بازدید 14055
پیمانه اقتصادی

وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است/ نماینده مجلس: خودروسازان هر چند ماه یک بار درخواست افزایش قیمت می‌دهند/ پیشنهادهای انبوه‌سازان برای ساخت خانه‌های ۵۰ متری/ «حراج» امروز فرابورس برای چه کسانی است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع مثبت بورس در دقایق ابتدایی هفته، میزان فرار‌های مالیاتی برابر با درآمد‌های مالیاتی است، رشد ۷۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال آینده، استراتژیست ارشد بازار: نسبت به قیمت طلا خوش بین هستم و رکوردزنی طلای سیاه با فروکش ترس از کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 11 December 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع مثبت بورس در دقایق ابتدایی هفته، میزان فرار‌های مالیاتی برابر با درآمد‌های مالیاتی است، رشد ۷۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال آینده، استراتژیست ارشد بازار: نسبت به قیمت طلا خوش بین هستم و رکوردزنی طلای سیاه با فروکش ترس از کرونا را در بر دارد.

شروع مثبت بورس در دقایق ابتدایی هفته

در حالی که هفته گذشته، سهمداران بازدهی مثبت بورس پس از سه هفته نزولی را شاهد بودند و نماگر کل بورس نیز با رشد بیش از ۹ هزار واحدی همراه شده بود، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، شاخص کل بورس با افزایش همراه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز بورس

«حراج» امروز فرابورس برای چه کسانی است؟

امروز ۱۶۷.۵ میلیون سهم سغدیر معادل پنج درصد از کل این سهام به روش حراج در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می شود. قیمت مبنای هر سهم سغدیر ۱۴۵۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب، حداقل ارزش این عرضه اولیه ۲۴۳ میلیارد تومان خواهد بود و هر کد معاملاتی واجد شرایط می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد از این عرضه اولیه را خریداری کند؛ بنابراین، شرکت فرابورس ایران تصمیم دارد برای نخستین بار از روش «حراج» برای عرضه اولیه یک نماد در بازار دوم خود استفاده کند. نکته مهم این عرضه اولیه این است که انجام آن برای عموم نیست و تنها به سرمایه‌گذاران واجد شرایط، یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های مشترک اختصاص دارد. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

میزان فرارهای مالیاتی برابر با درآمدهای مالیاتی است

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برآورد اولیه از سهم مالیات بر تولید ناخالص داخلی کشور، بیانگر ظرفیتی تقریبا ۵.۵ درصدی است. در حالی که براساس قانون برنامه ششم توسعه، این سهم باید به حداقل ۱۰ درصد برسد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگویئیم، شاید معادل ۵۰ درصد؛ یعنی معادل میزانی که مالیات در کشور وصول می‌شود، فرار مالیاتی وجود دارد.

رشد ۷۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال آینده

دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به عملکرد مثبت دولت در حوزه افزایش منابع پایدار بودجه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم در قوانین بودجه، نرخ مالیات به کل منابع بودجه است. این نسبت به معنای این است که چه میزان از بودجه سالانه از محل منابع پایدار تامین می شود. در سال گذشته به ۲۱.۱ درصد رسید که با توجه به عدم تحقق درآمد‌های نفتی پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۳۰.۶ درصد برسد. اما در لایحه بودجه ۱۴۰۱، با توجه به رشد ۷۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی این رقم به ۳۴.۹ درصد رسیده است. هرچند با رسیدن به انتظار قانون ششم توسعه فاصله زیادی وجود دارد، افزایش قابل توجه این درآمد نسبت به سال گذشته اقدامی مثبت است. دولت پیش بینی کرده است با توجه به کاهش کرونا و رونق تولید و همچنین توسعه پایه‌های مالیاتی جدید و تنظیمی مثل مالیات بر خانه‌ها و خودرو‌های لوکس دولت می‌تواند درآمد را در این زمینه محقق کند. دولت باید دقت کند که افزایش مالیات به روش مبارزه با فرار مالیاتی ثروتمندان محقق گردد و بار جدیدی بر کسب و کار‌ها تحمیل نکند

وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است

سید رضا فاطمی امین در خصوص افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه یک مصوبه‌ای ستاد تنظیم بازار در این خصوص داشته است، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است. از اردیبهشت ماه تا کنون قیمت‌های خودرو تثبیت شده بود اما از سوی دیگر هزینه‌ها افزایش یافته بود؛ قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید هم افزایش پیدا کرده بود. وی با بیان اینکه یک روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر ۶ ماه یک بار این آثار تورمی تعدیل شود، تصریح کرد: آنچه برای مردم بیشتر اثر گذار و مهم است قیمت‌های بازار است نه کارخانه و شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های کارخانه و بازار وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های بازار و کارخانه و در واقع یک رانتی وجود دارد، افزود: کسی که خودرو را از خودروساز تحویل می‌گیرد یک دفعه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان منفعت حاصل می‌کند. باید به تولید کمک کنیم که هم کیفیت را ارتقا دهد و هم افزایش تولید را بدهد.وی  با بیان اینکه با برنامه‌ای که تنظیم شده از این هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته فروش خودرو خواهیم داشت، یک روز ایران خودرو یک روز سایپا پیش فروش می‌کند، افزود: تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تحویل می‌شود، به همین میزان هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با اصلاح قیمتی که اتفاق افتاد، در واقع نصف تورمی که در کالاها و در بازار وجود دارد، قیمت خودرو اصلاح شد؛ افزود: این باعث می‌شود یک مقدار گردش مالی در خودروسازی‌ها اتفاق بیفتد و از زیان آنها کم شود و افزایش تولید داشته باشیم. امیدواریم با این ۲۶۰ هزار دستگاه که تا پایان سال عرضه می‌شود، بازار متعادل شود. /مهر

نماینده مجلس: خودروسازان هر چند ماه یک بار درخواست افزایش قیمت می‌دهند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش مکرر قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثر روانی دارد، گفت: باید وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع پاسخگو باشد. علی خضریان در گفت و گو با ایسنا با انتقاد از افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو، گفت: بهای تمام شده تولید خودرو در کشور با وجود انرژی و مواد اولیه و نرخ دستمزد پایین و به نرخ ریال به دلیل ضعف مدیریت، بسیار بالاست و متاسفانه هزینه ناکارآمدی مدیریتی شرکت‌های خودروسازی را مردم با خرید خودروهای گران می‌پردازند. به این معنا که خودروسازان با ادعاهایی نظیر زیان‌ده بودن به دلیل فروش خودرو با قیمت‌های دستوری هر چند ماه یکبار درخواست افزایش می‌دهند و وزارت صمت نیز به جای الزام این شرکت‌ها به اصلاح ساختار و کاهش هزینه‌های سربار، هزینه این ناکارآمدی را با افزایش قیمت خودرو تامین می‌کند و متاسفانه مسابقه افزایش قیمت بازار و کارخانه ادامه‌دار شده است. وی با بیان اینکه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو پیش از اعلام شفاف هزینه‌های تمام شده تولید، منطقی نیست، افزود: یکی از موضوعاتی که پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو باید مدنظر قرار گیرد، روشن شدن سازوکار بهای تمام شده خودروست به این معنا که باید مشخص شود چرا بهای تمام شده خودرو با وجود ظرفیت‌های خوب کشور بالا است. باید میزان تاثیرگذاری بهای قطعه، دستمزد پرسنل، هزینه‌های بالاسری و... در قیمت تمام شده بطور شفاف مشخص شود. ناکارآمدی مدیریتی و بهره‌وری پایین این صنعت و نبود رقیب دلیل اصلی تداوم گرانی خودرو است حتی برنامه مشخصی ارایه نمی‌شود که بطور مثال تا سال آینده تولید افزایش می‌یابد و رشد بهای تمام شده خودرو مهار می‌شود.

استراتژیست ارشد بازار: نسبت به قیمت طلا خوش بین هستم

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند و از میان آنها ۴۶ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظر خنثی داشتند؛ هشت درصد هم به کاهش قیمت طلا رای دادند. در این بین، ۱۰۳۹ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۵۳.۶ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۳.۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۲۲.۵ درصد نظری نداشتند. رویداد مهم هفته جاری نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود. بازارها پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تا حدودی روی تسریع روند تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا حساب باز کرده اند. پاول هفته گذشته لحن جدی در خصوص تحکیم سیاست پولی داشت و گفت زمان آن رسیده که واژه موقتی را در توصیف تورم حذف کنیم. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا با هشت دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۸۰ سنت بسته شد و در مقایسه با قیمت نهایی ۱۷۸۳ دلار و ۹۰ سنت هفته پیش، اندکی افزایش داشت. سرمایه گذاران هفته گذشته منتظر جدیدترین آمار تورم آمریکا بودند که عامل تعیین کننده در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به شمار می رفت. آمار نوامبر نشان داد قیمت مصرف کننده آمریکا با سریع‌ترین روند سالانه در حدود ۴۰ سال اخیر افزایش یافته و ۶.۸ درصد رشد کرده است. با این حال این تغییر ماهانه کمتر از اکتبر بود و با ۰.۸ درصد رشدی که داشت به بازارها این امیدواری را داد که فشارهای قیمت به اوج خود رسیده است.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "بلو لاین فیوچرز" در گفت‌وگو با کیتکونیوز اظهار کرد: من نسبت به قیمت طلا خوش بین هستم. همه می‌دانند بانک مرکزی آمریکا چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد و انتظارات تورمی تعدیل خواهد شد. بازده اوراق قرضه پایین‌تر می رود و شاخص دلار ملایم‌تر می‌شود. طلا در مقطع فعلی در موقعیت بهتری قرار داد. همین وضعیت مشابه برای نقره دیده می شود.

رکوردزنی طلای سیاه با فروکش ترس از کرونا

قیمت نفت در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت و با ملایم شدن نگرانیها نسبت به تبعات شیوع واریانت اُمیکرون بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت، بزرگترین رشد هفتگی خود از اواخر اوت به این طرف را رقم زد. بهای معاملات نفت برنت پس از ریزش ۱.۹ درصدی در روز پنجشنبه، با ۷۳ سنت معادل یک درصد افزایش، در ۷۵ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۳ سنت معادل یک درصد افزایش، در ۷۱ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه دو درصد ریزش کرده بود. نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته حدود هشت درصد رشد کردند که نخستین رشد هفتگی آنها در هفت هفته گذشته بود.

امکان افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و عراق تا ۲۰ میلیارد دلار

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به ظرفیت مناسب عراق برای صادرات کالای ایرانی، بیان کرد: کشور عراق حداقل تا ۱۵ سال آینده بزرگترین محل سرمایه‌گذاری در منطقه به شمار می‌رود، بنابراین برای توسعه روابط تجاری با این کشور باید در زمینه سرمایه گذاری‌های مشترک با این کشور نیز برنامه ریزی کرد. وی افزود: افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و عراق تا سقف ۲۰ میلیارد دلار امکان‌پذیر است. وی با تاکید بر اینکه در دولت جدید عزم جدی‌تری برای توسعه روابط تجاری وجود دارد، گفت: با وجود شرایط کرونا و کاهش صادرات در سطح جهان، صادرات ما به عراق امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است. آل اسحاق افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و منابع درآمدی کشور عراق از نفت این کشور ظرفیت و امکانات بسیار خوبی برای صادرات ما دارد. وی در مورد مشکل نقل و انتقال مالی اظهار داشت: این مشکل با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها در مورد سایر کشور‌ها نیز وجود دارد، اما در مجموع بخش خصوصی برای نقل و انتقالات مالی با کشور عراق مشکلی ندارد؛ هرچند شاید هزینه مالی این نقل و انتقالات کمی بیشتر از معمول باشد.

پیشنهادهای انبوه‌سازان برای ساخت خانه‌های ۵۰ متری

سیدمحمد مرتضوی عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به جلسه اخیر کانون سراسری انبوه‌سازان با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و درخواست برای ارائه برنامه اجرایی ساخت نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: متن تفاهمنامه‌ای برای وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. زمان تفاهمنامه برای یک دوره چهار ساله در نظر گرفته شده که قابل تمدید است و امیدواریم شاهد رضایتمندی خوبی بین دولت و انبوه‌سازان باشیم و مردم بتوانند از این همکاری بهره ببرند. وی ادامه داد: در پیشنهادهای انبوه‌سازان به سمت ساخت واحد‌های کوچک‌تر بین ۵۰ تا ۸۰ مترمربع حرکت خواهیم کرد. واحد‌هایی که متناسب با وضعیت استان‌ها، شهرها، وسعت، شرایط اقتصادی و دهک‌های مختلف در نظر گرفته شده که می‌توانند در این مساحت‌ها قرار بگیرند. امیدواریم با کاهش متراژ ساخت و اصلاح الگوی ساخت فاصله بین متقاضی و فروشندگان را که بر اساس شرایط نامناسب اقتصادی ایجاد شده را به حداقل برسانیم. وی افزود: یکی از خواسته‌های ما حضور انبوه‌سازان در شورا‌های مسکن در سطوح استانی است، مانند آنچه در طرح مسکن مهر اتفاق افتاد. از دولت خواسته‌ایم در کنار مسئولان اجرایی و دستگاه‌های دولتی قرار بگیریم تا به این ترتیب کمک شایانی برای دستیابی به اهداف طرح تدوین و حرکت موثرتر کنیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
خخخخ. کلا قرار بود قیمت کارخونه افزایش پیدا کنه که برسه به قیمت بازار تا دلال بازی حذف بشه. اما هر دفعه که قیمت کارخونه افزایش پیدا کرد، قیمت بازار هم افزایش پیدا کرد و دوباره این روند از اول تکرار شد!! چه بهونه خوبی بود!
هر دو ماه افزایش قیمت به بهانه افزایش تیراژ تولید ولی همش شعار توخالی ، مرردم که مدافعی ندارند؟؟؟
از تابناک خواهش می کنم به هر خبر گران شدن، تگ "کاهش ارزش ریال" هم اضافه کنند. باشد که وزرای محترم بدانند وقتی قیمتی را افزایش می دهند در واقع ارزش ریال را کاهش می دهند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
من داشتم حساب می کردم اگر دلسوزی که برای خودروسازان وجود داره برای حقوق بگیران وجود داشت الان ارزش دریافتی من بعد از 30 سال کمتر ااز حقوق دوره آزمایشیم نمی شد
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده؟؟؟!!!! افزایش قیمت فرغون پراید به ۱۸۰ میلیون تومان ( حقوق ۵ سال یک کارگر ساده) ازنظر حضرتعالی به آن معنی نیست؟؟؟!!!!
خودروهایی که دست صفرفروشان میرسداز کجا میاید؟ جز از طریق شرکت؟! خودشان به قیمت بازار میفروشند ده درصد هم قرعه کشی میکنند که عوام فریبی کنند. اگه راست میگید همه تولید را با قرعه کشی بفروشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
کمبود خودرو در کشور مشهود است
چرا خود دولت 200 یا 300 هزار خودروی خارجی وارد نمی کند
در مقابل نفت بدهد
هم بازار تنظیم شود و هم برای بازار ارز داخلی مشکل پیش نیاد و هم کسری بودجه اش برطرف شود
و هم از نظر روانی بازار آرام شود.

خودرو پارسی که ایران خودرو می فروشد به 148 ملیون دلال 168 ملیون از آن سود می کند در بازار 320 ملیون است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
چند سوال مطرح است و فکر نکنک پاسخ شفاف باشد
1- چرا باید حتی خودرو در سال چند بار با درصدهای دو برابر حقوق کارمند در هر دفعه گران بشه ولی حقوق کارمند و درآمد مردم افزایش پیدا نکنه2- چطور میشه من ده بار ثبت نام یک خودرو برای زیرپام میکنم برنده نمیشم ولی این همه خودرو ثبت نامی که بنظر میرسه یه سرشون وصل نمایندگی هست برای فروش هست
3چرا هر که قبل از اینکه وزیر بشه گلایه عدم شفافیت و عدم صداقت از وزرا دارده و......
پیام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
کاملا درست است. خودروسازان همیشه این موش و گربه بازی را ادامه می دهند که بین مثلا قیمت کارخانه و بازار آزاد تفاوت زیادی باشد که حاشیه امن برای افزایش قیمت های خود هر زمان که اراده کنند داشته باشند. تولیدات را به صورت قطره چکانی و با هزار بازی به فروش می رسانند که بازار را همیشه تشنه نگه دارند . در کدام کشور ها مردم این همه پول برای یک خودری بی ارزش می دهند. به خدا مردم تحت فشار ظلم بی حد و حساب این شرکت ها قرار گرفته اند. شاید باور نکنید یک دوستی دارم در انگلیس یک خودرو بنز سه چهار سال کار کرده را چند هفته پیش به قیمت هشتصد پوند که کمتر از سی میلیون تومان ما می شود خرید که اگر در ایران باشد بالای یک میلیارد باید براش پرداخت می کرد. این مردم چه گناهی کردند چقدر باید از جیب مردم هزینه بشه که دو کارخانه بی خاصیت سرپا بمانند و بنجول تحویل مردم بدهند با هزار منت و با خالی کردن جیب آنها؟؟
سرشماری کنید وقتی تعداد مجردها بدلیل شرایط اقتصادی زیاد است خانه های 20 و 25 متری هم بسازید
خانه ۵۰ متری چه ربطی دارد به تشویق به چند فرزند آوری؟؟؟!!!
آخر نمیدانم باید از این همه تناقضات بخندیم یا بگرییم...
وقتی دویست هفت کارخانه به ما نمیرسه بهتر گرونشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
فروش هفتگی یا رو زانه یا ماهانه عوام فریبی است. چه کسی به تعداد فروش نظارت دارد؟
... مگه مردم از تحریم و گرونی ضرر نمیکنن؟ چرا حقوق کارگر و کارمند رو هر سه ماه افزایش نمیدین؟
جناب وزیر صمت
دقیقا درسته
افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است
بلکه
به این معنا بوده است:
در آوردن پدر ملت
دستتان درد نکنه
جناب وزیر چطور حقوق کارگر و کارمند را سالی یکبار افزایش میدهید باعث تورم و... در جامعه میشود و اما خودرو سازان سالی 4بار افزایش قیمت میدهند باعث تورم نمی شود شما از چه فرمولی استفاده میکنید واقعا مردم را چی فکر کردید. همه چی در دنیا نیست دنیای دیگری هم داریم ...
آقای وزیر صمت، لطفا با اعصاب مردم بازی نکن، مردم خودشان بصیرت دارند وهمه چیز را می فهمند
پس فرق این دولت بادولت قبل چیست
به آن معنا نبوده؟ به کدوم معنا بوده؟ چرا انقدر به شعور ملت توهین می‌کنید؟
ساخت خان های کوچک مانند 50 متر و 80 متر یعنی تلاش برای نگه داشتن قیمتهای نجومی و توهمی کاذب!
چرا بجای اینکه قیمتها را واقعی و براساس ارزش ملک براساس هزینه ساخت کنید تلاش می کنید فقط سود باد آورده بدست بیاورید؟!
قطعاً هیچ کسی با قیمتهای نجومی نخواهد خرید چه آن ملک کوچک باشد و چه بزرگ!
آقا بدبخت شدیم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
بدبخت شدیم یا بدبخت بودیم بدبختر شدیم؟
همه مردم رو سر کار گذاشتین خودتون هم اینو خوب می دونین ایشالا زودتر نتیجه برجام بیاد و مام تکلیفمون رو بدونیم هیچ آینده ای توی این کشور نمیشه متصور شد با این گرونی ایشالا همه بتونیم زودتر با رفتن آیندمون رو بسازیم راستی می تونین این لگن ها رو بفرستین برای دوستانی که مخالف واردات هستن چون اون موقع خریداری نداره دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
]چقدر شما ساده ای.نتیجه برجام هر چی باشه یه پاپاسی برای ملت سود نخواهد داشت.
جناب وزیر صمت افزایش قیمت اتومبیل به آن معنا نیست را بیشتر توضیح دهید هر فصل قیمتها را افزایش می دهید بدون در نظر گرفتن حق مصرف کننده انحصار هم همچنان ادامه دارد حالا این در آمد در جیب چه کسانی میرود خدا می داند
قیمهای خودرو ها را آخرین سالی که در آن پراید 7 میلیون بود را مبنا قیمت همه خودرو ها قرار دهید و بر مبنای متوسط تورم سالانه اعلامی بانک مرکزی قیمت حال حاضر را محاسبه کنید
خودرو سازان در طی چند سال قبل تورم بانک مرکزی را نادیده گرفتند و قیمت ها را چند برابر کردندو کالا به بهانه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و فاکتور سازیهای قطعه سازان درخواست افزایش قیمت می دهند دولت در برابر هر درصد رشد قیمت باید عوارض واردات را کاهش دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
اگر تورم را بر مبنای قیمت پراید محاسب کنیم مشخص می شود که نرخ های تورم بانک مرکزی درست نمی باشدسال 85 قیمت 7 میلیون و حالا 27 برابر شده یعنی در این 15 سال بطور متوسط هر سال قیمت ها دو برابر شده است؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر خودرو سازان تافته جدا بافته هستند که در یک سال بایستی چندین بار افزایش قیمت بخورند تا آثار تورمی کاهش یابد . مگر حقوق کارگر یا کارمند در یک سال چند بار تغییر می کند ؟ نکند خود وزیر صمت هم مثل خودرو سازان افزایش حقوق داد ؟
به قول بابا طاهر علیه الرحمه

تتو که مرهم نه‌ای زخم دلم را

نمک پاش دل ریشم چرایی
به عنوان یک شهروند به دولتمردان پیشنهاد می کنم درب این دوکارخانه ظالم راببندند وازخسارتی مادی وروحی وروانی که این دوکارخانه به مردم تحمیل می کنند به همه 100000 نفرنیروی انسانی آن تاپایان عمربیمه بیکاری پرداخت نمایند.
افزایش قیمت به آن معنا نبوده است!!! هنوز جا داره تا به اون معنا برسه گویا از دید ایشون !
پاسخ وزیر محترم (نه آنطورهم که می گن گران نشده ) گزنده تر از کتمان و مستقیم شعور جمعی را نشانه گرفتن در روز روشن.
مدتی قبل آقای رئیس جمهوردستور فرمودند خودرو سازها حق افزایش قیمت را ندارند به همین خاطر خودروسازها از فروش خودرو خودداری کردند تا اینکه قیمت را افزایش دادند و حالا وزیر محترم می فرمایند افزایش قیمت به آن معنا نیست بفرمایید افزایش پنجاه میلیونی به چه معناست؟!
رانت خبری - معاملات الگوریتمی- آگاهی کارگذاری ها از پول ذخیره شده سهامداران -فروش عرضع اولیه های سودآور به صندوق ها همه متعلق به یک سری از حقوقی های خاص است و همین ابزارها برای غارت سهامداران خرد و حقیقی کافی است
پیشنهاد ساخت خانه پنجاه متری ، یعنی ساخت خانه های جنگ، در این خانه به خاطر کوچک بودنش اعضای خانواده عصاب ندارند و مدام با هم جدال دارند.
آیا کسیکه پیشنهاد داده خانه خودش چند متریه، خودش حاضر هست در چنین خانه ای زندگی کنه؟
خوبه که همه تولید کنندگان و به قولی بدبخت کنندگان ملت میگن افزایش قیمت به نسبت تورم نیست
ولی بحث حقوق میشه کمتر از تورم افزایش پیدا میکنه
جیب ما ظاهرا پر تر از خودروسازانه
فرار رو به جلو وزير صمت ! تادو روز پيش ميگفت سال اينده خودرو ارزان ميشه ، حالا اومده افزايش قيمت رو توجيه ميكنه و منتي هم سر مردم ميزاره كه اين افزايش حداقلي بوده و بريد خدا رو شكر كنيد ! تا كي مردم بايد چوب ضعف مديريت و عدم بهره وري و بريز و بپاشهاي صنعت خود رو تحمل كنند ؟
در مورد قیمت خودرو سخنان وزیر صمت قابل تأمل است.
رای بی رای .از الان
تا می تونید مردم را له کنید.
به کدام معنا بوده
خدایا ی پول برسون از ایران بریم
آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت :
شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های بازار و کارخانه یک رانت نیست، شکاف قیمت به علت

0. فقدان تولید یک خودرو ارزان قیمت برای نیمی از نیازمندان خودرو با قیمت3000 الی 4000 دلار
1.هزینه سربار شرکت های خودرو ساز،
2. عوارض و مالیات سنگین بر خودرو های وارداتی
3.ممنوعیت وارادت خودرو ارزان قیمت 4000 هزار دلاری
4. مدیریت شبه دولتی ایران خودرو و سایپا با مدیریت غیر اقتصادی
5. اجرای درخواست های تامین خودرو برای دولت و سایر دستگاه ها...
6. عدم محاسبه مالکیت خودرو برای خریدار تا وجوه واریزی
7. جناب وزیر محترم، شما وزیر مردم هستید یا جزوه اعضای هیت مدیره شرکت های خودرو ساز هستی که می فرمایید"کسی که خودرو را از خودروساز تحویل می‌گیرد یک دفعه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان منفعت حاصل می‌کند."

در پایان شاید بررسی روند خودرو سازی کشور هند به مردم ایران کمک کنند. کشوری که خودرو سواری برای مردمش از قیمت 2500 دلار تا 30000 هزار دلار تولید می کند
سال گذشته در همین ماه با دلار ۲۵ هزار تومان پراید ۱۱۱ حدود ۵۵ میلیون بود اما الان با دلار ۳۰ هزار تومان ۱۸۰ میلیون . عجیب نیست
وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است/ نماینده مجلس: خودروسازان هر چند ماه یک بار درخواست افزایش قیمت می‌دهند:
آقای فاطمی اگر به آن معنا نیست پس به کدام معنا است!!
اشتباه منفی زده شد
در خانه 50 متری آن مسئول زندگی نکرده، که بهفمد این خانه 50 خانه نیست، سوئیت مجردی است ان هم موقت! حالا عده ای کمی درامد میروند این خانه ها میخرند دلیل خوب بودن خانه 50 متری نیست. یم خانواده چهار نفره چگونه تو 50 متر زندگی کند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
کلا تنوع بخشی به متراژ خوبه. 50 متر، 80 متر، 90 متر. جالبه الان تو استانهای محروم از جمله استان خراسان جنوبی، همه آپارتمانها بالای 130 متر ساخته میشن و اونقدر گرونن که نه میشه خرید نه اجاره کرد. در یک مجموعه مسکونی باید چند نوع آپارتمان با متراژ متفاوت باشه تا هر فرد و خانواده ای متناسب با موقعیت خودش انتخاب کنه.
الان به همه ثابت شده که یکی از دلایل زیان ده بودن شرکتهای خودرو سازی به خاطر دادن حقوق نجومی به مدیران مازاد و دلیل دیگه مدیریت ضعیف در کاره حالا اینکه دولت انقدر هوای این ها رو داره سر اینکه یه سری نورچشمیها رو میفرستن خودروسازی تا مدیر مازاد بشن بعد حقوق نجومی میدن از جیب ملت بعد همش ناله میکنند ضرر میکنیم ببندید این شرکتها رو جاش تو زمینهاش گوجه و خیار بکارید صرفش برای این مملکت بیشتره عزیزان
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد که خودروهای پیش فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال 1400 مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با توجه به اخبار مربوط به تغییر قیمت خودروهای پرتیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا اعلام کرد: افزایش اعمال شده در قیمت خودروهای پر تیراژ شرکت های ایران خودرو و سایپا با توجه به اعلام نرخ تورم بخشی بانک مرکزی و در چارچوب مصوبات قبلی شورای رقابت بوده است. در این اطلاعیه تصریح شده است که خودروهای پیش فروش شده قبلی با موعد تحویل تا پایان سال 1400 بر مبنای تعهدات مذکور تحویل مشتریان می گردد. سازمان حمایت همچنین اعلام کرد که تا پایان سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی بر خودروهای پیش فروش مذکور مترتب نمی باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست