بازدید 11747

قیمت گازوئیل فوب خلیج فارس ۶۰ برابر نرخ داخلی است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، قیمت هر لیتر گازوئیل در فوب خلیج فارس را ۶۰ برابر نرخ این فرآورده در ایران اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹ 27 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی محفوظی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: یکی از دلایل پیدایش فعلی قاچاق سوخت را می‌توان تفاوت نرخ یارانه‌ای فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت و گاز عنوان کرد.

او ادامه داد: نرخ یارانه‌ای هر لیتر گازوئیل در کشورمان ۳۰۰ تومان و قیمت فوب این کالا در خلیج فارس، ۶۰ برابر این نرخ است و این تفاوت سبب طمع ورزی سودجویان و قاچاقچیان سوخت می‌شود.

محفوظی تصریح کرد: اگر در کشورمان شاهد قاچاق سوخت و کالا نباشیم بدان معناست که دستگاه‌های مربوط، وظایف خود را به درستی انجام داده اند، اما وقتی شاهد قاچاق سوخت در این ابعاد وسیع باشیم یعنی مسئولان مربوطه، وظایف خود را به درستی و به حد مطلوب انجام نمی‌دهند و در بحث نظارت و کنترل نقص‌هایی وجود دارد.

حمیدرضا دهقان نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سوی دیگر استودیو گفت: تا زمانی که یارانه‌های سنگین برای سوخت در کشورمان پرداخت می‌شود نیازمند اعمال شاخص‌هایی هستیم.

او با اشاره به گزارش قاچاق سوخت افزود: ما منکر قاچاق سوخت نیستیم، اما این حجم از سوخت قاچاق که در گزارش تحلیلی و تحقیقی رسانه ملی را می‌توان معطوف به کل کشور دانست نه فقط مبادی گمرکی استان کرمانشاه، به این لحاظ احتمالاً در بیان حجم سوخت قاچاق بزرگنمایی صورت گرفته است.

در گزارش ابتدایی برنامه میزان حجم سوخت قاچاق روزانه سه میلیون لیتر عنوان شده که به ادعای میهمان برنامه، این حجم از سوخت قاچاق می‌تواند به کل معابر کشور معطوف شود.

دهقان نیا ادامه داد: از آنجا که تولید و صادرات نفت و گاز و سایر تولیدات و فرآورده‌های پتروشیمی و پالایشی در دستان حاکمیت است، پس نباید هر آنچه را که از مرز‌ها وارد و خارج می‌شود، قاچاق انگاشت، ضمناً اگر صادراتی در خصوص نفت و سوخت شکل می‌گیرد قطعاً توسط وزارت نفت صورت گرفته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن بیان حجم سوخت قاچاق روزانه به میزان سه میلیون لیتر ادامه داد: برآورد استانی در دست نیست، اما این میزان از قاچاق سوخت مربوط به کل کشور می‌شود او همچنین حجم قاچاق کل فرآورده‌ها و مشتقات نفتی کشور را حدود ۹ میلیون لیتر عنوان کرد.

محفوظی نماینده مردم آبادان در سوی دیگر استودیو گفت: بی شک قاچاق سه و نیم میلیون لیتر سوخت در یک روز را نمی‌توان تنها به دست قاچاقچیان جزء دید، بلکه مافیا‌هایی در پشت پرده حضور دارند که در نهایت آن‌ها به قاچاقچیان قابل رویت می‌رسند، برای پیگیری چنین حجمی از قاچاق تمامی مسئولان و ارگان‌های مربوط باید پاسخگو باشند.

قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان هم در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: گمرک پرویز خان در بحث صادرات مشتقات نفتی، برابر مصوبات، جزء گمرکات تخصصی محصولات نفتی و مشتقات نفتی محسوب نمی‌شود و فقط مجاز به همکاری با شرکت‌های نفتی و فرآورده‌های آن جهت انجام صادرات محصولاتشان هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۴
آقا حقوق فوب خلیج فارس رو هم اعلام کنید.
حقوق فوب خلیج فارس 600 برابر حقوق داخلی است...
حداقل دستمزد فوب خلیج فارس هم صد برابر داخل است.
حقوق و دستمزد چند برابر فوب خليج فارس هست ؟؟
حقوق فوب خلیج فارس چندبرابر ایران است جناب نماینده
اگر عرضه دارید جلوی قاچاق رو بگیرید بجای انکه مقایسه قیمت کنید.هر موقع مردم ایران بر مبنای فوب خلیج فارس درامد داشتند اونوقت شما اصلا بر مبنای فوب اقیانوس اطلس قیمت گذاری کن!!!
حقوق کارگر و کارمند فوب خلیج فارس 600 برابر نرخ داخلی است
حقوق و درامد فوب خلیج فارس چند صد برابر داخلی است ؟؟!!!! همهموادر رو مقایسه کنید نه فقط قیمت سوخت رو !!!
دستمزد خلیج فارس چند برابر دستمزد ایرانه؟
دستمزد و رفاه چی؟ ایا به اندازه یک دهم فوب خلیج فارس هست یا نه؟
هر وقت توانستید جلوی تورم دو رقمی را گرفته و دستمزد عادلانه به مردم بپردازید ، حق مقایسه قیمت های حامل انرژی را با منطقه خواهید داشت
سطح دستمزد و تورم و رفاه اونا رو هم میگفتی
از اول انقلاب تا کنون هر وقت می خواهند بنزین و گازوئیل را گران کنند من یادم هست که اول این را در اذهان عمومی پخش میکنند بعد از آن می گویند ما میخواهیم یارانه به مردم بدبخت و بچاره بدهیمو بعد ان می گویند فوب خلیج فارس بیشتر است ولی نمیگویند که فوبخلیج فارسیعنی دینار کویت که قیمتش شاید الان 70 هزار تومان باشد و هر کویتی ماهیانه تا 15هزار دینار دریافت می کند که اصلا این قیمت گازوئیل به چشمش نمی اید یا درهم امارات که امروز به عنوان پول دنیا بعد از دلار و یورو قرار دارد یا ریال عربستان همینطور . پس لطفا وقتی می خواهید چیزی بگویید حواستان باشد
دست از این مقیاسهای بیخود بردارید
یکبار برای همیشه سوخت و حامل های انرژی را به قیمت فوب خلیج فارس به مردم بدهید و این همه منت سر این مردم بی پناه نگذارید مردم هم تکلیفشان را با شما یکسره کنند
درآمد مردم یکصدم کشورهای حاشیه خلیج فارس است . قیمت ماشین هم ده برابر کشورهای خلیج فارس است .
اگر قیمت گازوئیل 60 برابر ایرانه یک نگاهی هم به حقوق و دستمزدها نگاهی به درآمدها نگاهی هم امکانات و رفاهیات بنداز که ببینی چند برابر ایرانه!
قیمت حقوق کارگران چند برابر داخل هست ؟؟؟
قیمت فوب بالا نیست ... ارزش پول ملی ما به گل نشسته
اینجا مهندس با 10 سال سابقه کار 400 دلار میگرد ولی در خارج از کشور تا 3500 دلار !!
اول حقوق کارمندان را به فوب خلیج فارس برسانید بعد قیمت حامل های انرزی را 60 برابر کنید.نمیشه کارگر اینجا 4 میلیون حقوق بگیره و بعد بنزین را لیتری 5000 تومان بفروشید. حقوق کارگران و کارمندان را به دلار و به صورت واقعی حساب کنید یعنی حد اقل حقوق الان باید بیش از 60 میلیون تومان باشه ان وقت شما بیا بنزین وگازوئیل را به قیمت دلار حساب کن
بازم میخان گرون کنن آسمون ریسمون میبافن. قیمت بنزین و سوخت تو فلان کشور اینقدر هست تو بهمان کشور آنقدر هست.
نرخ حقوق فوب خلیج فارس چند برابر نرخ داخلی؟؟
پس حقوق بنده رو هم به نرخ فوب خلیج فارس بدید!
حقوقشون چند برابر حقوق ماست ؟
حقوق و مزایا و بیمه و .....را حساب کنید لطفا
قیمت گازوئیل فوب خلیج فارس ۶۰ برابر نرخ داخلی است

** نرخ دستمزدها در کشورهای خلیج فارس رو هم با نرخ های داخلی مقایسه بفرمایید لطفا !!!
حقوق کارگران حوزه خلیج فارس چند برابر حقوق کارگر ایرانی است ( البته به ذلار آزاد )
خجالت نمیکشید از این مقایسه تکراری قیمتها در ایران و خلیج فارس و سایر کشورها؟! ما حاضریم قیمت گازوئیل و بنزین و هرچیز دیگه ای رو به قیمت فوب خلیج فارس بپردازیم به شرطی که درآمدمون هم به اندازه درآمد سرانه اون کشورها باشه، اگه عرضه دارید مملکت رو به اون نقطه برسونید، بسم الله وگرنه حداقل سکوت کنید (حیف تابناک ممکنه منتشر نکنه وگرنه کلمه اصلی رو بکار میبردم) و نمک روی زخم مردم نپاشید!
کیفیتش چی؟ کیفیت گازوییل از نظر پی پی ام گوگرد و سایر آلاینده ها. کیفیت و میزان مصرف خودروهای دیزل و کامیون ها.میزان دستمزدها. انقدر هی فوب فوب نکنید فقط
این جمله اشتباه است"تا زمانی که یارانه‌های سنگین برای سوخت در کشورمان پرداخت می‌شود" و باید به این صورت اصلاح شود تا زمانی که درامد مردم کشور ریالی است و دلاری نیست این قیمت ها کنونی نیز زیاد است
قاچاق می شود کسانی که کم کاری کرده اند یا ترک فعل کرده اند یا همکاری کرده ا ند باید جوابگو باشند
درآمددر خلیج چگونه است. هر ایرانی روزانه.3 دلار ذرآمددارد. به نظر میاد در آمد ،امکانات ، قیمت ماشین ، منزل و سایر هزینه ها و درآمد مقایسه و اعلام شود و این اخبار جزیره ای و نادرست که محرک اعصاب مردم می باشد را بنظرم نوشته نشود.
حقوق مردمان اطراف خلیج فارس بجز ایران هم 100 برابر مردم ایران هست و تورمشان یک دهم ما.
حداقل حقوق هم ۶۰ برابر از ما بالاتره
با سلام لطفا بفرمایین دستمزد یک کارگر در خلیج فارس 40 برایر یک کارگر ایرانی هست
آقا ایشان دارد اشتباه می کند 60 برابر فوب نیست 6 برابر فوب هست ....ببینید گازوییل برای حمل و نقل عمومی استفاده میشود و اگر فکر آن در سر بعضی ها خطور می کند گرانش کنند به هیچ وجه این کار را نکنند چون بهانه خوبی به دست سرمایه داران خواهید داد که کالاها را چند صد درصد اضافه گران کنند یارانه به بخش حمل و نقل در خیلی از کشورهای در حال توسعه دارد انجام میشود بمنظور حمایت از تولیدات داخلی و رونق تجارت داخلی و خارجی کشورها ..چین یکی از کشورهایی است که به ناوگان حمل و نقل خود بابت سوت یارانه می دهد و یکی از مشوق های حوزه تجارت همین یارانه سوخت هست
حقوق نماینده چند برابر حقوق خلیج فارس است ؟
حقوق کارگر ایرانی چند برابر حقوق کاگران دبی است ؟
چرا همه موارد هزینه ای کل دنیا به ما ربط داده می شود ولی درآمدهای مردم و رفاهشون هیچ وقت به ما ربط داده نمی شود ؟
جلوگیری از قاچاق گازوئیل یک راه حل بسیار ساده دارد که قطعا اولین راه حلی است که به ذهن مسئولین رسیده و آن هم 60 برابر کردن نرخ گازوئیل است
حقوق مردم هم با فوب خلیج فارس حساب کنید خوب
دستمزدها چقدر متفاوت است؟!!!!!
حقوق و درامدشون چقدر هست!!!!!!!!! اینم بگید
قیمت میانگین حقوق فوب خلیج فارس هم 30 برابر حقوق در ایران است قیمت ماشین در ایران هم دوبرابرفوب خلیج فارس است و البته مصرف بنزین و گازوییل در خودرهای داخلی هم 2 برابر فوب خلیج فارس است. پس لطفا همه موارد را اصلاح کنید
باز شروع شد اگر گازوئیل 60 برابرهه کف درآمدشون هم اعلام کنید
ملت را ذله کرده اید! چه چیز کشور ما با قوانین شما مثل و همتراز دیگر کشورهاست که هر بار قیمت سوخت بقیه کشورها را به مردم یاداوری می کنید؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست