بازدید 7754

خسارت ۱۷۰ میلیارد دلاری ۱۰ فاجعه اقلیمی ویرانگر

بر پایه نتایج یک بررسی، بدترین فجایع اقلیمی امسال مجموعا ۱۷۰ میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 27 December 2021

خسارت ۱۷۰ میلیارد دلاری ۱۰ فاجعه اقلیمی ویرانگر

به گزارش ایسنا، طبق نتیجه مطالعات سازمان خیریه Christian Aid انگلیس، طوفان گرمسیری آیدا که در اوت اکثر نقاط شرقی آمریکا را درنوردید، دستکم ۹۵ کشته بر جای گذاشت و ۶۵ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار آورد. یک ماه پیش از آن وقوع سیل‌ها در اروپا ۲۴۰ قربانی گرفت و ۴۳ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به همراه داشت. سیل‌ها در استان هِنان چین در ژوئیه بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشت و ۱۷ میلیارد دلار خسارت زد.

در این گزارش به نقل از شرکت بیمه Aon Plc آمده است: انتظار می‌رود امسال ششمین سالی باشد که فجایع طبیعی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت زده‌اند. همه این شش سال پرفاجعه از سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده‌اند.

نویسندگان این گزارش خسارت‌ها را بر مبنای ضررهای بیمه شده ارزیابی کرده‌اند یعنی هزینه‌های واقعی این فجایع ممکن است بسیار بالاتر باشد. محاسبات در کشورهای ثروتمند به دلیل ارزش بالاتر ملک و بیمه، معمولا بالاتر است در حالی که بعضی از مرگبارترین فجایع اقلیمی امسال در کشورهای فقیرتری روی دادند که نقش کمتری در گرمایش جهانی داشتند. سودان جنوبی با سیل‌هایی روبرو شد که یک میلیون نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کردند در حالی که شرق آفریقا دچار خشکسالی شد. سازمان Christian Aid با بیان این که این وقایع بی‌عدالتی بحران اقلیمی را بارز می کند، هشدار داد چنینی رویدادهایی با فقدان اقدامات عینی برای کاهش آلایندگی‌ها، ادامه پیدا خواهند کرد.

محمد ادو، مدیر اندیشکده "پاور شیفت افریقا" اعلام کرد: این قاره بعضی از مرگبارترین و پرهزینه‌ترین فجایع اقلیمی را تجربه کرده است. خشکسالی‌ها در شرق آفریقا که انتظار می رود تا اواسط سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کنند، جوامع را به مرز فروپاشی می رسانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این گزارش آمده است: توافق اقلیمی پاریس برای مقابله با گرمایش جهانی به اهداف خود نائل نخواهد آمد مگر آن که اقدامات فوری انجام شود. اقدامات بیشتری برای فراهم کردن کمک مالی به کشورهای آسیب پذیر در سال ۲۰۲۲ باید انجام شود که شامل اختصاص منابع مالی برای رسیدگی به خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی است؛ امری که در کنفرانس اقلیمی امسال سازمان ملل متحد در گلاسکو مورد غفلت قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی