بازدید 13506
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

علت اصلی ۸۰ درصد آلودگی هوا

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده منشا ۸۰ درصد آلودگی هوا در کلانشرهای کشور وسایل نقلیه متحرک است.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 09 December 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علی سلاجقه، اظهار داشت: فرسودگی و سوخت خودروها، ۲ عامل اصلی آلاینده بودن وسایل نقلیه و آلودگی هوا است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ۹ کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و وضعیت هوا در این شهرها مناسب نیست.

وی بیان کرد: در بین کلانشهرها اصفهان وضعیت نامناسب‌تری نسبت به بقیه شهرها دارد و بعد از اصفهان، تهران در ردیف کلانشهرهای آلوده قرار دارد.

وی اضافه کرد: کمک به وضعیت حمل و نقل عمومی برای بهبود وضعیت هوا با جدیت دنبال می‌شود و ارتقای کیفیت سوخت از استاندارد یورو چهار به یورو پنج و افزایش شمار موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی در ناوگان عمومی به عنوان راهبردهای بهبود وضعیت هوا به وسیله شهرداری‌ها در دست پیگیری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: نیروگاه‌ها از لحاظ استفاده از سوخت با همکاری وزارت نیرو در وضعیت مناسب قرار دارند و با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی‌ می‌شود وضعیت هوا در کلان شهرهای اصفهان و تهران بهبود یابد.
وی یادآور شد: طبق قانون هوای پاک، سازمان حفاظت

محیط‌زیست وظیفه نظارت و پایش را بر عهده دارد و براساس قانون برای حفظ هوای پاک ۱۱ دستگاه اجرابی مسئولیت اصلی و ۱۱ دستگاه اجرایی مسوولیت فرعی دارند و باید بیش از پیش همراهی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
عدد 80% با پارامترهای شاخص آلودگی هوا نمی خواند.
عه پس روحاني چي؟ اون نقشي نداشت؟ نميشه که
از مازوت سوزی صنایع و گازوییل و بنزین تصفیه نشده اسد.
سوختها همش غیر استاندارد است و این یورو موروها همش الکی و تقلبی است
دوران کرونا چرا هوا آلوده بود اونم روز تعطیل
علت اصلی بی لیاقتی در مدیریت منابع تولیدیه
متاسفانه، در گفتن واقعیت پنهانکاری میشود. اگر وسایط نقلیه عامل 80% آلاینده های کلان شهرها هستند، چرا پیک آلودگی ساعت 1 و یا 2 نیمه شب اتفاق می افتد. لطفا یک مسیول با مستندات علمی اینرا پاسخ دهد. شما بروید و منحنی لحظه ای الاینده ها را در شهری مثل تهران ببینید. در این ساعات به انصورت ترددی حتی در کلانشهرها اتفاق نمی افتد. درست است که نیمه شب سرعت باد کمتر است ولی منابع آلاینده های متحرک خیلی خیلی کمتر هستند. مسلم است که سوخت غیر استاندارد به کارخانجات که از منابع ثابت آلاینده ها هستند، داده میشود و منابع ثابت عامل مهمتری هستند. این مسیول محترم بدون ارایه هیچ مستنداتی ادعا میکند که منابع متحرک عامل اصلی هستند. روزی چهارصد هزار بشکه در پالایشگاهها مازوت تولید میشود و قابل صادر کردن هم نیست و در عوض گاز را میشود صادر کرد. واضح است که مقرون به صرفه است که به کارخانجات مازوت بدهند. حتی در شهریور ماه که باد درست و حسابی بوده، وضعیت تهران شبها نارنجی میشد. صداقت داشته باشید!
اگر توان و جرات دارید جلوی تولید کننده های وسایل نقلیه الاینده رو بگیرید .
کمتر دروغ تحویل بدید. خودرو ها درصد کمی از الودگی هستند. پارسال تو اوج قرنطینه آلودگی شدید هوا داشتیم. در صورتی که ماشین خیلی کمی تو خیابون ها بود. حداقل ده پونزده سالشو من یادمه که زمستان ها همین وضع بوده همیشه. بگو مازوت میسوزونیم. بگو یکی از بزرگ ترین تولید کننده سیگار هستیم و چند میلیون دلار از باقی کشور ها مثل ژاپن میگیریم که حق تولید آلودگی زیست محیطیش هست. البته پول نمیگیریم میره تو جیب یه عده خاص....
بااین افزایش قیمت خودرو 18درصدی احتمالا" آلودکی هواتوسط خودروهای داخلی به 98درصدافزایش پیداخواهدکرد!!!!!!!!!!!!
حناتون دیگه برای ما رنگی نداره. راست بگید و صادقانه عمل کنید.
اول آبان خود سازمان محیط زیست اعلام کرد آلودگی بخاطر مازوت سوزیه،حداقل به اعلانات قبلیه سازمان خودتون یه نگاهی بندازید حرفتون دو تا نشه
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی