بازدید 18104
از فصل آتی و در صورت پاس نشدن استانداردهای حرفه‌ای؛

فدراسیون فوتبال چند تیم را از لیگ برتر کنار می‌گذارد

در صورتی که این قانون، سفت و محکم اجرا شود به طور قطع برخی از تیم های حاضر در لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 07 January 2022

فدراسیون فوتبال پس از سال‌ها و البته بعداز حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، در نهایت یک تصمیم مهم را عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، بر اساس این طرح اگر تیمی نتواند چک لیست‌های لازم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر را تیک زده و به اصطلاح پاس کند، حق شرکت دراین رقابت را نخواهد داشت. به نظر می‌رسد این چک لیست‌ها شامل مسائلی مثل امکانات سخت افزاری(زمین و استادیوم) و همچنین مسائل مالی(صفر بودن حساب و نداشتن شکایت یا تضامین بانکی لازم) باشد.

در صورتی که این قانون، سفت و محکم اجرا شود به طور قطع برخی از تیم های حاضر در لیگ برتر به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.

این خبری است که علی عالی، مشاور رئیس فدراسیون فوتبال آن را اعلام کرده است. او توضیحات کاملی در این باره دارد و از زیر و بم این طرح می‌گوید. طرحی که جلوتر از کلاب لایسنسینگ AFC باید در خود ایران اجرا شود تا باشگاه‌ها برای شرکت در رقابت‌های آسیایی مسئله خاصی نداشته باشند.

فدراسیون فوتبال چند تیم را از لیگ برتر کنار می‌گذارد

 همین امروز AFC در بیانیه حذف استقلال و پرسپولیس تاکید کرده پرونده ایران به کمیته انضباطی AFC ارجاع خواهد شد تا برخی تنبیهات احتمالی برای فدراسیون فوتبال یا نمایندگان ایران در نظر گرفته شود. در سال‌های اخیر همواره فدراسیون فوتبال سعی کرده با سندسازی مسائل تیم‌های ایرانی را رفع و رجوع کند که این بار این اتفاق رخ نداد و حالا فدراسیون فوتبال قصد دارد دست پیش را بگیرد.

متن صحبت‌های علی عالی مشاور اصلی عزیزی خادم به شرح زیر است:

یکی از برنامه‌هایی که آقای عزیزی‌خادم در جلسات به آن اشاره می‌کند، مجاب کردنِ باشگاه‌ها به رعایت قوانین بین‌المللی و اخذ مجوز حرفه‌ای سازی است. برای فوتبال ایران خوب نیست در این فصل 9باشگاه از 16باشگاه لیگ برتر فوتبال ایران اصلا اقدامی برای اخذ مجوز حرفه‌ای سازی نکردند! این یعنی مشکلات جدی در این بخش وجود دارد که باید به آن توجه کنیم تا فوتبال را از این رکود نجات دهیم.


شاید جالب باشد بدانید اولین‌بار بوندسلیگا که خودش یکی از بهترین، قانونمندترین و توسعه‌یافته‌ترین لیگ‌های دنیاست، از طریق یک شرکت بلژیکی، یعنی از کشوری دیگر، همه مدارک، ترازنامه‌ها، حسابرسی‌ها، قوانین و مسائل مختلف باشگاه‌های آلمان را بررسی کرد تا به یک استانداردی برسند. یوفا با الگوبرداری از این روش، باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان را ارزیابی کرد و به تبع آن فیفا و حالا AFC هم همین رویه را در پیش گرفتند.

ما باید به حساب‌های خودمان برسیم قبل از اینکه دیگران به حساب‌های ما رسیدگی کنند. پیشنهاد رییس فدراسیون فوتبال، اعطای مجوزملی برای حضور در لیگ برتر است. این قدمی بزرگ برای آینده فوتبال ایران است. ما نباید اجازه بدهیم باشگاه‌ها با همان شکلِ یک دهه‌ی قبل در فوتبال ایران حاضر باشند. نمی‌شود با قوانین و مقررات 50سال قبل، فوتبال را اداره کرد. همین می‌شود که باشگاه‌های مهم کشور در بعد بین‌المللی دچار مشکل می‌شوند.


تنها راه نجات فوتبال ایران همین است که مجوزملی در قدم اول جدی گرفته شود، عضو حقوقی رکن مجوز حرفه‌ای، باشگاه به باشگاه برود و توجیه و کمک کند، عضو مالی رکن مجوز حرفه‌ای، باشگاه به باشگاه برود و موضوعات مالی آن‌ها را بررسی کند، حل کند، قانونی کند، تا در بُعد بین‌المللی مشکلی نداشته باشیم. اگر می‌خواهیم حرفه‌ای‌سازی در فوتبال ایران انجام شود، باید قوانین روشن در این بخش داشته باشیم و آیین‌نامه‌ها بند به بند در باشگاه‌ها اجرایی شود. نباید تفاوتی میانِ باشگاه حرفه‌ای مانند سپاهان و مثلا نفت مسجد سلیمان در امکانات اولیه باشد. هوادار و پدیده هم همین‌طور.


زیبنده کشور است وضعیت چمن استادیوم‌های لیگ برتر ایران در زمستان اینگونه باشد؟ زیبنده کشور نیست باشگاه‌های مهم فوتبال ایران به‌دلیل پر نکردن فرم حضور در لیگ قهرمانان آسیا، حذف شوند!

*انجام موضوع مجوز حرفه‌ای در ابتدای راه‌اندازی لیگ برتر توسط محسن صفایی فراهانی تصویب شد اما پیش نرفت و حالا باید دید فدراسیون توان مقابله با فشارهای احتمالی اجرای این طرح را خواهد داشت یا نه؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی