بازدید 5818

تشدید فعالیت سامانه بارشی در آخر هفته

کد خبر: ۱۱۰۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 26 January 2022

سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج‌شنبه و جمعه این هفته با مخاطرات احتمالی یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ و لغزندگی خبر داد.

به گزارش مهر، سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج‌شنبه و جمعه این هفته مورخ هفتم و هشتم بهمن‌ماه خبر داد. این سامانه بارشی با تشدید بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف و رخداد مه در روز پنج‌شنبه نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران و در روز جمعه ارتفاعات مازندران و گلستان را در بر خواهد گرفت.

از جمله مخاطرات احتمالی حاصل از این سامانه بارشی کولاک برف، یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تأخیر و یا احتمال لغو پرواز است.

اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی در خصوص این سامانه بارشی برای شهروندان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست