بازدید 11846
مقام دولت مستعفی یمن:

عربستان مانع بازگشت منصور هادی به یمن می‌شود

شب گذشته (چهارشنبه) «عبدالعزیز جباری» معاون رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن، درباره عربستان سعودی و امارات دست به افشاگری زد.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 02 December 2021

 

به گزارش تابناک؛ در گفت‌وگویی که جباری شامگاه چهارشنبه با شبکه «بلقیس» داشت گفت: «حضور شبه‌نظامیان در یمن، بدون توجه به خواست و اراده یمنی‌ها بوده، به طوری که قدرت تصمیم‌گیری از آنان گرفته شده است.

وی افزود: «امارات و عربستان با تهدید «منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن او را خوار کرده و با اجازه ندادن به او برای بازگشت به کشور به وی اهانت کرده‌اند.»

جباری گفت که ما تمایل داریم که برای تشکیل جبهه ملی و نجات کشور به یمن بازگردیم زیرا بیگانگان و افرادی که اکنون کشور را مدیریت می‌کنند، قادر به دفاع از آن نیستند.

وی در خصوص روابط دولت مستعفی یمن با ائتلاف سعودی گفت که با وجود اینکه سالهاست به دنبال اصلاح روابط خود با این ائتلاف هستیم اما تاکنون موفقیتی در این زمینه نداشته‌ایم.

معاون رئیس پارلمان یمن ضمن تأکید بر راه‌حل سیاسی و مسالمت‌آمیز در حل مسئله یمن گفت که حاکمیت و جمهوری یمن نقطه ضعف ما بوده و ما برای توقف جنگ و هرج‌ و مرج در کشور تلاش خواهیم کرد.

عبدالعزیز جباری افزود: «در حالی که مردم یمن در شرایط سختی قرار داشته و اقتصاد این کشور در مرز فروپاشی است، ائتلاف سعودی اجازه فروش گاز و نفت و حتی مسلح‌سازی ارتش را به دولت منصور هادی نمی‌دهد.»

این سخنان جنجال زیادی برانگیخته و پارلمان وابسته به ائتلاف سعودی در یمن امروز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سخنان عبدالعزیز جباری، آن را عقاید شخصی او برشمرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی