بازدید 4099

لوکاشنکو: غرب در موضوع آوارگان با ما همکاری نکرد

الکساندر لوکاشنکو گفت: غرب در حل مشکل آوارگان با ما همکاری نکرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰ 29 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، الکساندر لوکاشنکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت غرب در حل مشکل آوارگان با ما همکاری نکرد.

مجری این شبکه از رئیس جمهور بلاروس پرسید اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا به طور شفاف شما را به خاطر بحران مهاجران مورد سرزنش قرار داده اند. آن‌ها می‌گویند شما این بحران را ایجاد کرده اید و از مهاجران به عنوان سلاحی سیاسی استفاده می‌کنید. نظر شما در این باره چیست؟

لوکاشنکو در پاسخ گفت در این رابطه هزاران مهاجر می‌خواهند که از طریق بلاروس راهی غرب شوند. آن‌ها از طریق مقدونیه به بلاروس آمدند. من نمی‌دانم که چه فردی آن‌ها را دعوت کرده است. آن‌ها از طریق بالکان و دیگر مناطق به بلاروس آمده اند. آن‌ها می‌خواهند که به غرب بروند. آن‌ها نمی‌خواهند در بلاروس بمانند. آن‌ها می‌خواهند از طریق بلاروس به آلمان بروند.

وی افزود: شما متن این موضوع را به من بدهید. شما مدرکی را به من نشان دهید که من به آن‌ها گفته باشم که به کشور ما بیایند و من از آن‌ها دعوت کرده باشم. شما از من درخواست مصاحبه کردید و من هم با درخواست شما موافقت کردم.

مجری در ادامه از وی پرسید شما گفتید مهاجران را متوقف می‌کنید و حالا آن‌ها را خودتان می‌توانید بازداشت کنید. زمانی که ما با مهاجران صحبت می‌کنیم آن‌ها به ما می‌گویند مرز‌های بلاروس برروی آن‌ها باز بوده است.

لوکاشنکو در پاسخ گفت ما توافقی با اتحادیه اروپا درباره پذیرش مهاجران داریم. اگر مهاجران بخواهند از مسیر بلاروس به آنجا بروند آن‌ها به اینجا می‌آیند. اما اگر شما می‌خواهید آن‌ها را بازگردانید باید هزینه آنرا هم پرداخت کنید. ما در سال گذشته و امسال هزینه‌هایی را برای این مهاجران انجام دادیم. اما با وضع تحریم‌های جدید ضد بلاروس شما توافق را زیرپاگذاشته اید. شما منابع لازم را برای مهاجران قطع کردید. من اعلام کردم که نبود منابع سبب شده است که ما نتوانیم فرآیند پذیرش این مهاجران را تکمیل کنیم. چرا زمانی که آن‌ها می‌خواهند به انگلیس و آلمان بروند باید جلوی آن‌ها را بگیرم؟ من نمی‌توانم برای این مهاجران اردوگاه ایجاد کنم، زیرا هزینه آنرا ندارم. این نکته اصلی است؛ بنابراین من گفتم آن‌ها را در مرز متوقف می‌کنم و آن‌ها را در آنجا نگه می‌دارم. اگر آن‌ها بار دیگر به بلاروس بیایند همین کار را انجام خواهم داد. آن‌ها نمی‌خواهند در کشور ما بمانند. آن‌ها می‌خواهند که به کشور‌های غربی بروند. من می‌خواهم بگویم که از آن‌ها دعوت نکرده ام. من بار دیگر می‌گویم نمی‌خواهم که آن‌ها از طریق بلاروس به سمت غرب بروند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست