بازدید 5139

توافق کشور‌های آفریقایی درمورد تحریم «مالی»

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که کشور‌های غرب آفریقا بر سر تحریم‌های "خیلی سخت" علیه مالی به علت کودتای سال ۲۰۲۰ در این کشور، به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵ 10 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نشست فوق‌العاده جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا موسوم به اکوواس امروز در غنا برای بررسی تحریم‌ها علیه مالی به علت تاخیر در برگزاری انتخابات برگزار شد که اعضای این سازمان اقتصادی بر سر اعمال تحریم‌های خیلی سخت علیه این کشور به توافق رسیدند.

این نشست چند ماه پس از افزایش تنش‌ها بر سر چارچوب زمانی برای احیای دولت مدنی در مالی پس از کودتای ۲۰۲۰ ارتش برگزار شد.

در اوت ۲۰۲۱ افسران ارتش مالی به رهبری «آسیمی گویتا» دولت این کشور به ریاست جمهوری «ابراهیم بوباکار» را در بحبوحه اعتراض‌های خیابانی سرنگون کردند.

گویتا به دلیل تهدید به تحریم‌ها از سوی کشور‌های غرب آفریقا وعده داد تا دولت مدنی را در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ماه) و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی احیا کند، اما در مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت- خرداد) کودتای دومی را انجام داد و دولت موقت را برکنار کرد.

این روند چارچوب زمانی وعده داده شده برای ایجاد اصلاحات را برهم زد و با محکومیت‌های دیپلماتیک همراه شد.

اکوواس تاکید کرد که انتخابات در مالی باید فوریه برگزار شود، اما نظامیان حاکم بر این کشور گفتند که تنها زمانی تاریخ انتخابات را اعلام می‌کنند که کنفرانسی سراسری برگزار شود و این مساله را نیز مطرح کردند که رای‌گیری صلح‌آمیز بسیار مهمتر از سرعت برگزاری آن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی