بازدید 18409
پیمانه اقتصادی

میرکاظمی: ریخت و پاش‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد/ گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد/ پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان در تمامی شهر‌ها/ افزایش تعرفه برق پر مصرف‌ها از اول بهمن ماه/ تخم مرغ‌ها احتکار شده‌اند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک‌ها باید منضبط عمل کنند، آغاز رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی، بازدهی مثبت شاخص کل بورس در هفته گذشته، سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟ رونق بازار مسکن به خاطر فروش‌های زیر قیمت است و افزایش تمایل برای خرید موبایل ۳ تا ۴ میلیونی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 31 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک‌ها باید منضبط عمل کنند، آغاز رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی، بازدهی مثبت شاخص کل بورس در هفته گذشته، سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟ رونق بازار مسکن به خاطر فروش‌های زیر قیمت است و افزایش تمایل برای خرید موبایل ۳ تا ۴ میلیونی را در بر دارد.

ریخت و پاش‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد

میرکاظمی: ریخت و پاش‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد/ گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد/ پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان در تمامی شهر‌ها/ افزایش تعرفه برق پر مصرف‌ها از اول بهمن ماه/ تخم مرغ‌ها احتکار شده‌اند؟

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: برای بستن بودجه بدون کسری؛ دولت اولین قدم را با کاهش ۱۵ درصدی هزینه‌های خود (به غیر از حقوق) محکم برداشته است. ریخت و پاش‌های مرسوم دستگاه‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد.

گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد

رییس جمهور گفت: گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد، گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته‌ است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

میرکاظمی: ریخت و پاش‌ها در دولت سیزدهم تکرار نخواهد شد/ گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد/ پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان در تمامی شهر‌ها/ افزایش تعرفه برق پر مصرف‌ها از اول بهمن ماه/ تخم مرغ‌ها احتکار شده‌اند؟

آیت الله سید ابراهیم رییسی، روز جمعه در دومین روز سفر خود به استان قم در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، اظهار داشت: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و در کنار آن برخی از فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر اساس همین تصمیم‌ها، شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

بانک‌ها باید منضبط عمل کنند

رئیس جمهور در دیدار با علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از مردم قم با تاکید بر ضرورت منضبط بودن بانک‌ها، اهمیت پرداخت تسهیلات و افزایش مهلت بازپرداخت به تولیدکنندگان تصریح کرد: دریافت سود بیش از آنچه در شورای پول و اعتبار مقرر شده مجاز نیست و هر بانکی سود بیشتر دریافت کرده حتما باید به مردم بازگرداند.

آغاز رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی

رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی با هدف برخورد قانونی با هر گونه گرانفروشی از دیروز آغاز شد. در این رزمایش، تیم‌های نظارت بر بازار وزارت جهاد کشاورزی با حضور در بازار و ارزیابی قیمت‌های کالا‌های اساسی با هرگونه گرانفروشی در این حوزه برخورد قانونی می‌کنند. ایوب فصاحت، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این که وظیفه نظارت به بازار کالا‌های اساسی بر اساس قانون به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است، اظهار داشت: در همین راستا ۷۰۰ نیرو‌ی بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین ۷۰۰ عضو بسیج برای انجام گشت‌های نظارت بر بازار و بازرسی به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شده‌اند. وی گفت: همچنین ۷ هزار نیروی بسیج نیز داوطلبانه، وزارت جهاد کشاورزی را در این خصوص یاری می‌کنند.
 
فصاحت با اشاره به اینکه نیاز بازار به مرغ، تخم مرغ و تمام کالا‌های اساسی بدون هیچ مشکلی در حال برآورده شدن است اظهار داشت: هیچ‌گونه گرانفروشی در این حوزه‌ها قابل قبول نیست و در صورت مشاهده این موضوع، گشت‌ها مراتب را برای برخورد قضایی به تعزیرات اعلام می‌دارند. رئیس جهاد کشاورزی گفت: جوجه‌ریزی به اندازه ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه جاری صورت گرفته و این نشان از ثبات در تولید مرغ دارد و در حوزه تخم مرغ نیز شرایط مناسبی برای تامین نیاز‌های بازار وجود دارد. وی با اشاره به این که رصد بازار در آینده نزدیک هوشمند انجام خواهد شد افزود: با تعریف یک نرم افزار، محل‌هایی که باید مورد نظارت قرار بگیرند، معین و بازرسی‌ها با تناوب زمانی مشخص بر اساس برنامه انجام خواهد شد. فصاحت ادامه داد: جزئیات بیشتر در خصوص این نوع هوشمندسازی نظارت در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

بازدهی مثبت شاخص کل بورس در هفته گذشته

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه- هشتم دی) با ۳۸ هزار واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به عدد یک‌ میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید؛ بنابراین، رشد شاخص کل در هفته جاری معادل ۲.۷ درصد بود. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه هفته گذشته (یکم دی ماه) در حالی با رقم یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد به معاملات خود پایان داد که این رقم در هشتم دی ماه به یک‌ میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن در پایان هفته گذشته ۳۵۷ هزار و ۷۶۴ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۶۸ هزار و ۹۹ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن از ۲۲۵ هزار و ۳۵ واحد به عدد ۲۳۱ هزار و ۴۹۵ واحد رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر)   در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت که در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه شده بود، در هفته گذشته پایانی، آذرماه تغییر روند داشت و رشد قابل توجهی را به ثبت رساند. این روند مثبت در هفته اول دی ماه نیز ادامه داشت و این سهام در هفته گذشته با رشد ۴.۲۱ درصدی مواجه شد. این مساله در حالی رخ داده که شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز به ترتیب با رشد ۲.۸ و ۲.۹ درصدی در این هفته مواجه شدند. برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته پایانی آذرماه به ترتیب با رشد ۳۲۳ هزار تومانی، ۳۸۸ هزار تومانی، ۴۲۰ هزار تومانی و ۷۸۹ هزار تومانی مواجه شده‌اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند، نماد‌های حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۸ میلیون و ۵ هزار تومان، ۹ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان.

افزایش تمایل برای خرید موبایل ۳ تا ۴ میلیونی

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوت و تصویر و تلفن‌ همراه، با تشریح آخرین وضعیت بازار موبایل در کشور، گفت: نوسان‌های نرخ ارز در قیمت نهایی کالاهای وارداتی تاثیر مستقیم می‌گذارد. به گفته وی، تلفن همراه در دسته کالاهای لوکس جای می‌گیرد؛ از این‌ روی، ارز ترجیحی برای واردات آن تخصیص داده نشد. تلفن همراه با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و از آنجایی‌که نرخ ارز نیمایی با نوسان‌های نرخ ارز در بازار آزاد تغییر نکرد، ما شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در بازار داخلی نبودیم. درستی با بیان اینکه هم‌اکنون بازار موبایل آرام است و قیمت‌ها ثبات نسبی دارند، خاطرنشان کرد: تلفن همراه به میزان کافی در بازار موجود است، ولی از سوی دیگر کاهش قدرت مردم رکود در این بازار حاکم شده و تقاضا برای خرید تلفن همراه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که قیمت تلفن همراه در بازار از چه نرخی شروع می‌شود، گفت: تلفن همراه از ۱.۵ میلیون تا ۷۰ میلیون در بازار موجود است. این سلیقه و توان خریدار است که تعیین می‌کند چه مارکی و با چه قیمتی تلفن همراه خریداری کند. وی با بیان اینکه مردم بیشتر خریدار تلفن همراه با رنج قیمتی ۳ تا ۴ میلیون هستند، گفت: تلفن همراه با این نرخ ۷۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این فعال اقتصادی با بیان اینکه دیگر با پدیده قاچاق در بازار تلفن همراه مواجه نیستیم، گفت: بعد از اجرای طرح ریجستری تا حدود زیادی این بازار سامان‌دهی شد و دیگر شاهد پدیده قاچاق در این بازار نیستیم. درستی در ادامه تصریح کرد: پیش از اجرای طرح ریجستری، حجم قابل توجهی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ایران قاچاقی وارد کشور می‌شد و همین، باعث بروز مشکلات زیادی شد؛ از این‌ روی، مسئولان وزارت صمت و ارتباطات اجرای طرح ریجستری را در دستور کار قرار دادند و تنها گوشی‌هایی که از طریق گمرک وارد کشور شوند می‌تواند در ایران فعال باشند. /ایلنا

پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان در تمامی شهر‌ها

معاون وزیر راه گفت: تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان در تمامی شهر‌ها پرداخت می‌شود. محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهر‌های کشور و همه روستا‌ها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه‌اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد. معاون مسکن و ساختمان پیش‌تر نیز اعلام کرده بود: برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه‌ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند. بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. همچنین متقاضیان در روستا‌ها تا ۲۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند. به گفته محمودزاده متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهاد‌های دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام کنند.

رونق بازار مسکن به خاطر فروش‌های زیر قیمت است

یک کارشناس بازار مسکن گفت: پس از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، بانک ها و افرادی که به صورت گسترده اقدام به احتکار مسکن می‌کردند واحدها را به بازار عرضه کرده و بعضا زیر قیمت به فروش می‌رسانند که یکی از دلایل رشد معاملات در ماههای اخیر است. ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش نسبی معاملات مسکن شهر تهران در ماه های آبان و آذر می‌تواند دو علت داشته باشد؛ یکی اینکه بعد از تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی و فشاری که به بانک ها برای خروج از بنگاهداری آورده شده بسیاری از دستگاه ها، ارگان ها و بانک ها اقدام به عرضه واحدهای خود در بازار کردند. بانکها در بخش املاک و مستغلات به صورت گسترده سرمایه‌گذاری کرده بودند که مقداری به تکاپو افتاده اند تا هر طور شده، واحدهای خود را حتی زیر قیمت به فروش برسانند.

افزایش تعرفه برق پر مصرف‌ها از اول بهمن ماه

سخنگوی صنعت برق گفت که طرح افزایش تعرفه برق برای مشترکان پر مصرف از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرا خواهد شد و این دسته از مشترکان هزینه نزدیک به قیمت تمام شده پرداخت خواهند کرد. مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه  قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می شوند با تعرفه های جدید خواهد بود، اظهار کرد: پیش بینی شده در این طرح برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است، مشوق هایی لحاظ شود. وی افزود: الگو کم مصرفی افزایش پیدا کرده؛ یعنی کسانی که زیر ۵۰ درصد الگو منطقه باشند در ماه های غیر گرم ۱۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی و برای ماه های غیر گرم ۱۵۰ کیلووات ساعت لحاظ می شود. اگر مشترکی ماهیانه میزان مصرفی زیر این اعداد داشته باشد و علاوه بر آن تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشد، برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از تعرفه رایگان برخوردار می شود.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این که قبض برق برای کنتورهای تجمیعی چگونه محاسبه می شود نیز گفت: تعداد این کنتورها، بسیار اندک است. در برخی روستاها چنین کنتورهایی وجود دارد که اعلام شده برای جداسازی  اقلامات لازم انجام شود، در شهرها نیز اگر دو خانوار از یک کنتور استفاده می کنند، می توانند برای تفکیک کنتور درخواست خود را ثبت کنند و در سریع ترین زمان این کار انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مشترکان می توانند انشعاب جداگانه ای را دریافت کند. رجبی مشهدی با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می شود، جز مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از  حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.

تخم مرغ‌ها احتکار شده‌اند؟

ناصر نبی پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با مهر درباره دلایل گرانی تخم مرغ در بازار گفت: مطرح شدن مباحثی از سوی برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به این شد که تعدادی از واردکنندگان از عرضه نهاده‌های دامی به بازار خودداری کنند، زمانی که مباحثی مبنی بر حذف یارانه و گرانی محصول نهایی مطرح می‌شود، طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ دهد. این فعال صنفی ادامه داد: همچنین برخی تولیدکنندگان از عرضه تخم مرغ به بازار خودداری می‌کردند، چون احتمال می‌دادند قیمت آن افزایش یابد. نبی پور ضمن انتقاد از چنین اقداماتی گفت: مگر چقدر می‌توان این محصولات را انبار کرد و به بازار عرضه نکرد، بعد از مدتی چاره‌ای جز عرضه آنها به بازار وجود ندارد و زمانی هم که عرضه زیاد شود قیمت متعادل می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
با سلام . دولت بودجه 1401 را برای بررسی به مجلس داده است . بقول معروف الان توپ در زمین مجلس است . واقعیت این است که 80% بودجه برای هزینه های جاری این پیام را می دهد که همه مردم ایران به مصرف کننده تبدیل شده اند و در سال اینده نیز تورم و گرانی . فرار سرمایه هافرار متخصصین . تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد باید صبر کرد و دید ایا نمایندگان و هییت ریسه مجلس و کمسیون ها تلاش خواهند کرد که بودجه را طوری اصلاح کنند که 50% به بودجه جاری و 50% به بودجه عمرانی اختصاص یابد . ایا سازمان امور ادرای و استخدامی را ملزم خواهند کرد که شرکتهایی که زیان اور هستند تعییر ساختار داده و انها را به اداره کل و یا اداره و یا یک واحد تولیدی تبدیل کند . و یا منافع خود و دیگران نخواهند گذاشت که این اصلاح انجام گیرد و بودجه را با 80% هزینه جاری و 20% هزینه عمرانی تصویب کنند و بعد شعار دهند که چرا گرانی در ایران هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
وقتی برخی تحلیلگران و کارشناسان اصلی ما در جزوه های دانشگاهی چهل سال پیش خود ماندند و تصور می کنند دنیا تغییر نکرده عجیب هم نیست برخی مردم تصور کنند هنوز ایران ۱۵۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی داره! در این چند ستل کل ذخایر ارزی ایران مصرف شده. وقتی اقای همتی هر سال میگفت که واردات ارز کالاهای اساسی از منابع بانک مرکزی تامین شده تصور می کنید از کدام منابع؟ الان ذخایر ارزی کشور حتی با حساب ذخایر ارزی در کره و عراق و... در خوشبینانه ترین حالت ۵۵ میلیارد دلار باقی مانده که برای کشوری مانند ایران امکان مصرف همه ان غیر ممکنه چون اگر کشوری در اندازه ایران ذخایر ارزی ان به زیر ۴۰ میلیارد دلار برسد یعنی دیگر اقتصادی ندارد. همین است که ناگهان می بینید ارز ۴۲۰۰ تومنی باید حذف شود و بنزین دوباره برنامه جدید دارد و دارو و...... راهی دیگری باقی نمانده. همین هست که بایدن و تیم او این دست و ان دست میکند تا زمان بخرد و این چند میلیارد دلار باقی مانده از منابع! بانک مرکزی هم خرج واردات کالاهای اساسی و قطعه خودرو سازان و تثبیت دستوری نرخ ارز به نفع فرار سرمایع شود و بعد می توانید نتیجه را حدس بزنید
افزایش تعرفه برق پر مصرف‌ها از اول بهمن ماه

سخنگوی صنعت برق گفت که طرح افزایش تعرفه برق برای مشترکان پر مصرف از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرا خواهد شد و این دسته از مشترکان هزینه نزدیک به قیمت تمام شده پرداخت خواهند کرد. مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می شوند با تعرفه های جدید خواهد بود، اظهار کرد: پیش بینی شده در این طرح برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است مشوق هایی لحاظ شود. وی افزود: الگو کم مصرفی افزایش پیدا کرده یعنی کسانی که زیر ۵۰ درصد الگو منطقه باشند در ماه های غیر گرم ۱۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی و برای ماه های غیر گرم ۱۵۰ کیلووات ساعت لحاظ می شود اگر مشترکی ماهیانه میزان مصرفی زیر این اعداد داشته باشد و علاوه بر آن تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشد برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از تعرفه رایگان برخوردار می شود.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که قبض برق برای کنتورهای تجمیعی چگونه محاسبه می شود نیز گفت: تعداد این کنتورها بسیار اندک است در برخی روستاها چنین کنتورهایی وجود دارد که اعلام شده برای جداسازی اقلامات لازم انجام شود، در شهرها نیز اگر دو خانوار از یک کنتور استفاده می کنند می توانند برای تفکیک کنتور درخواست خود را ثبت کنند و در سریع ترین زمان این کار انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مشترکان می توانن انشعاب جداگانه ای را دریافت کند. رجبی مشهدی با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می شود جز مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حا
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
رسما" دروغ به مردم می گوید ، میزان الگوی مصرفی برای واحدهای است که فاقد برق هستند ! مصرف حداقلی روشنایی - یخچال - و تلویزیون از میزان الگو مصرف بیشتر است !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
اگر ما پر مصرف هستیم ما را دادگاهی کنید و زندان کننید و شلاق بزنید . لطفا نان زن و بچه ما را قطع نکنید .
این طلم مضاعف است .
ما اصلا پر مصرف نیستیم
به ابالفضل قسم به خدا قسم شما نادرست می گویید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
اقای سخنگوی صنعت برق شما یا از چیزی اطلاع ندارید و یا
عمدا به منظور کسب درامد دروغ می گویید
ایا شما به قیامت اعتقاددارید ؟؟؟؟؟؟؟
ایا به بهشت و جهننم اعتقاد دارید ؟
چند نفر از ماموران شما به منزل پر مصرف ها مراجعه کرده و علت را جویا شده ؟؟؟؟؟؟؟/
چرا از عذاب خدا نمی ترسید ؟
ما باید بیاییم در اداره برق خودمان را اتش بزنیم تا شما بفهمید چقدر از دست شما ناراحت هستیم ؟ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
اقای سخنگوی صنعت برق بیایید من و شما برویم دادگاه اگر ما پر مصرف هستیم ما را اعدام کنند و اگر شما دانسته یا ندانسته دروغ می گویید شما را شلاق بزنند .
آیا حاضری .
در تابستان پسر و عروس منن و دو نوه کوچک بیمار شدند و تا پای جان رفتنند ما ناچار شدیم کولر روشن کنیم
چه کار باید می کردیم ؟
ایا روشن کردن کولر جرم است ؟انهم برای مریض؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
منظور از الگوی مصرف چیست اول ان را توضیح دهیدتا مردم خود را با ان الگو همه هنگ کنند مصرف ماهانه من با دوتا لامپ کم مصرف و یک یخچال و تلویزیون از این الگو بیشتر میاد
از وعده های مسئولین فقط گرانی ها انجام می شود مابقی وعده هل در حالت کما باقی می مانند
اقایان نماینده مجلس یعنی یه ادم فنی داخل شما نیست که جلوی دغل بازی وزارت نیرو رو بگیره..فقط یه یخچال که روشن باشه ۲۰۰کیلو وات رو رد میکنه..
گرانی مانند یک قطار پرسرعت بود که روحانی استارتش زده بود و رئیس سرعتش هر ماه کمتر میکنه درست هنوزم کمی تورم هست ولی هر ماه وجدانن داره کمتر میشه
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مطمئنی تو ایرانی؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
باشش کلاس سواد
دلت خوشە
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
فکر کنم تو تو این مملکت نیستی از وقتی رئیسی او.مده که دهن مردم را سرویس کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مراقب باش نزنه بهت
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
گوشت دیروز کیلویی ۱۷۰ شده
حالت خوبه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
چهار سال اول شک نکنید مقصر دولت روحانی است انشا .. تا چهار سال دوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
اگر واقعا نظرشما اینجوریه خوش بحالت که اینجوری فکر میکنی
چکار می خوای بکنی؟ کل فک و فامیل و دوست و اشنا رو استخدام دولت کردین می خوای بیرونش کنی؟ جلوی پاداش هایی رو که مدیران به خودشون میدن بگیری؟ هیچ کاری نمی تونی بکنی. وضع از این هم بدتر میشه.
۶۲ در صد افزایش مالیات و ۴۰ ر صد گران کردن برق و گاز اگر گرانی نیست نامش چیه، کاهشی است
یعنی سال دیگه تورم نداریم؟
!یعنی تصمیمات شما دقیق و کارشناسانه هست و تورم نخواهیم داشت
عجججججب
جناب آقای رییسی, لطفا دقت داشته باشید که مشکل اقتصادی نیازمند یک برنامه ریزی دقیق زیر نظر متخصصین گوناگون اقتصادی قابل رفع است. در ضمن بخش مهم اقتصاد کشور اسیر مسایل بین المللی خود ساخته کشور است.
عوامل این ریخت پاشها در دولت های قبلی هر کی بودند باید در مقابل قانون جوابگو باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
کاملا درسته از اول انقلاب تا الان باید رسیدگی بشه.
افزایش تعرفه برق برای همه است! نه فقط برای پرمصرف ها!
شرکت نیرو وانمود می کند برق 75% مشترکین گران نمی شود در حالیکه الگوی مصرف 200 تا 300 کیلو واتی تنها کفاف چند لامپ کم مصرف را می دهد! به همین خاطر از نظر شرکت نیر همه مشترکین پر مصرف اند. در تعرفه جدید که بصورت مبهم هم تصویب شده حداقل 50% و حداکثر 2.5 برابر قیمت برق برای مشترکین افزایش می یابد و هر مشترکی اگر کمتر از نصف الگوی مصرف مصرف نماید 5% تخفیف می گیرد!
در حالیکه در ایران مشترکین سرانه مصرف بسیار پائینی نسبت به کشورهای دیگر دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
lما چندین خانواده از یک کتور برق استفاده می کنیم و امکان جدا سازی و گرفتن کنتور جدید هم نیست .
ما اصلا پر مصرف نیستیم ولی در یک ماه یک میلیون تومان پول برق امد .
چرا می گویید ما پر مصرف هستیم ؟
لطفا رسیدگی کنید و دروغ نگویید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
هر دم ازاین باغ بری میرسد
ابته حق ما ملت ایران این ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
صدرصد مردم جزو هفتاد و پنج درصد هستند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
هفتاد پنج درصد که مردم هستند گران می‌شود و بیست و پنج درصد که نور چشمی ها هستند زیاد نخواهد شد
برو اقا برو به درد خودت برس.هر چی گرانیه زیر سر خودتونه.10 درصد به حقوق ها اضافه میکنید و چندین برابرش رو از مردم میگیرید.همین شهرداری سالی سی چهل درصد به عوارض اضافه میکنه بابت دیرکردش رو اصل و فرعش داره ماهی 2.5 درصد بهره میگیره یعنی بهره مرکب. اما هیچ مثل شما از جیب و حلقوم مردم پول استخراج نمیکنه.موندم به چه چیزتون مینازید؟
والا سفرهای استانی زمان احمدی‌نژاد دیدیم چقدر موثر بود به نسبت هزینه‌ش. اگه ریخت و پاش نیست، پس چیه؟ برای بودجه‌ی سال بعد هم که رسما دولت دست تو جیب مردم می‌کنه تا کسری نداشته باشه. سال بعدش چی؟ اون موقع قراره دلار ۳۰ تومنی بشه ۴۰ تومن و بازم "کسری بودجه" نداشته باشیم؟
چه مشکلی با رجیستری حل شده؟ جز این که دولت تونسته مالیات و گمرکی (نامنصفانه) بگیره.
فعلا که گوشت هم گران شد..مواد شوینده گرانتر...خودرو هم که گران شد...برق هم گرانتر......معلوم نیست این ماه آینده که قراره قیمتها تثبیت بشن کی میرسه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ماه آینده
آره خیلی اگه راست میگی بودجه نهادها رو اعلام کن چرا صدا و سیما باید ۵۲۰۰ میلیارد تومان بودجه بگیره
دولت اقای رییسی کلی هزینه های جاری رو بالا برده و حقوق کارمندان سازمانها و نهادها رو بالا برده و به نظر میرسه اقای رییسی کاملا به برجام و توافق هسته ای امید بسته که انشالله برجام به ثمر برسونه و وضع مردم بهتر بشه
ایشان دقیقا بفرمایند وقتی قیمت پراید به چه مقدار رسید گرانیها متوقف خواهد شد ؟؟؟؟؟ چهار ضد میلیون تومان خوبه ؟
میرکاظمی بهترین رئیس برنامه و بودجه است که باعث امیدواری بیشتر مردم میشود. ایشان نقش زیادی در کاهش مفت خوری و بی مصرفی دستگاههای دولتی دارد و به همین دلیل دشمنان زیادی دارد
قیمتها باید 50 درصد کم بشن ..وقتی بحالت اشباع برسند متوقف میشوند
این دولتمردان فقط حرف میزنند و تنها پیامد حرفهاشان گرانی و تورم بیشتر است. نمیشه لطف کنند حرف نزنند و روی اعصاب مردم راه نروند. از ابتدای شروع کار این دولت همه چیز حداقل ۳۰ درصد گرانتر شده. این آقا می گوید بزودی تورم کنترل می شود. یعنی چه.یعنی روی همین قیمتهای گران می ماند؟ والا همان زمان روحانی که اجناس ۳۰ درصد ارزانتر از اکنون بود هم مردم داشتند خفه می شدند و انتظار داشتند حداقل دولت جدید ۵۰ درصد تا صددرصد اجناس را نسبت به آن موقع ارزانتر کند. اکنون که ما را عوضی به جای ترمز روی پدال گاز قرار داد ه اید هی میگی انشالله و ماشالله بزودی کنترل میشه؟محض رضای خدا اگر نمی توانید استعفا دهید و رها کنید.
اگر در یک منزل بطور متوسط ۳ لامپ ۳۰۰ واتی در کل شبانه روز روشن باشد کل وات مصرفی در یک ماه می شود
30×24×300=216000 برابر ۲۲۶ کیلو وات ساعت
که خیلی بیستر از الگوی مصرف اداره برق است
حالا سما حساب کنید ۶ ساعت تلوزیون و رسیور روسن باشه
حداقل ۴ ساعت یخچال و فریزر
روزی یک ساعت جارو برقی
یک ساعت اتو
نیم ساعت چرخ گوشت و ماکرو فرو ...
اگه هنه را حساب کنید حداقل میشه حدود ۵۰۰ کیلو وات در ماه
پس اداره برق دروغ می گویید
به غیر از این وقتی حقوق یک کار گر در ناه ۱۲۰ دلتر است یعنی یک بیستم متوسط جهانی
پس پول برق و یا بنزین مصرفی هم باید برابر یک بیستم متوسط جهانی باشد
نمیشه که چون شما مسءولین به دلار حقوق می گیرید هزیته های مردم را نیز به دلار حساب کنید
سالی که نکوست از بهارش پیداست
از هیئتی که جهت مذاکرات برجام عازم ژنو شدن مشخصه که دولت میخوادجلو بریزبپاش ها را بگیره!!!
اوضاع اقتصادی تنها با ارامش وافزایش تولید وسرمایه گذاری وایجاد ثبات وامنیت برای همه بهبود می یابد ،نه با چیزهای دیگر ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
عمر مون به آخر رسید
دلت خوشه
سلام جناب رییس جمهور ما به تو رای دادیم اماتا همتراز شدن قیمتها یعنی پایین رفتن یک سری چیزها و بالا رفتن یک سری چیزها وضع همینه . البته به شرط کنترل کسر بودجه و کنترل دستمزد در شرکتهای دولتی و کنترل نقدینگی و بانکها. والا رکود شدید حاکم میشه. مثلا شاخص بورس بیشترین افزایش رو در قیمتها داشته مثالهایی عرض میشود مرغ در دنیا دو برابر برنج قیمتش اما تو ایران برعکسه.این سرتاسر قیمتها رو فرا گرفته.لطفا با سال ۷۹ قیمتها رو مقایسه کنید. نسبت به سال ۷۹ به صورت حدودی حداقل حقوق ۴۰ برابر سکه ۲۳۰برابر گندم ۶۰ برابر مرغ ۲۵ برابر گاو ۴۰ برابر بنزین ۳۸ تومان بوده وحبوبات حدود ۱۵۰ برابر وحبوبات حدود ۱۵۰ برابر شاخص بورس ۴۵۰ برابر نقدینگی ۱۵۰ برابر و میل گرد ۸۱ برابر واحد اپارتمانی ۱۶۰ برابر و ویلایی حدود ۲۰۰ برابر شده .البته قیمتها نسبت به سه ماه پیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
مقایسه قشنگی بود ممنونم
افزایش تعرفه برق خانگی در شهر و خانواده های 4 نفر به بالا در آپارتمان ها تاریک با سیاست داشتن دولت برای داشتن اعضای فرزند بیشتر غیر قانونی و غیر همسو است. چون در آپارتمان در شهر تاریک هستند فرزند دانش آموز در اتاق ها باید چراغ روشن کند لب تاپ و..... واین کار کارشناسی نشده است طرح پایلوت در یک خانواده پرچمعیت ارزیابی نشده است وزیر برق یک شلاق برداشته به بدنه خانواده پرچمعیت در شهر بااتاق تاریک می زند و این افتخاری نیست ولی پرداخت حقوق نچومی افتخار وپنهان به راه خود ادامه دارد ولی همسان سازی حقوق بازنشستگان وکارمندان باید مسکوت وخفه شد. این هم کار ناپخته است وپشیمان کننده و......
سلام فقط بهانه است برای گران کردن برق و تقصیر را هم به گردن مردم انداختن کارهای غیر کارشناسی همینه
آغاز رزمایش سراسری نظارت بر بازار کالا‌های اساسی!!!!!!!!!!!!

رزمایش نمیخواد کافیه اصناف به وظیفشون عمل کنن اگه نکردن از مسئولیت خلع بشن
تو بازار کافیه دو تا گرون فروش و دو تا کلاش و دو تا دزد کاسب نما رو شلاق بزنید و مغازشون کلا بسته شه و نتونن با پرداخت جریمه باز کنن
به قول معروف اگه بازار ببینه که مملکت بیصاحب نیست همه شون ماست هاشون رو کیسه میکنن
ببینید واضح باید گفت با چه مکانیینی گرانیها متوقف میشودبودحه که معلوم شرایط که معلوم درامدها معلوم هزینه ها نعلوم یک کشور تولیدی تبدیل شده به یک‌کشور مصرفی اینم معلومچطور با چه مکانیسمی میشود کنارل کرد؟
الگوی مصرف؟؟؟؟؟؟
الگوی مصرف رو کی تعیین میکنه؟؟؟
چرا الگوی مصرف شما برای خانواده های فقیر و کم درامده؟؟؟؟
چرا به پولدارا اجحاف و ظلم میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طرف کاسبی میکنه پول درمیاره و مالیاتشو هم دارید ازش میگیرید حالا تو خونه بزرگ داره زندگی میکنه باید جریمه بشه؟؟؟؟
تا وقتی افکار ضد سرمایه داری و گدا پروری تو مغزتون باشه کاری بهتر از این نمیتونین انجام بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
خب کسی سرمایه دار باشه باید قیمت واقعی برق رو بده
با قرار گاه و رزمایش اقتصاد درست نخواهد شد اصلاح اقتصاد اقتصاد دان می خواهد که در این تیم نیست
اگر در یک منزل بطور متوسط ۳ لامپ ۳۰۰ واتی در کل شبانه روز روشن باشد کل وات مصرفی در یک ماه می شود
30×24×300=216000 برابر ۲۲۶ کیلو وات ساعت
که خیلی بیستر از الگوی مصرف اداره برق است
حالا شما حساب کنید ۶ ساعت تلوزیون و رسیور روشن باشه
و حداقل ۴ ساعت یخچال و فریزر
و روزی یک ساعت جارو برقی
و یک ساعت اتو
و نیم ساعت چرخ گوشت و ماکرو فرو ...
اگه همه را حساب کنید حداقل میشه حدود ۵۰۰ کیلو وات در ماه
به غیر از این وقتی حقوق یک کار گر در ماه حدود ۱۲۰ دلار است یعنی یک بیستم متوسط جهانی
پس پول برق و یا بنزین مصرفی هم باید برابر یک بیستم متوسط جهانی باشد
نمیشه که چون شما مسءولین به دلار حقوق می گیرید هزیته های مردم را نیز به دلار حساب کنید
کمی اتصاف داشته باشید
رییس جمهور گفت: گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد، گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته‌ است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.
انشالله که بشود ولی اگر برجام به انجام نرسد ؟!
دیگر مردم پول ندارن چیزی بخرن خود به خود تورم ثابت می شود
....10درصد حقوق 100درصد کالا کرایه خانه خدمات دولتی مالیات وبیمه تا مین اجتمایی وگرانی برق اب گاز ..و..و..و..؟.
بعد می گوییم ما ملت داره درک می کنیم چه اتفاقات خوبی داره می افته ؟...
حقمان است بکشیم تا بمیریم
صد رحمت به دولت روحانی
قیمت قبضهای گاز و برق کمر شکن شده
آقای رجبی! شما می دانید نصف خانوار های کشور, مستأجرند و در خانه هایی زندگی می کنند که برای یک واحد کنتور گرفته اند در صورتی که دو الی سه خانوار مسستأجر از آن استفاده می کنند. شما بر اساس کنتور, آنها را پر مصرف حساب می کنید و این ظلم به مستأجران است. در این سالها که خانه کم و مستأجران زیادند, صاحب خانه ها نمی آیند بنفع مستأجران, کنتور تفکیک کنند و چوب آن را مستاجران می خورند
آقای میر کاظمی جنابعالی عناوین و منصب های زیادی تا امروز داشته آید وضعیت امروز ما نتیجه تصمیمات امثال جنابعالیست قضاوت خوب و بودن ایام با خودتان
با افزایش سن و سنوات خدمت کارگران و کارمندان کاملا مخالف مخالفم مخالفم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی