بازدید 49492

هشدار:‌ درد پهلو را جدی بگیرید!

کد خبر: ۱۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳ 17 July 2010
عضو كميته علمي سمينار سرطان كليه با تاكيد بر اين كه سرطان كليه يكي از سرطان‌هاي دستگاه ادراري به شمار مي‌رود كه علايم آن ممكن است دير ظاهر شود، هشدار داد: در مواقعي ممكن است فرد تنها با علامت درد مختصر پهلو مراجعه كرده و با انجام سونوگرافي به دليل درد پهلو و شكم، متوجه بيماري خود شود.

به گزارش ايسنا، دكتر محمدرضا نوروزي كه به مناسبت برپايي سمينار سرطان كليه كه 31 تير ماه در تهران برپا مي‌شود،‌ سخن مي‌گفت با اعلام اين خبر افزود: پيش زمينه ابتلا به سرطان كليه مصرف تنباكو، ‌دخانيات و قليان است.

وي ادامه داد: هرچند درمان سرطان كليه در مراحل اوليه امكانپذير است اما معمولا بيماران با علايم پيشرفته به پزشك مراجعه مي‌كنند.

دكتر نوروزي درد مبهم در پهلو، تهوع، بي‌اشتهايي، ‌استفراغ، وجود خون در ادرار و احساس توده در پهلو را نيز از ديگر نشانه‌هاي سرطان كليه برشمرد.

وي تصريح كرد: ‌در حال حاضر به نظر مي‌رسد آمار سرطان كليه در كشور بيشتر از استانداردهاي موجود باشد.

عضو كميته علمي سمينار سرطان كليه گفت:‌ بهره‌گيري از سونوگرافي سبب شناسايي مواردي از سرطان كليه شده كه در گذشته به دليل استفاده محدود از اين ابزار تشخيصي، بيماران مبتلا به سرطان كليه دير تشخيص داده شده، جان مي‌باختند.

وي اضافه كرد: تا زماني كه سرطان محدود به كليه است مي‌توان با برداشتن كليه، جان بيمار را نجات داد اما در صورت گسترش آن به ساير اندام‌ها درمان آن با دشواري همراه خواهد بود.

دكتر نوروزي با اشاره به اينكه دهه 4 تا 6 زندگي،‌ دهه خطر براي بروز بيماري سرطان كليه به شمار مي‌رود، اظهار داشت: در مواردي كه درمان جراحي براي بيمار امكانپذير نباشد، استفاده از «تارگت درماني» (حمله به سلول هدف) و راديوتراپي به منظور تسكين درد به عنوان درمان‌هاي مكمل و كاهنده علايم با تشخيص پزشك مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

لازم به ذكر است، «سمينار يك روزه سرطان كليه» از سوي انجمن سرطان ايران 31 تيرماه در هتل پارسيان اوين تهران برگزار مي‌شود،‌ هدف از برگزاري اين سمينار به روز رساني اطلاعات پزشكان نسبت به تشخيص و درمان سرطان كليه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی