بازدید 15966
پیمانه اقتصادی

حمله پیامکی به نمایندگان؛ قیمت خودرو را کاهش ندهید/ افزایش توان بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز/ معاون رئیس جمهور: تورم در سال آینده کاهشی خواهد بود/ اقساط تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بورس تعادل ندارد، فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولتی صرف خود استان می‌شود، مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است، رئیس جمهور: افزایش پایه پولی خط قرمز است، امارات محموله ۲۰ تنی کیوی را پس فرستاد و گرانی ۴۰ درصدی پسته را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 13 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ بورس تعادل ندارد، فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولتی صرف خود استان می‌شود، مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است، رئیس جمهور: افزایش پایه پولی خط قرمز است، امارات محموله ۲۰ تنی کیوی را پس فرستاد و گرانی ۴۰ درصدی پسته را در بر دارد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۲۱۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۲ درصد معادل ۲۳۳ هزار و ۱۴۴ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۱ هزار و ۷۲۶ تومان رسیده است.

بورس تعادل ندارد!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون که با عدم تعادل جدی در بازار مواجه هستیم، اگر دامنه نوسان نباشد، نوسان‌هایی که اتفاق می‌افتد، بسیار شدیدتر خواهد بود. عشقی تاکید کرد: راه‌های مختلفی برای برداشتن دامنه نوسان وحود دارد؛ مثلاً ممکن است این کار را ابتدا برای شرکت‌های بزرگ‌تر و به مرور انجام دهیم.

فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولتی صرف خود استان می‌شود

علی نوری، دبیر ستاد بودجه ۱۴۰۱ درباره کاهش منابع حاصل از مولدسازی در بودجه سال آینده، افزود: یکی از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱, واقعی کردن درآمدهاست، زیرا نمی‌توان بودجه را متصل به درآمدهای غیر واقعی بست. وی اضافه کرد: در بودجه سال جاری، ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد از فروش اموال و دارایی‌های دولت پیش بینی شده بود که با بررسی عملکرد دولت و فرصتی که تا پایان سال وجود دارد، تنها ۵ هزار میلیارد تومان از آن محقق خواهد شد. برای اینکه بودجه سال آینده کشور با کسری مواجه نشود، باید آمار را واقعی‌تر پیش بینی کرد؛ ضمن اینکه دولت درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی‌های خود را در بودجه ۱۴۰۱ به ۲۶ هزار میلیارد تومان کاهش داد که امیدواریم این درآمدها در سال آینده تحقق پیدا کند و دولت را با مشکل کسری بودجه مواجه نکند. با ایجاد سازوکارهای جدید، قرار است بخشی از درآمدها به استان‌ها واگذار شود و هر استانی از محل فروش اموال و دارایی‌های مازادش، منتفع شود که طرح‌های تشویقی هم در راستای رسیدن به اهداف وجود خواهد داشت. دستگاه‌های اجرایی اگر مطمئن باشند که درآمد حاصل از فروش اموال دولتی هر استان در همان جا صرف خواهد شد، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند؛ ضمن اینکه با سازوکار جدید، تمهیدات لازم در تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ اندیشیده شده است.

حمله پیامکی به نمایندگان؛ قیمت خودرو را کاهش ندهید

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این چند روزه به ویژه روز یکشنبه، نمایندگان آماج حملات بی‌رحمانه، افرادی تحت عنوان سهامداران قرار گرفتند که با پیامک هایشان با فحاشی و بی ادبی و کلمات رکیک و نابهنجار نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع را مورد حمله قرار دادند که چرا مجلس می‌خواهد جلوی افزایش قیمت را بگیرد،‌ ما باید سود کنیم. از سوی دیگر مردم می‌گویند چرا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند؟ ما قدرت خرید نداریم و دسته دیگری هم هستند که بلاتکلیفند. آنها می‌گویند در سال های ۹۷ و ۹۸ خودرو ثبت نام کردند و حال افزایش قیمت شامل آنها نیز شده است. این کلاف سردرگمی است و در دولت هم کسی پاسخگوی این وضعیت نیست. وی اشاره به مجوز خودروسازی‌ها برای افزایش قیمت خودرو گفت: اعضای کمیسیون صنایع در جلسه روز یکشنبه با حضور وزیر و خودروسازی‌ها موضوعاتی که در حوزه صنعت خودرو مطرح است را در دستور کار داشتند. اکثر قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نیز به عملکرد وزیر صنعت در خصوص وضعیت خود انتقاد داشتند. ما دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا را داریم که وضعیت آنها مربوط به امسال و پارسال و این دولت‌ها نیست. این مشکل در همه دولت‌ها بوده و هر یک به نوعی جامعه و مردم را بازی داده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم آسیب پذیرترین زنجیره در بحث خودرو بوده‌اند، افزود: از روز اول، دو خودروسازی باید از حاکمیت دولت خارج می‌شد. چرا دولت و وزارت صنعت با داشتن ۶ درصد سهام در خودروسازی‌ها در آنجا اعمال حاکمیت کند و در تعیین مدیران مستقیم دخالت داشته باشند تا فضایی که به وجود آمد، سر منشأش دولت باشد؟ خودروسازان مدعی هستند که ما داریم ضرر می‌دهیم، زیرا قیمت حاکمیتی است و به ما تکلیف می‌شود و هزینه‌های ما بیشتر از این است. پس چرا دولت از آنها در مقابل مردم و مجلس دفاع می‌کند؟ نماینده مردم شهر بابک در مجلس یادآور شد: به طور اخص دولت هیچ برنامه‌ای برای بخش خودروسازی و خودرو ندارد. نه تنها این دولت بلکه دولت های قبلی هم برنامه نداشتند که اگر برنامه‌ای وجود داشت ما به اینجا نمی رسیدیم که یک شبه بگویند خودرو گران شد و این تبعاتی داشته باشد که شاهدش هستیم.

مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو در این شرایط مخالف است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در این شرایط با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دریافت مجوز افزایش قیمت از سوی خودروسازی‌ها گفت: ما به عنوان مجلس قانع نشدیم که بر چه اساسی مجوز افزایش قیمت داده شده است. با برخی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع نیز در همین رابطه نشستی داشتیم. این مبنا برای ما روشن نیست. به نظر می‌رسد خودروسازها باید هزینه هایشان را کاهش دهند و این هزینه‌ها از جیب مردم برداشته نشود. وی افزود: در هر حال مجلس با هرگونه افزایش قیمت در این شرایط مخالف است. بین قیمت خودروسازان و بازار تفاوت معناداری وجود دارد. آیا با این تصمیم این دره عمیق قیمت کارخانه و بازار پر شد؟ آیا جیب دلال ها کمتر پر می‌شود؟ زمانی گفته می‌شود ما می‌خواهیم بازار به آرامش برسد و باید تولید را افزایش دهیم. ما هم قبول داریم که به هر حال قیمت مواد اولیه افزایش داشته و این تاثیر خود را بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد ولی واقعیت این است که یکسری هزینه‌هاست که خودروسازان می‌توانند آن را مدیریت کنند؛ مثل نیروی مازاد. باید همه چیز در خودروسازی ها شفاف شود.

افزایش توان بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در خصوص آزادسازی منابع ارزی کشور اقدامات خوبی انجام شده است که توان بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز را افزایش داده است. صالح آبادی با اشاره به کاهش نرخ تورم در ماه های اخیر افزود: خوشبختانه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مبتنی بر واقعیت‌ها و بدون کسری تنظیم شده است که نقش مهمی در کنترل تورم خواهد داشت. رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که تکالیف متعدد نظام بانکی در بودجه سال های گذشته، موجب افزایش ناترازی بانک‌ها و فشار مضاعف به بانک مرکزی شده بود، تاکید کرد: خوشبختانه این تکالیف در بودجه سال آینده کمتر شده است و این موضوع نقش مهمی در کنترل خلق پول بانک‌ها توسط بانک مرکزی دارد. صالح آبادی بیان کرد: موضوع رمزپول ملی از جمله موارد مهم در دستور کار بانک مرکزی است که زیرساخت و دستورالعمل های مربوط به آن تدوین شده و در آینده نزدیک آزمایشی راه اندازی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور: تورم در سال آینده کاهشی خواهد بود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر تلاش کنیم که افزایش پایه پولی و تورم خط قرمز دولت باشد، چون ریشه این در خود دولت است و دولت می‌تواند به گونه‌ای حرکت کند که به تدریج به سمت ثبات و آرامش در بازار برویم تا فعال اقتصادی با خیال آسوده سرمایه گذاری کند، می‌توانیم آنقدر نوسان ایجاد کنیم که نه خود دولتی‌ها علاقه مند به سرمایه گذاری باشند و نه بخش خصوصی. طوری منابع و مصارف را در نظر گرفتیم که دولت کسری نداشته باشد و هزینه‌های دولت را کاهش دادیم، کمترین رشد را در هزینه‌ها داشتیم و حتی در بعضی نقاط ۱۵ درصد هم کم کردیم و متوسط ۱۰ درصد حقوق را اضافه کردیم. وقتی حقوق را اضافه کنیم، چون کسری وجود دارد به استقراض متوسل می‌شویم، باید شجاع باشیم و این چرخه را متوقف کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تورم در سال آینده کاهشی خواهد بود و البته امسال شروع کردیم و در حد ۴/۵ واحد درصد و در آبان هم ۳/۵ واحد درصد کاهش تورم نقطه‌ای داشتیم و همین روال ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور: افزایش پایه پولی خط قرمز است

رئیس جمهور گفت: در بودجه ۱۴۰۱ استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی خط قرمز است. برنامه این است که این اتفاق نیفتد، چون مشکلات جدی برای اقتصاد کشور ایجاد می کند. کما اینکه ما در این چند ماهه هم تلاش کردیم، بتوانیم دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی اداره کنیم و این آثارش را در کاهش تورم نشان می‌دهد.

اقساط تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

محمدحسن علمداری، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن جزییاتی از نحوه بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن را با تسهیلات ابلاغی جدید از سوی بانک مرکزی، اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی بانک‌ها مکلف شدند تا سالانه ۳۶۰ هزار میلیاردتومان را به بخش مسکن اختصاص بدهند، در خصوص پرداخت اقساط تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها توضیحاتی داد. معمول بازپرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ ۳ سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله به این نحو است که برای تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی بدون سود دوران ساخت ماهانه هفت میلیون تومان قسط توسط مشارکت‌کنندگان و دریافت‌کنندگان واحدها پرداخت می‌شود. تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی نیز با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۶ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با احتساب سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. عضو هیات‌مدیره بانک مسکن در خصوص بازپرداخت تسهیلات مسکن روستایی که ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن با لحاظ سه سال دوران ساخت و بازپرداخت ۱۷ ساله برای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان ۴ میلیون تومان است. علمداری تصریح کرد: چنانچه سازندگانی طی دو سال واحدها را به پایان برسانند، بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۸ ساله خواهد شد که میزان اقساط نیز نسبت به آن کاهش دارد.

نرخ سود وام مسکن مهر در چه صورت ۱۸ درصد محاسبه می‌شود؟

بر اساس جزو ۴ بند الف تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۱، مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند، موظفند تا پایان خرداد ۱۴۰۱ برای دریافت دفترچه اقساط مسکن مهر و تبدیل به فروش اقساطی کردن این تسهیلات به شعب بانک عامل بخش مسکن مراجعه کنند. بانک تخصصی بخش مسکن مجاز است در صورت عدم مراجعه مالکان واحدهای مسکن مهر، نسبت به دریافت اقساط این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و تغییر نرخ سود از یارانه‌ای به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار اقدام کند.

امارات محموله ۲۰ تنی کیوی را پس فرستاد

امارات محموله ۲۰ تنی کیوی را پس فرستاد. پیش از این نیز یک محموله کیوی از بنادر بندرعباس به مقصد هندوستان صادر شده بود که از سوی کشور مقصد مرجوع شد. سعیدی، مدیر گمرک بندر شهید باهنر بندرعباس، با اشاره به برگشت محموله ۲۰ تنی کیوی از امارت، گفت‌: این بار از شهرهای شمالی کشور به مقصد امارات متحده عربی بارگیری شده بود و به علت صادر نشدن گواهی قرنطینه برگشت خورد. منصوری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان هم گفت: گواهی و مجوز بهداشت محموله برگشتی کیوی از کشور هند در بندرعباس صادر شده است. درباره علت برگشت محصول منتظر اعلام نظر سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی هستیم. وی افزود: صدور گواهی برای صادرات محصولات کشاورزی به هند تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

خط تولید لوازم خانگی در پاکستان فعال می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید از کشورهای دارای ظرفیت به عنوان پایگاه تولید لوازم ایرانی استفاده شود، به عنوان نمونه خط تولید لوازم خانگی را با پاکستان فعال می‌کنیم، قطعات لوازم خانگی را به پاکستان می‌بریم و سنگ آهن و مس پاکستان را استخراج می‌کنیم و همین کار را در افغانستان نیز انجام خواهیم داد.

پسته ۴۰ درصد گران تر شد

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به تعیین قیمت آجیل شب یلدا، بیان کرد: امسال فروش آجیل و خشکبار به علت افزایش شدید قیمت‌ها، بسیار کاهش یافته است؛ بنابراین، اتحادیه قیمت آجیل شب یلدا را با حداقل سود تعیین کرده است. قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با باسلوق حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است و قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا بدون باسلوق حداقل ۱۸۰ و حداکثر ۲۷۰ هزار تومان تعیین شده است. تنوع و کیفیت محصولات بسیار زیاد است؛ بنابراین، برحسب کیفیت ممکن است قیمت عرضه آجیل شب یلدا کمتر و بیشتر از قیمت‌های فوق باشد.

احمدی با اشاره به افزایش شدید قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری اظهار داشت: فروش این محصولات نسبت به سال گذشته به یک چهارم تقلیل یافته است؛ بنابراین، برای تشویق مردم به خرید این محصولات امسال با کاهش سود فروشندگان حداقل سود ممکن را برای عرضه آجیل شب یلدا در نظر گرفته‌ایم. حداقل قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با باسلوق سال گذشته ۱۱۰ هزار تومان بود که امسال با ۳۰ درصد افزایش قیمت آن را به ۱۵۰ هزار تومان رساندیم، در حالی که قیمت اغلب محصولات آجیل و خشبکار بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. احمدی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخمه ژاپنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: علت اصلی افزایش این محصول، کاهش تولید به علت کم آبی است. وی اظهار داشت: قیمت پسته نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
واقعا قشر ضعیف جامعه میتونه قسط 5 تا 7 میلیونی وام مسکن رو بده؟ طراحان این طرح با خودشون چه فکری کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
اصولا تفکر معنا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
هیچ فکری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
اصلآ فکر نکرده اند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
جالبه بسیاری از کارمندان و بازنشستگان فاقد خانه حقوق شان به 4 میلیون هم نمی رسد آنوقت آقای ,رئیسی با این طرح شگفت انگیز,خود از کارمندان انتظار دارد ماهی هفت میلیون تومان وام اقساط مسکن پرداخت نمایند ؟آن هم با تورم وحشتناک موجود در کشور ....در شرایطی,که مردم به سختی,دارندزندگی,می کنند ایشان انتظار دارند مردم ماهی,7 میلیون تومان قسط وام خانه بدهند نه اینکه دولت هادر طی سالها خوب به داد کارمندان و کارگران و باز نشستگان و جوانان. بیکار رسیده بودند خواهر زاده من الان روزی 12ساعت دارد در یک بخش,خصوصی کار می کند حقوقش بقدری.کم است که حتی جوابگوی هزینه رفت و آمدش,نیست آنوقت ایشان انتظار دارند با این درآمد اندک مردم ماهی هفت .میلیون تومان اقساط وام مسکن پرداخت نمایند وقتی قیمت خانه های بنجل مسکن مهر در تهران به یک میلیارد میرسد و خانه های پولدار های مملکت از جمله کاخ های سران کشور به دویست و سیصد میلیارد آنوقت ایشان دارند مردم با 450 میلیون تومان صاحب خانه گردند حتما منظور ایشان خانه مقوایی هست ایشان با کدام استدلال و کدام منطق می خواهند مردم را صاحب خانه کنند ,,پولدار ها به لطف سیاست های شما ها و امثال شماها صاحب کاخ های 400 میلیاردی شده اند واین یعنی پیشرفت ...تمامی اطاق های هتل های گران قیمت کیش پر شده چه کسی اطاق های آنجا را پر کرده پولدارها چه کسانی ماشین های,چند میلیاردی زیر پاهایشان هست پولدار ها چه کسانی, اوضاع کشور را به اینجا رساندند؟ شماها .در واقع کشور عملا در بست در اختیار پولدار ها قرار,گرفته و طیف وسیع کارمندو کارگر دو راه بیشتر ندارد یا خودکشی,کنند یا از کشورفرارنمایند..... ن
صدای مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
چرا واردات خودرو را آزاد نمیکنن ؟؟؟. 5 ماه تکمیل وجه کردم سایپا ماشینمو تحویل نمیده آخه چرا اینقدر زور میگید بابا مارو اسیر گیر اوردید اقا ما ایرانی هستیم چرا باید این قدر مردم نقره داغ کنید . سایپا نه تعهدی داره نه از کسی حساب میبره . به کی بگیم
سلام
علت اینکه برخورد نمیشود و حتی قیمتهای کاذب کارخانه افزایش می یابد و اینکه پشت سر این دلالان و بازار سیاه چه کسانی هستند و چرا باید بین قیمت کاذب کارخانه و بازار هم اینقدر تفاوت باشد را چه کسی باید جوابگو باشد؟!! چقدر بی تفاوتی؟؟!! بازار مسکن هم همینطور است؟؟!! چرا روند خانه های پیش ساخته عملیاتی نمیشود؟! و از کوره های آجر پزی تهران گرفته تا آنطرف سیستان و بلوچستان باید هنوز کپرنشین داشته باشیم؟ و ثروتمندان ما در شهرهای بزرگ که خانه ی میلیاردی داشتند حالا خانه های 10 تا 50 میلیاردی داشته باشند و یک خانواده در حسرت داشتن یک آپارتمان دوخوابه ی 75 متری باشد؟ اینها مشکل در ساختار مدیریتی است؟ چرا باید یک خانواده ایرانی از حداقل مسکن و اتومبیل خانواده محروم باشد؟ ثروتمندان که پراید و سمند و .... سوار نمی شوند؟؟ و چرا باید برای حمایت از دو ابرقدرت خودروساز این همه گمرکی برای خودروهای خارجی تعیین شود؟! واقعا چه کسی دوستدار مردم است و دلش برای مردم سوخته است؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
خریدن یخچال و لباسشویی شده یه رویا ، حالا بماند خانه
والله ما که شماره هیچ نماینده ای نداریم اونای که دارند اینقدر قدرتمند هستند که بتوانند بدون نماینده هم قیمتها را بالا نگهدارند تازه این شماره ها قابل رد یابی نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
اي ساده ، اينها همش فيلم جلوي مردمه
واقعا عالی برکت الله
لطفا سمعک افراد کم شنوا و ناشنوا را با ارز ترجیحی به دست آنها برسانید و در این کار تسریع کنید

به خدا برای فرزندم به سختی 10 میلیون جور کردن تا سمعک بخرم اما الان هر جا میرم میگند ارز ترجیحی دیگه نمیدن و باید سمعک رو با دلار آزاد بخریم که یک سمعک شده بالای 50 میلیون
سمعک گران و نایاب شده
... اگر بچه های کم شنوا سمعک نزنند در آینده آلزایمر میگرند و دچار بیماری های روانی و عصبی میشند
قیمت خودرو فروشی کارخانه حتی با قیمت جدید نیز منطقی است و بازار آزاد دو برابر است.
بهتر است با افزایش تولید فاصله بین کارخانه و بازار کم شود.
دولت شخصا با واردات 200-300 هزار خودرو به صورت تهاتر بازار عرضه و تقاضا را کنترل کند و مشکل مالی خود را نیز برطرف کند و نیز از فشار آمدن به بازار ارز و رانت عده ای جلوگیری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
بازار آزادم خودشون سیستم اینجوری می چینند
پسته ۴۰ درصد گران تر شد
خب بشه!!!
ما که چندساله نمیخوریم، اصلا بشه قیمت طلا!!!!
گوشت و لبنیات که نیازه رو نداریم بخوریم حالا نگران پسته باشیم؟!!!
واقعا؟!!!
نرخ تورم در سال آینده کاهش خواهد یافت ! خخخخخخ بزک نمیر بهار میاد ،واقعا روتون میشه اینطوری با مردم حرف بزنید ؟! مردم رو چی فرض کردید؟!
واردات روآزاد کنید ایران خودرو وسایپا از خودتونه که باهاشونید اصلا کیفیت ندارن ...
اگر مدعی مبارزه با فساد هستید بسم الله این شما این خودرو سازان ...
فریب این بازی ها و نمایش های نمایندگان را نمی خوریم

افزایش قیمت خودرو بدون هماهنگی قبلی با مجلس امکان نداشت .
تنها کالایی که در بودجه ۱۴۰۱ افزایش قیمت نخواهد دید ساندیس است

رییسی مچکریم
البته مسیولین فرق کاهش و افزایش و نمیدونن. لطفا واسشون توضیح بدید.
البته اگر قرار باشه کلا افزایشی باشه دیگه چیزی از اقتصاد باقی نمیمونه البته که الانم نمونده...
قیمت را ۱۰۰۰برابر افزایش می دهید
وسپس ذره‌ای کاهش می دهی
ومی گویید تورم کاهش می یابد ...
عجب کشوری داریم، رییس جمهور، نمایندگان، مسئولین ، همه و همه مخالف افزایش قیمت خودرو هستند ولی قیمت خودرو هر سه ماه یکبار سی چهل درصد افزایش داره طوریکه الان با قیمت فعلی پراید میشه در خارج هیوندا خرید.
امروز که شاهد نرخ تورم نجومی هستیم مسئولین سالهای گذشته هم مثل شما وعده کاهشی شدن آن را داده بودند منتها فرق شما با آنها در این است که شما همزمان با دادن مجوز افزایش قیمتها ،وعده کاهش نرخ تورم در سالهای آینده را میدهید نمیدانم مردم را چه فرض کرده اید
هر کسی هم که روی کار میاید میگوید مسئولین قبلی کار را خراب کرده اند ما گناهی نداریم
اینها میروند و دیگران میایند و همین حرف را میزنند آخر تا به کی .......
با دستکاری آمار قطعا روند تورم کاهشی خواهد بود
اما این یکی دیگه چیزی نیست که مردم نفهمن چون دارن خرد شدن استخوانهاشون رو زیر بار تورم با تمام وجود احساس میکنند
دولت، مجلس، خودرو سازها و دلال ها دست به دست هم داده اند تا مردم علاوه بر مسکن، تهیه پراید هم برایشان یک قرن منتظر بمانند اگر و تنها اگر 100 سال عمذ کنند.
سال گذشته در چنین ماهی پراید ۱۱۱ با دلار ۲۵ هزار تومان حدود ۵۵ میلیون بود اما اکنون با دلار ۳۰ هزار تومان حدود ۱۸۰ میلیون! سایپا چه جوابی در این خصوص دارد .با این شرایط پراید ۱۱۱ باید ۶۶ میلیون باشد . در صورتیکه ۳ برابر است!!!
پاسخ ها
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
به لطف نمايندگان و مسئولان تونسته با اين قيمت بفروشه بنابراين دليلي نداره ارزون بده. ما هم بايد تماشا كنيم
مافیای خودرو رو باید مجازات کنند
خود شرکتها و مافیاها این فیلم و بازی میکنن نه مردم. مردم خواهان کاهش قیمت خودرو هستند چون افزایش قیمت به جیب سهامداران نمی رود. پراید 7میلیون تومان بود هر سهم سایپا 300تومان. پراید 160میلیون هر سهم سایپا150تومان...
مجلس انقلابی این هم از قیمت خودرو! که تا دولت گرون می کنه قیمت بازار هم چند برابر گرون میشه و این دور باطل به ضرر مصرف کننده و سود خودروساز همچنان ادامه دارد. اگر شیفته خدمتید این گوی و این میدان ! جلوی این ظلم را بگیرید.
جالیه افزایش انجام شده اصلا این دو کارخانه کسی را به حساب نمی آورند
دعوت به بورس کلا کلاهبرداری بود. تقاضای رد مال داریم
عامل مشکلات مردم هستند، کما اینکه قبل از انتخابات، عامل مشکلات دولت بود!!!.. مردم باعث و بانی گرانی، بی کاری، فقر، فساد، رانت، اختلاس، آلودگی هوا با مازوت سوزی و .... هستند!....
چطور به این نتیجه رسیدی که تورم سال بعد کاهشی است؟!!!
فکر کردی تنها افزایش ناچیز حقوق ها می تواند به کاهش تورم برسید بدون اینکه راهکار مؤثری برای کاهش تورم ارائه دهید؟!!!
کاهش تورم اگر هم اتفاق بیافتد بازهم قدرت خرید با افزایش ناچیز حقوق ها افزایش نمی یابد!
آیا با میانگین 3 سال آخر حقوق بعنوان حقوق بازنشستگی قدرت خرید بازنشسته را افزایش داده اید یا از آن بشدت کاسته اید؟! اگر می خواستید قدرت خرید بازنشسته را زیاد نماید باید آخرین حقوق وی را در زمان اشتغال ملاک حقوق بازنشستگی او قرار می دادید.
این ره که تو می روی به ترکستان است!
معاون رئیس جمهور: تورم در سال آینده کاهشی خواهد بود:

جناب معاون رئيس جمهور براساس كدام تجزيه و تحليل و داده هاي آماري كاهش تورم سال آينده را پيش بيني كرده ايد؟
زمان زمان علم و تكنولوژي است لطفا" با اعداد و ارقام و آمار مستند صحبت كنيد.
معایب رانت و فساد در تعیین قیمت خود رو
1- سفره مردم کوچک می شود
2- برای تصمیم گیر رسوایی بدنبال دارد
3- پیامک قیمت خود زو راکاهش ندهید را مردم نمی فزشتند چونحقوق 90 درصد مردم زیر خط فقر هستند پیامک قیمت خوذ رو را کاهش ندهید را افرادی که منافع وخق خساب را دادند ولی باید پشت دست با له نمودن اعصاب وروان مردم می خواهند به نیت شان برسند.
وقتی بودجه را اینطور به مجلس تحویل می دهید یعنی 100 درصد حداقل تورم داریم
بوووووووووووووورس سکته کرد
صالح ابادی با قیمت ارز بازی کردی و دستوری پایینش اوردی و وضع بورس را افتضاح تر از قبل کردی
سوت و کف را بزنید ۱۰۰۰ تومان دلار امد پایین و اقتصاد درست شد منتهی لگنهای داخلی با دلار چندی دارد حساب میشود و قرعه کشی؟؟؟؟
مگر نگفتید خودروسازان گران کنند به نفع سهامدارانشان در بورس است پس کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قیمت دلار شده بازیچه دو جناح کشور برای نشان دادن عرضه خودشان منتهی سفره های مردم خالی و خالی تر میشود.(مخالف تقویت پول ملی نیستیم منتهی تقویت پول ملی باید اثرش را در سفره هایمان بگذارد یا نه ؟ در دوره روحانی همین بود و در دوره فعلی بدتر از قبلی و کاهش قیمت دلار فیک و نمایشی می باشد)
صالح ابادی راه همتی را پیش گرفته و نوسانگیری از کف بازار
تمام نوسانات دلار کف بازار کار خود دلالهای بانک مرکزی است
لیر برابری اش با دلار شد ۱۴ ولی اردوغان با ان حجم صادرات بالا و دلاری که بانکهایش دارد ارز پاشی ‌کرد؟؟؟ نه
ولی اینجا با بازارهای هرات و دبی و گورستان و ... تزریق دلار به شکل درهم و غیره انواع ارزپاشی های فیک را میکنند.
اقاجان با روند هسته ای ما تحریمهای گسترده ای خواهیم داشت و بازی های دلاری تان انجا قابل جبران نخواهد بود و مردم تاوان بیشتری پرداخت خواهند داد.
لپ تاپ بخواهیم بخریم باید برویم لپ تاپ دست دهم بخریم چون لپ تاپ ۱۵۰۰ دلاری حتی با ارز ۳۰ باید باشه ۴۵ میلیون منتهی در بازار کامپیوتر ان لپ تاپ ۹۰میلیونه چرا چون اساتید با اسم گمرکی اندازه خود لپ تاپ گمرکی ادعا میکنند و میگرند منتهی در عمل برای من مصرف کننده دلارش دارد ۶۰ تومان درمی اید
(هیچ دلار و یورویی ندارم ولی مخالف نوسانگیری ارزی هستم )
تابناک غیر قابل انتشار یعنی چی ؟ بررسی برای چی ؟ صف خودت را از مافیای خودرو جدا کن
حواله دادن خوب شدن اوضاع در آینده شگردی قدیمی و نخ نما ...
این سهامداران که پیامک های تهدید امیز میفرستند حتما پشتشون به جایی گرمه چون شملره ها که قابل ردیابی هست قاعدتا . .......و تعداد این سهامداران مگه چند نفره که باید منافع انها ارجع به عامه مردم باشه .
اکثر مردم دارایی های خود را تبدیل به ارز و مسکن و خودرو و طلا کردند و از کاهش قیمت این اقلام ناراحت می شوند در حالیکه کاهش قیمت به نفع همه جامعه است حتی این بزرگواران
هزار بار گفتیم بر روی سموم و کود هایی که در بخش کشاورزی و باغداری استفاده می شود نظارت کنید. بیشتر محصولات کشاورزی به خاطر عدم استفاده از سموم مجاز، الودگی دارند.
با سلام خدمت تمامی افرادی که دغدغه دارند وکامنت های بسیار خوبی هم نگاشته اندواقعاٌدرعصر تکنولوزی واینکه براساس تنها یک شاخص کد ملی میتوان به کسانیکه نیازمند واقعی خرید خوردرو میباشند محصول را توزیع نمودوبراساس اطلاعات ناجا این مولفه به راحتی قابل تشخیص میباشد میتوان بصورت شفاف موضوع فروش خریدران واقعی راازدلالان تفکیک وهمانند مرغ وتخم مرغ حل نمود وچرا دلال سود ببرد همان قیمت منطقی وفروش واقعی را خود خودرو ساز ببرد ونیازی به فاصله قیمت بازار وقیمت فروش وافزایش قیمت نخواهد بود.
ورود خودرو را آزاد کنید انحصاری نباشد یک مشت ماشین چینی بی کیفیت را چند برابر قیمت وارد میکنید پراید هم میشه این قیمت مثل همه جای دنیا واردات آزاد بشود خودرو سازها هم حساب کار دستشان می آید قیمت شاسی بلند فولکس تیگان 2022ساده 25995 دلار حدود 800 ملیون حالا پیدا کنید پرتغال فروش را یک جستجو ساده تو اینترنت این قیمتها با 20 درصد مالیات هم هست
رییس جمهور باید با قدرت جلوی مافیا و دلالان و کاسبان و سهامدارانی که دنبال افزایش قیمت خودرو و ... هستند را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
با دوستان رودر وایسی دارند ....نمیشه
شرکت سایپا وایران خودرو یکسال پول مردم را بالا کشیده همان شب که قیمت ها رفت بالا دعوت نامه فرستاده با 35 درصد افزایش قیمت شاهین 270 میلیون بوده الان شده 340 میلیون سمند سورن 185 میلیون بوده الان شده 244 میلیون حساب کنید چند درصد افزایش قیمت داشته 14 ماهه پول من خوابیده تو این ملمکت کسی نیست جواب بده
چطور ممکنه؟
حقوق کارگر کارمند ۶ ملیون قسط مسکن ۶ ملیون خخخخخ
امارات محموله ۲۰ تنی کیوی را پس فرستاد
عودت محموله به علت وجود سفیدک بر سطح کیوی بوده و نه وجود سم در آن، این آفت قبلا از ژاپن وارد ایران شده لذا کشور هند نمیخواهد که آفت وارد کشورش بشود و سم پاسی باغات کیوی می‌تواند از آلودگی کیوی جلوگیری بکند،
معاون رئیس جمهور: تورم در سال آینده کاهشی خواهد بود:
ملت گوششان از این وعده های پر است. بیش از چهار دهه هر سال گرانی و وعدۀ روز خوش و با عزت، حالا که شده گرانی روزمره و وعده های توهمی که خود گویندگان آنها هم دیگر اعتقادی به با حرفها ندارند. دولت روحانی چشمهای همه را بازتر و گوششان را تیزتر کرد. ملت بقدری دروغ شنیده اند که اگر مسئولی در روز روشن بگوید "در حال حاضر روز است به آن هم شک میکنند". شاید نتوانند اعتراضی کنند و قطعا دیگر وعده سر خرمن را از واقعیتهای که میبینند براحتی تشخیص میدهند. «ایرانی قوی با ملت محتاج نمیشود».
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی