بازدید 42172
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

تهدید ترامپ توسط رئیسی مورد توجه کاربران در گوگل/ قاسم سلیمانی، همچنان بحث داغ فضای مجازی است/ یک گوشی زینب سلیمانی را ترند گوگل کرد/ چرا اسنپ بالا نمی‌آید؛ سوال کاربران از گوگل!

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «حاج قاسم سلیمانی»، «ابراهیم رئیسی»، «مصلی امام خمینی (ره)»، «زینب سلیمانی»، «چرا قبر حضرت زهرا مخفی است؟»، «چرا اسنپ بالا نمیاد؟»، «ترانه علیدوستی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 05 January 2022

قاسم سلیمانی، همچنان بحث داغ فضای مجازی است/ یک گوشی زینب سلیمانی را ترند گوگل کرد/ تهدید ترامپ توسط رئیسی مورد توجه کاربران در گوگل/ چرا اسنپ کار بالا نمی آید؛ سوال کاربران از گوگل!

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «حاج قاسم سلیمانی»، «ابراهیم رئیسی»، «مصلی امام خمینی (ره)»، «زینب سلیمانی»، «چرا قبر حضرت زهرا مخفی است؟»، «چرا اسنپ بالا نمیاد؟»، «ترانه علیدوستی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

حاج قاسم سلیمانی

سیزدهم دی ماه برابر است با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در سال ۱۳۹۸ و در چنین تاریخی به دست نیرو‌های تروریست آمریکایی و به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت این کشور در مجاورت فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

با فرارسیدن سالگرد این شهید بزرگوار، نام و یاد ایشان و عبارت‌هایی همانند «حاج قاسم سلیمانی» سراسر فضای مجازی و به ویژه گوگل را پر کرد.

باز خوانی وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی - تابناک | TABNAK

بسیاری از کاربران ایرانی در مدح و ستایش از رشادت های ایشان دست به قلم شدند و در شبکه های اجتماعی مطالب فراوانی را به نگارش درآوردند.

در همین رابطه، مراسمی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و نیز بسیاری از مراکز نظامی و مذهبی کشور برگزار شد.

در مراسم مصلی تهران علاوه بر اعضای خانواده سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر ایزدی معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سرتیپ حسین نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران، حجت الاسلام شیرازی جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، علی رضا زاکانی شهردار تهران، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی و ... حاضر بودند و سخنران ویژه مراسم نیز رئیس جمهور کشورمان بود.

بیشتر بخوانید

ابراهیم رئیسی

در روز سیزدهم دی ماه و چهاردهم دی ماه، نام ابراهیم رئیسی- رئیس جمهور دولت سیزدهم به یکی از ترندهای اصلی گوگل تبدیل شد.

رییسی: پیگیری پرونده ترور حاج قاسم را رها نمی‌کنیم - تابناک | TABNAK

این مهم از آن جهت رخ داد که در روز سیزدهم دی ماه و در مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) رئیسی سخنان تند و تهدیدآمیزی علیه مقام های سابق دولت آمریکا و آمران ترور شهید سلیمانی مطرح کرد.

رئیس جمهور در این مراسم تأکید کرد، یا باید آمران به ترور در یک دادگاه صالح محاکمه شوند و یا به زودی توسط امت اسلامی ایران مجازات اقدام جنایتکارانه خود را خواهند دید.

بیشتر بخوانید 

مصلی امام خمینی (ره)

مصلّای تهران یا مصلای امام خمینی (ره) مجموعه‌ای از بناها و فضاهای لازم برای حضور جمعیت‌های میلیونی و برگزاری مراسم عبادی، سیاسی، اجتماعی و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و هنری نظیر برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ فرهنگی، کلاس‌های آموزشی و… در تهران است.

روز دوشنبه برابر با سیزدهم دی ماه سال جاری و به مناسبت دومین سالگرد درگذشت شهید قاسم سلیمانی در این مکان سیاسی عبادی مراسمی برای بزرگداشت این شهید بزرگوار برگزار شد که مورد توجه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

همانطور که پیشتر اشاره شد بسیاری از شخصیت های عالی رتبه ایرانی به ویژه در حوزه نظامی در این مراسم حضور داشتند و در آن رئیس جمهور کشورمان شخصاً به مساله لزوم مجازات آمران به ترور شهید سلیمانی اشاره کرد؛ گفته هایی که بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای در سطح ملی و بین المللی داشت.

بیشتر بخوانید

زینب سلیمانی

زینب سلیمانی، یکی از دو دختر شهید قاسم سلیمانی است که در روز سیزدهم به واسطه انتشار یک عکس از او در حالی که گوشی تلفن همراهش در دستش بود، با حاشیه های فراوانی رو به رو شد.

وی که برای حضور در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق حضور یافته و در حاشیه یکی از برنامه‌ها، عکسی با یک خانم عراقی گرفت و گوشی آیفون ۱۳ وی مورد توجه قرار گرفته است. این گوشی یکی از گران‌ترین مدل‌های این برند امریکایی بوده که قیمت آن از ۴۰ میلیون تومان شروع و تا ۶۰ میلیون هم می‌رسد.

قاسم سلیمانی، همچنان بحث داغ فضای مجازی است/ یک گوشی زینب سلیمانی را ترند گوگل کرد/ تهدید ترامپ توسط رئیسی مورد توجه کاربران در گوگل/ چرا اسنپ کار بالا نمی آید؛ سوال کاربران از گوگل!

 انتقادها از وی بیشتر توسط ضدانقلاب بوده و دو موضوع را در این باره مورد نقد قرار داده‌اند: یکی استفاده از گوشی آیفون به عنوان یکی گوشی امریکایی، دوم قیمت بالای این تلفن همراه.

نوشتند: زینب سلیمانی با آخرین مدل آیفون آمریکایی برای دوربین ژست می‌گیرد و گفتند:‌ زینب سلیمانی امروز در حالی قول انتقام از آمریکا را می‌دهد که “آیفون ۱۳ پرو‌مکس” ساخت آمریکا را در دستش گرفته.

برخی هم گفتند:‌ این گوشی  ۵۲میلیونی رو با بودجه بنیاد سردار سلیمانی خریدید یا ارث پدری بوده؟

یا نوشتند: دختر سردار مقاومت (دقت کنید که اسمش “مقاومت” هست) گوشی ۶۰-۷۰ میلیونی آمریکایی دستشه. یاد اون سخنرانی (آیت الله) خامنه‌ای افتادم که می گفت “اگر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی فشار آورد، مردم مقاومت کنند”. خب ما با فقر مقاومت کنیم و شماها با آیفون؟!

در مقابل، کاربران دیگری در حمایت از دختر شهید سلیمانی، از چند روش استفاده کردند؛ برخی آن را فتوشاپ خواندند، و برخی گفتند همسر لبنانی‌اش برای او خریده! برخی هم این گوشی را به استفاده از جنگنده های F14 نظامی ربط داند.

برخی هم استدلال به امنیت بالای این گوشی‌ها کردند و در آخر هم برخی با استناد به استوری خانومی که زینب سلیمانی با او عکس گرفته بود، مدعی شدند که آیفون ۱۳ متعلق به او بوده؛ در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد رنگ گوشی آن خانم اصلا سفید نبوده!

بیشتر بخوانید

 چرا قبر حضرت زهرا مخفی است؟

از جمله ترندهای دیگری که در روزهای گذشته در فضای اجتماعی به ویژه گوگل مطرح شد، این سوال بود که چرا قبر حضرت زهرا (س) مخفی است؟

در مورد ایام فاطمیه در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

سوال و موضوعی که به واسطه فرارسیدن سالروز شهادت ایشان به کرات در فضای مجازی پرسیده شد. توضیح اینکه بنا به وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها، ایشان را مخفیانه و شبانه دفن کردند. بانوی دو عالم به دلیل غصب خلافت از امام علی، تصرف فدک و یاری نکردن مسلمانان چنین وصیتی کردند و خواستند قبرشان مخفی بماند و همین خود یکی از دلایل مظلومیت ایشان است.امام علی علیه السلام برای اینکه دشمنان نتوانند قبر را تشخیص دهند صورت چهل قبر تازه را در مدینه احداث کردند تا کاملا در اشتباه واقع شوند. گر چه خود حضرت و فرزندانشان جایگاه دفن حضرت زهرا را می دانستند. ائمه اطهار هم از موضع قبر مطلع بودند ولی اجازه نداشتند که این سر الهی را آشکار سازند. بنا به اعتقاد شیعه قبر حضرت فاطمه سلام الله علیها تا زمان ظهور امام زمان مخفی می ماند تا آن حضرت پرده از آن بردارند. دربارۀ محل دفن حضرت فاطمه احتمالاتی مانند خانه ایشان، روضة النبی، بقیع و خانه عقیل شمرده شده است. اما همۀ اینها احتمالات است و مزار شریف ایشان همچنان مخفی است.

بیشتر بخوانید

چرا اسنپ بالا نمیاد؟

چند روزی است که برخی کاربران نرم افزار اسنپ از عدم کارکرد مناسب این نرم افزار گلایه دارند.

بررسی لوگوی جدید اسنپ - تابناک | TABNAK

برخی مسافران از بالا نیامدن نرم افزار شکایت دارند و برخی بیان می کنند که هنگام انتخاب سفر و خودرو با مشکل مواجه می شوند.

هرچند شرکت اسنپ در این باره توضیح مشخصی ارائه نکرده است، به هر صورت این موضوع نیز در روزهای اخیر به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی یکی از بازیگران و صدا پیشه‌های ایرانی است که در سال ۱۳۶۲ به دنیا آمده است.

او به تازگی تصویری از خود و دخترش در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.

قاسم سلیمانی، همچنان بحث داغ فضای مجازی است/ یک گوشی زینب سلیمانی را ترند گوگل کرد/ تهدید ترامپ توسط رئیسی مورد توجه کاربران در گوگل/ چرا اسنپ کار بالا نمی آید؛ سوال کاربران از گوگل!

توضیح بیشتر اینکه به تازگی تصویری از ترانه علیدوستی همراه دخترش حنا، در پشت صحنه فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی منتشر شده است.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، سعید پورصمیمی و فرهاد اصلانی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
بیشتر بخوانید

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۳۰
فتوشاپه تمیزهم کارنکرده تابلوست.
واقعیت این هستش که کسی که دختر یه سردار مردمی هستش نباید همچین گوشی را استفاده کنه
باید بپذیریم که بیش از 80 درصد مردم توان خرید این گوشی را ندارن و از اون 20 درصد هم که میخرن 10 درصد توانش را ندارن بلکه برای کلاس گذاشتن میخرن
در هر حال داشتن اخریدن مدل گوشی ایفون توسط ایشان کار درست و مناسبی نیست.اگر می خواهید الگو باشید الگوی کاملی باشید وگرنه مردم شما را نمی پذیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
ثروت زیادی دارند و کلی به خانواد های لبنانی هم کمک هزبنه ازدواج می دهند
دارندگی و برازندگی
حسودی نکنید و ایسان ثروتمند هستند
آمریکا فقط برای مردم عادی ایران لولو هست برای خودشان هلو هست فرزندانشان در آمریکا اقامت دارند و مردم مستضعف مرگ بر آمریکا میگویند ای مردمی که یک عمر حرف قشنگتان مرگ بر این و ان بود آیا آثارش را در زندگیتان نمیبینید آیا دین محمدی که میخواستید اشاعه دهید حرف خوبش مرگ است تا کی میخواهید ادامه دهید خانم زینب سلیمانی هم فقط شعار میدهد در عمل داریم میبینیم با گوشی قشنگشون
تابلو فتو شاپ. این خانم حتی اگر داشته باشند در این سطح از آگاهی میباشند که درک کنند مساله هرچه باشه ایشون دختر یکی از شخصیت های ضد امپریالیسمی در دنیا میباشند. در محضر آن مرد بزرگ رشد و نمو کرده . مطمعا باشید احساسات ضد امریکایی ایران و منطقه رو درک میکند. چناچه هم داشته باشد اینگونه در جلوی دوربین با آن موبیایل عکس نمیگرد.
در ضما خوب هم فتوشاب نکردن پیرمرد پیرزنهای دیار غربت آلبانی. همونایی که از ۵صبح میرن سایبری بقول خودشون تا ۱۰ شب. همونایی که پیرزن خبیسی به اسم مریم سرشون داد میزنه چه غلط دارین میکنید شب تا روزپس.
ای حقه ها قدیمی شده
واقعا قابل توجیهه نیست آیفون . هم اینکه مردم تو بدبختی هستند هم اینکه با موضع ضد امریکایی همخونی نداره
شما که دستتان به ترامپ نمیرسه حداقل تا اونجا که رفتید خاوری را دستگیر کنید بیارید ایران .
ترانه علیدوستی. بازیگر کشورجمهوری اسلامی ایران. اینم وضع حجابش!
ماجرای آقای سعید مدنی چیه!؟ چرا باید یک نفر که کلی هزینه کرده بلیط گرفته و حتی کارت پرواز گرفته، اطلاعات سپاه لحظه آخر بهش بگه که ممنوع الخروجه!؟ این که فقط فرصت مطالعاتی در امریکاست دلیل بر جاسوسی میشه!؟
آقای اژه ای و امیر عبداللهیان چندی پیش گفته بودند که ایرانیان خارج از کشور راحت بیان و نگران ممنوع الخروجی نباشن. با دیدن این گونه خبرها آیا واقعا صاحبان سرمایه و دانش جرأت میکنن برگردن ایران!؟
همه کسانی که زیادبرای امریکاآتش شان تنده همینطورندهمین زینب خانم ‌اهالی ۲۰:۳۰و حاج حسین کیهان وآن تبلت اپل روی میزش وکسی که دشمن دشمن میکندوالبته درتویترفیلترشده درایران!!
اینم از دختر سردار دلها که بعد از شهادت پدر از زندگی لاکچریشون پره برداری کردن.گوشی آیفون آمریکایی !!!!!! که خود سردار سلیمانی سران این کشور رو به مبارزه رو در رو دعوت می کرد در دست سخنگوی خانواده سردار دلها . به قول یکی از خواننده های قدیمی که البته اونم توی دل خیلی از جوونای اون موقع جا داشت : از دست عزیزم چه بگویم گله ای نیست گر هم گله هست دگر حوصله ای نیست.
حداقل با این همه تحلیل خانم زینب سلیمانی یک خبری از این موضوع می دادند الان دیگه برای من هم مسجل شد ایشان ایون 40 تا 50 میلیونی دارند راستی پول این گوشی از کجا آمده؟ تر خدا نفرمایید با کار کردن در ادارات از صبح ساعت 7 تا 17 بوده و یا روی زمین کشاورز کار کردند یا حتی نفرمایید همسرشان که یک روحانی بوده خریده که هزار سوال دیگر پیش می آید به ایشان هم بفرمایید سخنرانی بس است دفعه بعد خواستند جایی بروند با شورلت آمریکایی بروند دیگه درست می شود
در مقابل، کاربران دیگری در حمایت از دختر شهید سلیمانی، از چند روش استفاده کردند؛ برخی آن را فتوشاپ خواندند، و برخی گفتند همسر لبنانی‌اش برای او خریده! برخی هم این گوشی را به استفاده از جنگنده های F14 نظامی ربط داند.((((((((((( یکی از مشگلات مملکت ما جدیدن شدن حل مسائل و جواب غیر منطقی دادن برادران مسئول به سئوالات ملت برزگ ایران آن هم با یه چیزهای مثل حباب برای اینکه جواب درستی و درک دقیقی از حل مسئله و ارائه جواب منطقی وجود ندارد این هم بگذرد))))))))))))
مرگ بر امریکا برای من، گ‌وشی امریکایی برای ایشان!
من یک ایرانی مسلمان نه ضد انقلاب با صدای بلند می گویم فشار و مقاومت ما مردم است و اثال دختر سلیمانی و بقیه اصلا نمی داند فشار جیه و نداری چیه. این از مقاومت ناشی میشه؟ مرگ برای همسایه خوبه؟. مردم اینها را می فهمند آقا یان
آیا حرف مسئولین ایرانی رو میشه باور کرد؟ آیا مسئولین ایرانی مسلمان هستند؟ آیا مسلمان رفتار ریاکارانه دارد؟ b
گوشی آیفون برای زینب سلیمانی مناسب نیست.خلاف عرف است.موجب تشکیک مردم به مقاومت میشود.
والله در این چند سال فهمیدم که گفتار مسولین با عملشان یکی نیست . مسولین اکثران با دهان کف الود شعار مرگ بر امریکا سر میدهند ولی فرزندانشان برای زندگی بهتر به امریکا میفرستند . مسولین شعار ساده زیستی میدهند ولی خودشان و اقازادهایشان بهترین امکانات استفاده میکنند . مسولی میگوید مردم لنگ ببندن و نان خشک به دهان بگیرند و با امریکا مبارزه کنند ولی فرزندش 16 هزار اپارتمان در حال ساخت دارد
يعني هر كس از زينب سليماني انتقاد كرد ميشه ضد انقلاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخدا خيليا تو ايران از گوشي ايفون گرانقيمت او ايراد گرفتن كه نه ضد انقلابن نه تروريست نه خارج نشين
چرا جرات نداريد با واقعيت رو به رو بشيد
مسوولين و خانواده هاشون بويي از فقر و تنگدستي نبردند
سلام.اوایل انقلاب مرحوم امام راحل هم در پاسخ به رییس جمهور وقت فرانسه (میتران)که از منافقین حمایت کرده بود حرفهای تهدید آمیزی زده بودو چندی بعد که محوم رجایی همان حرفها را با الفاظ دیگری تکرار کرده بودند به ایشان تذکر دادند و کلیات فرمایش امام این بود که من رهبری انقلابی هستم و بیانم بیانی انقلابی هست وشما که رییس جمهور هستید باید بیانتان بر اساس پروتکلهای دیپلماتیک باشد تا به منافع ملی مان آسیب نرسد.از آنجا که آقای رییسی مقام رسمی و دیپلماتیک کشور هستند و ممکنست بیاناتشان دست آویز اقدامات حقوقی و اقتصادی بین المللی بر علیه ملت باشد شاید بیشترمتمرکز شدن ایشان بر رفع مشکلات گریبانگیر ملت برای ما مفیدتر ا ... باشد که احتمالا ضرر تکرار آن توسط رییس جمهور رسمی ،بیشتر از منفعتش باشد.
اسنپ که دیگه خرش از پل گذشته و خدا رو بنده نیست.ساعت 10 صبح مسیر 700 متری و دو دقیقه ای رو تا 15هزار تومن هم قیمت میده و چندین خودرو هم در شعاع 50 متری هستند و جالبه هیچ راننده ای هم قبول نمیکنه!!!!
ترانه علیدوستی چقدر خوشگله
واقعا از خانم سلیمانی انتظار بیشتری میرفت من توان مالی خوبی دارم و میتونم ماشین خوبی بخرم همچنین آیفون یا هر گوشی گرانقیمتی ولی بخاطر اینکه همسایه و دوستم نبینه و آه نکشه نمیخرم این از من که فقط آدمای دو تا کوچه تو محله منو می بینن خانم سلیمانی دختر عزیزم تو باید بشتر حواست جمع باشه!!!
تابناک داری هر روز زردتر میشی به مشکلات مردم بیشتر برس ترخدا !!!
متاسفانه دختران سردار اصلا راه پدر را ادامه ندادند یکی فریب شورای شهر را خورد و به دیگری دل بستیم که او هم .....
ترامپ .و پمپ ..و باید روزی هزار مرتبه از این ترس بمیرند
واقعا" چرا باید اینگونه ولخرجی کرده و گوشی با این قیمت دست گرفت؟؟!! آنگاه ادعای دفاع از مستضعفان سر داد؟؟!!
با سلام به شعور مخاطب توهین نکنید دستی که گوشی داخلش هست اصلا دست زن نیستش
دختر سپهبد شهيد گوشي ايفون نداشته باشه ، پس توقع داريد بچه من بازنشسته گوشي ايفون داشته باشه !ضمنا فقط اجناس كره اي تحريم شده نه امريكايي !
افسوس می خورم چرا رای ندادم میدان به گروه اقلیت دادیم تا هر چه دلشون خواست بکن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی