بازدید 5029

اخطار به ۴ باشگاه اصفهان برای مکمل‌های غیرمجاز

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: چهار باشگاه ورزشی اصفهان در سال جاری به دلیل فروش مکمل‌های ورزشی بدون تجویز متخصص اخطار گرفتند که در صورت تکرار، پلمب می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 15 December 2021

به گزارش «تابناک»، مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات یک مربی در حوزه فروش مکمل‌های ورزشی نیز محرز شد که در شرف اقدام قانونی است.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از مکمل های ورزشی مساله ای ۲گانه است که آیا از آن باید استفاده کرد یا خیر و تشخیص آن تنها بر عهده یک متخصص تغذیه است.

وی استفاده از مکمل‌های ورزشی را برای افرادی که بدنشان نیازمند چنین داروهایی نیست خطرناک دانست و اضافه کرد: استفاده سرخود از این مکمل‌ها به بروز عوارض کبدی یا کلیوی منجر می‌شود.

محمدی همچنین اظهارداشت: در زمینه استفاده از مکمل‌های ورزشی ۲ موضوع مطرح است یکی استفاده بدون تجویز متخصص تغذیه و دومی استفاده از مکمل‌های غیرمجاز و غیراستاندارد که حتی منجر به مرگ خواهد شد.

وی گفت: ارائه و فروش مکمل‌های ورزشی تنها در صلاحیت داروخانه‌های مجاز است و عرضه آن در باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی به هیچ وجه قانونی نیست.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان یادآور شد: ستاد نظارت و بازرسی هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در صورت مشاهده و گزارش فروش و عرضه مکمل‌های ورزشی به ویژه مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های اصفهان ورود پیدا کرده و آن باشگاه را پلمب خواهد کرد.

گرایش بانوان به مکمل‌های ورزشی در حال افزایش است

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه استفاده از مکمل‌های ورزشی بیشتر بین بانوان رایج است یا مردان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر گرایش بانوان به این مکمل‌ها در حال افزایش است.

محمدی افزود: اغلب بانوان برای کاهش وزن و تناسب اندام به استفاده از این نوع مکمل‌ها روی می‌آورند و مردان نیز برای حجیم شدن عضلات از این مکمل‌های ورزشی استفاه می‌کنند.

وی استفاده از مکمل‌های ورزشی را در ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام رایج‌تر دانست و تصریح کرد: مکمل‌ها به دلیل داشتن هورمون مردانه، موجب ایجاد شکل و شمایل مردانه در زنان شده و عوارض داخلی نیز روی بانوان دارد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان درباره روند پلمب و بازگشایی باشگاه‌های خاطی در زمینه فروش مکمل‌های ورزشی گفت: در صورت بروز تخلف در این زمینه ابتدا با نظر اداره اماکن و بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان باشگاه خاطی اخطاریه دریافت و درصورت تکرار تا ۲۰ روز بسته خواهد شد و پس از آن تنها در صورت تعهد در اداره اماکن و حراست و بازرسی اداره کل ورزش این باشگاه‌ها مجدد بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تکرار مجدد عرضه مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در باشگاه‌های خاطی، پروانه آن باشگاه‌ها لغو خواهد شد.

محمدی در ادامه افزود: برای تاسیس باشگاه ورزشی موسس باید نام و مکان باشگاه را به اداره کل ورزش و جوانان اعلام کند سپس حوزه فنی و مهندسی از این محل بازدید و دارا بودن استانداردهای مورد نیاز را بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: درصورت تایید استاندارد بودن محل، موسس و مدیر باید مربیان متخصص و تجهیزات مورد نیاز رشته مربوطه را تهیه و باشگاه را راه اندازی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست