بازدید 11694

5 راه رایگان و آسان برای بهبود مهارت های کامپیوتری

در این مقاله ما به پنج راه آسان و رایگان برای بهبود مهارت‌های کامپیوتری می‌پردازیم که انجام آن‌ها می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. بنابراین، در ادامه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 29 December 2021

5 راه رایگان و آسان برای بهبود مهارت های کامپیوتری

تکنولوژی دنیای کسب ‌و کار را متحول کرده است. این روزها افراد و مشاغل برای انجام کارها به‌شدت به دنیای تکنولوژی وابسته هستند. درنتیجه، افرادی که دارای مهارت‌های کامپیوتری هستند می‌توانند شغل‌های بهتر و با درآمدهای بیشتری داشته باشند. با توجه به این روند، اگر شما نیز می‌خواهید شغلی سودآور داشته باشید، مهم است که بر روی بهبود مهارت‌های کامپیوتری خود تمرکز کنید و به‌این‌ترتیب به شغل‌های بهتر یا درآمدهای بالاتر دست پیدا کنید. 

آنچه لازم است یاد بگیرید را مشخص کنید

به‌احتمال‌ زیاد شما زمان آزاد زیادی دارید که می‌توانید آن را به یادگیری مهارت‌های جدید کامپیوتر و نرم افزار اختصاص دهید. به همین دلیل، استفاده درست از این زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. چه به دنبال تغییر شغل خود هستید و چه می‌خواهید در شغل کنونی خود ارتقاء پیدا کنید، تجزیه‌وتحلیل موقعیت ایده‌ آلتان می‌تواند به شما کمک کند که مهارت‌هایی را که باید یاد بگیرید را شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که لازم است کار با انواع محصولات نرم افزاری کاربردی مک یا ویندوز را یاد بگیرید تا بتوانید شغل بهتری داشته باشید.

شبکه‌سازی نیز یکی دیگر از راه‌های شناسایی مهارت‌های کامپیوتری لازم است. برای مثال، لازم است از دیگران بیاموزید که برای داشتن یک شغل چه مهارت‌های کامپیوتری‌ای دارند و درنتیجه این مهارت‌ها را یاد بگیرید. حتی می‌توانید خیلی ساده از خودتان بپرسید: «آیا اخیرا مهارت کامپیوتری‌ای را یاد گرفته‌ام که کمک زیادی به من کرده باشد؟» یا «نرم‌افزار یا برنامه کامپیوتری موردعلاقه من که بتوانم از آن در شغلم استفاده کنم چیست؟»

با اصول اولیه شروع کنید و مطمئن شوید نحوه استفاده از کامپیوتر را می‌دانید

5 راه رایگان و آسان برای بهبود مهارت های کامپیوتری

قبل از اینکه بخواهید مهارت‌های کامپیوتری خود را به‌صورت تخصصی تقویت کنید لازم است با اصول اولیه کار با کامپیوتر آشنا باشید و در این میان دانستن نحوه کار با ویندوز و مک، هر دو مهم است. منابع آنلاین رایگان بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بدین منظور استفاده کنید.

از سوی دیگر، در برخی مواقع کارگاه‌های آموزشی رایگان زیادی برای یاد دادن مهارت‌های اولیه کار با کامپیوتر اجرا می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و از نحوه استفاده از کامپیوتر آگاه شوید. علاوه بر این، دوره‌های کارآموزی نیز به شما کمک می‌کنند که به‌صورت رایگان مهارت‌های کامپیوتری را یاد بگیرید و درنتیجه رزومه خود را قوی‌تر کنید. یکی از مهارت های اولیه ولی بسیار ضروری یادگیری تایپ کردن اصولی و سریع است.

نحوه کار کامپیوتر و اینترنت را یاد بگیرید

قبل از اینکه هر مهارت فنی و تخصصی را در زمینه کار با کامپیوتر یاد بگیرید، لازم است در ابتدا با چیستی کامپیوتر و نحوه عملکرد آن آشنا شوید. در برخی مواقع، یادگیری نحوه عملکرد اینترنت نیز می‌تواند بسیار مفید و ضروری باشد. این بدین معنی نیست که لازم است شما مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر داشته باشید. تنها لازم است درکی ابتدایی از نحوه عملکرد کامپیوتر و اینترنت پیدا کنید. این امر به ایجاد پایه‌ای قوی برای یادگیری‌های آتی کمک زیادی می‌کند. مطمئنا می‌توانید از طریق منابع آنلاین رایگان در این مورد بیاموزید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید

فراموشی کردن آنچه آموخته‌ایم بسیار معمول است. برای اینکه آنچه یاد گرفته‌اید را فراموش نکنید، آن را تمرین کنید. یک راه عالی برای تقویت مهارت‌های کامپیوتری فعلی خود، تمرین کردن منظم این مهارت‌هاست. هرچه بیشتر از آنچه یاد گرفته‌اید استفاده کنید انجام تکالیف برای شما آسان‌تر می‌شود. هنگامی‌که در مهارت‌های کامپیوتری فعلی خود اعتمادبه‌نفس پیدا کنید یادگیری مهارت‌های کامپیوتری جدید برای شما آسان‌تر می‌شود و ترستان نیز کمتر می‌شود.

اگر شغلی که به آن علاقه‌مندید نیاز به یادگیری یک مهارت کامپیوتری خاص دارد، کسب تجربه عملی را فراموش نکنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است برای پذیرفته شدن در شغلی خاص، نیاز به یادگیری Trello، یک ابزار مدیریت پروژه، داشته باشید. می‌توانید راه‌هایی را در نظر بگیرید تا در هنگام انجام کارهای خود از این ابزار استفاده کنید. اگر این امر امکان‌پذیر نیست شاید بتوانید راهی را پیدا کنید که از این ابزار برای زندگی روزمره خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

از مدیر خود کمک بگیرید

5 راه رایگان و آسان برای بهبود مهارت های کامپیوتری

وقتی متوجه شدید که لازم است مهارت کامپیوتری خاصی را یاد بگیرید اما منابع لازم برای یادگیری آن را ندارید می‌توانید با مدیر خود در این مورد صحبت کنید. او ممکن است به شما برنامه‌ها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌هایی را پیشنهاد دهد که از طریق آن‌ها بتوانید مهارت موردنظر خود را بیاموزید. همچنین، ممکن است کارمندان دیگری نیز در محل کار شما وجود داشته باشند که به یادگیری مهارت موردنظر علاقه داشته باشند. در این مورد پرس‌وجو کنید.

اگر مدیر کسب‌وکار بداند که کارمندان زیادی در شرکتش به یادگیری یک مهارت خاص نیاز دارند احتمال بیشتری دارد که برای برگزاری کلاس آموزشی آن هزینه صرف کند. برای مثال، اگر کارمندان زیادی برای بهبود مهارت‌های کامپیوتری خود نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارند مدیر شرکت می‌تواند با خرید سی دی 1 آموزش زبان نصرت برای کارمندان به تقویت زبان انگلیسی آن‌ها کمک کند.

درنهایت، با دیدن وضعیت فعلی کسب‌وکارها، بدیهی است که داشتن مهارت‌های کامپیوتری یک موهبت مهم برای داشتن آینده شغلی بهتر است. بنابراین، به‌جای درگیر شدن با هزاران مسئله و تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن افراد مصاحبه‌کننده در مصاحبه شغلی، بر روی بهبود مهارت‌های کامپیوتری خود تمرکز کنید. از نکاتی که در این مقاله مطرح شده استفاده کنید تا به‌صورت رایگان و آسان، مهارت‌های کامپیوتری خود را تقویت کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی