید وجود داشته باشه خدا رو شکر برای سی ساله هایی که دو فرزند دارن معافیت رایگان داده میشه برای سن پایین ها هم فروش بزارن بدون محدودیت سنی و نمیدونم شرط غیبت چند ساله شرط غیبت نزارن ازاد با قیمت معقول بفروشن مثلا ۱۵۰ تومن ولی اینطوری ام میتونن بکنن مثلا ۳۰ تومن بگیرن بگن ممنوعیت کار کردن نداری برو استخدام شو ۵۰ تومن بگیرن بگن میتونی تحصیل کنی ۸۰ تومن بگیرن ممنوعیت خروج از کشور رو بردارن واقعا انصاف نیست که کسی که مشکلات داشته اشتباه کرده درس نخونده الان نتونه ادامه تحصیل بده خواهش این مشکل رو بر طرف کنینن بزارین ادامه تحصیل بدیم
ما که بیست وهفت ماه در دوران جنگ خدمت کردیم واقعا کسی هست که حساب کنه چقدر می ارزه
آیا این ظلم نیست در حق سربازان بی بضاعت و فکر نمی کنید چه ضربه ای میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
درود بر شرف و مردانگی شما
سرباز چایگزین تصویب شود هر کی خواست بره پول بگیره
این قبیل طرح ها باید همیشگی باشند که افراد بتوانند برای استفاده از آن برنامه ریزی کنند داشتن ۵ سال غیبت هم بی معنی است باید همه مشمولین بتوانند از آن استفاده کنند
در راستای اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» به هر سربازی که دو بچه بیاورد درجه سرهنگی اعطا شود.
کاملا طرح خوبی است. افراد که نظر منفی دارند یکجانبه نگر هستند. اولا قرار شده حقوق سربازان حداقل ۳۵۰۰ بشود، خوب هزینه ش احتمالا از همین طریق تامین میشود. ثانیا کسی که پول خرید سربازی را داره چرا باید دو سال از عمرشو تلف کنه. ثالثا احتمالا درآمد خوبی برای سیستم فراهم میکنه که میتونه خرج رفاه بقیه سربازا بشه
در این کشور پول داشته باش هر کار می خواهی بکن
با این قانون جدید که معلوم هست فقط و فقط و فقط برای عده ای خواص وضع شده است تا بتوانند پاسپورت هایشان را بگیرند و بتوانند به آمریکا و انگلیس تشریف ببرند برای زندگی و همه چیز . خب در وضعیت فلاکت بار موجود کدام خانواده ای را پیدا میکنید ( به جز خواص ) که بتواند چنین هزینه ای را پرداخت نماید . ضمن اینکه از اساس این طرح فروش ، طرح خوبی هست به شرطی اینکه امکان خرید حداقل برای طیف قابل توجهی از مردم مهیا شود و منابع حاصل از آن نیز برای کسانی که به صورت سرباز حرفه ای مشغول میشوند به صورت پرداخت حقوق به میزان بالاتر از حداقل حقوق ، هزینه گردد تا از این طریق مقدار قابل توجهی نیز از بیکاری ها کاسته شود .
اصلا ما انقلاب کردیم که ارزش انسان ها به ثروت شأن باشد. ما از اول برای سرمایه داری دولتی مبتنی بر رانت انقلاب کردیم همان طور که برای شرقی و نه غربی انقلاب کردیم. همان طور که برای اطاعت از حاکمان انقلاب کردیم و نه آزادی
در سال‌های نه چندان دور خرید خدمت سربازی با ارقام معقولی انجام می‌شد. در همان سالها بعللی که از حوصلهٔ این مختصر هست و در پی دلجویی از خانواده هایی که فرزندانشان در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر جان خود را از دست دادند این طر عنوان و اعلام شد که خرید سربازی به نوعی بی عدالتی است چرا که مولاً سرباز شهید شده اگر استطاعت مالی خرید سربازی را داشت اینک زنده مانده بود. گرچه این استدلال ربطی به عدالت و گسترش آن و یا جلوگیری از تبعیض نبود و نشد ولی به خر حال خرید سربازی برای سال‌های طولانی منتفی شد. بدیهی است قبلاً که خرید سربازی انجام می‌شد هم نسبت به مازاد برنیامده این کار انجام می‌شد. اینک که بحث خرید سربازی مجدداً مطرح شده است ، سؤال این است که آیا اکنون شرایط تغییر کرده است و این خرید ( فروش ) سربازی منجر به بیعدالتی و تبعیض میشود یا خیر ؟ شرایط حاکی از آن است تغییری از لحاظ عدالت و تبعیض بوجود نیامده پس باید موضوع چیز دیگری باشد. در خبرها و شاید در بودجه ۱۴۰۱ ردیفی در آمدی ای برای آن در نظر گرفته اند و حتماً این کار در سلسله مراتب فرماندهی نیروها نیز نأیید شده است که اعلام عمومی گردیده . فروش معافیت از خدمت سربازی آنهم با مقادیر بسیار گران و ارزی و کسب در آمدی کلان نکته ای است که این دولت که به جد دنبال کسب منابع در آمدی و حذف هزینه های بی جهت است نمیتواند از آن بگذرد. کرفتن مالیاتهای بی منطقی که بر خانه ها و خودروهای لوکس وضع کرده اند نیز در حالیکه در مورد خودرو هنگام شماره گذاری و یا واردان انواع و اقسام عوارض و مالیاتها گرفته اند نیز به نوعی کسب در آمد بدون لحاظ کردن مقوله عدالت است. فروش معافیت سربازی هم روی بقیه. ای از آب تمان نمیخورد و عدالت هم سر جای خودش هست!!!
این طرح به این شکل یعنی برده داری رسمی پولدارها از بی پولها!
مثل همه کشورهای درست ‌حسابی سربازی باید حرفه ایی باشد نه به این شکلی که الان هست که دو سال جوانی مردم را تلف میکنید هیچ چیزی یاد نمیگیرند که هیچ هرچی هم بلد هستند فراموش میکنند. مخصوصا کسانی که تحصیلات عالیه دارند.
الان ایشان راننده و دربان و نظافتچی مجانی هستند در ارتش و سپاه و بقول قدیم ‌گماشته تیمسارها و سردارها هستند که اینهم نوعی برده داری است!
پول خوب و‌آموزش خوب بدهید سرباز حرفه ایی تربیت و استخدام‌ کنید که به اندازه ده‌ تا سرباز وظیفه کارایی خواهند داشت. زمانی لازم بود ولی الان خدمت وظیفه عمومی اجباری به ضرر کشور و‌ نسل جوان است. ارتش حرفه ایی داشته باشیم هرینه ی کمتری هم برای کشور خواهد داشت. به کمیت و‌تعداد که نیست! کیفیت مهم است.
این فکر منسوخ شده که همه باید بروند دوسال اذیت بشوند تا آدم ‌بشوند مال صدسال پیش است. آدم را در مدرسه و خانواده و‌ دانشگاه تربیت میکنند نه جای دیگر!
اینکه پول بدهی سربازی نروی و‌دو‌سال زندگی ات را نجات بدهی! هم بد نیست ولی نباید مبلغش طوری باشد که فقط این بچه پولدارها ازش برخوردار بشوند و مردم‌ معمولی نتوانند از آن استفاده کنند. اگر خیلی اصرار دارید به این سربازی دوساله مبلغش باید طوری باشد که یک کارگر، کارمند یا معلم بتواند با کمی پس انداز از عهده اش بربیاید. ولی اصلا چرا مردم باید به دولت پول بدهند که دست از سرشان بردارد؟!؟! شکل خوبی ندارد! جرم نکرده اند که پسر به دنیا اومده اند!!! جرم‌هم‌ نیست که بیشتر درس خوانده اند که بیشتر پول بدهند!!!!
اينكه سربازي با اين وضع يك ظلم آشكار در حق جوانان است كه 2 سال عمرشون را تلف ميكنند را تقريبا كسي نيست كه قبول نداشته باشد . ميشه مدت آموزشي را براي همه حفط كرد و مثل گواهينامه ي رانندگي حتي مراكز خصوصي خبره هم اين دوره ها را آموزش بدهند. همه ي جوانها يك دوره ي آموزشي را در مراكز دولتي ،‌خصوصي ،‌.... دانشگاهها ‌... در طول 2-3 ماه ببينند و گواهي آموزش نظامي را اخد كنند. تعدادي هم با دريافت حقوق به استخدام براي جاهايي دربيان كه در حال حاضر از خدمات سربازان استفاده ميكنند . براي مرز باني ،‌دزباني ،‌ نيروي انتظامي داخل شهر،..... ،‌ دادن امتيازات ويژه مثل اولويت ياتصمين استخدام بعد از اتمام اين مدت زمان يا امتيازات ديگر ميتواند نيروي كافي را براي اين بخش فراهم كند .
به موازات سربازي حرفه اي هم برا ي آموزشهاي تخصصي و ويزه براي عده اي ديگر فراهم باشد كه علاقه مند به ديدن اين دوره ها و خدمت در اين وادي هستند .

ولي به هرحال خريد سربازي هم اگر معيارهاي عادلانه داشته باشد ميتواند يك راه مقابله با اتلاف 2 سال عمر يك جوان باشد . در شرايطي كه يك سرباز از دقيقه به دقيقه ي تلف شدن عمرش در طول 2 سال رنج ميبرد ،‌ و كسي هم نيست كه با تغيير قوانين به اين رنج خاتمه دهد چرا نبايد از اين راهكار استقبال كرد ؟ در سالهاي گذشته هم اين راهكار وجود داشته و صرفا براي طبقه ي مرفه نبوده و طبقه متوسط هم از آن منتفع شده .
شرايط عادلانه باشد جوانان خودشان تصميم بگيرند كه 2 سال عمر بگذارند يا آن را بخرند . گرچه راه حل درست همان تغيير وضعيت سربازي است اما كو گوش شنوا .
تا سربازی اجباری است یا پول وده یا جون وده ؟
این طرح فقط به درد اقا زاده ها میخورد نه دهقان زاده و کارگر
کاملا ناعادلانه و فقط برای جبران بخشی از ناکارآمدی و تامین بودجه
با سلام.
بسیار موافقم.
من خودم سربازی رفته ام. واقعا چیزی جز اتلاف وقت نیست.
با طرح خرید سربازی یک نوع آرامش فکری به جوانان جویای کار یا مشتاقان ادامه تحصیل داده میشود.
از سوی دیگر می توان با پولی که دریافت می گردد کلی پروژه های عمرانی برای نقاط محروم انجام داد.
به هر حال کسی که توانایی مالی داشته باشد هزینه نرفتن به سربازی را پرداخت می کند و این عین عدالت است.
یه سال بورس
یه سال سکه و دلار
یه سال خودرو
الانم نوبت سربازی کسری را حل میکنه
با سلام.
بسیار موافقم.
من خودم سربازی رفته ام. واقعا چیزی جز اتلاف وقت نیست.
با طرح خرید سربازی یک نوع آرامش فکری به جوانان جویای کار یا مشتاقان ادامه تحصیل داده میشود.
از سوی دیگر می توان با پولی که دریافت می گردد کلی پروژه های عمرانی برای نقاط محروم انجام داد.
به هر حال کسی که توانایی مالی داشته باشد هزینه نرفتن به سربازی را پرداخت می کند و این عین عدالت است.
بنظرم خرید سربازی طرح خوبی است و میتواند در اینده جوانان و کشور بسیار موثر باشد حتی میتوان برای آن دسته از افراد که به سربازی میروند زمان را کاهش داد
اگر ثروتمندان برای خرید سربازی فرزندانشان پول خرج کنند گرانی و تورم باز هم بیشتر شده و دودش به چشم همه مردم خواهد رفت
ببنید من هم برای درآمد زائی یک پیشنهاد داشتم لطفاً نمایندگان مجلس به طرح بنده توجه کنند و آن اینکه برای قبولی در کنکور برای دانشگاههای برتر مثلا 400 میلیون تومان و همین طور قیمت گذاری کنید. بودجه تأمین میشه. کلاً همه چیز برای سرمایه داران داره میشه و ضعفا و مستضعفان نه کنکور قبول میشن با استعداد بالائی که دارند نه سربازی میتوند بخرند باید برن سربازی و هزاران بدبختی و بیچاره گی. سرمایه دار پول میدهدسربازی میخرد ، پول می دهد رتبه برتر میشود و بهترین رشته و بهترین دانشگاه درس می خواند و سر از خارج و دانشگاههای خوب خارجی در می آورد ، سرمایه دار بهترین ازدواج را می کند و هیچ دغدغه ای برای زندگی ندارد، سرمایه دار دغدغه گرانی مایحتاج را ندارد ، سرمایه دارو بچه پولدار هر می خواهد می خرد و هر کشوری که میخواهد با هواپیما می رود ، لحظه ای تصمیم می گیرد برود آمریکا، می رود، ولی ما دو سال است که داریم پس انداز می کنیم که برویم مشهد هنوز که هنوزه نشده!
چون مسأله خرید است و‌مبلغ پس لطفا نوع خرید هم مشخص شود تا معامله حرام نباشند - بنویسن معافیت ویژه کاردانی- معافیت ویژه لیسانس و فوق لیسانس - معافیت برای دکترا .
بنظر من همه مشمولین به سربازی بروند و آنوقت در روزنامه کار خود را بفروشن… مبلغ ۴۰۰ م به او بدهند و او‌هم کارتش را بگیرد و برود پی کارش…
نمايندگان و منتخبين مردم!
مردم راي مي دهند از آنها دفاع كنيد . نه با تبعيض وبي عدالتي به نفع مرفهين جامعه عمل كنيد!! مگر شما
با راي مرفهين جامعه انتخاب شده ايد؟
آیا واقعا نظر من مهم است؟در تصمیم گیری ها تاثیر می گذارد
اصولا باید سربازی حذف و از نیروی کادر به جای سرباز استفاده شود .
دولت و مجلس برای جبران کسری بودچه می خواهند به هر طریق ممکن جیب مردم را خالی کنند .و از آنجا یی که خودشان در آمدهای چند میلیاردی دارند قیمت نجومی گذاشتند تا بچه پولدارها اونحا هم فخر بفروشند
والا حدود ۱۰-۱۲ سال قبل که طرح خرید سربازی وجود نداشت هم فرزند یکی از فامیل های ثروتمند ما با پول و رشوه سربازی نرفت در حالی که برادر نابغه من بعلت نداشتن پدری ثروتمند راهی نواحی مرزی گردید. .
الااقل از روی سربازان شهید و خانواده هایشان خجالت بکشید
طرح دو اشکال دارد:
1- هزینه بالا، حداکثر یک پنجم مبلغ مصوب تعیین شود .
2- شامل کلیه مشمولین شود .
قیمت خرید سربازی یک فرد دیپلم یا فوق دیپلم 250 میلیون یعنی برای یک جوان با احتساب 18 ماه خدمت می شود ماهی دوازده میلیون و پانصد هزار تومان که این مبلغ برای انگل زاده ها و فرزندان نمایندگان ، وزرا و مرفهین بی درد پولی نیست
اما حقوق یک سرباز دیپلم و فوق دیپلم در حال حاضر یک میلیون و هشتصد هزار تومان است که حتی پول تو جیبی هم نیست
اگر مجلس انقلابی راست میگوید و واقعا به فکر محرومان است که حتما این چنین نیست ، بیاید طرح بدهد حقوق سرباز با مدرک دیپلم و فوق دیپلم را حداقل 7میلیون تومان درنظر بگیرد و پرداخت کنند که حداقل عدالت اجرا شود
سلام این طرح و طرح آزاد سازی سواحل اعلام شد تا گرانی و تورم وبیماری وموضوعات اصلی اجتماعی از دستور کار مردم خارج بشه
عین عدالت و برابری!!!!! باید همه چیزمون به همه چیزمون بیاد......کسی که پول داره بخره و کسی که نداره بره سربازی و احتمالا جنگ و مررررررررررگ........ اما مسئولین محترم، از هر طرح و راه درآمدزایی بی برو برگرد حمایت میکنم........از آب و خاک گرفته تا سربازی و جان مردم.....
واقعیت این است که ممکلت مشکل حاد مالی دارد و قطعا در پادگانها اوضاع بسیار بحرانی است. نباید پوپولیستی به این موضوع نگاه کرد. از نظر من امکان خرید باید وجود داشته باشد ولی بودجه دریافتی از خرید سربازی خرج دیگر سربازان در قالب افزایش حقوق و شرایط رفاهی گردد.
گدایی دولت پادشاهی پول دارا کل این طرحه .
اگر پول آن را صرف وام ازدوج و اشتغال سربازی رفته ها کنند، شاید بد نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خوش خیال ساده نباش
این طرح برابر با بی عدالتی
اگر این طرح تبدیل شود به سربازی حرفه ای کار خوبیه
بدین صورت که سرباز ها حقوق بگیر شوند و سی سال با حقوق مکفی سربازی کنند
یک جور اشتغال زایی هم هست
چه اشکالی دارد ؟
از کسیکه پول دارد یا هنر و حرفه ای دارد که می تواند پول در بیاورد ، پول بگیرند و حقوق بدهند به کسی که هیچ حرفه و هنری ندارد و می تواند با سی سال خدمت سربازی پول در بیاورد .
شما گفتید نظر شما در این باره چیه.البته کسی از مسئولین نظر مردم براش مهم نیست. اما نظر مردم هم کاملا معلومه حذف سربازی اجباری این میراث شوم رضا خان قلدر
بی عدالتی
من به عنوان یک مادر جوان که دوتا دختر هم دارم ولی کاملا برایم قابل درک هست که به عنوان مثال پسر من بخاطر بی پولی باید دو سال بره سربازی ولی دوستش بخاطر پولدار بودن پدرش باید دو سال در همه چیز جلو بیوفتد
بخدا باید گریست باید زار زد برای این بی عدالتی
چه شرمندگی هایی که پدر و مادرا باید بکشن، چه دعواهایی که بچه ها بخاطر همین بی پولی با خانوادهاشون میکنن
نورچشمی ها هیچوقت سربازی نمی‌رفتند. این طرح به شرطی خوبه که مبلغ گرفته شده، مثلا ماهی ۱۰ میلیون به سربازها داده بشه که ثروت تقسیم بشه
بر خلاف نامی که این مجلس بر خود نهاده است کارهایش هیچ ارتباطی با انقلابی گری ندارد و این طرح هم خدمت به کاخ نشینان است و له کردن کوخ نشینان .به نظر من نه تنها این طرح بلکه مجلس باید منحل شود چرا که این مجلس نمی تواند هیچ مشکلی را از این کشور حل کند اگر بر ان نیفزاید . بنام انقلابی گری می خواهند خدمتی دیگر به کاخ نشینان بکنند و یک بی عدالتی دیگر را جا بیندازند چنین طرحهایی که بی عدالتی اجتماعی در نوع اعلای خود است در واقع این مجلس باصطلاح انقلابی مردم ندار را( 90 درصد جامعه ) را بد بین می کند و این در واضع ظلم به نظام است چرا که نظام متعلق به همه مردم است
من فکر میکنم فروش سربازی خوبه چرا که بچه مایه دارها عملا هیچ موقع. سربازی نمی‌روند . ممکنه اسمشون سرباز باشه ولی هیچ وقت پادگان یا در مرز و مناطق خطرناک نیستند پس چه بهتر یه پولی گیر خزانه بیاد
همه چیز در خدمت پولدارا و اختلاس گرا و آقازاده ها
بهترین طرح برای آقازاده های خارج نشینه

حقوق یک ماهشون رو میدن برا سربازی شون

عجب عدالتی درست کردین برا مردم بدبخت ایرانی
با سلام
اوج ناعدالتی
آن بنده خدایی که نان آور خانواده است چگونه پس این همه هزینه بر می آید
این قانون فقط به درد آقازاده ها و نمایندگان مجلس می خورد که حقوق چند ماه آنها را پوشش می‌دهد
واقعا شبیه سازی حکومت عدل علی این گونه است
یا سربازی رو برا همه حذف کنید

یا همه باید بروند

این بازی ها فقط مردم رو روز به روز به این نظام بی اعتماد تر میکنه

اگرچه گوش شما به حرف مردم بدهکار نیست
با این تصمیم مجلس نشان داد شعار زده نیست و طابع منافع ملی عمل می کند.
باسلام ، خرید سربازی اصلا تبعیض نسیت! بعضی ها برای سربازی با حضور شون به مملکت خدمت می کنند و بعضی دیگر با پولشون (یعنی با خرید سربازی و بالا بردن دارایی‌های مملکت) به مملکت خدمت می کنند لذا نباید با نظری جزمی و منفی گرایانه از در مورد خرید سربازی سیاه نمایی کرد
همچنین بهتره که خرید سربازی برای همه‌ی مشمولین اعم از غایبین و غیرغایبین شامل شود
هدف سربازی گم شده است به جای آموزش دفاع از کشور بیگاری کشیدن و … هدف شده است اگر واقعا هدف دفاع از کشور بود دوره سربازی به آموزش دفاعی تقلیل می بافت و به همه کارت آمادگی دفاعی می دادند این مسخره بازیها را جمع کنند من سال ۷۲ با مدرک دیپلم ۸ ماه و ۸۰ با مدرک دکتری ۱۴ ماه خدمت کردم ( یک ماه اضافه چون زیر بار زور نرفتم ) فقط ۳ماه آموزش دفاعی آن لازم بود بقیه اتلاف وقت بود
از فردا همه ی اقازاده ها بیسواد میشن تا پول ندن
بعدم پول یک ماه باباشون به دلار و میدن
بعدم یا میشن رییس و مسول این مردم

یا هم تو هم خارج کنار سواحل افتاب میگیرند و در حمایت از این سیستم توییت میکنند
صرف نظر از اینکه خدمت سربازی نباید اجباری باشد، اما حالا که اجباری هست، اصل خرید خدمت سربازی طرح خوبی است به شرط آنکه قیمتهای تعیین شده منطقی و متناسب با شرایط جامعه باشد. در ادوار گذشته که این طرح اجرا می شد برخی از خانواده ها با دریافت یک وام مختصر قادر به خرید خدمت فرزندانشان می شدند اما با این قیمتهای نجومی، تنها افراد خاصی از جامعه توانایی پرداخت آن را خواهند داشت که این باعث گستشر بیشتر شکاف در جامعه می شود.
طرح سوپر كاپيتاليستي توسط دولت و مجلس انقلابي كه نشان از سيطره كامل كاخ نشينان بر كوخ نشينان دارد و كمر اين ملت مستضعف را خواهد شكست. بي عدالتي در اين مملكت قانوني شده است مرگ بر بي عدالتي
به نفع سرمایه داران زالو صفت هست که مقطعی می خواهند پسران شان و.....و......... است وتعجب مردم را به دنبال دارد که یک کارگر 600 میبیون تومان با حقوق 3 میلیون تو مان.و......شهدا شرمنده ایم شهدا شرمنده ایم
بدبخت کردین با طرح هایی که پایه اش پایه فساد و تبعیضه
باسلام ، خرید سربازی اصلا تبعیض نسیت! بعضی ها برای سربازی با حضور شون به مملکت خدمت می کنند و بعضی دیگر با پولشون (یعنی با خرید سربازی و بالا بردن دارایی‌های مملکت) به مملکت خدمت می کنند لذا نباید با نظری جزمی و منفی گرایانه در مورد خرید سربازی سیاه نمایی کرد
همچنین بهتره که خرید سربازی برای همه‌ی مشمولین اعم از غایبین و غیرغایبین، شامل شود
نامردی، تبعیض، امکانات برای طبقه مرفه
من پیبشنهاد می کنم : به جای فروش سربازی به دولت اون رو به ملت بفروشند....یعنی اعلام کنند هر جوانی تا سن نهایت 30 سال که دوست داره به جای سرباز فراری ها خدمت کنه بیاد خدمت و وجه خرید خدمت رو دو سومش رو دریافت کنه ....یک سوم هم به حساب دولت واریز بشه....این جوری هم تا حدودی به عدالت نزدیک تره ....هم ایجاد اشتغال میشه....هم سرباززی تخصصی تر میشه
به شرطی که دقیقا همان مقدار پول به من جوان دکتری که دو سال رفتم تو پادگان و خدمت کردم رو بدین راضی ام

وگرنه همه باید برن خدمت
چه صفی واستن اقازاده های اروپا و امریکا نشین
اگه میخواین نسل جوان های دهه 80 و 90 هم مثل دهه 50 و60 با نظام مشکل دار بشوند

یسم الله تصویب کنید این جور طرح ها رو
در ترکیه قانونی به نام خرید خدمت سربازی وجود دارد که آن هم به این صورت است که بنا به صلاح‌دید ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در صورتی که سن مشمول بالای بیست و دو سال باشد می‌تواند با پرداخت مبلغی معادل سی و هفت هزار لیر ترکیه حدود هفتاد و پنج میلیون تومان به دولت این کشور از اعزام به خدمت سربازی معاف شود.
دربعضى ازكشورها سپردن مادرخانواده ذ به خانه سالمندان جرم شمرده ميشود اگر فرزند بالغ پسر داشته باشد ان پسر محاكمه ميشوددركشورماهم قانون از مادران حمايت ميكندميهن هم مادرانسان است دراغوشش به دنيا مى اييم زندگى ميكنيم وميميريم چطورميشود به سهم خود ازمام ميهن پرستارى نكرد واز زير بار اين وظيفه به بهانه هاى مختلف شانه خالى كرد مادر مال همه فرزندان است وهمه درمقابل نگهدارى او مسؤلند
به نظر من درست است که این طرح باعث بی عدالتی می شود ولی در مملکت ما الان حدود چهل سال پیش و با تاسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد پایه بزرگترین بی عدالتی اموزشی در کشور گذاشته شد که هر کس پدر پولدار داشت حتی اگر از نظر ضریب هوشی و استعداد تحصیلی در سطح پایین و یا متوسط به پایین داشت می توانست با پرداخت هزینه دانشگاه ازاد مدارک تحصیلی مختلف از کاردانی ت کارشناسی و حتی دکترا را اخذ نمیند و افراد فقیر و کسانی که دارای درامد بالایی نیستند حتی باداشتن ضریب هوشی بالا و متوسط به بالا به دو علت از ادامه تحصیل منصرف شوند و در عوض یک عده بچه سوسول اعم از پسر و یا دختر با پولهای حرام و باد اورده پدرانشان مدارک مختلف را بگیرند و در جامعه فخر بفروشند و خانواده ای متوسط و ندار به خاطر چشم و هم چشمی با صرف هزینه های زیاد فرزاندانشان را به دانشگاه ازاد بفرستند و در اخر پس از اخذ مدرک به علت عدم وجود بازار کار مناسب یا بیکار و الاف باشند و یا با دارا بودن مدرک کارشناسی و ارشد به رانندگی اسنب و یا کاراهای دیگر که هیچ سنخیتی با رشته تحصیلی خود ندارند مشغول باشند و یا مدارس غیر انتفاعی و غیره و غیره که خود عامل فاصله طبقاتی شده اند و ایران را به دوره ساسانیان و طبقات کاستی برده اند
سربازی باید یک شغل حرفه ای باشد مثل آمریکا. بعد از چند سال آموزش از این نیروها ی داوطلب این شغل با تخصص و حقوق خوب استفاده کنند. نه اینکه هر جوون کم تجربه با هر وضعیت بدنی و گرفتاری خانوادگی و ..... رو بفرستند جلوی گلوله. این همان سوء استفاده از نیروهای جوان هست که درجه دار و افسر بندازند جلوی گرگ و خودشون در امان باشند.
سلام - طرح خوبی هست . منتها مبلغ را کاهش داده و برای اقشار کم درآمد اقساط بلند مدت بشود و برای 4% ها نقدا دریافت گردد . در زمان صلح این همه سرباز برای چی هستش ؟؟؟؟؟و این موضوع برای تمام اقشار جامعه باشد . نه فقط برای یک عده خاص . با این قیمت ها بگید میخواهین جیب مردم را خالی کنید . دنبال تسهیل امور باشید . میگن خدمت مقدس سربازی نه خدمت مقدس جیب مردم .
25ملیون نداشتم دفعه قبل بخرم الان با این اعداد؟؟ ما که رسیدیدم به 44 حالا برای 6 سال دیگه هم عجله ای نداریم.پاسپورت هم لازم ندارم چون اصلا پولی ندارم که بخوام با اون برم خوش گذرونی.
سلام ببخشین یک پیشنهاد دیگه دارم / اصلا خدمت سربازی از اجباری به اختیاری تبدیل بشود و کلا بحث پول را جمعش کنید . همش که مردم دارند به این مملکت خدمت می کنند . یک مقدار هم مملکت به مردم خدمت بکند . چی میشه ؟
با سلام . ان چه مسلم هست اینکه قانون موقعی ارزش و اعتبار دارد که استثناء قایل نباشد مخصوصا که شایعه هست مافیا ثروت کشور را قبضه کرده و احتمالا اولین خریداران سربازی افراد با پولهای باد آورده هستند. واین موضوع برای سربازهای فقیر ایجاد عقده کرده و در شرایط سخت سربازی احتمال انجام کارهای غیر اصولی داشته و ایجاد مشکلات زیادی می شود و در نهایت در آینده نه چندان دور لباس سربازی به عنوان لباس فقر معروف می شود و دیگر لباس مقدس سربازی به فراموشی میرود
سلام
مگر دیه یک انسان چند است که دوسال عمر او را ۶۰۰ میلیون می فروشید، انصافتان را شکر. فروش آن خوب است اما به انصاف، چطور نوبت شما شد گران فروشی مباح است! در صمن برای جوانهای داخل کشور هم باید ممکن شود‌ امیدوارم درآمد آن خرج سربازان در خدمت شود نه آنکه بباد رود.
دوباره اقا زاده ها به سن خدمت رسیدن قانون میزارن که بتونن خدمت رو بخرن بعد دوباره قانون رو ملغی میکنن یکباره دیگه هم چند سال پیش این کارو کردن فکر کنم الان نوه اقایون به سن خدمت رسیدن دوباره قانون خرید خدمت گذاشتن. توصیه میکنم به تمام دوستان که کتاب قلعه حیوانات رو بخونن میفهمن روال بازی چیه
وام 100 تومانی فقط برای حقو.ق بگیرهای معتبر.خرید سربازی فقط برای کسانی که مایه دارند.بنظرتون چی میشه اسمش گذاشت.بی عتدالتی محض
غیر عادلانه و غیر منصفانه هست اجحاف به عموم و حمایت از ثروتمندان هست. با پول هرچیزی را میتونی بخری...
به نظر من به محض این که طرح خرید اجرا شود نوعی بی عدالتی را ایجاد می کند ولی اگر بانیان طرح دلایلی دارند که بی عدالتی نیست که حتما دارند و من متخصص دفاعی نیستم که نظر بدهم، بهتر است که بسیار گران ارائه شود تا حالا که قرار به اجرا است، نفع مادی زیادی به سیستم برگردد و البته شایسته است که این منافع مادی برای حقوق و رفاه سایر سربازانی هزینه شود که امکان خرید ندارند و دریافتی های ایشان و حقوق و مزایای ایشان افزایش یابد.
لذا به نظرم ارقام زیاد فعلی خیلی حرکت درستی است و اگر من بودم بیشتر دریافت می کردم و آن را مسقیما به دریافتی دیگر سربازان و حقوق ماهیانه ایشان اضافه می کردم.
سلام یک صفرکم کنند همه موافقند،،، رگ و ببین خون و بگیر
چرا کسری جبهه رزمنده ها را در نظر نمیگیرند؟؟؟!!!
این طرحی است که قشر ضعیف باید خدمت کند وآنکه پولهای میلیاردی از طرق مختلف بدست آورده دست به جیب شده وبا پرداخت این مبالغ از خدمت معاف شود همین الانش هم بار خدمت سربازی بردوش فقراست وآنهایی که ثروت دارند از آن طفره ویا در جاهای گرم ونرم خدمت را سپری میکنند وحال آنکه این طرح بیشتر در آمدزایی برای دولت برای رفع ورجوع مشکلات است وانجام خواهد شد ونظر سنجی برای آن نوعی تعارف برای پاک کردن صورت مسئله میباشد وکجا عدالت مححق شده که این طرح نیز دومی باشد
سلام علیکم

اتفاقا" خیلی خوبه ، اشتغال زایی و درآمدزایی ایجاد میکنه . به این صورت که یک نفر مثلا" با مدرک دیپلم یا کمتر ، اگه نتونه پول خرید سربازیش رو جور کنه ، و دلش هم نخواد غیر قانونی از مملکت فرار کنه یا غیبت کنه ، طبیعتا" میره سربازی و به این صورت از پرداخت 250 میلیون تومن به ازای 24 ماه خدمت معاف میشه . اونوقت میتونه ادعا کنه که من در واقع ماهانه بیش از 10 میلیون تومن دارم به اقتصاد خانواده ام کمک میکنم . اگه خدمت 21 ماه باشه که این درآمد افزایش هم پیدا میکنه. برای لیسانس به بالاها این رقم حدود دو برابر هم میشه.چی بهتر از این؟؟؟ کلی از شعارهای دولت هم در رسیدگی به امر جوانان و ایجاد شغل و درآمد و ... هم تحقق پیدا کرده...
لازم نیست برای هر تصمیمی بحثی راه انداخته بشود برای اینکه وضع فعلی مملکت نتیجه روشنفکربازی هایی بوده که قبلا شاهدش بودیم. عدالت مطلق در این عالم حرفی بیش نیست و بالاخره در مواردی بعضی منافعی به دست می آورند و برخی چیزی از دست می دهند. بگذارید مسئولان کارشان ان
اگه قرار به خرید باشه باید مصوب بشه از هر خانواده یک پسر امکان استفاده داره و مبلغ هم به گونه ای تعیین بشه که فقط به درد حضرات آقازاده نخوره
انقدر این مملکت بدبخت و سیاستزده هست که اصلا کسی توجه نکرد این طرح چی هست. درسته در کل اصل سربازی اجباری یک نوع بیگاری و ظلم و ضد حقوق بشره و درسته که مبالغ این طرح خیلی بالاست. اما اولا این طرح برای خرید سربازی نیست بلکه همون جریمه مشمولان غایبه. و باز هم از هیچی بهتره در جهت تضعیف این سربازی اجباری آشغال. انقدر تا یه چیزی میشه همه کارشناس میشن و نظر میدن که تو این مملکت هیچ تحولی اتفاق نمیافته. بابا ببندید دهنتونو بذارید از این فلاکتی که توش هستید یک کم راحت بشید. تغییر ناگهان اتفاق نمیافته بلکه کم کم ممکن میشه.
طرحیست که به ما گوشزد می کند سید محرومان فقط خاتمی است
سربازی = حق الناس

خرید سربازی = حق الناس به توان حق الناس
خدمت سربازی در کشورهای پیشرفته و حتی متوسط دنیا از شکل اجباری و سنتی خارج شده است دیگر هیچ انسانی را در زاغه ها و برجک ها به نگهبانی وانمیدارند تکنولوژی همه این بساط ها را جمع کرده است. دربیشتر کشورها درصورت نیاز به سرباز فرد را برای مدت محدودی به عنوان سرباز با حقوق و مزایای کافی استخدام میکنند. دراین کشورها اموزش بین هیجده تا سی روز اجباری است و مردم با تکنولوژیای جدید در جنگها اشنا میشوند. اما حذف سربازی که امری صد در صد واجب و اضطراری است باعث بیکار شدن مجموعه جمعیت ارتش و نیروهای نظامی خواهد شد . پس از شکست عراق در جنگ با امریکا ارتش چین به کاهش ناگهانی سه میلیون نفر خو اقدام کرد و همه انها را به سمت صنایع و کشاورزی سوق داد. این شیوه سبازی منسوخ و هیچ کاربردی در جهان امروز ندارد و شاهد انهم کشورهای دنیا میباش. البته فروش سربازی باز هم کاری درست است البته ثروتمندان اگر نتوانند سربازی فرزندان را بخرند حتما فرزندان را به سربازی نخواهند فرستاد و انها را به طریقی از کشور خارج خواهند کرد. بنابراین فروش سربازی باعث خواهد شد تا پولی از انها گرفته شود.
تو این مملکت هرچقدر مدرکت بالاتر باشه باید بیشتر تاوان بدی
این طرح سالم ترین روش تامین بخش ناچیزی از هزینه ها است
متاسفانه دولت انقلابی برای تامین بودجه بد جوری دست در جیب مردم بدبخت کشور کرده است. خودشان با گران کردن مسکن و خودرو قیمت آنها را نجومی کردند و حالا بر اساس همین قیمتهای نجومی میخواهند مالیات بگیرند در صورتیکه چیزی به ثروت ملت اضافه نشده است بلکه فقط ارز پول ملی نابود شده است. دولت از چند ماه پیش ادعا میکند بیشترین نفت را میفروشد و پولش را دریافت میکند پس چرا اینقدر ملت را زجر میدهد؟ پول نفت را چکار میکنند؟
ازاین مجموعه اتتظار عدالت ندارم این هم مثل بقبه کار ها امیدم به کرونا است شاید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
این طرح عین عدالت است
نتیجه این نظرسنجی ؛
بیشترین مشکل ونگرانی برای ماآنستکه چرادیگری ازماوضع
بهتری دارددغدغه ماخوشبختی دیگری است ونه بدبختی خودمان
که عامل بوجودآمدنش همین حسادتهااست بجای کاروتلاشی که
یک نفریک عمرآبرومندانه کارکرده ولخرجی وخوشگذرانی نکرده
اکنون سرمایه ای داردکه میتواندفرزندش راازسربازی معاف کند
ولی ماناراحتیم چون برعکس آن پدرتمام عمربجای کاروکوشش
حسرت زندگی دیگران راخورده ایم وامروزچیزی نداریم
قیمت ها خیلی بالاس، فقط پولدارها میتونن بخرن.
امثال من بخاطر عدم ثبات شاخص های اقتصادی ریسک نکردیم و ۲ سال از جوونیمون رو نرفتیم خدمت.
اگه پولداشتیم که افزایش قیمت مسکن و هزینه های ازدواج و... برامون مهم نبود و میرفتیم خدمت!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
هزینه مربوطه تقریبا معادل ۲ سال حقوق است
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
ناشناس 18:43 که ادعا میکنی معادل 2 سال حقوقه، اولا کجا به لیسانسه 10 ت حقوق میدن؟؟؟
ثانیا اگرم بدن باید طرف هیچی نخوره و خرج نکنه و آویزونه خانوادش باشه تا بتونه بخره
اینم یعنی باز بچه پولداره که
دادن ارز ۴۲۰۰ دادن بنزین یارانه ای دست بردن در جیب مردم است و اقتصاد را به ویرانی کشانده ولی این طرح کاملا برای اقتصاد مفید است
حقوق سرباز در حدی باشه که برای سرباز جذاب باشه. متناسب با مقطع تحصیلی و تخصص. دلیل برای مجانی بودن و یا کم حقوق بودن وجود نداره. چرا هزینه سربازی رو فقط سرباز ها بپردازند؟ اگر چیز مفیدی نیست کلاً جمع بشه. اگر چیز مفیدی هست کل جامعه حقوق سرباز ها رو متناسب با تخصص و تحصیلات بپردازه. اگر مبلغی گرفته بشه باید برای سرباز ها خرج بشه.
سربازی برای نظام باید هزینه داشته باشه. و درنتیجه یا سرباز نگیره یا اگر گرفت به فکر استفاده بهینه باشه و اون سرباز هم حقوق خوب بگیره.
حداقل حقوقش هم بالای حدق اقل حقوق وزارت کار باشه. هزینه رفت و آمد هم باید با نظام باشه. یعنی سرباز برای یک کار اجباری نباید هزینه رفت و آمد و ناهار شام بده که. اگر ساعت 12 ظهر گذشت طبیعیه که دیگه ناهار با محل خدمت هست. اگر 7 عصر گذشت شام با محل خدمت هست. اگر صبح زودتر از 7:30 شروع شد. صبحانه با محل خدمت هست
خیلی طرحه خوبیه ولی به شرط این که مثل ایرانخودرو و سایپا قرعه کشی بشه
این هم روشی برای چاپیدن از مردم است
طرح بسیار خوبیست. عالی. عالیه@@@@@@@@@@@@@@
تابناک با طرح. چنین سوالاتی بدنبال چیست شماکه میدانید مردم نوعافکرنکرده حرف میزنند،همه نظرات اباطیل بیش نیست ،

طرح مربوط به کسانیست قصدسربازی ندارندپول دارای هزینه نرفتنش رابایدبدهد
البته آنکه سربازی میرودسودکرده هم تجربه هم ۲سال بیمه ردشده هم حقوق خوبی گرفته۴یا۵میلیون بابا هم درجهت تخصص برای مدرک و هنرجویان
چرا همیشه دیدمنفی ونیمه خالی لیوان را نگاه میکنید
افراد مازاد را به عنوان مروج کشاورزی به روستا ها بفرستید تا راه و رسم زندگی و توسعه کشاورزی را آموزش بدهند.
باید قیمتش بالای ۵ میلیارد تومن باشه
اول سربازی رو اختیاری کنن و با حقوق نیرو جذب کنن بعد مثل اگه حقوق شد متوسط شیش تومن بیان به همون قیمت ماهانه بفروشن مثلا یکی ممکنه بخاد یکسال بره و یکسال رو بخره یکی هم بخواد هم رو بخره، از اونور تکلیف کسایی که کثری های دیگه مثل بسیح و پروژه و جانبازی دارن روشنه طرف شیش ماه مثلا کسری داره شیش ماه رو هم میخره یکسالش رو هم میره اینجوری هم با حقوق یکی رو آوردید سر کار هم اقشار مختلف جامعه میتونن تصمیم بگیرن که بخرن یا برن هم اسنراتژی هایی که برای کسری خدمت هست و بعضا نهاد ها ازش استفاده میکنن پابرجا میمونه هم دیگه چیزی به اسم دوران غیبت و اینا نداریم هر کس پاسپورت و وام و... رو خواست میره یا خدمت رو تموم میکنه یا خورد خورد میخره و دیگه قسط بندی هم نداره نیرویی هم که استخدام میشه چون داره حقوق میگیره نیرو های مسلح ازش بیگاری نمیکشن و درست استفاده میکنن و اتفاقا چون خدمتش طولانی تره حرفه ای و زبده میشه کسی هم از ترس خدمت نمیره دانشگاه الکی و میره کار میکنه تا خدمت رو بخره تا بعدش مزایایی مثل وام و جواز و اینا رو بدست بیاره سن ازدواح هم کاهش پیدا میکنه،
طرح سربازی اجباری طرحی غلط و اشتباه است.به هر نحوی باید سربازی حرفه ای شود
بچه فقرا از جلو نظام، بچه ثروتمندان بی خیال نظام.... این بود حاصل آرمانهای انقلاب ما ؟
سلام بنظر من هر تغییری در وضعیت سیستم سربازی اجباری فعلی می تواند شروع خوبی باشد تا به امید خدا به سمت سرباز حرفه ای شبیه بسیاری از کشورها برویم مطمئن باشید بخشی از جوانان کشور به کارهای نظامی بعنوان شغل که حقوق کافی داشته باشند تمایل دارند در این صورت نظام هم شغل ایجاد کرده است و از طرف دیگر فرد به استخدام درآمده در نیروهای نظامی از مهارت های رزمی بالایی برخوردار خواهد شد.
طرح خیلی خوبیه ، به نظر من اگر اسمش رو عوض کنند و بگویند طرح جریمه سربازی ( جریمه کسانی که از خدمت فرار کردند و حاضر نیستند خدمت کنند ) و مبالغ جریمه همین مبالغ اعلام شده و با حتی بیشتر هم باشد ، مردم خیلی خوشحال می شوند و تازه کلی هم نمایندگان مجلس را دعا می کنند. آنوقت کسانی که سربازی رفته اند و یا میخواهند بروند ، احساس می کنند که چقدر سود کردند و به نفعشان شده ، امتحان کنید بااطمینان میگم جواب میده!
یک طرح کاملا نا عادلانه. فقط و فقط برای پولدارها . برای قشر پولدار که مرتبا باخارج از کشور در تماس است و خانواده اش در خارج است و با با ذلار سر و کار دارد پرداخت 15 یا 16 هزار دلار(400000000 تومان) پول زیادی نیست .
شما تصور نما دو جوان از یک فامیل موهد خدمتشان که رسید ، یکی برود دو سال و اتفاقا در منطقه دور افتاده و بد آب و هوا خدمت کند و آن دیگری بخاطر ثروت پدرش ، با ناز و تبختر و غرور فراوان ، با خرید خدمت سربازی از رنج خدمت معاف شود ، حالا ببین غرور آن جوانی که بعلت فقر و نداری مجبور بخدمت شده ، چگونه در مقابل همین جوان فامیل خودش لگد مال می شود ، ای نفرین بر آن بی مغزهایی که از پیامدهای تصمیماتشان بی خبرند و با هر تصمیم غلطی که می گیرند ، یک لکه سیاه بر کارنامه سراسر سیاه خود اضافه می کنند.
بردگان برای ثروتمندان خدمت می کنند یه پولی هم می دن صاحب برده داری
خوبه عالیه
طرح خوبی است و بهتر است کمی گرانتر بگیرند و از آن طرف حقوق سربازان را زیاد کنند. وقتی به یک سرباز چند میلیون تومان در ماه بدهید حاضر است اضافه خدمت هم بایستد.
دیگه هرکی میخواست پناهندگی بگیره مشکلش حل شد.
هر جا بری بگی مغزهای مسئولین ما در این حده بهت پناهندگی میدن
به نظر شما دوسال عمر انسان چقدر ارزش داره ؟
به نظر من حداقل به اندازه قیمت فروش سربازی باید به کسانی که میرند سربازی حقوق داده بشه !! یعنی به لیسانس برجی 16/6 میلیون تومان (400/24) به دکتری 25 میلیون (600/24) و به فوق دیپلم 10.5 (250/24) با احتساب سختی کار و سایر شرایط !!!
اگر میتونید چنین حقوقی بدید بفروشید شاید تا حدی عدالت رعایت بشه !!!!!!!!!
طرحی برای زالو زاده های پولدار
عالی است چون موجب اشتغالزایی می شود
با سلام، اول آنکه خرید خدمت سربازی در برخی کشورهایی که خدمت اجباری دارند مانند کشور ترکیه وجود دارد. لاکن به نظر من طبقه بندی قیمت ها برای انواع مقاطع تحصیلی کار درستی نیست یک قیمت میانگین در نظر گرفته شود و برای همه همین میزان اعمال گردد. لحظات عمر همه انسانه ها شریف است و باید حقوق متناسب با کرامت انسانی برای دوران مقدس سربازی در نظر گرفته شده و سرمایه گذاری خوبی برای آموزش فنی و تکنیکی به سربازان بعمل آید تا این دوران ارزش حرفه مند بیابد. دوم آنکه در فرامین دینی ما بسیار بر امت وسط بودن، فرزند زمان خود بودن و تعادل و عقلانیت در تصمیمات تاکید شده است. باید در نظر بگیریم که در قرن ۲۱ تحمیل زمان طولانی دو سال برای خدمت سربازی و همچنین مبالغ گزاف خرید خدمت امروزه زیادی روی به حساب می آید. چرا ؟ زیرا دولت ها همیشه قادرند که در زمان مخاطره برای کشور همه را بسیج نموده و قوانین اضطراری خود را داشته باشند و خدمت رفته و نرفته ها را باز بخوانند لذا هدف از خدمت سربازی آموزش های ضروری برای آتیه باید باشد نه سخت گیری و زیاد روی. انشالله خداوند بصیرت و اعتدال ویژه اعمه معصومین و انبیاء کرام را به همه ما عنایت بفرماید.
با سلام، اول آنکه خرید خدمت سربازی در برخی کشورهایی که خدمت اجباری دارند مانند کشور ترکیه وجود دارد. لاکن به نظر من طبقه بندی قیمت ها برای انواع مقاطع تحصیلی کار درستی نیست یک قیمت میانگین در نظر گرفته شود و برای همه همین میزان اعمال گردد. لحظات عمر همه انسانه ها شریف است و باید حقوق متناسب با کرامت انسانی برای دوران مقدس سربازی در نظر گرفته شده و سرمایه گذاری خوبی برای آموزش فنی و تکنیکی به سربازان بعمل آید تا این دوران ارزش حرفه مند بیابد. دوم آنکه در فرامین دینی ما بسیار بر امت وسط بودن، فرزند زمان خود بودن و تعادل و عقلانیت در تصمیمات تاکید شده است. باید در نظر بگیریم که در قرن ۲۱ تحمیل زمان طولانی دو سال برای خدمت سربازی و همچنین مبالغ گزاف خرید خدمت امروزه زیادی روی به حساب می آید. چرا ؟ زیرا دولت ها همیشه قادرند که در زمان مخاطره برای کشور همه را بسیج نموده و قوانین اضطراری خود را داشته باشند و خدمت رفته و نرفته ها را باز بخوانند لذا هدف از خدمت سربازی آموزش های ضروری برای آتیه باید باشد نه سخت گیری و زیاد روی. انشالله خداوند بصیرت و اعتدال ویژه اعمه معصومین و انبیاء کرام را به همه ما عنایت بفرماید.
جمهوری اسلامی هم طرفدار سرمایه داره. حمایت از مستضعفین یک شعار عوام فریبی است
این موضوع غیر مستقیم در زمان جنگ هم اتفاق افتاد. برای اونکه بعضی ننرها به خاطر جنگ، سربازی نمیرفتند، و اگر هم میرفتند، ضرر و خیانتشون بیشتر بود، دانشگاه آزاد راه افتاد تا هم اونها با روش قانونی مقبول، ار سربازی دور شوند و هم در آمدی عاید کشور شود. الان هم این گونه افراد رفتنشئن به سربازی زیانبار است و همان بهتر که با پولی بروند کنار. پیشنهاد من اینکه هم پول بپردازند هم خقوق دو سال دو نفر دیگر بپردازند که به حای اونها سربازی برود.
باور کنید بسیاری از مردم اگه پولش روداشته باشن ،به محض گرفتن دیپلم بچه هاشون ،اونهارو از این زندان بزرگ رهاشون کرده به یه گوشه ایی از این دنیا میفرستن، هرجای دیگه ایی به جز این کشور خراب شده!
آقا نه بفروشید نه اینوری سخت بگیرید ۲۵۰میلیون پول زیادی ایست به هیچ وجه نفر معمولی این پول را نمی توند تهیه کند برای کسی که ۷۰ سال به بالا پدر داره مفت کن تک فرزند معاف کن بچه دار معاف کن اگر کسی خدمت نره هیچی تو دنیا یاد نمی گیره با پول اونی کن داره می خره این نشد جامعه شد تباهی انسانیت در جامعه
جبران کسری بودجه را اگر کفاف دهد، و هزینه اش آنقدر باشد که ثروتمندان را به زحمت بیاندازد؛ حلال است.
با احترام به افراد کم سواد ، که متاسفانه در ایران فقط تحصیلات را ملاک شخصیت اجتماعی لحاظ می کنند ، چه بسابعضی افراد دارای کم سواد ، بمراتب کارائی بیشتر نسبت به افراد باسواد داشته باشند .
البته چنین افرادی واقعا انگشت شمار هستند
اما سوالی که مطرح است این است که آیا کسی که با هزینه خود در خارج از کشور درس خوانده ، چرا باید این همه پول را به دولت دهد تا از خدمت معاف شود ، دولت بجای پول گرفتن از چنین افرادی ، باید چیزی هم بدهد تا شخص دارای تحصیلات عالیه و تخصص ، بیاید و به کشور خود خدمت کند
طرح خرید خدمت سربازی طرحی است که به درستی نمایندگان مجلس در دستور کار خود قرار داده اند.که مزایای آن بسیار و اشکالات کمی دارد که میتوان با اصلاحاتی آن را تکمیل نمود. مزایا ۱ - حرکت به سمت سرباز حرفه ای همانند اکثر کشورهای دنیا ۲-دریافت منابع مالی از محل فروش و افزایش حقوق و امکانات سربازان موجود ۳-رعایت فاصله اجتماعی در پادگانها با کاهش تعداد سربازان ۴-ایجاد اشتغال دوساله و در صورت نیاز تمدید آن برای متقاضیان رفتن به خدمت سربازی پیشنهادات اصلاحی:۱-کاهش مبالغ خرید خدمت سربازی به تناسب درآمد خانوارها به منظور امکان خرید توسط مشمولان بیشتر۲-حذف غیبت پنج ساله و امکان خرید توسط کلیه مشمولان متقاضی در پایان با یک محاسبه ساده میتوان صحیح بودن این مصوبه را در شرایط فعلی صحه گذاشت . به طور میانگین هر ماهه ده میلیون تومان هزینه دارد به عبارتی در دو سال ۲۴۰ میلیون تومان . حداقل صرفه جویی مالی برای دولت در شرایط کرونایی مبالغ فروش هم به درآمد اضافه میگردد و میتواند جهت افزایش حقوق و خدمات سربازان فعلی مورد استفاده قرار گیرد.
طرحی در جهت حمایت از مظلومان و بی پولان
من با فروش سربازی به مشمولانی که بالای 30 سال از سن انان میگذرد موافقم ولی 2 نکته دارم که به عرض میرسانم :1- خدمت مقدس سربازی بایستی تخصص گردد مانند خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا و میبایست کسی که به سربازی میرود دوره های مختلف را بگذراند و حقوق مکفی برای گذران زندگی بگیرد.
2- هزیه های متعلقه در خصوص دوره های تخصص و اختصاص حقوق به سربازان میبایست از فروش سربازی به کسانی که به دلایل مختلف نمی تولنند به سربازی بروند تامین گردد.
3- مبلغ فروش سربازی میبایست متناسب با جامعه باشد منظورم این است که نه 15 میلیون تومان 2 سال قبل مبلغ کافی نبود و نه 250 میلیون به بالا مبلغ منطقی به نظر نمیرسد .
3- مبلغ 50 میلیون الی 150 میلیون بستگی به مقطع تحصیلی مبلغ مناسبی به نظر میرسد .
مثل پسر اکبر ولایتی یا نماینده تهران و بقیه وزرا و روسا و سیاستمداران که در خارج بساز بفروش یا پیمانکاری و صرافی میکنند با دلار راحت میتوانند خرید کنند ولی جوان تازه دیپلم گرفته 200 تومن از کجا بیاورد که خرید کند؟
اگر سرباز دیپلم 200تومن بدهد ایا معنی اینه که این سرباز 200 تومن برای نظام برای دفاع و خدمت ارزش دارد؟جارو زدن حیاط و دفاع با ابزار ساده مثل کلاش الان کارایی دارد؟
این طرح به سادگی میتواند مشکل اشتغال در کشور را حل کند به اینصورت که این مبلغ به فرد بیکار داده شود تا به جای فرد دیگری خدمت کند و بعد از دو سال این مبلغ به عنوان دستمزد داده شود
این امکان خرید خدمت با شروطی که دارد یعنی جایزه برای کسانی که از قانون سرپیچی کرده و به خدمت نرفته اند و بجایش کارکرده و خونه و ماشین خریده اند و پول اضافه هم دارند که بدهند کارت معافی بگیرند و مجازات است برای کسانی که دنبال درس و سواد بوده اند و در این راه هم مقدار زیادی هزینه داده اند و بی عدالتی برای کسانی است که پول ندارند به خصوص برای جوانهایی که خرجی پدر و مادر هم بر دوش آنهاست.
خدمت سربازی را بفروشید ولی هزینه آنرا صرف 1- حقوق سربازها را افزایش مثلا دیپلم 5 میلیون لیسانس 6 تومان فوق لیسانس 7 تومان و دکترا 8 تومان اختصاص دهید 2- حق ماموریت و دوری از مرکز و اضافه کاری در نظر بگیرید تا انگیزه ایجاد شود 3- زمان خدمت را به یکسال کاهش دهید 4- مطابق تخصص و تحصیلات سربازان بکار گرفته شوند 5- حدالامکان در محل زندگی خدمت کنند تا دچار هزینه مازاد بر زندگی نشوند بخصوص برای اهالی روستاها و شهرهای کوچک و محروم
کمیسیون تلفیق :لطفا فکری هم برای ما که زمان جنگ بعنوان سرباز در جبهه بودیم بکنید من 29 ماه در جبهه ،نیروی زمینی سر پل ذهاب سرباز بودم در عملیات نصر5 و ولفجر2 در حاجی عمران شرکت کردم بخاطر یکماه کسری جبهه که 30 ماه نشده حالا نمیتواند یکی از فرزندان معاف شود و باید فرزندم سربازی برود درست است کسر خدمت دارد ولی یکسال باید برود لااقل افرادی مشابه وضع ما را هم مشکلشان را حل کنید.
هیچ چی دولت به هردری میزنه تا پولی جور کنه . امروز فروش خدمت سربازی .احتمال فردا هم فروش ... تا پول دست دولت بیاد . یک کلمه بگید از هر جهت ورشکسته هستیم وتمام
این طرح در صورتی باید اجرایی شود که همزمان حقوق سربازان به دو برابر حقوق نظام هماهنگ پرداخت ها افزایش یابد و حداقل حقوق سرباز دو برابر حداقل حقوق کارگران یا کارمندان دولت‌ تعیین و پرداخت شود.
هر جایی تو مملکت آقایون قدم گذاشتند خانمها هم رغبت پیدا کردند و در صورت ممانعت صداشون درومده که به اونها ظلم تاریخی شده، احیانا تو موضوع سربازی خانمها هیچ نظری ندارن که اونها هم فراخونده بشن و به بیگاری برن؟
مردم عزیز بجای گفتن پولدار و بی پول، یک طرح درست بدهید در ضمن سال آینده حداقل حقوق سربازی میشود 3750 سه میلیون و هفتصدو پنجاه هزار تومان برای دیپلم ، پس باید از یک عده بگیرند بدهند به یک عده دیگر، در ضمن بدم نیست نصف این پول را بدهند به کسی که دوست دارد بجای کس دیگر سربازی برود یعنی ما جوونا خودمان با هم معامله کنیم من آماده ام پنج نفر را بجایشان سربازی بروم میشود ده سال ،دو میلیارد میگیریم بعلاوه حقوق ماهیانه، بهتر از کلیه فروشی است
جبران کسری بودجه را اگر کفاف دهد، و هزینه اش آنقدر باشد که ثروتمندان را به زحمت بیاندازد؛ حلال است.
چرا از طلبه ها برای نرفتن به سربازی پول نمیگیرند.
: اگر واقعا خدمت سربازی یک امر مقدس است و حضرات واقعا بر این باور هستند
طلبه ها اول از همه باید به سربازی بروند و برای معافیت پول پرداخت کنند.
اسم طرح را بگذارید جریمه نرفتن به سربازی ، آنموقع همه خوشحال هم میشوند که پولدار ها جریمه شدند،
بی خود طرف آگهی فروش توی روزنامه نمیده و شماره مجریان طرح را میده.
با احترام به افراد کم سواد ، که متاسفانه در ایران فقط تحصیلات را ملاک شخصیت اجتماعی لحاظ می کنند ، چه بسابعضی افراد دارای کم سواد ، بمراتب کارائی بیشتر نسبت به افراد باسواد داشته باشند
دقیقا درست است بک‌ دکتر علفی از یک دکتر متخصص بیشتر بلده
جیب مردم را خالی کنه.
اگرنیازبه سربازنداریدچرامیبریدسربازی اگرداریدچرا میفروشید.یعنی اونی که داره هرغلطی بخوادتواین مملکت میتونه بکنه اونیکه نداره بایدپدرش تومرزو...دربیاد.البته فکرمیکنم این طرح روبرای آقازاده های خودتون گذاشتید.
سلام
ناعادلانه باعث تشویق غیبت ودلسردی سربازان
طرح خرید خدمت سربازی یعنی خیانت به ملت ایران و بخصوص افراد ضعیف و متوسط
گذشته از آثار تخریبی آن بر روح و روان طبقات پایین جامعه که از پس پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید خدمت برنمی‌آیند، مهر تاییدی است بر گرانی ۱۵ برابری بقیه اجناس (با توجه به افزایش ۱۵ برابری قیمت آن در ۳ سال)!!!!
حقوق کارگر کارمند پرستار شرکتی قراردادی رسمی همه برسونید زیر خط فقط
نمی‌خواد برید ایثارگر ثروتمند پیدا کنید بهش حقوق بدید
.من بیست و سی سال پیش کسی میشناسم می‌گفت مکه خوله بره شرکت کار کنه وقتی زمینهای پردرآمد دران
.الان تقی به توقی خورده شش ماه سربازی تو جنگ بوده براش حقوق بریدن
بچه‌اهاش معلم نهضت بدون امتحان بدون امتحان بدون رقابت الکی الکی معرفی شدند برای دانشگاه فرهنگیان

این رانت ها را از کجا میارید
ایرانهای خارج از کشور مطمئن باشید خدمت نمی ایند بنابراین بهتر است بایک رقم منطقی تکلیف انها را روشن کنند
سلام
با طرح خرید سربازی موافق هستم . چون بسیاری از این جوانان با داشتن کارشناسی و یا بالا تر پس از خدمت سربازی که جز علافی و بیگاری بدون فایده و اذیت کردن تمامی شور و هیجان زندگی و کار کردن را اگر نگوییم از دست می دهند ولی بسیار بی انگیزه میکند.
اگر آمار سربازان فراری اعلام کنند خیلی چیزها روشن می شود.
از طرف دیگر قوانین و مزایا و از همه مهمتر برخورد کادر با وظیفه ها بایستی طوری باشد که انگیزه به سربازی رفتن را تشویق کنند.
من فقط میدونم منه متاهل که الان 36ساله هستم پولی واسه خرید سربازی ندارم و ضمنا بچه هم ندارم خواستید معاف کنید نکردید هم مهم نیست
واقعا باید تاسف خورد به حال این دولت و مجلس که چشم به جیب مردم دارند. حداقل ماهی ۱۰ میلیون تومان سربازی می خرند ولی به سرباز بدبخت چقدر می دادند ماهی ۳۰۰ هزار تومان...
پیدا کنید آن نماینده هایی که این طرح را تصویب کردند. عرضه داشته باشید برای همیشه از نمایندگی محرومشان کنید تا اینگونه با جمهوری اسلامی و ارزشهای آن بازی نکنند
حالا که قراره سربازی بفروشند، ما میتونیم نصف دولت بگیریم و جای خریدار بریم سربازی، بهتره از اینکه دکتری داشته باشی و بیکار باشی.
از خود رئیس فرمانده ارتش هم اگر بپرسید سربازی برای چیه نمیداند. از گذشته باب شده که جوان باید سربازی برود که مرد شود ولی توهمه. بهتره سهمیه سربازی خرید و فروش شود و افراد بیکار بتوانند چند مرحله سهم افراد متمول را در قبال دریافت پول دریافت و مجدد بروند سربازی. نوعی اشتغال است. اگر قصد دفاع دارید لازمه داخل کشور دشمن خرابکاری کرد یا با بمب افکن و هوایی بمباران کرد. الان 16 ساله مذاکره شده ولی اگر حمله و خرابکاری میکردید طی شش ماه پولها برمیگشت و دشمن هم فرار میکرد و گوه اضافه نمیخورد. حمله زمینی فقط منجر به مرگ و میر و پر شدن قبرستانها میشود.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی