بازدید 63833
با مذاکرات هسته‌ای

باقری: به توافق با آمریکا برای رفع تحریم‌ها نزدیک شده ایم/ رونمایی مدیرکل آژانس از دوربین‌های نصب شده در کرج

دور جدید از مذاکرات وین، پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کردند. گفت‌وگو‌ها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبوده و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 17 December 2021

ادعای رویترز درباره تعویق مذاکرات وین تا ششم دی‌ماه

بین الملل تابناک: دور جدید از مذاکرات وین، پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کردند. گفت‌وگو‌ها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبوده و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند.

باقری: به توافق با آمریکا برای رفع تحریم ها نزدیک شده ایم
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۲۳:۴۳

«علی باقری کنی» رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین اتریش گفت که ایران و آمریکا بیش از هر زمان دیگر به توافق در زمینه رفع تحریم‌ها نزدیک هستند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «تمامی طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات دو پیش نویسی که ایران در ابتدای این دور از مذاکرات ارائه داده، قبول کردند».

مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه اضافه کرد: «دلیل تاخیر در رسیدن به توافق، مواضع طرف‌های اروپایی در خصوص موضوعات هسته‌ای است».

باقری گفت: «ایران در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نبوده بلکه از ابتدا بر اینکه لازم است بعد از رسیدن به پیش‌نویس توافق استراحت داشته باشیم موافقت کرده بودیم.»

رئیس تیم مذاکره کننده ایران ساعتی پیش نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین، گفت: «نکته مهم این است که طرف دیگر، با دیدگاه ما به عنوان اساسی برای دور جدید گفت‌وگوها موافقت نکرد اما گروه 1+4 پس از یک هفته مذاکرات فشرده، با دیدگاهی که ایران ضمن پیش‌نویس‌هایش مطرح کرده، موافقت کرد».

باقری در ادامه گفت: «در حال حاضر دو پیش نویس جدید وجود دارد که یکی درباره رفع تحریم‌ها و دیگری درباره اقدامات هسته‌ای است. دو پیش نویس (ارائه شده توسط ایران) اساس گفت‌وگوها در دور جدید مذاکرات خواهد بود».

از سوی دیگر «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین شامگاه جمعه ابراز امیدواری کرد که ادامه مذاکرات با ایران طی سال ۲۰۲۱ (۱۳ روز آینده) از سرگرفته شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «برای دور هشتم، ما کار بسیار زیادی و وظیفه بسیار پیچیده‌ای در پیش داریم».

وی درباره احیای توافق سال ۲۰۱۵ با ایران گفت: «ما دیگر درباره ماه‌ها صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره هفته‌ها صحبت می‌کنیم».

البته مذاکره کننده اتحادیه اروپا درباره زمان احتمالی رسیدن به توافق نهایی هیچگونه پیش بینی نکرد.

چین: طرف‌ها موافقند گفت‌وگوها قبل از پایان سال از سر گرفته شود
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۸:۲۷

نماینده چین در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفته کشورها در کل موافقند که گفت‌وگوها قبل از پایان سال جاری میلادی از سر گرفته خواهد شد.

 

اولیانوف: به زودی گفت‌وگوها ادامه می‌یابد
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۸:۲۶

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی ضمن اعلام خبر پایان نشست امروز کمیسیون مشترک برجام و همچنین هفتمین دور گفت‌وگوهای وین، افزود مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

پایان نشست کمیسیون مشترک برجام
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۸:۲۵

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفت‌وگوها پس از چند روز وقفه پیگیری شود.

مذاکره‌کنندگان ارشد هیات‌ها تا لحظاتی دیگر هتل کوبورگ، محل برگزاری جلسه را ترک خواهند کرد و نمایندگان رسانه‌ها فرصت خواهند داشت تا برای کسب آخرین خبر از محتوای جلسات پرس‌وجو کنند.

البته انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را به صورت مشترک با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برعهده دارد توضیحاتی را درباره نتیجه گفت‌وگوها به خبرنگاران ارائه خواهد داد.

مذاکره کننده ارشد ایران هم قرار است تا دقایقی دیگر درباره ماحصل مذاکرات دور اخیر با خبرنگاران ایرانی مصاحبه کند. وی صبح امروز در توئیتی نوشت که روز گذشته برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش روی مذاکرات با انریکه مورا دیدار کرد.

وی با بیان اینکه «این هفته پیشرفت خوبی داشتیم» افزود که مذاکرات بعد از وقفه چند روزه از سرگرفته خواهد شد.

رونمایی مدیرکل آژانس از دوربین های نصب شده در کرج
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۵:۲۶

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه توضیحاتی درباره دوربین‌های مورد استفاده در تأسیسات کرج ارائه کرد.

گروسی در نشستی خبری گفت: «هم‌زمان با سفر به امارات و مصر در حال مذاکره با ایران بودیم و پیشرفت‌هایی درباره دوربین‌های کرج حاصل شد».

خبر خوش مذاکره کننده ارشد ایران از مذاکرات وین/ ادعای رویترز درباره تعویق مذاکرات وین تا ششم دی‌ماه/نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه برگزار می‌شود

او در ادامه گفت: «از آنجا که بحث درباره دوربین‌ها بود، فکر کردم بهتر است این دوربین‌ها را به شما نشان دهم».

گروسی با در دست گرفتن یکی از این دوربین‌ها توضیح داد: «این دوربینی است که آژانس در تمام کشورها از آن استفاده می‌کند. ما حدود دو هزار عدد از این دوربین‌ها در کشورهای مختلف داریم. این از همان نوع دوربینی است که باید [در کرج] جایگزین کنیم».

گروسی توضیح داد: «همان‌طور که می‌بینید، این دوربین‌ها مشابه هر دوربین دیگری به شکل عادی نصب می‌شوند اما نکته جالب اینجا است که در این قسمتی وجود دارد که درون آن حافظه قرار دارد، کارت حافظه در اینجا قرار می‌گیرد که حاوی اطلاعات و تصاویر است».

او در ادامه گفت: «این دوربین‌ها قابل دستکاری نیستند و مهر و موم می‌شوند و اگر جعبه دروبین باز شود آن را نشان خواهد داد پس هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را دستکاری کند».

خبر خوش مذاکره کننده ارشد ایران از مذاکرات وین/ ادعای رویترز درباره تعویق مذاکرات وین تا ششم دی‌ماه/نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه برگزار می‌شود

گروسی در پاسخ به سوالی درباره نحوه دسترسی به تصاویر ضبط‌شده مدعی شد: «اگر به یاد داشته باشید، در مورد نصب دوربین‌ها و دیگر روش‌های پادمانی که در سفر من در ماه فوریه مورد توافق قرار گرفت، در آن زمان ایران قبول کرد که روش‌های دیگری از پایش و راستی‌آزمایی را در مکان‌های بیشتری جدای از مکان‌های تحت پوشش توافق جامع پادمانی انجام دهیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «این بخشی از مذاکرات بود که بتوانیم اطلاعات را در دوربین‌ها ثبت کنیم و موضع ما این بود که باشد، اطلاعات می‌توانند در ایران بمانند اما همچنان دوربین‌ها مهروموم آژانس را خواهند داشت. یعنی دوربین‌ها متعلق به ما هستند اما نمی‌توانیم [فیلم] آن‌ها را ببینیم».

گروسی در ادامه گفت: «در حال ایده‌آل و با احیای برجام، مهر و موم دوربین‌ها را باز می‌کنیم و [به اطلاعات آن دست پیدا می‌کنیم]».

او در پاسخ به سوالی درباره تقدم رفع تحریم‌ها بر دسترسی آژانس به محتوای دوربین‌ها و ادعای خبرنگار درباره «ناراضی بودن آمریکا از توافق ایران و آژانس» گفت: «اطلاعات زمانی با ما به اشتراک گذاشته می‌شود که توافق حاصل شود و این توافق زمانی حاصل می‌شود که تحریم‌ها لغو شوند. یک چیز را فراموش نکنید. هنگامی که ما با ایرانی‌ها به توافق برسیم، به اطلاعات دوربین‌ها دسترسی خواهیم داشت اما توافق [احیای برجام] را طرف‌های دیگری قرار است انجام دهند».

گروسی افزود: «از هیچ‌کس نشنیده‌ام که آمریکایی‌ها ناراضی هستند. هیچ کجا نشنیده‌ام آمریکا از توافق ایران و آژانس ناراحت باشد».

او درباره فاصله زمانی پیش آمده درباره فیلم برداری دوربین‌های کرج گفت: «من در همه گزارش‌هایم گفته‌ام از این بابت واقعاً نگران هستم. به همین دلیل از زمان سفرم در ماه سپتامبر [به ایران] که توافق کردیم تمام تجهیزات را جایگزین کنیم و این اتفاق برای کرج نیفتاد، در این خصوص ابراز نگرانی کردم. نگرانی من این بود که این خطر به وجود بیاید که بخشی مهم از اطلاعات دوربین‌ها را از دست بدهیم و این نگرانی هنوز وجود دارد».

 

گزارش اولیانوف از مذاکرات رفع تحریم‌‌ها در وین
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۱:۵۲

«میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین شامگاه پنجشنبه گزارشی توئیتری از جلسات مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که پنجشنبه برگزار شده ارائه کرد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت:‌ «امروز نمایندگان روسیه، چین و ایران بار دیگر دیدار کردند. ثابت شده که این فرمت سه‌جانبه در بستر مذاکرات وین با محور برجام بسیار مفید واقع شده است».

سرپرست هیأت روسیه در مذاکرات وین در پیامی دیگر نوشت: «امروز طرف‌های برجام (به‌جز ایران) در نشستی غیر رسمی دیدار کردند تا شماری از مسائل را به بحث بگذارند که لزوماً در مورد آن‌ها دیدگاه‌های منطبقی ندارند. این [جلسه]، یک تبادل دیدگاه مفید بود».

باقری: پیشرفت خوبی در مذاکرات این هفته داشتیم
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۱:۴۰

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم ها صبح امروز (جمعه) در توئیتی نوشت: پس از رایزنی‌ها با دیگر هیات‌ها، بعد از ظهر روز گذشته من و انریکه مورا برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش رو، دیدار کردیم.

وی افزود: این هفته پیشرفت خوبی داشتیم. امروز (جمعه) کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از یک وقفه چند روزه، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه برگزار می‌شود
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۱:۲۹

نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ میان مذاکره‌کنندگان ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار خواهد شد.

این جلسه در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

سه دیپلمات غربی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شدند، نمایندگان طرف‌های باقی‌مانده در برجام، قرار است جمعه دیداری درباره معوق کردن مذاکرات وین داشته باشند.

یکی از دیپلمات‌های مورد استناد رویترز گفته، قرار است مذاکرات از ۲۷ دسامبر (ششم دی ماه) از سر گرفته شوند. یک دیپلمات دیگر، بازه زمانی بین کریسمس و سال نو میلادی را به عنوان زمان احتمالی ازسرگیری مذاکرات مطرح کرده است.

در همین حال، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم گمانه‌زنی‌هایی درباره پیشرفت در مذاکرات مطرح کرده و نوشته، مذاکرات درباره پیش‌نویس مربوط به مسائل هسته‌ای ادامه دارند. او گفته این امید وجود دارد که طرف‌ها تا فردا به یک پیش‌نویس برسند.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال البته تصریح کرده که رسیدن به چنین پیش‌نویسی، به معنی این نیست که آن پیش‌نویس نهایی خواهد بود، بلکه تنها متنی خواهد بود که مبنای مذاکره قرار خواهد گرفت.

روز پنجشنبه یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در وین در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت مذاکرات گفت: «در حالی که اروپایی ها در ابتدا با عدم پذیرش پیش نویس های ایران در مورد تحریم ها و اقدامات هسته‌ای، تنها پیش نویس های حاصل از شش دور مذاکره قبلی را مبنای ادامه مذاکره می دانستند، نهایتا پذیرفتند که متن سومی مبنا قرار بگیرد.»

این منبع افزود: «متن جدید، از ترکیب متن اول و اضافه شدن پیشنهادهای ایران تهیه و روی آن کار می شود. تا الان دو non paper از سوی آمریکایی‌ها در مورد پیش‌نویس‌های تحریم و هسته‌ای به ایران ارائه شده که پاسخ‌ها در دوازده صفحه از سوی هیائت ایرانی تهیه و با واسطه به آن‌ها داده شده است.»

این منبع به نقل از کارشناسان گفت: «این روند نشان می دهد که آمریکایی‌ها به رغم تعیین ضرب الاجل و وارد کردن فشار، به دنبال ادامه یافتن مذاکرات هستند و تلاش می‌کنند که رویکردی فعال داشته باشند.»

این منبع خاطرنشان کرد: «هم اروپایی‌ها و هم آمریکا در مجموع در فضای مذاکرات تعامل نسبتا مناسبی دارند، اما جریان خبری را برعکس به نحوی هدایت می‌کنند که مذاکرات رو به جلو نیست و عامل آن هم ایران است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱۶
تو سانسور کن ، همه چی به وقتش
پاسخ ها
حزب الله ماشالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
همینی که هست نمیخای جمع کن از ایران برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
ماایرانیان به سنت های باستانی خود افتخار می کنیم.تقاضا دارد مجلس همانطور که روز بعد از عید فطر را تعطیل اعلام کردند با مصوبه ای قانونی روز بعد از شب یلدا یعنی اول دیماه هر سال رانیز تعطیل رسمی نمائید.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
سیر تکاملی شروط ایران برای بازگشت به برجام :
دوسال پیش : دولت جدید امریکا باید ترور شهید سلیمانی رامحکوم کند وچندصد میلیارد دلار خسارت بدهد وداراییهای بلوکه شده ایران را ازاد کند وکل تحریمها چه برجامی چه غیر برجامی را یکجا بردارد طوری که قابل راستی ازمایی باشد
پارسال : امریکا باید کل تحریمها رابرداردو چند ده میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ایران را ازاد کند
چند ماه پیش : امریکا باید کل تحریمهای ایران را بردارد
امروز : امریکا باید تحریمهای «برجامی» را بردارد
احتمالا هفته بعد : امریکا بخشی از تحریمهای برجامی را بردارد ( بازگشت مرحله به مرحله) !!!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
اقایان برای حرفهای خودتان ارزش قایل بشید تا دیگران هم شما وشروطتان راجدی بگیرند
چراشرایطی راتعیین میکنید که بعدا کوتاه بیایید و همه شروطتان را نادیده بگیرید؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
جالبه اسم مذاکرات را گذاشتند مذاکرات رفع تحریم ها،مگه تحریم ها نعمت نبودند؟ نگاه به داخل تان چی شد؟ دولت به گفته ی شما واداده در مقابل غرب که دیگه سر کار نیست،پس چرا میخواین این نعمت ها را بردارید؟ کفران نعمت خوب نیست به خدا!!!
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
خطاب به آقای حزب‌الله
بهتر هستش که تا دیر نشده امثال شماها جمع کنین و فلنگ رو ببندین برادر، منتظر یه نرمش قهرمانانه دیگه هستیم و جام زهر برجام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
والا امام که فرمودند رابطه ایران و آمریکا مثل رابطه گرگ و میش هست،پس این مزاکرات واسه چیه!!؟بلند شید بیاید سرمون درد گرفت
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
از اولش هم معلوم بود که که از شرایطتان کوتاه خواهید امد توافق خواهید کرد پس همراه بردن این چهل نفر چه ضرورتی داشت ؟!!!
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
بدون هیچ تردیدی توافق دوباره صورت میگیره یک درصد هم شک نکنید!
امریکا دوباره به برجام برمیگرده اما هیچ تضمینی نمیده که دولت بعدی نقضش نکنه چون اصولا نمیتونه چنین تضمینی بده
داراییهای مسدود شده ایران
ازادمیشه و میزان صدورنفت افزایش پیدامیکنه
دلار تا حدود ۲۳هزارتومان پایین میادو نهایتا روی ۲۵ هزارتومان ثابت میمونه
تا انتخابات ۲۰۲۴ دلار وارد کانال ۳۰ هزارتومان میشه ترامپ در انتخابات بعدی پیروز میشه
و دوباره میزنه زیر برجام ! واینبار مکانیزم ماشه راهم فعال میکنه و روز از نو وروزی از نو
دلار هم میره جاییکه دست ادمهای معمولی بهش نرسه !!!
هیئت ایرانی فقط رفته بودند بابا نوئل رو ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
بلک فرایدی هم خرید کنند
اعظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
میخوای آدرس بده بیان تورو هم ببینن
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
چهل نفر برای چی رفتند؟
از همون اول مشخص بود دستورالعمل فقط کش دادن مذاکرات بود تا تعطیلات کریسمس
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
مگر کش لقمه است. ادب را رعایت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
چند کیلو کیک زرد که نمی دونند چیکار ش کنند
پدر ملت در این 20 سال سوزند.
بعد از هشت ماه به وین برگشتند خسارت هر ماه تحریم ۶ میلیارد دلار دو پیشنویس مخدوش شده رو به طرف مقابل دادند و مذاکرات رو شش ماه به عقب برگرداندند دیپلماسی رو تبدیل به صحنه به هم ریخته ای کردند که طرف های غربی نتوانند در آن کاری انجام بدهند تهران به وقت مسکو
پاسخ ها
هوشنگ شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
داداش یه تخفیفی بده هر ماه 6 میلیارد مگه ما چقدر هوقوق میگیریم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
اینهمه خسارت رو تا حدی مدیون برجام خوب آقای ظریف هستیم که راحت ترامپ ازش خارج شد
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
ناشناس 14:20 میشه بفرمایید وقتی ظریف برجام رو امضا کرد شما و دوستانتون مجا بودین؟ مگه ظریف همه کاره نظام بود اون موقع؟ خوب شما و بقیه دوستاتون چرا جلوش رو نگرفتین؟ جواب رو من می دونم! برای اینکه اولا کلی پول یه دفعه به دستتون رسید و هول کردین. بعدش هم اصلا و به هیچ عنوان تصور نمی کردین ترامپ از برجام خارج بشه! همش می گفتین اگه از برجام خارج بشه ما اون رو اتیش می زنیم . صد البته چند تیکه کاغذ باطله رو تو مجلس اتیش زدین که فقط باعث ابروریزی شد. واقعیت همینه
باقری هم مثل جلیلی یک کلمه حرف راست نمی زند
افکار عمومی پاسخ شما را خواهد داد
پاسخ ها
افکار عمومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
روی ما زیاد حساب وا نکنید. خسته هستیم به کسی جواب نمیدیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
جوابشونو توی انتخابات دادند ولی کو گوش شنوا
علی
| United States of America |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
دانشمند، اونایی که حرف راست زدن و قبل از اینکه طرف مقابل به یک صدم تعهداتش عمل کنه اینا به صد در صد تعهداتش عمل کردن (مثل از بین بردن ده ها هزار سانترفیوژ، ریختن سیمان به قلب رآکتور اراک، و خارج کردن تمام اورانیوم غنی شده) چه تاج گلی به سر ایران زدن که با ایستادگی در مقابل زیاده خواه‌ها نشه زد؟ تو ادبیات غربگداها ایستادگی در مقابل غرب یعنی دروغ گفتن !!!!! به به
ایران داره لاک پشتی امتیاز میده اول میگفت همه تحریم ها باید لغو بشه الان شد تحریم های برجامی بعد به نصب دوربین های آژانس رضایت دادند نرم نرم امتیاز داره میده فکر میکنند یواش یواش باشه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
قبل از اسنپ و تپسی سرگوچه ما یه آژانس بود که دوربین مداربسته داشت
شما توی اون آجانس کار میکردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
پایان جنگ با صدام یک جام زهر لازم داشت و کل برجام یک نرمش قهرمانانه، الآن بازگشت به برجام هر بندش یک جام زهر و یک نرمش قرمانهنه می طلبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
جام زهر
برای صلح با جهان
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
یکی نیست از این حضرات بپرسه اگه نمیتونید پای شروطتان بایستید چرابیخودی شرط میگذارید که بعدا کوتاه بیایید؟؟! اینطوری دیگه هیچکس تهدیدهای شمارا جدی نخواهدگرفت
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
کدوم امتیاز؟
یک نمایش تبلیغاتی بی اثر شد امتیاز؟
الان هم هیچی از توقعات ما کم نشده. همه تحریمها باید برداشته بشه تا به این دوربینها دسترسی پیدا کنن وگرنه اسباب بازیهایی هستن که رو دیوار برای قشنگی نصب شدن.
نمیخوان طوری مذاکره کنند که چیزی به مردم برسه خودشون گفتند ما اقتصاد رو به مذاکره گره نمیزنیم بیشتر هدف بیرون آوردن آقازاده ها از فشار تحریم آمریکا هست
یه آدم مثل ظریف رو برداشتن یکی مثل باقری کنی رو گذاشتن نه زبان انگلیسی بلده نه رسانه رو میشناسه نه دوستی در جهان داره فقط گفتن ظریف با جان کری دوست بود تو هم وانمود کن با اولیانوف دوستی
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
میخای شما رو بذارن؟
ظریف که نتیجه کارشو دیدیم برجامش پاره شد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
زهرا،مردم میدونن چرا برجام خراب شد.
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
این تیم هم که دارن برجام پاره شده ظریف رو وصله پینه کنند که!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
الانم دارن زمین و زمان رو بهم میدوزن که برسن به برجام همون ظریف که میگفتن خسران و مصیبته.
علی
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
دانشمندا، فضلا، علما
اون برجامی که تیم روحانی قبول کردن رو با تمام وادادگیش رو همه قبول کردن ولی فقط گفتیم به غرب نمیشه اعتماد کرد. که خیلی تم درست از آب در اومد. طوری که اهل سفسطه هم دهانشون چفت و بست خورد. یعنی ترامپ بدون توجه به تأییدات آژانس که پایبند بودن ایران به برجام رو به تمام اعضای ۱+۵ اعلام می‌کرد آمریکا رو از برجام خارج کرد با یک مراسم عریض و طویل. بعدش هم وزیر خارجه‌اش ۱۲ شرط برای ایران گذاشت که به هیچ وجه قابل قبول نبود.که اگه خواستن حمله‌ای به ایران بکنن، طبق یک مثل خودشون بشه
A cake walk
پس چرا تو هر مشورتی روسیه و چین؟ پس نه شرقی، نه غربی چی شد؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
جم جان بیدار شو و بوی قهوه رو حس کن

شرق ( کمونیسم) خیلی وقته مرده. غرب ( استعمار امپریالیسم) هم در حال اضمحلاله. خارج شدنشون از افغانستان رو تماشا کردی؟ امیدوارم که خواب نبودی.
واقعا بعضی ها خجالت نمی کشند که در مذاکرات هسته ای اینقدر امتیاز به طرف غربی میدهند و آنوقت در زمان روحانی، به برجام ایراد میگرفتند‌ و آن در صحن مجلس آتش زدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
نه نمیکشیم خجالت چی هس اصلا؟ خوردنیه؟
واقعا بعضی ها خجالت نمی کشند که در مذاکرات هسته ای اینقدر امتیاز به طرف غربی میدهند ولی در زمان روحانی، به برجام ایراد میگرفتند‌ و آن در صحن مجلس آتش زدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
یه بار گفتی دیگه عه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
ناشناس۱۴/۰۳ برو خجالت بکش
خودتون خسته نشدید از این همه تناقض در خبرها،هر جلسه یکی میاد بیرون میگه تا 99 درصدمسایل حل شده فقط چند مسئله کوچک که بسیار حیاتی است باقی مانده. روز بعد میگن ما تازه برای شروع مذاکرات به تفاهم رسیدیم.اصلا معلوم نیست چه خبر هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
خدایی خودت فهمیدی چی گفتی؟
پیشرفت داشتیم

این حرف را ۲۵ ساله داریم می شنویم

پیشرفت برای مسئولان
پسرفت و فلاکت برای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
خوب نشنیدی پس بیشتر دقت کن
الان اون ۴۰ نفر تا ۶ دی در هتل چه نقشی دارن ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
نقش عشق و حالا را بازی میکنند
به نقل از فارس نیوز؟

مگر بجز فارس نیوز کسی اجازه نظر دادن یا مصاحبه نداره؟
باید هتل محل مذاکرات را آتش میزدند پس اون همه دادار دودور چی شد؟
پاسخ ها
اسد پلنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
داداش به اعصاب و روانت آب بپاش یخورده.
ساندیس هم قبل از مصرف 20 دقیقه بزار بجوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
بهترین کامنت با اختلاف تا الان
راست می‌گوید چرا انقلابی عمل نکردند
کم کم به جام زهر هم میرسیم
اون موقعی که محمود این سنگ را تو چاه انداخت چرا ساکت بودبد
پاسخ ها
شوکت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
اون جام جهان نما نبود که سعدی گفت:جام جهان نما از بیگانگان و 5+1 تمنا میکرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
اون موقع اقایون فکر میکردن تحریمها کاغذ پا ه بود
اگر تونستید نتیجه ای بهتر از ظریف بگیرید من حرفاتون رو باور می کنم ولی عمرا بتونید، عمرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
مرتضی بازم تو اومدی؟
چرا از تهمت و افترا زدن دست نمیکشی؟
دیپلماسی شش کلاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
خودت چند کلاس درس خوندی؟
اصلا میدونی دیپلومانسی یعنی چی؟
هنوز جمله عراقچی رو قبل شروع دور جدید مذاکرات یادم هست که وقتی ازش سوال کردن امیدی به لغو تحریم امریکا دارید پاسخ داد امریکا به تحریم اعتیاد داره بعیده ترک کنه
پاسخ ها
ناهید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
مرکز ترک اعتیاد یه سری بزن
پذریش میشی
آمریکا 700 میلیارد دلار بودجه نظامیشه اما با انواع روشها برای دیگران تبلیغ میکنه که قدرت نظامی مهم نیست و باید فقط به قدرت اقتصادی پرداخت! چرا؟ چون خود آمریکا رییس باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
گرونه یه تخفیفی بده مگه دنا پلاسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
کدوم کشور توان اختصاص این مقدار پول رو به بخش نظامی داره؟ ایران، چین، روسیه، المان کدوم؟
قدرت نظامی ریشه در قدرت اقتصادی داره برادر، متاسفانه کسانی که عنان کار رو در دست دارند همین فکر شما رو دارند
آقای ظریف دیپلماسی عمومی و ظواهر نظام بین الملل رو نسبتا خوب میشناخت. اما ریشه اصلی نظام بین الملل زور و پول و فریبه و آقای ظریف شناخت کافی از روابط قدرت نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
داشت،نذاشتن کارش رو بکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
ظریف اگر بیل زن بود باغچه اشتون رو بیل میزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
به همون دلیلی که
ایران در مذاکره با کشور آذربایجان یا بحرین از موضع قدرت سخن می گوید
امریکا هم در مواجهه با ایران از موضع قدرت مذاکره می کند.
فهم این مطلب سخت نیست.
اجازه دهید امتیاز بدهند. بلکه از این فلاکت و بدبختی نجات یابیم. عزیز شونده عاقل است نگران نباش
اقاای‌ رئیسی‌ در بازدید از کارخونه‌ میگه‌ چرا کارخونه‌ تعطیله‌ ؟! هیچ بانکی حق نداره‌ کارخونه ای را تعطیل بکنه‌ !!!
اخه‌ آقای رئیسی‌ مردم‌ مگر‌ اوسکولند‌ که ندونند‌ بانک بدون‌ دلیل‌ نمیتونه‌ کارخانه ای را تعطیل‌بکنه‌ و کلا‌ همچه‌ کاری‌ چه معنی داره‌ ؟!
لابد‌ کارخونه‌ وام‌ بانک را پس نداده‌ و پول بانک هم همون پول مردمه و باید به به مشتریهاش‌ جواب‌ بده‌ مجبوره‌ پولشو پس بگیره‌ لذا‌ این حرکات جلوی دوربین‌ آیا غیر از‌ شو اف‌ و ژست سیاسی و تبلیغات‌ سیاسی هستش‌ ؟!
آقا رئیس‌جمهور باید پشت میزش بشینه و بوسیله وزرا تئوری رهایی که داره‌ امور مملکت و به نحو احسن پیش ببره‌ نه اینکه راه بیفته بده دوتا باتری آفتابی را افتتاح بکنه که البته زمان دولت قبلی تهیه شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
فیلم سینمایی زیاد نگا نکن
شبها قبل از خواب هم کمی عسل و سیاه دانه بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
من از اون موقع که قیمت خودرو را (بر خلاف حرف اولش)
گرون کرد ازش کاملا ناامید شدم هر چند قبلش هم امید زیادی نداشتم
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
اونا کار رئیس‌جمهورای غرب‌زده و فاسده. جناب رییسی داره انقلابی عمل می‌کنه.
من دستور میدهم همه تحریم ها باید حذف شود خیلی فوری
پاسخ ها
حسین شریعتنداری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
خجالت بکش رئیس جمهور منتخب مردم رو تمسقر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
مرسی:))
بی سوادی و عدم شناخت غربی ها در سخنان باقری موج میزنه.
پاسخ ها
باقری باقری حمایتت میکنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
همون تو باسوادی بسه
بی سوادی و عدم شناخت غربی ها در سخنان باقری موج میزنه.
غذای الوده و بی کیفیت هوای الوده و مسموم اخرش هم از الودگی هسته ای می میریم اه لعنت به این زندگی توی ایران
پاسخ ها
علی رضوانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
نمیخای جمع کن از ایران برو
کسی دعوت نامه نداده بشماها
اگه قرار باشه به سابقه‌ی جناب جلیلی نگاه کنیم، احتمالا سال‌ها پیشرفت خوب در مذاکرات در انتظارمونه.
من از موقعی که محمود خبر خوش می داد نسبت به این عبارت الرژی پیدا کردم. لطفاً عبارت جایگزین پیدا کنید.
این دوربینی که من می بینم خیلی مشکوکه احتمالا اطلاعات رو از طریق وایرلس و یا سیم برق به خارج از ساختمان جهت شنود انتقال می ده
تا کی اینهمه بدبختی خدا به دادمان برس
والا
اگه یک مشاور املاک با 9 کلاس سواد رفته بود وین.
تا حالا معامله رو جوش داده بود
والا توی این دوربین به این بزرگی هزار جور ابزار جاسوسی میشه جا داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
:))
بعنوان یک ایرانی از رفع تحریمها استقبال میکنم ولی در اینکه چرا ما تحریم هستیم و چرا چندین و چندسال حل آن طول کشیده است با خبرهای ارسالی از منابع خودی قانع نمیشوم . امتیاز گیری طرفها را میتوان فهمید چرا که خواسته هایشان کاملاً روشن و عیان است ولی سرسختی ما و اینکه غنی سازی را ادامه و سطح انرا بالا ببریم را در حالیکه مرتباً ادعا میشود بدنبال بمب اتمی نیستیم را نه میفهمم و نه باور میکنم . اگر این تیم که بی کفایتی خود را در دوره ای به اثبات رسانده همان راه تیم قبلی را منتهی با لفاظی های عجیب و غریب که فقط خودشان در آن استاد هستند و میفهمند ادامه دهد و حتی به سرانجام برسانند مردم حق دارند از آنها و بالادستیهایشان انتقاد و سؤال کنند که چرا عرض خود میبری و زحمت ما میداری. تا اینجا دوربین‌ها را گذاشتید قبول ولی چرا هفت هست ماه تأخیر کردید ؟ نگید داشتیم بررسی میکردیم و تحقیق که این همون افاظی است. اگر بگید که دیدیم سنبه پر زور شده و عنقریب در شورای حکام‌ قطعنامه ای مصوب و به شورای امنیت میفرستن و از قرار رفقای جینی و روسی هم حمایت درستی مانند سابق نخواهند کرد ما مردم بهتر درکتون می‌کنیم. ما ممکنه اداره کشور توسط شما را غلط بدونیم که هست ولی هم خودمون و اتیه امون را دوست داریم و هم کشورمون را . یادتان باشد هر جا همون چیزهایی را که تیم قبلی آماده کرده و شما با لفاظی و تأخیر اونها را قبول میکنید مردم زودتر از شما میفهمند و باید پاسخگوی تأخیرات باشین.
هرکسی وهرفردی که برای مذاکره می‌رود ایرانی است.چه عضو گروه ظريف باشدچه باقری همه برای ایران تلاش میکنند
ضروري است در توافق با آژانش قيد شود هر مركزي كه توسط اسراييل يا هر كشور ديگري عمليات خرابكاري انجام شود اجازه نصب دوربين و ارسال اطلاعات داده نمي شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
بعدش هر جا بخوان کار محرمانه کنن به بهانه خرابکاری یه آتیش بازی ساختگی راه میندازن و دوربیانرو جمع میکنن خیلی زرنگ تشریف دلری شما
مذکرات دوره روحانی فیلم وسرکار گذاشتن تیم مذاکره کننده مابود مذاکره واقعی تازه شروع شده
هدیه کریسمس اجازه نصب دوربین های جاسوسی در قلب مهمترین بخشهای اتمی ایران بود. سال نو مبارک
ترامپ به یک دلیل ساده برجام را زیر پاگذاشت وآن این بود که به نفع ایران بود.بفیه صجبتها چرته.
چی بهتر از اینکه کریسمس در وین باشی
شهری باشکوه و تاریخی و پایتخت موسیقی
خوش بگذره
هروقت اونا امتیاز میگیرن ، مذاکره کنندگان برای ماست مالی میگن پیشرفت خوبی داشتیم
بلاخره دوربین ها نصب شد و چقدر ساده لوح که فیلمها بعد از حصول توافق تحویل خواهند شد!!!!
چرخ روزگار سرعتشو بالا برده و خیلی سریع پاسخ رفتارها و گفتارهای نادرست رو میده
متاسفانه هموطنان ما بجای اظهار نظر در موضوعات فقط به همدیگر توهین میکنند شبیه ادم های چال میدانی ها متاسفانه در نوشتن متن نیز غلط املایی زیادی دارند در صحبت و نوشتار متن شرط ادب احترام گذاشتن است لطفا باهمدیگر با احترام صحبت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
این یک کل کل دوستانه از نوع ایرانی و کیهانیست
با برجام بی برجام مشکلی از مردم ایران حل نمی شه چون عده بقائش با بحران زایی است
شش ماه به کشور خسارت زدند اروپا و آمریکا که ضرر نمی کنند ما روزی دهها میلیون دلار از دست می دهیم انگار برایشان مهم نیست چه بر سر کشور آورده اند عین شطرنج بازی ناشی که مقابل یک شطرنج باز حرفه ای بازی می کند و یکی یکی مهره های اصلیش را از دست می دهد تا فقط پز بدهد با طرف مقابل نبرد کرده است این تیم و این دولت و بقیه کسانی که این سیاست خارجی را که خانمان ایران و ایرانی را برانداخته تدوین کرده اند عین همین شطرنج باز ناشی هستند.
خواستند دست پیش بگیرند که پس نیفتند و با لاف و هارت و پورت ادعا کردند همه تحریم های برجامی و غیر برجامی باید لغو شود اما با تهدید برگزاری جلسه آژانس که نتیجه آن احتمالا فرستادن دوباره پرونده جمهوری اسلامی به شورای امنیت بود سریع جا زدند و در اولین عقب نشینی قبول کردند دوربین های پیشرفته جدید که خدا می داند به جز فیلمبرداری چه توانایی های دیگر هم دارند در تاسیسات سانتریفوژ سازی کرج نصب شود و این اولین شکستشان بود طوری که کیهان هم صدایش درآمد و این زنجیره شکست و عقب نشینی قطعا ادامه خواهد داشت شک نکنید دولت منتخب حاکمیت و این تیم بی تخصص هسته ای امتیازهای فراوانی در این دور مذاکرات خواهد داد.
حتما فردا یکی میگه هرکی هسته ای نمیخواد و با گرسنگی و فلاکت مشکل داره جمع کنه از ایران بره
چندين بار نوشتم وشما ننوشتيد در طول سال قبل. تنها دليلى كه دوربين را نشان ميدهد اين است كه بگويد اين هم مثل بقائه كشورها ولى حاضرم به قيمت إعدام شرط ببندم كه اين دوربينها به صورت برخط عكسها را ميفرستند.
این مذاکرات برای جمهوری اسلامی شیشه عمر و برای غربیها نقشه گنج است هر دو طرف میدانند دنبال چه هستند فقط ملت سرش بی کلاه ماند
به حرفهای باقری و دوستان اصلا اعتماد نکنید اینها بدنبال کش دادن مذاکرات هستند
تصویب میشه نگران نباشین اینها کش میدن تا مثلا متن برجام عین زمان روحانی نباشه که به اسم خودشون تموم بشه
حالا حضرات چه چیزی بیش از تیم ظریف گرفته اند. تابناک اگه از دادگاه صحرایی نمیترسی روشنگری کن
بدون شک این دوربین های جدید بدون نیاز به اینترنت و بطور مستقیم و زنده تصاویر را به ماهواره می فرستد مشخص بود دولت و تیم بی سواد مذاکره کننده اش از این شکست های سنگین و عقب نشینی مفتضحانه حالا حالاها قبول خواهند کرد.
با سلام،این اقای گروسی هم ادم حقه باز ومزوریه،صحبت هاش وقتی ایرانه،با وقتی که بر می گرده،180 درجه تفاوت دارد،الان هم به نظر من،چه علتی داره،دوربین رو نشون بده،عملاً بگه،این دور بینیه که ما کار خواهیم گذاشت،در حالیکه باید مخفیانه اینکار انجام شود،نه اینکه پیام به اسراییل و........می باشد،برای اشنائی با نوع دوربین،نفوذ وهک ان.!!
با سلام
اقای باقری چندین سال و با هزینه کردن میلیارد ها دلار در بخش انرژی هسته ای از جیب این ملت خرج کردید فکر نمی کنم این مردم مصیبت زده نه به شما اعتماد کنن و نه به امریکا و اروپا همه حرف های شما و طرفین مقابل همش یه بازی دیگه هستش
باقری کنی : به توافق با آمریکا برای رفع تحریم ها نزدیک شده ایم۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۲۳:۴۳
باقری کنی : به توافق با آمریکا برای رفع تحریم ها نزدیک شده ایم۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۲۳:۴۳
باقری کنی : به توافق با آمریکا برای رفع تحریم ها نزدیک شده ایم۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۲۳:۴۳
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی