بازدید 61911
با مذاکرات هسته ای

سرعت گرفتن مذاکرات در وین/ مخمصه بزرگ بایدن برای توافق با ایران/دیدار مذاکره کننده ارشد روسیه با نماینده آمریکا در امور ایران

روز سوم از هشتمین دور مذاکرات وین درحالی پیگیری می‌شود که با افزایش احتمال دست‌یابی به توافق برای احیای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، هیات‌های مذاکره کننده بر تداوم گفت‌وگو تا رسیدن به نتیجه نهایی تاکید دارند.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 29 December 2021

نشست مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام و انریکه مورا

سرعت گرفتن مذاکرات در وین
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۲۳:۰۷

همزمان با این که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین شتاب بیشتری گرفته و شنیده‌ها از کاهش اختلاف‌نظر کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها حکایت دارد، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید که مذاکرات خوب پیش می‌رود.

 دقایقی پیش جلسات دو و چندجانبه میان مذاکره کننده ارشد ایران و روسای هیات‌های سه کشور اروپایی و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ به پایان رسید.

هیات‌های طرف‌ مقابل سپس راهی هتل ماریوت شده اندکه درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد تا با هیات آمریکایی درباره آخرین وضعیت مذاکرات رایزنی کنند. صبح امروز هم جلسات مشترکی میان مذاکره کنندگان ارشد ایران، تروئیکا و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

گزارش‌ها حاکیست که نقاط اختلافی میان کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها به نسبت دور قبل رو به کاهش گذاشته و روند مذاکرات روان‌تر شده است. هم زمان جلسات کارشناسی میان ایران و گروه ۱+۴ نیز با تمرکز بر محور رفع تحریم‌ها جریان دارد و طرف‌ها به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کرده‌اند.

قریب به اتفاق هیات ها بر لزوم تداوم گفت‌وگوها تا رسیدن به توافق نهایی برای احیای توافقات سال ۹۴ تاکید دارند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید هرچقدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

او با این حال تاکید دارد، در صورتی که توافق حاصل شود ابتدا طرف نقض کننده برجام یعنی ایالات متحده آمریکا باید تحریم را لغو کند و جمهوری اسلامی ایران پس از انجام راستی‌ازمایی، اقدامات هسته‌ای را در چارچوب توافق صورت خواهد داد.

باقری امشب پس از پایان جلسات با طرف‌های مقابل، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگاران بیان داشت که گفت‌وگوها خوب پیش می‌رود. این در حالیست که دیروز مذاکره کننده ارشد روسیه هم گفته بود که فاکتورها و پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت مذاکرات وجود دارد و شانس دست یابی به توافق زیاد است.

دیدار مذاکره کننده ارشد روسیه با نماینده آمریکا در امور ایران
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۹:۳۵

مذاکره کننده ارشد روسیه در ادامه گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها روز چهارشنبه با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر عنوان کرد که رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین هیات‌های روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات وین، پیش نیاز مهمی برای پیشرفت در راستای احیای توافقات سال ۹۴ است.

مخمصه بزرگ بایدن برای توافق با ایران
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۵:۵۳

سی ان ان در تحلیلی، به چالش‌های پیش روی دولت دموکرات در سال ۲۰۲۲ پرداخت و با اذعان صریح به شکست محض سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران، نوشت حالا رئیس‌جمهوری کنونی این کشور در مخمصه متقاعد ساختن رقبای داخلی خود نسبت امضای توافق احتمالی در روند مذاکرات وین گرفتار شده است.

 یکی از گرفتاری های دولت بایدن در مسیر مذاکرات وین و بازگشت به توافقی که دولت سلف وی از آن خارج شد، این است که ضمانت بدهد دولت های بعدی آمریکا به ویژه از جناج جمهوری خواه،آن را خواهند پذیرفت به آن تمکین خواهند کرد.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ناکارآمدی دولت دموکرات که کار را به اختلافات درون‌حزبی کشانده و خروج بی‌ضابطه نیروهای آمریکایی از افغانستان که به افت محبوبیت جو بایدن منجر شده، احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره ای ۸ نوامبر سال آتی میلادی (۱۷ آبان ۱۴۰۱) و بازیابی کرسی‌های از دست رفته کنگره را افزایش داده است. تسلط جمهوری‌خواهان بر کنگره می‌تواند منجر به سنگ‌اندازی در راه تصویب و اجرای قوانین و سیاست‌های دولت دموکرات شود.

تارنمای سی ان ان امروز در تحلیلی با اشاره به بلاتکلیفی دولت بایدن نوشت که واشنگتن در صحنه جهانی از سویی به دنبال اجتناب از اتخاذ گزینه نظامی در برابر ایران است و از سوی دیگر به مذاکرات احیای برجام بدبین. کاخ سفید در عین حال در شرایط دشوار برای ارائه تضمینی است که هر گونه توافق هسته‌ای را از گزند مخالفت جمهوری‌خواهان محافظت کند.

سی ان ان در این تحلیل مدعی شد که اگر مذاکرات به ثمر ننشیند، ایران در شرف تبدیل شدن به قدرت نظامی هسته‌ای خواهد بود و در این صورت بایدن گزینه واکنش نظامی را که می‌تواند پای آمریکا را دوباره به مناقشات خاورمیانه باز کند، سبک‌سنگین خواهد کرد.

به نوشته سی ان ان، از سوی دیگر متحدان اروپایی واشنگتن به دنبال پرهیز از وقوع جنگ بوده و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نیز تلاش می‌کنند تا برجام را که پس از خروج آمریکا آسیب دیده، احیا کنند.

تارنمای این شبکه تلویزیونی آمریکایی در ادامه این تحلیل به تردیدهای آمریکا در به‌کارگیری دیپلماسی اشاره کرده و نوشت: با وجود خوش‌بینی‌ای که مذاکره‌کنندگان روسیه در جدیدترین دور مذاکرات هسته‌ای وین ابراز کرده‌اند، آمریکا کماکان به شدت به مفید بودن مسیر دیپلماسی بدبین است.

 

رسانه چینی: زمینه لازم برای توافق نهایی در مذاکرات وین ایجاد شده است
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۵:۳۲

یک رسانه چینی با انتشار تحلیلی تاکید کرد که دور هشتم مذاکرات در وین زمینه لازم برای توافق نهایی را ایجاد کرده است و اکنون نوبت آمریکا است که با دادن امتیاز به موفقیت مذاکرات کمک نماید.

به گزارش شبکه خبری سی جی تی ان ، دور هشتم مذاکرات برجام در وین با یک پیام روشن به اتمام رسید و آن اینکه احیای توافق سال 2015 امکان پذیر است درصورتی که یک رویکرد سازنده و آشتی‌جویانه اتخاذ شود.

مشارکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک برجام موافقت دارند که پیشرفت خوبی حاصل شده است و اتفاق نظر درباره چارچوب پیشبرد مذاکرات وجود دارد.

در این گزارش به قلم "حمزه رفعت" عضو سابق مرکز استیمسون در واشنگتن و پژوهشگر سابق موسسه تحقیقات سیاست اسلام‌آباد آمده است: دلایلی برای خوشبینی محتاطانه وجود دارد زیرا اولویت‌های مورد تاکید و ضمانت‌های مورد توافق بین ذینفعان اکنون در معرض تصمیمات سیاسی در واشنگتن است و در آنجا باید عقلانیت بهتری حاکم شود اما شکست دیپلماسی آمریکا موجب از بین رفتن دستاوردها (ی مذاکرات) با تبعات غیر قابل تصور برای جامعه بین‌المللی خواهد شد.

این گزارش می افزاید: این حقیقت مورد تاکید انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا قرار گرفت که گفت زمان برای رسیدن به نتیجه نهایی در حال از دست رفتن است. سند مشترک جدید که اکنون در کانون توجه برای ازسرگیری مذاکرات است همچنین برداشتن تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای را در نظر گرفته است.در این صورت چه عاملی می‌تواند موجب خراب شدن مذاکرات شود؟

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در کنفرانس خبری پایان مذاکرات، تحریم‌های ظالمانه علیه اقتصاد ایران را یک مانع مهم در راه احیای توافق دانست و ایران در این زمینه آمریکا را مقصر اصلی می‌داند. با این حال هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و نمایندگان آمریکا انجام نشده و ایران از گفتگو با دولت بایدن خودداری کرده است.

براساس این گزارش؛ در اینجا عامل مهمی نهفته است که می‌تواند مسیر آینده این تلاشها را مشخص نماید. همانطور که اولیانوف نماینده روسیه گفته است، برداشتن تحریم‌ها در شرایطی غیررسمی مورد بحث قرار گرفت که بطور منطقی به این معنی است که ضرورتی برای تضمین آمریکا درباره عدم ترک توافق برای تضمین پیشرفت بیشتر در مذاکرات وجود دارد.

نماینده روسیه: شانس توافق بسیار زیاد است
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ۱۵:۳۰

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در وین ؛ دیروز در گفت‌وگو با نشریه فارن پالیسی اینگونه بیان داشت: صادقانه بگویم، در این مرحله (نسبت به دست‌یابی به توافق) خوشبین هستم و هیچ دلیل عینی برای شک و تردید نمی بینم.

وی با بیان اینکه نمی‌تواند در این زمینه ضمانتی بدهد اما افزود: معتقدم که شانس بسیار زیاد است زیرا پیش نیاز اصلی موفقیت (مذاکرات) وجود دارد. همه کشورها، همه شرکت کنندگان، از جمله ایران و ایالات متحده، به دنبال احیای توافق هسته ای هستند.

اولیانوف در همین حال با بیان اینکه زمان تهدید ایران به رغم پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور نیست، از تعیین ضرب‌الاجل‌های مصنوعی آمریکا و سه کشور اروپایی انتقاد کرد. این دیپلمات روسی افزود؛ احساس فوریت از سوی طرف‌های غربی کمی اغراق آمیز است. مساله فوری است، اما بیایید محتاط باشیم و ضرب الاجل های مصنوعی تعیین نکنیم.

رایزنی‌ها بین هیأت مذاکره کننده ایران و هیأت‌های حاضر در وین در جریان است. در ادامه این رایزنی‌ها نشست مشترکی با حضور علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ شهر وین در حال برگزاری است.

باقری امروز همچنین نشستی دوجانبه با انریکه مورا داشت.

روز گذشته نیز گفت‌وگوهای دو و چندجانبه با تمرکز بر موضوع رفع تحریم برگزار شد و کارگروه مرتبط با موضوعات هسته‌ای نیز تشکیل جلسه داد.

گفت‌وگوها در وین امروز در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

لازم به ذکر است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیروز (سه‌شنبه) هفتم دی ماه نیز در جمع خبرنگاران به مذاکرات فعلی وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را الان در اختیار داریم که تیم مذاکره کننده ما بر روی آن متن تمرکز کرده و طرف‌های مقابل هم نسبت به موضوعاتی که ما درون پرانتز قرار دادیم، یعنی موضوعات اختلافی، تمرکز دارند.

وی با ذکر این نکته که این جمع بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات در دولت جدید انجام شده، یادآور شد: ما سرگرم توافق بر روی نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده هستیم و تیم‌ها به شدت مشغول هستند.

وزیر خارجه بیان کرد: با ۱+۴ گفت‌وگو می شود و اتحادیه اروپا و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ کننده خودش ادامه دهد. ما فکر می‌کنیم اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت این مذاکراتی که در این مرحله شروع شده را ادامه دهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره احتمال توافق در مذاکرات وین نیز اظهار داشت: حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۷
ترامپ روانی از برجام خارج شد و باعثگرانی های عجیب غریب شد باید دولت امریکا خسارت مردم ایران جبران کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
میشه بگید دلیل منفی دادن شماها چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دلیل منفی دادن این است که برجام هیچ نفعی برای ملت ایران ندارد و فقط برای پاسدارها ....نفع دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
جناب 16:11 اینها منفی میدن چون کاسب تحریمن چون همشون لقمه مشکل دار میخورن و از رنج مردم ایران لذت میبرن

یکی از اینایی که عشق ترامپ بود از تحریم ها اظهار خوشحالی میکرد بهش گفتم تو 2 تا خونه داری 2 تا مغازه داری روز به روز دلار میره بالا تو سرمایه ت بیشتر میشه زن و بچه مردم گرسنه ان مردم پشت بام خواب شدن صاحبخونه برخی داره اساسشون رو میریزه توی کوچه. گفت به درک من عرضه داشتم پول دراوردم ایناهم میخواستن پول دربیارن

ببین اینها چه بی .. هستن. اثر لقمه حرام رو دست کم نگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دليل منفي دادن بعضي ها بخاطر ادرس غلط تندرهاي داخلي به مردم بود كه اين گراني ها كار روحاني اعلام مي كردن نه تحريم ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ترامپ روانی نیست. ببین الان برای حذب مخالف چه دردسری درست کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
پاسخ به ناشناس 16:11
در این سایت خیلی از کامنتها و مثبتت و منفی ها از عربستان و تیرانا میاد
اینا دشمن ایرانن
ابراز دشمنی با جمهوری اسلامی بهانشونه
با ایران دشمنن
با ایرانی دشمنن
پاسخ به ۱۶:۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دلیلش اینه مشکل ترامپ نیست مردم هم اینو میدونن شما نمیخوای بیدار شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
طبق نظر مسئولین 70 درصد مشکلات مدیریتی است و گرانی بیشتر مربوط به نداشتن مدیران شجاع و کارآمد است نه تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ناشناس 16:11
اخوی کاملاً معلوم است. دادن خسارت توسط دولت آمریکا.!!!!! ایران نمی توانید میلیاردها دلار خسارتی را که عراق طی هشت سال به ایران وارد کرده است را دریافت کند ( حتی بعد از جنگ از جیب مردم مبالغ هنگفتی را هم در بازسازی عراق هزینه کرده است) آنوقت شما انتظار گرفتن خسارت از آمریکا را دارید؟ باش تا صبح دولتت بدمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ترامپ گفت در برجام منافع آمریکا در نظر گرفته نشده ویک سال هم به ایران برای یک مذاکره جدید فرصت داد اما ایران قبول نکرد او هم از برجام خارج شد حالا که ترامپ رفته وبایدن اومده می گه برگردیم به برجام ما داریم حرف ترامپ رو می زنیم ومی گیم در برجام منافع ما در نظر گرفته نشده !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دلیلش خیلی ساده است،آزادی انتخاب و ...
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
من و دکتر عباسی و دکتر راعفی پور هم معتقدیم که یکی از شروط ما برای پذیرش برجام
تحویل ترامپ به دادسرای انقلاب و محاکمه و اعدامش باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
باید در کتب درسی اورده شود که ناشیان ایرانی چطور چندین توافق می کند آن هم غیر قانونی و فراتر از آن و دبه می شود باز همان راه را می روند
محسن
| Belgium |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
خوب تیم ایران برای برجام باج بیشتری ندهد خسارت پیش کش در ضمن ترامپ باعث گرانی تماما نشد بلکه باعث ان مدیران نالایق بودند و هنوز هستند تازه دارند بستگان خود را می اورند شما فکر می کنید برجام امضاه شد ایران گل و بلبل میشه نه... تا همچین مدیرانی در پست مملکتی هستند هر روز دریغ از دیروز البته می گویند پول خوشبختی نمیاورد ولی بی پولی حتما بدبختی میاورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چشم جبران میکنم ممنون که اطلاع دادین.
بایدن
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دلیل منفی. اولا ترامپ روانی نیست. الان دیگر حتی مخالفان ترامپ در امریکا و دنیا اعتراف می کنند که ترامپ یکی از بزرگترین روسای جمهوری تاریخ امریکا بوده که هم اقتصاد امریکا و هم اقتصاد دنیا را در شرایط بسیار خوبی قرار داده بود و هم ضد جنگ ترین رئیس جمهور تاریخ امریکا بود و چه اندازه پهباد و سفارت او را مورد حمله قرار دادند که او را به یک جنگ جدید در خاورمیانه بکشند یا در کره شمالی وارد جنگ شود ولی زیر بار نرفت و همین شد که ریختند سرش و او را حذف کردند ولی اوهمچنان رئیس جمهور واقعی امریکاست
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دوما ترامپ خیرخواه ترین رئیس جمهور امریکا برای ملت امریکا و ملتهای دنیا مانند ایران و حتی و روسیه و کره شمالی و چین و... بود چون بدنبال حل مسایل بین امریکا و ایران بود. الان می بینید که بایدن اصلا بدنبال حل مسئله هسته ای نیست چون اینها نمونه واقعی سیاست مدارن استعماری هستند که بدنیال کهنه کردن و ادامه تحریم و ضعف کشورهای دیگر هستند. اگر ترامپ فشار سنگین اورد بدلیل این بود که مسئولان ایرانی به نقطه تصمیم و حل مسئله خود با امریکا برسند ولی بایدن بدنبال شل و سفت کردن هست تا زمینه ادامه تحریم باقی بماند. انها که سالها با اینها کارکردند بهتر متوجه می شوند که ترامپ از جنس اینها نبود و به همین دلیل هم مغضوب شد و با عیان ترین تقلب تاریخ او را حذف کردند تا مسایل ملتهای ایران و کره شمالی و چین و روسیه و... ادامه یابد و بیشتر شود.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اون میلیارد ها دلاری را که اوباما بهتون داد خرج مردم کردید؟!

دلیل میتونه این باشد.
سید کوجک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
جناب ناشناس که دلیل منفی رو می پرسید
برجام وقتی امضا شده میلیارد ها دلار آزاد شد چقدرش سهم ملت شد!!؟
ترامپ با خروج از برجام به هرکسی خیانت کرد به مردم ایران خدمت ....
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
بازهم ایران از خواسته هایش عقب نشینی میکنه
بازهم امریکا به برجام برمیگرده
بازهم ترامپ رییس جمهورمیشه و بازهم میزنه زیر برجام واینبار مکانیزم ماشه راهم فعال میکنه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
آنکس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
کاسه لیسی امریکا دلیل منفی هاس
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
لطفا توهین نکنید


ضمنا از ترامپ روانی تر هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
خیلی واضحه دوست عزیز دلیلش اینه که اون خسارت نمیده و اگر ما اصرار کنیم و اینرا پیش شرط قرار دهیم باید سالها با تحریم دست به گریبان باشیم!!
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
من هم با شما موافقم که مقصر برهم خوردن برجام آمریکا بوده و قاعدتا باید خسارت‌ها رو بپردازه. اما باید بدونیم که کارها همیشه بر وفق مراد انجام نمیشه. و با توجه به اینکه قدرت دست ما نیست، درخواست جبران خسارت از طرف آمریکا، عملا غیر ممکنه
شاید منفیها به همین دلیل باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
دلیلش آلبانی هست.یعنی۷۰ درصد از البانی منفی میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ناشناس 16:11 دلیلش این هست که سواد سیاسی شما پایین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
دلیلش خیلی ساده است! یه احمق مثل ترامپ نمیتونه دلیل اصلی گرانی و بدبختی تو ایران باشه. ظاهرن شما چهار پنج ساله که تو ایرانی! اگه یادت نمیاد از بزرگترات بپرس گرونی از کی شروع شد. مثلن چی شد که دلار چهارهزار برابر شد یا قیمت خونه چه جوری پنج هزار برابر شد و.....
ناشناس
| Australia |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ترامپ با افتخار اعلام کرد یکصدو پنجاه میلیارد ضرر زده. پس درخواست خسارت منطقی است
ترامپ روانی از برجام خارج شد و باعثگرانی های عجیب غریب شد باید دولت امریکا خسارت مردم ایران جبران کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چرا آتیش نزدن برجام رو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ساندیس رو قبل از مصرف بیست دقیقه در آب جوش بزار بجوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ما باید به پاکستان حمله کنیم و بمب اتم آنها را همراه با غنایم دیگر به کشورمان منتقل کنیم تا نتوانند بگویند شما بمب اتم ساختید بلکه ما میگوییم غنیمت گرفته ایم
حسین
| Turkey |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
حال آدم بهم میخوره از این مذاکرات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ترامپ آدمی با هوشی است او وقتی پس از توافق دید بازارهای ایران بروی محصولات امریکایی بسته شده زد زیر میز .مقرربود بعد از برجام تمام طرفهای مذاکره کننده از مزایای برجام منفعت ببرند ولی اینگونه نشد و امریکا نیز از برجام خارج شد.پس بنظر درست عمل کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
دلیل منفی دادن، آدرس اشتباه شماست که علت مشکلات رو ترامپ میدونی نه سیاست های غلط و افراطی مسولان
لعنت به روسیه
30 سال گذشت هنوز داره برای ما نیروگاه هسته ای میسازه
بدون آمریکا هیچ چیز انجام نمیشه و مذاکرات شکست می خوره ! باید اونقدر امتیازبدین تا آمریکا موافقت کنه . وگرنه همه چیز رو به بن بست می کشه .
ناشناس ۱۵:۳۷این چیزایی راکه گفتی هرروزصداوسیماوکیهان و د یگران مرتب توچشم وگوش مردم میکنندوملت حالشان بهم میخوردفهمیدی؟؟
ایران داره شطرنج مذاکرات رو با روش روسی انجام میدهد اصلا هیچ خبری از مذاکرات نیست مردم این روش رو نمیپسندن برای همین دلار به مذاکرات واکنش منفی نشون میده ظریف این مذاکرات رو به سبک آمریکایی انجام میداد
چشم ما که اب نخوره . بعید میدانم امریکا تحریمها رو برداره .
بایدن راهی جزء رفع تحریم و پرداخت جریمه دیرکرد پولهای توقیف شده نداره دو ماه بیشتر فرصت نداره در غیر این صورت آمریکا با موشکهای هسته ای ایران با خاک یکسان کنیم،
آمریکا قابل اطمینان نمی باشد باید تقاضای خسارت از دولت آمریکا کرد تا چنین توهینی دیکر به ملت ایران نکند و می‌دانم که پیر و پاتیل های َساکن آلبانی منفی خواهند داد
نمیشه که 6 ماه مونده با پایان دولت اوباما توافق کنن و بعد جمهوری خواه ها بیان بزنن زیرش ایران 4 سال تحریم بمونه بعد دوباره یه دموکرات دیگه بیاد 2 سال چک و چونه بزنن بعد 1 سال فرآیند رفع تحریم طول بکشه بعد یکسال ایران از تحریم دربیاد دوباره یک جمهوری خواه بیاد و بزنه زیر توافق دوباره ایران 4 سال تحریم بشه تا یه دموکرات دیگه بیاد و باز و........

اینکه نشد توافق. یه توافق درست حسابی و دائمی ببندید این اوضاع مسخره تمام بشه. نصف عمر ما در فقر و بدبختی هدر رفت این چه مسخره بازی ایه
فعلا چیزی غیر از عوامفریبی و دروغ چیزی نشنیدیم
غرب نیازی به توافق با ایران نداره به دو دلیل:
۱-نظارت ها همین الانم اینقدر زیاده که میدونن ایران نمیتونه بمب بسازه.
۲-ترس رو در اظهارات و اعمال مسئولین دیدن مانند ما قطعا بالای ۶۰ درصد غنی سازی نمی کنیم و نصب دوربین های کرج بعد از تشر گروسی.
این تیم مذاکره کننده بسیار بی سواد و فاقد کاریزماست.
اگر با ظریف مشکل داشتن حداقل میذاشتن عراقچی بمونه.
این نشست بدون حضور آمریکا برای لغو تحریمهای آمریکاست!!؟؟خخخخخخخ
اخرین باری بود که اومدم داخل سایتتون
تعداد مثبت و منفی رو عم سانسور کردید

از شما بیزاریم
اگر توافق نکردن تنها راه ساخت بمبه
یکی هم نه
چند تا
بعدش توافق میکنن
مطمئن باشین
مطالب ذكر شده به اين معني است كه تيم ايران يك قدم عقب نشسته و يك قدم عقب نشستن تيم ايران هم به معناي ده قدم جلو آمدن آمريكا خواهد بود كه در صورت تحقق شرايط براي ايران ضعيف تر از دور ششم خواهد شد لذا دورنماي چنداني براي توافق وجود ندارد مخصوصا اينكه بايدن هم در وضعيتي نيست كه بخواهد قول خود را تضمين كرده و يا به راستي آزمايي رفع تحريمها گردن نهد چرا كه در اينصورت شكست ديگري براي خود را رقم خواهد زد!
مگر برای ما هم فرق میکند یک پنیر را ده برابر کرده اند حالا یک برابر پایین می اورند چنان میگویند سکه پایین امده بعدا که وارد میشوی سی هزار تومن پایین اومده 140درصد بالا رفته نیمدرصذ پایین اومده عمرمان جوانیمان تو این کشور تباه شد نم خوا برید مزاکرات پولدارا ثروتمند میشن فقرا گشنه تر بابا تواین مملکت مرده شستن تو روستا شده یک ملیون
آره آخه دلار اوتا ۳۰ هزار تومنه ، مملکتشونم تو فقر و قساد و تورم ، و ..... دست و پا میزنه ، خیلی حرف میزنید دیگه خیلی
توافق قطعی هست شک نکنید
دلار میادپایین
بورس هم که صرفا بخاطر رشددلار ونه رونق افتصادی رشدمیکنه میره توفاز سقوط
هرچه دلتان می خواهد با سه کشور اروپایی و روسیه و چین بحث کنید و موافقت کنید. تا زمانی که آمریکا موافقت نکند همان بی مایه فطیر است. موافقت آمریکا هم که خودتان بهتر می دانید شرط و شروطی دارد از جمله مسئله اسرائیل است. بعلاوه به خوبی می دانید که لابی آیپک به این راحتی به هیچ کسی ( بایدن یا دیگران) اجازه توافق نخواهد داد. پس واقعاً کلاهتان پس معرکه است.
گرانیها وکاهش 85درصدی کاهش ارزش پول ملی چه ربطی به ترمپ داشت؟ یعنی میفرمایید ترامپ یک برگه را امضا" کرد وبعدش درایران زلزله 8/5ریشتری اقتصادی اومد واقتصاد مارا ویران کرد؟ مگه میشه مگه داریم؟ اگر دشمنی با امریکا اینقدر زیانباره پس لابد سازش با امریکا بزعم شما خیلی سودآوه ومفید ودوباره نرخ دلار به قبل برمیگرده.اگراینطوریه پس چرا زودتر توافقی بهتر ازقبل انجام نمیشه ؟البته اگر لشگر چهل نفره توانش را دارند.
آیا تحریم ها کاغذ پاره اند؟؟؟؟؟ نعمتند؟؟؟؟
مگه ما الان داریم با بایدن مذاکره می کنیم که اون تو مخمصه بیوفته؟!
آینده این موضوع هسته‌ای از سه حالت خارج نیست.
۱. توافقی محکم و خوب امضا میشه که صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی ایران تضمین میشه که احتمال رسیدن به چنین توافقی خیلی کمه؛ چون مسئولین اون رو نمی‌پذیرند. یک‌جورایی چنین اتفاقی یعنی تعطیلی کامل برنامه اتمی ایران.
۲. جنگ میشه و تأسیسات اتمی ایران نابود میشه که احتمال اون هم به دلیل عواقبش خیلی کمه.
۳. حالت نه صلح نه جنگ اتفاق می‌افته؛ یعنی مذاکرات بدون رسیدن به راه‌حلی پایدار و اساسی همین‌طور بیهوده ادامه خواهد داشت. ممکنه توافقاتی هم بشه ولی چون توافقات ضعیف و بی‌بنیه هستند مثل برجام، خیلی زود فرومی‌پاشند و از بین می‌روند و دوباره اوضاع بحرانی میشه. الآن حدوداً بیست سال هست که این وضعیت ادامه داره.
شک نکنید بازهم از خواسته هایمان کوتاه می اییم وتوافق صورت میپذیرد بدون هیچگونه تضمینی از طرف امریکا
وبازهم ترامپ رییس جمهور خواهدشد وبازهم زیر برجام خواهدزد اینبار اما مکانیزم ماشه را هم فعال خواهدکرد
چرا؟ چون بایدن به برجام یرگشته !!!
جالبه اصولگرایان برای تصویب برجام از خود روحانی بیشتر عجله دارن و هرچه زودتر میخان توافق کنند
حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به برقراری امنیت در جامعه گفت: پلیس فتا با قدرت، گشت‌زنی خود را در فضای مجازی شروع کرده است و مجرمانی که در فضای مجازی رها شده‌اند نباید فکر کنند که در آنجا نظارتی نیست. ما برای مبارزه در فضای مجازی هم، پلیس داریم و گشت‌های مجازی ما فعال است.
دولت ایران هم باید تضمین نماید که اگر امریکا به توافق بازگشت و تحریمها لغو گردید و به دوران پیش از خروج‌ امریکا از برجام بازگشتیم .، دولت ایران نیز دلار را به سه هزار تومان بازگرداند تا جبران خسارت دارایی های مردم ایران گردد ؟ یعنی خانه در تهران محله های متوسط نشین بشود متری چهار الا پنج میلیون تومان ؟
الان وقت مقاومت است
با همین فرمان برانبد آمریکا تسلیم میشه
با توکل به خدا یک یا حسین دیگر
کفگیر به ته دیگ خورده احتمال توافق خیلی زیاده
گزینه نظامی که رسما طنزی بیش نیست ولی مدام این سایتها ازش مینویسن!
مقاله ای کخ نیویورکر یکی دو روز پیش نوشت رو اگرکسی بخونه میبینه که ژنرال آمریکایی مسئول خاورمیانه (مکنزی) به وضوح میگه که زور ایران از ما خیلی بیشتر شده (overmatch) و ما هیچ "غلطی"‌ نمیتونیم بکنیم.
مخمصه اصلی بایدن اختلافات در داخل آمریکا نیست ،بلکه قرارداد بستن با دولتی است که نمایندگی اکثریت مردم ایران را ندارد!
مخمصه بايدن !!؟ خوشبختانه ما كه هيچ مشكلي نداريم ! تو مملكت دارو گير نمياد خيلي از بيماران دارن ميميرن اونوقت ما دلخوش به چه هستيم !
من الان تازه متوجه شدم که ایران آمریکا رو تحریم کرده و اینکه پول آمریکا هی داره گرونتر میشه علتش اینه ، ممنون از اینهمه قدرتمندی !
یعنی برداشتن تحریم ها براشون رنج آور است پس حرف بی ربط نزنن
درود بر ایرانیان

اگه ۱۰۰ تا مورچه زرد را با ۱۰۰ تا مورچه سیاه بندازی توی یک شیشه ،
هیچ کاری بهم ندارن تا وقتی که شیشه را تکون بدی .
اون موقع شروع می کنن به کشتن همدیگه !!!

زردها فکر میکنن سیاه ها دشمنن
و سیاه ها هم فکر می کنن زرد ها دشمنن ؛
اما دشمن واقعی کسی هست که شیشه را تکون داده .
توی دنیای ما آدمها هم این اتفاق میفته
دوستی ها ، رابطه ها و حتی زندگی های زیادی فقط به خاطر حرف های اطرافیان خراب میشه .
قبل از اینکه به جون هم بیفتیم
باید از هم بپرسیم چه کسی داره این شیشه را تکون میده ؟

مواظب حرفهای نادرست آدمهای دور و برمون باشیم .

انشاالله همیشه زندگی ها و رابطه ها و دوستی ها پایدار باشه
چراکامنت ها رابموقع منتشرنمیکنید؟
همه ما قبول داریم که پای اصلی مذاکرات قبلی آمریکا جان کری بود و اروپایی ها نوچه بودن مثل همین الان وای واقعیتی انکار ناپذیره هممون میدونیم اوباما برای شکل گرفتن اون توافق بخش خوبی از منابع بلوکه شده ایران در کشورش رو با پالتهای نقدی تقدیم کرد خوب ما چکار کردیم ؟ پایان کار ارباب رو پیش نوچه هاش کنف کردیم و در ضیافت قرادادهای رنگین اقتصادی حتی اجازه ساخت ماشین رو ازکمدانی فورد گرفتیم خوب شما جای ترامپ بودی نمیکشیدی زیر میز وقتی میدیدی تو همه هزینه های میز رو دادی و نوچ هات سر میزند و خودت رو از رستوران انداختن بیرون ؟
بایدن در مخمصه نیست ما در مخمصه ایم
تا وقتی که یکطرفه به روسیه و چین دل بستیم و هیچ رغبتی به رابطه با آمریکا و کشورهای هم پیمانش نداریم اوضاع همین هست که هست..!!
مذاکرات رفع تحریم ها! توافق سال 94! از اسم برجام هم فراری هستین ولی میخواید به همون برجامی برگردین که هر روز علیه اون شعار می دادین
از اخبارتون پیداست که روسیه و چین مذاکره کننده برای ایران هست. چون اطلاعات توسط اینها انتشار میشه. ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی