بازدید 14848
پیمانه اقتصادی

وعده دو ماهه رئیس کل بانک مرکزی برای خرید الکترونیکی دلار/ انتقاد رئیس کنفدراسیون صادرات از دلار ۵ نرخی/ اقساط وام نهضت ملی مسکن نصف شد/ قیمت گازوئیل در خلیج فارس ۶۰ برابر ایران است/ مقایسه جالب قیمت سهام و فرغون!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بانک مرکزی و سازمان بورس کمیته مشترک ایجاد کردند، حذف حجم مبنا برای برخی نماد‌های فرابورسی، هرکس بسازد می‌تواند وام نهضت مسکن بگیرد، چند میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟ و دیوار تازه مقابل بیت‌کوین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 27 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بانک مرکزی و سازمان بورس کمیته مشترک ایجاد کردند، حذف حجم مبنا برای برخی نماد‌های فرابورسی، هرکس بسازد می‌تواند وام نهضت مسکن بگیرد، چند میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟ و دیوار تازه مقابل بیت‌کوین را در بر دارد.

 

وعده دو ماهه رئیس کل بانک مرکزی برای خرید الکترونیکی دلار

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ساماندهی مجدد فرآیند پرداخت ارز مسافری در صرافی‌ها گفت: با راه‌اندازی سامانه تا دو ماه دیگر پرداخت ارز مسافری و دانشجویی ساماندهی خواهد شد که بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت الکترونیکی خواهد بود.

انتقاد رئیس کنفدراسیون صادرات از دلار ۵ نرخی

محمد لاهوتی در نشست هم اندیشی اعضای اتاق بازرگانی ایران با رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: روش‌هایی که در دولت قبل برای بازگشت ارز صادراتی اعلام کرده بودند، کشور را برای بازگشت این ارزها ۴ سال معطل کردند؛ امروز نیز به دلیل اختلاف فاحش نرخ ارز نیما و بازار آزاد بخشنامه‌های مربوط به بازگشت ارز صادراتی ناکارآمد شده است. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: تا زمانی که این اختلاف بین نرخ ارز نیما و آزاد وجود دارد، ۵۰ درصد صادرکنندگان با رفع تعهد ارزی مشکل خواهند داشت و چاره‌ای جز رهاسازی صادرات و یا استفاده از روش‌های نامعقول نخواهند داشت و وقتی بعد از سه سال دولت به این نتیجه رسیده که ارز ترجیحی خسران زیادی دارد، قطعاً این اتفاق در مورد ارز نیما و آزاد نیز می‌تواند رخ دهد.

لاهوتی افزود: منظور من این نیست که دولت نرخ ارز نیما را به ارز آزاد برساند، بلکه منظور من نزدیک شدن ارزها به همدیگر است. متأسفانه در حال حاضر در کشور ۵ نوع ارز داریم. رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در کشوری که نیاز به ارز داریم دولت ارز آوران را جریمه می‌کند و ارز را به نرخ نیما از آنها می‌گیرد و در اختیار افراد قرار می‌دهد که در نهایت نیز با نرخ آزاد به دست مردم می‌رسد. لاهوتی تصریح کرد: در دولت سیزدهم باید نگاه‌ها به سمت رفع موانع باشد و اگر تصمیمی گرفته می‌شود در اسرع وقت اجرا شود. وی خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: مراجعات متعددی به بانک مرکزی صورت می‌گیرد اما بانک مرکزی پاسخگویی مناسبی به این افراد ندارد. از شما خواهش می‌کنم که ارباب رجوع را در بانک مرکزی تکریم کنید.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۱ درصد معادل ۱۷ هزار و ۶۴۰ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۲۰ تومان رسیده است.

وعده دو ماهه رئیس کل بانک مرکزی برای خرید الکترونیکی دلار/ انتقاد رئیس کنفدراسیون صادرات از دلار ۵ نرخی/ اقساط وام نهضت ملی مسکن نصف شد/ دیوار تازه مقابل بیت‌کوین/ مقایسه جالب قیمت سهام و فرغون!

بانک مرکزی و سازمان بورس کمیته مشترک ایجاد کردند

کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین این دو نهاد در سیاست‌گذاری‌های مربوط به بازار پول و سرمایه تشکیل شد.

مقایسه جالب قیمت سهام و فرغون!

دنیای اقتصاد نوشت: دیروز همزمان با ریزش شاخص‌کل بورس، خبری در رسانه‌‌‌‌‌‌‌ها منتشر شد که درباره قیمت عجیب فرغون بود. این خبر مربوط به گزارش روزنامه همشهری بود که می‌‌‌‌‌‌‌گفت در چهار سال قیمت فرغون حداقل ١٠ برابر و به حدود ۴میلیون تومان رسیده است! این خبر بهانه خوبی بود برای کسانی که سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ خود را در سال‌های اخیر به بورس آورده بودند و با ریزش شاخص متضرر شدند. آنان می‌گفتند حتی قیمت فرغون هم با تورم رشد کرد؛ اما سهام سهامداران خرد نه‌ تنها از تورم عقب ماند، بلکه حداقل ۸۰‌درصد ضرر نصیب آنان کرد. این دسته از سهامداران می‌نوشتند که اگر با سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ای که وارد بورس کردند، فرغون خریده و انبار کرده بودند، امروز وضعشان به مراتب بهتر بود. آنان از این ناراحت بودند که چرا وعده مسئولان را جدی گرفتند و با تشویق آنان وارد بازار سرمایه شدند. 

حذف حجم مبنا برای برخی نمادهای فرابورسی

شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای مهم اعلام کرد: براساس مصوبات هیات مدیره شرکت فرابورس ایران به منظور افزایش نقدشوندگی در بازار پایه مقرر شد، در صورتی که هر یک از نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس ایران در ٢٠ جلسه معاملاتی متوالی در همه لحظات دارای صف خرید یا فروش باشد، حجم مبنای نماد معاملاتی مذکور پس از انجام اطلاع رسانی لازم از سوی این شرکت به «یک» تغییر کند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت انجام معاملات در نماد با قیمت هایی متفاوت از آستانه های قیمتی (سقف یا کف قیمتی)، حجم مبنای نماد معاملاتی براساس مقادیر مربوط با فرمول حجم مبنا در تابلو مربوطه محاسبه و اعمال خواهد شد.

اقساط وام نهضت ملی مسکن نصف شد

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره اقساط تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اظهار کرد: دولت برای مسکن دولتی نیمی از اقساط این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد؛ بنابراین، اقساط به کمتر از نصف رقم اعلام شده خواهد رسید. وی افزود: برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران که سقف تسهیلات آن ۴۵۰ میلیون تومان است، میزان اقساط این تسهیلات به هیچ عنوان ۷ یا ۵ میلیون تومان نیست و با توجه به آنکه نیمی از اقساط آن را دولت پرداخت می‌کند، به نصف قسط ۷ میلیون تومانی یعنی ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان می‌رسد. وی تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن دوران بازپرداخت و افزایش سود متعلقه، در صورت درخواست متقاضی، تقسیط تسهیلات مزبور در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ ساله امکان پذیر است.

هرکس بسازد می‌تواند وام نهضت مسکن بگیرد

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن علاوه بر سازندگان و گروه های ساخت، به خودمالکین نیز پرداخت می‌شود. به این ترتیب، تمامی کسانی که قصد ساخت و ساز دارند، می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند و نیازی به سبز بودن فرم «ج» و شروط چهارگانه نیست. تسهیلات در مناطق شهری و همچنین بافت های فرسوده با همان سقفی که برای متقاضیان خانه اولی پرداخت می‌شود، عینا به خود مالکین نیز تعلق می گیرد. محمودزاده تاکید کرد: کسانی که حرفه‌ای ساخت و سازمی کنند، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند، یا کسانی که پروژه‌شان نیمه کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند، می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

چند میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟

تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان، تا دیروز، ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۷۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند. ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

دیوار تازه مقابل بیت‌کوین

در حالی که بیت‌کوین از چند روز پیش روند صعودی خود را آغاز کرده و با خروج از کانال ۴۵ هزار دلار تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ دلار پیش رفته بود، شنبه شب با عرضه شدید از سوی یکی از نهنگ‌ها در قیمت ۵۰ هزار دلار مواجه شد و نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اکنون دیوار مستحکمی در محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار دلار برای بیت‌کوین ایجاد شده است. اصطلاح نهنگ به سرمایه‌گذارانی گفته می‌شود که حجم قابل توجهی از یک رمزارز را دارند. این نهنگ ناشناس که پیش از این تحرکات چندانی نداشت، با عرضه حدود ۲۵ هزار بیت‌کوین در صرافی بایننس باعث شد، قیمت در محدوده ۵۰ هزار دلار متوقف شود. البته پیش از این صرافی بایننس در روز پنج‌شنبه نیز با عرضه ۳۰ هزار بیت‌کوین مواجه بود. برخی از افراد معتقدند عرضه روزهای اخیر در واقع دستکاری دست‌اندرکاران بایننس در بازار است و آنان قصد دارند با ایجاد ترس در بازار، اقدام به خرید بیت‌کوین بیشتر کنند. اما با توجه به این رفتار نهنگ‌های بیت‌کوین، ماینرها که دیگر دسته بزرگ بازیگران بازار رمزارزها شناخته می‌شوند، نسبت به نهنگ‌ها رفتار متفاوتی داشته‌اند.

ثبات قیمت در بازار خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو: هم اکنون بازار خودرو آرام است و در دو هفته اخیر افزایش قیمتی نداشته ایم. سعید موتمنی افزود: تقاضای کاذب برای خرید و سرمایه گذاری در بازار خودرو فروکش کرده و در حال حاضر فقط کسانی که نیاز واقعی به خودرو دارند، خریدار هستند. وی اضافه کرد: اگر خودرو سازان عرضه خودرو را بیشتر کنند فاصله قیمتی بازار و کارخانه کم خواهد شد و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در روز‌های آتی قیمت خودرو افزایش می‌یابد یا خیر، گفت: اگر نوسانات ارزی نداشته باشیم و خودرو سازان خودرو‌های ناقص خودرو را تکمیل و راهی بازار کنند قیمت‌ها حتما کاهش می‌یابد.

قیمت پراید هم اکنون زیر ۱۰۰ میلیون تومان باید تعیین می شد

حسین حاتمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر صمت بیان کرد: قیمت خودرو افزایش یافت، اصلاح نشد، اگر اراده ای برای اصلاح بود، قیمت پراید هم اکنون زیر ۱۰۰ میلیون تومان باید تعیین می شد، این چه اصلاح قیمتی است؟ اصلاح قیمت‌تان به نفع طبقه رانتخوار تمام شد.

قیمت گازوئیل در خلیج فارس ۶۰ برابر ایران است

مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: یکی از دلایل پیدایش فعلی قاچاق سوخت را می‌توان تفاوت نرخ یارانه‌ای فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت و گاز عنوان کرد. او ادامه داد: نرخ یارانه‌ای هر لیتر گازوئیل در کشورمان ۳۰۰ تومان و قیمت فوب این کالا در خلیج فارس، ۶۰ برابر این نرخ است و این تفاوت سبب طمع ورزی سودجویان و قاچاقچیان سوخت می‌شود. محفوظی تصریح کرد: اگر در کشورمان شاهد قاچاق سوخت و کالا نباشیم، بدان معناست که دستگاه‌های مربوط، وظایف خود را به درستی انجام داده اند، اما وقتی شاهد قاچاق سوخت در این ابعاد وسیع باشیم، یعنی مسئولان مربوطه، وظایف خود را به درستی و به حد مطلوب انجام نمی‌دهند و در بحث نظارت و کنترل نقص‌هایی وجود دارد.

قیمت مرغ در بازار روند افزایشی گرفت

قیمت مرغ در بازار که به دنبال افزایش عرضه طی هفته‌های اخیر روند نزولی در پیش گرفته و به زیر نرخ مصوب رسیده بود، مجدداً روند صعودی یافته است؛ بنابراین، در هفته‌های گذشته که قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم تازه در خرده فروشی‌ها به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان (به زیر نرخ مصوب) رسیده بود، به طوری که تولیدکنندگان خواستار توقف توزیع مرغ منجمد وارداتی شده بودند. با این حال قیمت این کالا از اواخر هفته گذشته مجدداً روند افزایشی پیدا کرده و به نرخ مصوب (۳۱ هزار تومان) نزدیک شده است. فعالان بازار معتقدند مباحث مطرح مبنی بر احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی یکی از علل نوسانات بازار محصولات پروتئینی است. تولیدکنندگان می‌گویند دولت باید شک و شبهه ایجاد شده در این زمینه را رفع و درباره موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی شفاف سازی کند. در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر مباحث مطرح مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نوسانات بازار مؤثر دانست و گفت: مطرح شدن این مباحث و جو روانی ناشی از آن در نوسانات بازار مؤثر است. به گفته وی، بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز به موشکافی و بررسی دقیق و همچنین نظارت گسترده بر بازار دارد تا کنترل امور از دست دولت خارج نشود.

فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها تا ۱۵ اسفندماه متوقف می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: برخورد با بخش‌های غیرمجازی که با استفاده از شبکه‌های برق اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند را در دستور کار داریم. تمام تلاش خود را برای تأمین برق مورد نیاز بخش خانگی و صنعتی به‌کار گرفته‌ایم. سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مراکز مجاز استخراج رمزارزها حدود ۲۰۹ هزار مگاوات ظرفیت استفاده برق را دارند، گفت: کلیه فعالیت مراکز استخراج رمز ارزها در دوره سرد سال تا ۱۵ اسفندماه متوقف می‌شوند.

 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
دستمزد در کشور های خلیج فارس 70 برابر ایران است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
آقای مجتبی محفوظی گازوییل در خلیج فارس با تومان معامله نمی شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
آقایان عزیز . قیمت خیلی از کالاها در کشور های متفاوت مختلف است . نمیشود برای جلوگیری از قاچاق قیمت همه چیز را گران کنید . مرز هارا قوی تر کنید . این همه سرباز اجباری میگیرید یک کاری بکنید
قیمت گازوییل شصت برابره اونوقت حقوقا اون ور چند برابره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
تو یه کشور که حقوق کارگر حدود بیست تا سی برابر حقوق کارگر ایران است البته به اضافه مزایای مسکن و ....این عدد هست. بقیه کشورها شصت برابر نیست میتونید سرچ کنید. خوبه نمیان بگن که دینار کویت صد هزار تومن است و هر کویتی سیصد الی پانصد دینار ماهانه یارانه میگیرد!!!!!
حقوق در خلیج فارس چند برابر است؟
فروش دلار تکرار سناریو قبل که پول مردم رو رو ریال دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
در خلیج فارس گازوییل با تومان خرید و فروش نمی شود
خجالت نمیکشید از این مقایسه تکراری قیمتها در ایران و خلیج فارس و سایر کشورها؟! ما حاضریم قیمت گازوئیل و بنزین و هرچیز دیگه ای رو به قیمت فوب خلیج فارس بپردازیم به شرطی که درآمدمون هم به اندازه درآمد سرانه اون کشورها باشه، اگه توان دارید مملکت رو به اون نقطه برسونید، بسم الله وگرنه حداقل سکوت کنید و نمک روی زخم مردم نپاشید!
قیمت گازوئیل در خلیج فارس ۶۰ برابر ایران است

قیمت خودرو چی ؟ شرایط تسهیلات چی ؟
دستمزدها چی ؟
قیمت املاک چی ؟ شرایط تسهیلات چی ؟
شرایط بیمه و تامین اجتماعی چی ؟
آبرو و حیثیت ملی و اعتبار پاسپورت چی ؟

...
نماینده محترم شاید نمی داند که پراید دو سال است دیگر تولید نمی شود.
ارزش آن به خاطر عتیقه شدن است
چرا بودجه دانشگاه تهران در سال آینده 139 درصد افزایش یافته است؟
نقش و سهم دانش تولید شده این دانشگاه در توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... چیست؟
چرا بودجه یک دانشگاه بیش از تمامی حوزه های علمیه سراسر کشور است.
خاصیت این چنین دانشگاههای برای کشور چیست؟ تولید مدرسانی برای تدریس یک سری دروس بی خاصیت برای جامعه!!!
دلار اکونومیستی ۱۸.۵
دلار حریرچی ۲۵
دلار ۴۲۰۰
کجا هست؟؟
از ثرومتندان قیمت بنزین گازئول اب برق گاز به نرخ واقعی بگیرید مالیات که نمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ثروتمند نیستم ولی یه کم فکر کن ثروتمند برای کشور منفعت است زیرا هم سالانه کلی عوارض و مالیات ماشین و منزل و ...میدهد و هم برای هر کدام از فعالیتهای خود کلی سود به رستوران و کارواش و تعمیرگاه و ....میرساند. رایگان که زندگی نمیکند در ایران؟ زحمت کشیده پولدار شده حالا باید تنبیه بشه تا تنبل ها در آسایش باشند؟ بیشتر این پولدارها به جز دلال های محترم، کارآفرین هم هستند و بنابراین اینقدر سختگیری نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
گازوئیل را ثروتمندان مصرف نمیکنند . رانندگان مصرف میکنند . بعدشم مگه ثروت مند ارث مارو خورده که همه چیو از اونا بگیریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
همه مردم حق دارند از منابع کشور یکسان استفاده کنند اگر کسی ثروتمند است حتما برای ثروتش زحمت کشیده غیر منطقی است که به بهانه ثروتمند بودن از منافع ملی و درآمدهای ملی کشور محروم شود این روشها هیچ جنبه علمی ندارد همه مردم اعم از فقیر و غنی در منابع و منافع ملی سهم دارند و شریک هستند.
اصلاح طلبان در فضای مجازی در 8 سال گذشته هیچ مطالبه اقتصادی نداشته اند و مطالبه اصلیشون کنسرت و اختلاط در ورزشگاهها بوده است
یهویی همه الان دنبال رفاه اقتصادی معلمان و مردم و ... افتاده اند.
پاسخ ها
سلحشور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
ما که فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا نمیبینیم. دستاورد 43 ساله هردو پر از هیچ هست
در قطر یک معلم ۱۰۰۰۰ دلار میگیره
در ایران ۲۰۰دلار برابر ۶ میلیون
چرا این را نمی گید
ارزش پول ملی کشورهای حوزه خلیج فارس و فوب خلیج فارس !!!!!! چندبرابر ایران است
بعد از 43 سال نتوانستید رونقی به اقتصاد بدهید و شغل ایجاد کنید و به همین دلیل مردم افتاده اند به قاچاقچی گری و دلالی .
در همه کشورهای دنیا انرژی گران است ولی شغل و درآمد مردم کفاف زندگی متوسط خوب را میدهد . در اروپا هم مردم خیلی بنزین بزنن 10 لیتر است ولی در همه ارکان دیگر مشکلی ندارند و کسی قاچاق سوخت نمیکند
یک بار روحانی قیمت را به نود درصد فوب خلیج فارس رسوند، الان قیمت گازوییل در اونجا شصت برابر ایرانه، اونا که تغییر زیادی تو تورم یا قیمت گازوئیل نداشتند، پس ببینید چه بلایی سر مردم اومده.مردم شصت بار فقیرتر از قبل شدند و سما هنوز راضی نیستی!
دستمزدها فقط برای دولتمردان به قیمت خلیج فارس
برای مردم به قیمت پشیز .
وقتی شما با مدیریتی استثنائی ارزش پول کشور را به کمترین میزان آن می رسانید چه انتظاری دارید؟! قیمت دلار را به حدود 30 هزار تومان رسانده اید و بعد نشسته اید و برای جیب ملت نقشه می کشید؟! چه کسی باعث شده ارزش پول ملی به هیچ برسد؟! که شما با محاسبه ریالی قیمت سوخت منجمله گازوئیل به این نتیجه رسیده ای که قیمتش در ایران بسیار پائین است و باید قیمت آنرا افزایش دهید!
خیر قیمت بنزین و گازوئیل در ایران بسیار گران است اگر ارزش پول ملی را به وضع اول آن برگردانید.
بهتر است برای جیب ملت نقشه نکشید و ارزش پول ملی را که به باد داده اید بحالت اول برگردانید و آنوقت محاسبات خود را انجام دهید.
دلار اسکناس رو نمیتونین توی جیب مردم ببینین .. اونوقت بیان الکترونیکی بخرن ؟؟!!

ممنونم
حذف دلار 4200 تومانی به ملت ربطی ندارد و نباید تبعات حذف آن گریبان ملت را بگیرد زیرا از همان اول مردم کالائی را با این قیمت خریداری نکرده اند و تماماً قیمت آزاد بوده است!
بهتر است وقتی از همان اول نتوانستید مدیریت درستی روی دلار 4200 تومانی داشته باشید که کالاها درست با همان قیمت بدست مردم برسد حالا هم از مردم مایه نگذارید برای حذف آن! به مردم چه ربطی دارد که شما مدیریت ندارید و چرا باید آنها تاوان ندانم کاری شما را پس بدهند؟! و الان که از ارز 4200 تومان استفاده نکرده اند دوباره آماده گرانی کالاها برای حذف آن باشند! یعنی گرانی دو برابری فقط بخاطر جو روانی دلار 4200 تومانی! یعنی آش نخورده و دهان سوخته!!!
اونها كاميون با تكنولوژي ٣٠ سال پيش را سوار نميشوند كه چند برابر مصرف دارن به اسم خودكفائي و خودرو ملي
اونها حقوقي بيشتر از مردم ايران دارند و اين قيمتها در سبد هزينه ها عددي نيست
آنان از گازوئيل با كيفيت بدون گوگرد استفاده ميكنند كه با گازوئيل مصرف در ايران قابل مقايسه نيست لاجرم بايد گرانتر باشد
بازم بگم يا چون تريبون و قدرت دست دولت هست بايد فقط شنونده باشيم
اون اقتصاد دانی که نرخ گازوئیل را در کشورهای همسایه 60 برابر اعلام کرده لطفا به میزان دستمزدها و دریافت یارانه هم در همان کشورها توجه و اعلام کنه .
ما حاضریم به دلار پول بنزین و گازوئیل پرداخت کنیم در صورتی که به دلار هم حقوق بگیریم.
سلام. گهگاهی مسوولان ایران را با کشورهای همسایه مقایسه میکنند. این نکته را در نطر بگیرند. رفاه آنها چقدره. سطح رفاه ما را با سایر کشورها مقایسه کنید
فقط نگاه عدهای به مسائل اقتصادی نگاه سوختی است گازوئیل فلان جا فلان است وقتی مردم میگویند در آمد ویا حقوق چی آیا با حقوق آنها قابل قیاس است آنمو قع تمامی نسخه پیچان از همه جا بی خبر سکوت کرده وحرفی نمی زنند
حقوق کارمندان فوب خلیج فارس چند دلاره ؟؟؟؟؟؟؟
بله من موافقم قیمت بنزین و گازوییل جهانی بشه ولی ماشین روز دنیا هم به قیمت جهانی وارد شه مثلا آخرین مدل بنز به قیمت جهانی بتونیم بخریم و تویوتا و غیره بعد ببینم کی میره پراید آدمکش رو بخره 200 میلیون تومن با 200 میلیون میشه بهترین ماشین ها و با بهترین امکانات و از همه مهمتر آلایندگی کمتر و مصرف بنزین کمتر خرید ! قیمت خودرو و دستمزد جهانی بشه اوکی قیمت بنزین هم جهانی بشه قبول
وقتی شما تعدا اقساط دوران بازپرداخت را زیاد میکنید میزان اقساط هم کم میشود شما با بچه طرف نیستید که با یک شکلات گول بخورد به شعور مردم توهین نکنید ( دولت برای مسکن دولتی نیمی از اقساط این تسهیلات را پرداخت خواهد کرد؛)
اون گازوییل که قیمتش فرق داره کیفیتش هم زمین تا آسمون فرق داره و اصلا اجازه نمیدن گازوییل بی کیفیت ما اونجا مصرف بشه
به نظر قیاس درستی نیست درزمان مرحوم هاشمی نیز برای اقزایش قیمت گوشت از چنین رویکردی استفاده شد لذا با توجه به اینکه درقانون بودجه سقف افزایش حقوق تکافوی حداقل معاش وزندگی را نمیدهد بهتراست دراقتصاد بعلت اینکه تابعه ای ازعلتها باعث به خوردن نظام مالی ودرامدی میگردد وتاثیر از هم میپذیرد قبل ازاینکه چنین مطلبی حتی به زبان جاری شود تعقل شود وافزایش درامد وراهکارآن بررسی سپس برای مقایسه بین درامد وهزینه برنامه ریزی صورت گیرد.
اینکه ما دچار تحریم شدیم و باعث یه عقبگرد اقتصادی در واقع باعث این همه تفاوت قیمتی شده سه سال پیش دلار روی ۳۷۰۰ بود الان ۳۰ تومن اما حقوق ایا ۹یا ده برابر شده چرا موقع تعیین حقوق میشه به ریاله اما تعیین قیمتها به دلار ... یعنی فساد کارمندان مازاد ،مدیران نجومی بگیر بدون عملکرد تا دولت کوچک نشود وضع همینه
فقط قیمت بنزین گازوییلشون را مقایسهنکنید .روابط خارجه .اعتبار بین المللی ریسک سرمایه گذاری.تمایل سرمایه گذاری خارجی .حقوق و رفاه اجتماعی و..‌.خواهید دید اشتباه بزرگی است مقایسه نرخ گازوئیل ما با اونا
این یک سناریوی نخ نمای پوسیدست، قیمت گازوئیل در خلیج فارس شصت برابر قیمت گازوئیل در داخل نیست، ارزش ریال رو خیلی بیش از اندازه پائین آوردید که بتونید ناکارآمدی اقتصادی خودتونو با جیب مردم جبران کنید، ارزش زیال رو واقعی کنید اونوقت مقایسه کنید
اشتباه میکنید داداش ارزش پولتون 60 برابر کم شده و گرنه قیمت گازوئیل درسته.
متاسفانه دخالتها در بورس همچنان ادامه دارد و اجازه داده نمیشود نوسانات بورس در براساس قوانین اقتصاد باشد
اشتباه بزرگی که سهامداران میکنند این است که تصور سهام باید مثل کالا با تورم افزایش پیدا کند در صورتیکه سهم ، کالا نیست ارزش یک سهم با سوددهی و یا انتظار سوددهی افزایش و یا کاهش پیدا میکند و ممکن است تورم بالا سوددهی را کاهش دهد و درحالی که کالاها گران میشوند ارزش سهام کاهش یابد
هر بار در هر یک از دولتهای اخیر می خواهند قیمت یک چیزی را گران کنند بوسیله حربه نخ نمای همیشگی از طریق صدا و سیما شروع می کنند به گزارش که این چیز در ایران خیلی ارزان است و در کشورهای دیگر چند برابر قیمت است و دارد قاچاق می شود و زمینه را برای گرانی آماده می کنند و روزبروز دارند فشار را بر مردم فقیر و قشر متوسط جامعه بیشتر می کنند و بهانه می آورند که یارانه آنرا می دهیم در حالیکه اگر صد هزار تومان بدهند دویست هزار تومان مردم را فقیرتر می کنند و به خیلی از اقشار جامعه هم که متوسط هستند اصلا یارانه نمی دهند نمی دانم چه کسی باید به داد مردم برسد با این همه ثروت مملکت با سوء مدیریت مردم را بیچاره کرده اند....
قیمت گازوئیل د کشورهای جنوب خلیج فارس شصت برابر ایرانه و حقوق حداقلی شون یک شصتم ایران!!!!
خبر بعد از اجرای طرح صیانت از حقوق شهروندان
ببینید نماینده آبادان بی خبر از بازار و گرفتاریهای مردم چه میگوید؟! هه....
مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان گفته قيمت گازوييل در خليج فارس 60 برابر ايرانه !!!!!!!!!
مرد مومن نرخ دستمزد در خليج فارس چند برابر ايرانه ؟!!!
در مورد دستمزد حرفي نداري آقاي نماينده ؟!!!!
فقط فكر جيب خودتونيد !!!!
خوب اگه می خواید که قیمت سوخت رو جهانی کنید، درآمد مردم رو هم مثل تمام دنیا کنید، خودرو خارجی رو به قیمت جهانی به مردم بفروشین، گمرک تون رو تعطیل کنید، درآمد معلم و کارگر رو هم مث حوضه خلیج فاس کنید، ارزش پول ملی تون رو هم مث ارزش پول ملی کشورهای حوضه خلیج فارس کنید،

می خوان به ریال حقوق بدن و به دلار با مردم حساب کنن،
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی