بازدید 46741
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد/ بخشی از میلیارد‌ها دلار منابع مسدود شده ایران آزاد شد/ جزئیات جدید از شرایط ثبت‌نام آقایان مجرد برای خانه دار شدن/ فهرست قیمت رسمی اقلام خوراکی اعلام شد/ رئیس جمهور گفتند برای حذف ارز ۴۲۰۰ عجله ندارند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس در هفته گذشته، رشد شاخص ارزی در هفته‌ای که گذشت، ادامه روند صعودی دلار در معاملات جهانی، از بازار رمزارز‌ها چه خبر؟ یارانه نقدی آبان واریز و سیب زمینی گران شد؛ الان زمان مناسبی برای صادرات نیست و خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 12 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پُرتراکنش بورس در هفته گذشته، رشد شاخص ارزی در هفته‌ای که گذشت، ادامه روند صعودی دلار در معاملات جهانی، از بازار رمزارز‌ها چه خبر؟ یارانه نقدی آبان واریز و سیب زمینی گران شد؛ الان زمان مناسبی برای صادرات نیست و خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی را در بر دارد.

رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد

به دستور رئیس جمهور و با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی دو روز اخیر مشمول افزایش قیمت شدند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و بر این اساس افزایش قیمت خودروهای داخلی منتفی شد. 

قطعا مشترکین پرمصرف گاز مشمول جریمه می‌شوند

جواد اوجی وزیر نفت گفت: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مشترکین گاز که در محدوده سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مطابق سال گذشته هزینه گاز را پرداخت می‌کنند، اما مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، قطعا جریمه خواهند شد. وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف گاز هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: امسال هیچ گونه افزایش قیمت گاز را نخواهیم داشت؛ اما قطعا مشترکین پرمصرف جریمه خواهند شد. وزیر نفت میزان دمای رفاه در محل کار و خانه را حداکثر ۲۲ درجه بیان کرد و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در مصرف گاز تصریح نمود: لازم است هموطنان با خاموش کردن وسایل گرمایشی به هنگام خروج از خانه و در ساعات حضور در محل کار و نیز استفاده از لباس گرم، نسبت به صرفه‌جویی در مصرف اقدام کنند.

نمادهای پُرتراکنش بورس در هفته گذشته

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ‌پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. این در حالی است که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت، با ۵۸ هزار واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک‌میلیون و ۴۵۶ هزار واحد رسید.

رئیس جمهور گفتند برای حذف ارز ۴۲۰۰ عجله ندارند

محمد خوش چهره کارشناس اقتصادی گفت: در دولت‌های گذشته هرجا کسری می‌آورند، رو به شوک ارزی و افزایش نرخ ارز آورده اند. این شوک ارزی تورم زاست و باعث اختلاف طبقاتی شده و تولید را نابود کرده است، در جلسه سه شنبه شب طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و این طور مسائل مطرح بود که خوشبختانه آقای رئیس جمهور دغدغه‌ها را شنیده بودند و گفتند که برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عجله‌ای نداریم و ممکن است ارز ۴۲۰۰ تومانی را تا سال ۱۴۰۱ حفظ کنیم. البته حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی به مفهموم تایید وضع موجود نیست، اما اینکه بعضی نگاه‌ها به سمت شوک‌های ارزی و خصوصا گران کردن حامل‌های انرژی است که بحثش این روز‌ها بسیار داغ است، بسیار اشتباه بوده و آثار تورمی سنگین دارد. /تسنیم

بخشی از میلیاردها دلار منابع مسدود شده ایران آزاد شد

علی نادری، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در حساب کاربری خود در صفحه توییتر اعلام کرد: کمتر از صد روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

رشد شاخص ارزی در هفته ای که گذشت

بررسی‌ها نشان می‌دهد، در شش روز فعالیت صرافی‌های بانکی در سومین هفته آبان ماه، میانگین نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا با رشد بیش از ۸۰۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل تر، به رقم ۲۷۸۲۶ تومان رسیده است، در حالی که بهای دلار در بازار آزاد در کانال ۲۸ هزار تومانی در نوسان بود.

ادامه روند صعودی دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار برای دومین روز متوالی مقابل ارزهای دیگر افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۵.۱۷۵ واحد بسته شد.

از بازار رمزارزها چه خبر؟

ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم کمی افزایش یافت. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، همزمان با فتح قله ۶۸ هزار دلاری توسط بیتکوین که یک رکورد قیمتی جدید محسوب می شود، فشار فروش در بازار بیشتر  و به یک محرک برای ریزش گسترده در بازار تبدیل شد. این فشار فروش هم برای خروج سود معاملاتی روند صعودی اخیر و هم به دلیل ترس سرمایه گذاران محتاط از حبابی شدن قیمت ها رقم خورد و برخی تحلیلگران معتقدند در صورت تداوم آن برای چند روز یا انتشار یک خبر بد باید منتظر یک ریزش بزرگ بود. در خبری خوب برای بازار رمزارها، مدیرعامل اپل گفته است مقداری پول در اتریوم و بیتکوین سرمایه گذاری کرده است. به گفته تیم کوک، این سرمایه گذاری کاملا شخصی بوده و ارتباطی با استراتژی سرمایه گذاری شرکت اپل ندارد. وی گفته با وجود آنکه شخصا فرصت سرمایه گذاری در بیتکوین و اتریوم را بالا می بیند، صندوق سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری اپل فعلا برنامه ای برای ورود به این بازار و سرمایه گذاری در آن را ندارد. 

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه پیشنهادی یک تریلیون دلاری دولت را برای تقویت سرمایه گذاری در زیرساخت ها تصویب کرد که قرار است بخش بزرگی از بودجه این لایحه از طریق مالیات گرفتن از تراکنش های مربوط به رمزارزها تصویب شود. به این ترتیب، هرچند معامله گران بابت پرداخت مالیات ناراحت خواهند بود، نسبت به اینکه آمریکا قرار نیست راه چین را در پیش بگیرد مطمئن تر هستند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۸۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.     

جزئیات جدید از شرایط ثبت‌نام آقایان مجرد برای خانه دار شدن

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تصویب هیات دولت، دو گروه دیگر شامل مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص مجرد به گروه‌های مجاز برای ثبت نام در طرح جهش تولید و تامین مسکن افزوده شدند. بر این اساس، در حال حاضر پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند. وی افزود: پیشنهادی هم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام مردان مجرد کمتر از ۴۵ سال به هیات دولت ارائه‌ شده که به زودی نتایج آن اعلام می‌شود. البته این افراد باید در زمان تحویل واحد متاهل شده باشند. 

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، از کمک این سازمان به بازنشستگان جهت پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی آنها خبر داد.

یارانه نقدی آبان واریز شد

یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی مربوط به آبان ماه، شب گذشته (ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۰ آبان ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

سیب زمینی گران شد؛ الان زمان مناسبی برای صادرات نیست

یاوری عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: چندی قبل، قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان میوه و تره بار مرکزی بین دو تا سه هزار تومان بود، اما اکنون به شش تا هفت هزار تومان رسیده است. وی علت این افزایش قیمت را همزمانی فصل انبار سیب زمینی با صادرات سیب زمینی عنوان کرد و گفت: اگر صادرات سیب زمینی در مقطع کنونی متوقف نشود، قیمت این محصول گرانتر خواهد شد. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان با اعلام اینکه کشاروزان ایرانی با کشت ۱۸۰ هزار هکتار زمین، سالانه حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی تولید می‌کنند، افزود: مصرف داخلی کشور، سه و نیم میلیون تن است و سالانه باید یک میلیون و پانصد هزار تن مازاد تولید صادرات شود، اما الان زمان مناسبی برای صادرات نیست. وی با تاکید بر اینکه صادرات خوب است و برای کشور ارز آوری دارد، گفت: ما مخالف صادرات نیستیم، اما در اوضاع کنونی که فصل انبار سیب زمینی است اگر صادرات ادامه پیدا کند، قیمت سیب زمینی افزایشی‌تر خواهد شد. یاوری در پایان افزود: اکنون که قیمت سیب زمینی در بازار افزایشی شده، بهتر است با توقف صادرات نیاز داخلی را تامین کنیم و بعد رسیدن زمان خروجی سیب زمینی‌های انباری، مجدد صادرات سیب زمینی آزاد شود.

فهرست قیمت رسمی اقلام خوراکی اعلام شد

معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی فهرست قیمت رسمی اقلام خوراکی را اعلام کرد. این فهرست به شرح زیر است؛

رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد/ بخشی از میلیاردها دلار منابع مسدود شده ایران آزاد شد/ جزئیات جدید از شرایط ثبت‌نام آقایان مجرد برای خانه دار شدن/ فهرست قیمت رسمی اقلام خوراکی اعلام شد/ رئیس جمهور گفتند برای حذف ارز ۴۲۰۰ عجله ندارند

تورم چین دو برابر شد

نرخ تورم چین در دوازده ماه منتهی به اکتبر به مثبت ۱.۵ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۸ درصد بیشتر از تورم ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش فرهنگ و آموزش قرار گرفته که تورم آن به ۲.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. این بیشترین تورم ثبت شده چهار ماه اخیر در چین بوده است. لباس و پوشاک با تورم ۰.۵ درصدی و مراقبت های درمانی با تورم ۰.۶ درصدی از بخش های مهم کاهنده تورم بوده اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش پوشکاک ۰.۸ درصد و آب و برق ۱.۷ درصد اندازه گیری شده است.

قانون جدید ضد هواوی و ZTE به امضای بایدن رسید

قانون "تضمین تجهیزات" جدیدترین تلاش دولت آمریکا برای مقابله با شرکت‌های فناوری و مخابراتی چین است و ۲۸ اکتبر به اتفاق آرا در سنای آمریکا و اوایل ماه گذشته در مجلس آمریکا با ۴۲۰ رای موافق در برابر چهار رای مخالف تصویب شده بود. امضای این قانون چند روز پیش از نشست مجازی جو بایدن و شی جین پینگ، همتای چینی وی انجام شده و قرار است این دیدار روز دوشنبه در بحبوحه تنش ها بر سر تجارت، حقوق بشر و فعالیت‌های نظامی برگزار شود. قانون جدید، کمیسیون ارتباطات فدرال را ملزم می کند دیگر درخواست اجازه برای تجهیزاتی که ریسک غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایجاد می کند را بررسی یا تایید نکند.

برندن کار، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال اظهار کرده که این کمیسیون بیش از سه هزار درخواست از هواوی از سال ۲۰۱۸ تایید کرده است. این قانون تضمین می کند که تجهیزات غیرمطمئن از سوی شرکت هایی مانند هواوی و ZTE دیگر به شبکه های مخابراتی آمریکا راه پیدا نخواهند کرد. کمیسیون ارتباطات فدرال تحت یک قانون ۲۰۱۹ که هدف آن حفاظت از شبکه های ارتباطی آمریکاست، در مارس پنج شرکت چینی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مشخص کرد. این شرکت‌ها شامل هواوی، ZTE و همچنین هیترا کامیونیکیشنز، هانگژو هایک ویژن دیجیتال تکنولوژی و ژیجیانگ داهوا تکنولوژی بودند. /ایسنا

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
اقتصاد ایران از وسط دو نیم شده در حال غرق شدنه.

با این دستورها و ایلاغیه ها هیچ کاری نمیشه کرد
"بخشی از میلیاردها دلار منابع مسدود شده ایران آزاد شد" دلتون نماید بگید دست کدوم یکی از کشورهای به اصطلاح دوست بود؟ اگه دست کره یا ژاپن بود اسم کشور رو میبردید
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
اینجوری که در خبر آمده ، آزاد نشده بلکه معادل آن غذایا دارو میگیریم. پول نمی دهند بلکه امانت نگه می دارند
سلام من هم اگر جای رئیس جمهور بودن یک تصمیم اشتباه را با یک تصمیم دیگر خرابترش نمی کردن ودرست است نباید هرز ۴۲۰۰ سریع برداشته شود فقط باید زیرساخت‌های آن درست شود تل انحصار و دلالی ار آن گرفته شود و هر یکسال چند درصد به قیمت آن اضافه کرد تا نه ایجاد حساسیت کند و با واقعیت قیمت آن رشد کند تا قیمت واقعی بدست آید البته در کنارش باید توجه به برداشتن تحریم ها هم کرد که‌در این راستا خیلی کمک می‌کند که نرخ واقعی ارزش که به نظرم باید ۸ تا ۱۰ هزار تومان باشد تثبیت شود
گرانی خودرو تنها مربوط به قیمت گذاری نیست نقدینگی افسار گسیخته باعث افزایش قیمت خودرو و هر کالای دیگر شده این اقدام بنفع دلالان خواهد شد
وقتی با افتخار می‌گین کمتر از صد روز، ما شک می‌کنیم که حاصل کار این دولت بوده یا دولت قبلی.
ضمنا چیزی که می‌خوایم مذاکره برای لغو تحریم‌هاست، نه یه ذره از پولی که خودمون نفتشو دادیم به کشورهای آسیایی و بلوکه کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
تا كي خطا و اشتباه اين همه مشاور و معاون و اقتصاددا وفلان و بهمان دور رئيس جمهور هستند به ايشان بفرمائيد ارزان كردن يك كالا دستور نميشه و تبعات زيانبارتري داره.همين خودرو كه گفتن گران نشه يقيناً سازندگان در اين بازار انحصاري از كيفيت مي كاهند.
رییسی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
گدشت زمان همه چی رو مشخص می کنه . یه زمانی امثال شما از احمدی نژاد تشکر می کردند.
این فهرست قیمت رسمی اقلام خوراکی تان را بذارید در کوزه آبش را بخورید. هنوز پس از 43 سال در توهم تثبیت قیمت ها با مصوبه هستید! اگر کنترل قیمت ها با یک فهرست من درآوردی مانند این امکانپذیر بود، خب چرا مرغ را به جای 31000 تومان نمی کنید 7000 تومان یا دلار را به قیمت سال 1357 بر نمی گردانید که 7 تا تک تومانی بود؟....
جناب آقای علی نادری لطفاً بفرمائید در سطح سیاست خارجی چه اتفاق خاصی رخ داده است که میلیاردها دلارها از پولهای بلوکه شده آزاد شده است؟!!!!!!! آیا واقعاً این پولها توسط دولتهای خارجی آزاد شده یا بخشی از پولهایی است که در حساب از ما بهتران داخلی در حسابهای شخصی در بانکهای خارجی نگهداری می شده است؟!!!!!!!
بخشی از میلیاردها دلار منابع مسدود شده ایران آزاد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با توجه باینکه این خبر از طرف آقای نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام شده است بزودی منتظر باشید که قیمتهای جدید محصولات را وزیر امورخارجه و قیمت ارز و دلار را وزیر آموزش و پرورش اعلام بفرمایند !
افزایش قیمت خودرو در بازار کار خودش رو‌ کرد، آقایانی که میگفتند مشکل مملکت مدیریتی است.منظورتون همین‌بود؟؟؟؟ اگر بجای سفرهای استانی و راه رفتن بیهوده بنشینید و نگذارید اینطور بازار آشفته با تصمیمات زانتی آشفت تر شود. رئیس جمهور نبایستی دنبال مسائل فرعی باشد...
خیلی جالبه
هر سری قبل از پرداخت یارانه ها دلار گران میشود و روز بعد از پرداخت یارانه ها یک یا دو تا پولهای مسدودی و بلوکه خبرش می اید در خارج از کشور ازاد میشود و قیمت دلار ناخواسته دوباره می اید پایین!!!!!!!!
خبر فیک نزنید
تکنیکهای همتی در جودهی به بازار ارز تکراری شده
شما واردات ماشین با ارز کف بازار و با تعرفه بیست و پنج درصد را آزاد بزار، اجاز بده خودرو ساز داخلی قیمتش را ده برابر کنه.
"رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد"
خوب که چی. اول اینکه دو ماه دیگه دوباره قیمتا میره بالا ( بخاطر افزایش نرخ دلار ) دوم از کیفیت خودرها کاسته میشه مثلا شنیدیم ضبط خودرو پراید دیگه از طرف کارخونه نصب نمیشه ( شده تتو شیر بی یال و کوپال )
شرکت های خودرو سازی با مظلوم نمایی و عرضه بسیار محدود خودرو تقریبا ارزان ، سعی در ایجاد تقاضای کاذب هستند و از طرفی با تحویل ندادن بسیاری از خودروها و عدم حمایت دستگاه های نظارتی از شرایط پیش آماده و عدم تحویل خودروهای خوابیده در پارکینگ های خودرو سازان شرکت ها به نحو احسن شرایط این نابه سامانی را به سود خود مدیریت می کند.
دولت نباید مجوز ثبت نام جدید به خودرو سازان را بدهد تا زمانی که تحویل خودروها و شاکیان عدم تحویلی صفر شود.
این یک حداقل خواسته است تا هم سر شرکت ها شلوغ نشود و هم حداقل به مشتریان و مردم احترام قائل شوند و پاسخگوی مردم باشند. الان بنده بیش از یک سال و نیم ثبت نام کرده ام قرار بود 6 ماه تحویل دهند ولی قرداد را به گونه ای طراحی کرده اند که مشتریان را دام می آندازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
قضاوت عقل و اطلاع و آگاهي ميخواهد و البته حسن نيت
سیب زمینی گران شد؛ الان زمان مناسبی برای صادرات نیست:
بعضی از گراینهای "دم به دقیقه" اصلاً توجیه ندارد و به نظر من فقط برای دهان کجی به ملت این گرانیهای بدلیل و منطق انجام میپذیرد. البته شاید هم کسبه و دلالان و تولیدکنندکان چیزی میدانند و یا شنیده اند که مردم عادی خبر ندارند، مثلا میخواهد جنگ شود یا قیمت دلار در حال افزایش است یا گفتگوهای برجام شکست خواهد خورد یا عوامل خارجی اخلال گر دست به کار شده اند... از این دست اخبار که مردم معمولی از آنها بی خبرند و لی احتکار گران اجناس را احتکار میکنند تا بعداً چند برابر قیمت بفروشند، البته احتکار شمشیر دو سر است هم در بازار کمبود ایجاد میکند که خود باعث گرانی کاذب میشود و هم در آینده قیمت کالا را چند برابر میکنند. اصلا همین قانون واردات و صادرات تابع هیچ قائده ای نیست، قائدتاً وقتی قیمت افزایش مییابد باید واردات انجام شود و یا جلو صادرات گرفته شود. وقتی مقامات دستور حمایت از تولید داخلی میدهند به این معنا نیست که چون رقبی در کار نیست داخلیها هر روز به یک بهانه ای قیمتها را بالا ببرند، بعد ملت مقامات را مقصر میدانند یعنی این سودهای نجومی و بی قائده « به نام مقامات و به کام تولیدکنندگان، دلالاها، واسطه ها، کسبه ها و ... تمام میشود ».
اگه از همین امروز خودرو ساز بدون واسطه به خود مشتری به قیمت بازار آزاد خودرو رو بفروشه
به جای نصف قیمت بازار آزاد که چندین سال هست داره اینکار اشتباه رو ادامه میده و فقط واسطه داره سودش رو میبره

چندین اتفاق میفته

۱.تقاضای واسطه ها حذف میشه و فقط خریدار واقعی دنبال خرید ماشین میاد پس تقاضا به مقدار زیادی کاهش میابد

۲.به علت کاهش تقاضای کاذب قیمت ها روزانه کاهش خواهد یافت به جای افزایش روزانه قیمت ها

۳.سود فعلی که سالها ست در جیب دلال ریخته میشود به خودرو ساز و قطعه ساز میرسه و از زیان انباشته وحشتناکی که سالهاست دارن نجات پیدا میکنن


البته بنده ایرادات و انحصار و بی مدیریتی های خودرو سازان را قبول دارم
ولی چاره فوری و موقتی در شرایط فعلی سخت ارزی و امکان نداشتن واردات گسترده خودروی ارزان و باکیفیت خارجی برای شکستن قیمت ها حذف دلال از تقاضای بازار است
الان باید خوشحال باشیم همینطوری هم قیمتها فضایی هست و مصرف کننده توان خرید رو نداره
رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد:
نمایندگانی که برای جلوگیری از وارد خودرو لابی گری میکردند و خودشان را به آب و آتش زدند، و در حمایت از خودرو سازان داخلی گریه و زاری کردند، کجا هستند!! باید یک رسانۀ متعهد برود و با آنان مصاحبه کند و نتیجه لابی گری و زارزدنشان را به آنها یادآور شوند.
چین جقدر تورم دار 1.5 درصد چطور میشه تو همچین کشور بهم ریخته ای زندگی کرد ؟!؟!
این رئیس جمهور هم همان سیاست های غلط گذشته تصمیمات یک شبه و قیمت گذاری دستوری و نابودی بازار سرمایه را هدف گرفته.
فاصله قیمت خودرو در کارخونه و بازار به جیب میره؟
بله کاهش قیمت خودرو خیلی خوبه، اما به شرطی که مردم اگر خواستندبتونن بخرن. نه اینکه با قیمت دوبرابر از بازار بگیرند
وای چه رییس جمهور خوبی. ما و این همه خوشبختی محاله. جمع کنین این بساط عوام فریبی رو
جهانگیری چقدر بابت دلار ۴۲۰۰ حرف شنید؟همچین هم کاری بدی نکرده،چون هیچ کسی جرأت ندارد اونو حذف کنه؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
بله یک سنیگی انداخت تو چاه هیچ کسی نمیتونه خارج کنه اون زمان فاصل دلار جهانگیری با ازاد چهارتومن بود الان بیست چهارتومن می فهمی
اقای وزیر نفت گفته مشترکان پر مصرف جریمه میشن...وزیر نیرو هم گفته مشترکان پرمصرف جریمه میشن...وزیر مخابرات هم گفته مشترکان پر مصرف جریمه میشه...وزیر جهاد کشاورزی هم گفته زیاد غذا بخورین جریمه میشین...خلاصه دیگه کلا مردم پر مصرفی هستین که هی باعث ناراحتی وزرای محترم میشین...خب کمتر مصرف کنین چی میشه...اصلا برید بمرید ولی تو مردن هم زیاده روی نکنید چون ممکنه به شهرداری و مرده شور خونه و بهشت زهرا بربخوره ناراحت بشن مرده هارو جریمه کنن
همش حرف .
باسلام تحیت،حالا که تب و تاب افزایش قیمتهاس و کارخانه ها نیز هر چی افزایش میدهند سیرایی ندارن،لطفا این خواسته مردم در خصوص پیش فروش یکساله ی بدون سود مشارکت و تحویل به قیمت روز و عدم فروش یکساله،از دوستان حقوقدان استعلام کنید چرا در قراردادی که طرف اول ۵۰٪قیمت روزه خودرو را داده بعد از یکسال باید پنجاه درصد باقیمانده رو به قیمت روز بخرد،عملا کارخانه با این پیش پرداخت تولید کرده ولی در انتهای کار تمام سود برای خودرو ساز مانده که این نوع قرارداد تولید نارضایتی نموده،لطفا پیگیری نمایید این اجحاف ملغی شود.باسپاس
هیچی پولی آزاد نشده وقرار نیست ازد بشه ،دنیا قانون داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
قانون دنیا هم یعنی امریکا درسته هرچی شماها بگید
احسنت بر رئیس جمهور. این شد یه چیزی. قاطعیت در امور مردم باعث دلگرمی مردم می‌شود. لغو افزایش قیمت خودرو که صد در صد از طرف یه عده سرمایه دار ضد مردمی ارائه شده بود قدرت نمایی ریاست جمهوری را ثابت کرد. دست مریزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
شما چند سالتونه؟
مگه خانمای مجرد آدم نیستن که خونه بخوات؟!
به نفع رانت خوارها شد
اول اعلام کردید قیمتها افزایش می یابد . قیمت خودرو در بازار ازاد بالا رفت بع که تصمیم لغو شد قیمت بازار ازاد به جای اول برنگشت .
یکی نیست از شما بپرسد چرا؟! باید ماشین افزایش قیمت داشته باشد
که شما لغوش کنید واقعا سویء استفاده از ملت یعنی همین
دوستت داریم رییسی
به جای جریمه مشترکین پرمصرف گاز که پولش را نقداً پرداخت میکنند، صادرات برق را که به خاطر تحریمها پولش را نمیدهند قطع کنید.
تورم چین دو برابر شد با 08 درصد وحداکثر 1.5 درصد جور در نمیاد این تیتر زدن یعنی دل ما ایرانیا مثلا خنک بشه
خانه دار شدن مجردها‌ ... !!!
شما فعلا به متاهلها‌ خونه بدید تا عمرشون‌ در راه‌ تهیه منزل اجاره ای هدر نده‌ برای مردها هم یک فکری میشه...
رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو را لغو کرد:
نوشداروی بعد از مرگ سهراب.
تورم دو برار چین
خداااااااااااااااااااا
مردم نامحرمند؟! ۳.۵ میلیارد دلار آزاد شده! و هیچ کس در جریان نیست که کی و از کجا آزاد شده؟ و قراره کجا هزینه بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
عزيز دل چرا باور كردي. اگر راسته چرا نميگن از كدام كشور يا به چه دليلي
چنان از دادن مژده به بازنشستگان تامین اجتماعی گفتند !!!!

که فکر کردم طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی شده است !!!!!!

متاسفانه، هنوز دولت از پرداخت و تسویه بدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خود به صندوق تامین اجتماعی خودداری میکند

و بازنشستگان حداقلی بگیر با مشکلات متعدد و رنج و بیماری و شرمندگی خانواده به سختی تا دهم ماه خود را به زور می کشانند .
افزایش قیمت خودرو منتفی شد .
خودروساز ها هم اعلام کردند تعهد فروش فوق العاده خودرو در قبال افزایش قیمت بود . یعنی گرو کشی کردند یا قیمت افزایش یابد یا ما کُند تولید میکنیم .
کی این دو خودروساز کله پا میشوند مردم ما یک نفس راحت از دستشان بکشند
وای از این رفتار های عوامانه باعث تاسف است بعد از چهل سال هنوز نفهمیده اید که اقتصاد اینگونه رام نخواهد شد
یعنی مواد اولیه ، خدمات، حمل و نقل ، دستمزد،ارز و... گران شود اما خودرو نه! خوب این تصمیم از آن تصمیمهای زود فوری انقلابی هست که دودش در چشم مردم خواهد رفت. دولت باید از سیاستهای پولی و مالی استفاده کند نه این حرکات پوپولیستی
هر رئیس جمهوری قبل از انتخابات هزار وعده ارزانی میدهد مخصوصا در خودرو ولی بعد از شروع بکار انگار هیج اختیاری ندارد واقعا مافیای خودرو کیه که هیج دولتی تا بحال حریف نشده . راه کار ساده است واردات خودرو را ازاد کنید
اتفاقا عجله كنيد نگذاريد قيمّت أرز بالا برود بالا وفتن ان يعني سقوط دوباره پول ملي و يعني گرانقدر و فساد دوباره لطفا عجله كنيد
چرا تا الان این کار توسط رییسی انجام نشده
رئیس جمهورفنرافزایش قیمت خودرورابیشترفشردووقتی رهاشود
که چندصباحی دیگرخواهدشد خواهیددیدفیمتهارا
اول اینکه بجای حذف دلار 4200 نظارت را درست انجام دهید تا کسی نتواند رانت خواری کند و از این مسئله سو استفاده نماید و گرنه حذف دلار 4200 پاک کردن صورت مسئله هست
آقای رئیس جمهور دستور توقف افزایش قیمت خودرو موقتی است و دردی را دوا نمی کند باید ایران خودرو و سایپا را منحل کنید تا وضعیت خودرو سر و سامان بگیرد.
محل تامین اعتبار دستور رئیس جمهور محترم برای عدم افزایش قیمت خودرو از کجا است ؟ به عبارت دیگر مگر ایشون این اجازه را از نظر قانون دارند که از جیب سهامداران خودرو سازان تصمیم بگیرند؟ به عنوان مثال ایشون میتوانند دستور بدهند که مابه التفاوت قیمت جدید و قدیم خودرو توسط دولت تامین میشه.
پولهای ازاد شده قراره صرف دوستان عزیز تر از جانمون در منطقه بشه شما چرا از الان دارید خوشحالی میکنید تهش اگر موند میدیم شما فقط نگاه کنید ،واقعا همینه یا صرف اونها میشه یا برای پوشاندن اختلاسها بکار میره یه سوال دارم مگه ارگانها نظارت نمیشن ،حسابرسی ندارن ،یا همگی هیئتی هماهنگ عمل میکنن
قيمت گذاري دستوري همين است عزيز من. مثلاً الان خودرو ارزان شد؟ اصلا از ديد مردم قيمت خودرو الان قيمت كف بازار است يا قيمت قرعه كشي كارخانه؟
متاسفم...
آخه این چه مدل قیمتگذاری قبض گازه؟؟؟ کسی که خونه 60 متری داره با کسی که خونه 160 متری داره بابا مترازش 100 متر فرق داره بعد این دوتا رو با هم مقایسه میکنید و میگید پرمصرفه اون بنده خدا تو خونه کوچک مجردی از گرمای زیادی با زیرپوش راه میره بعد ما پتو دورمون پیچیدیم از سرما بعدشم هم ما پرمصرف شدیم
آقای رییسی دستور توقف قیمت خودرو را صادر کرذخودروسازان هم بلافاصله وهمزمان بافرمان اجرایی وتاریخی ریاست محترم جمهور فروش فوری خودرو را لغو کردند این یعنی چی؟
رياست جمهور افزايش قيمت خودرو را لغو كردندچون مصوبه ستاد تنظيم بازار را نداشت ، دل خوش نيستيم چون دو روز يگر ستاد تنظيم بازار افزايش قيمت را تصويب مى كند
- ميليارد ها دلار رز كشور ازاد شد ، نه اسمى از كشور ازاد كننده و نه علت و چگونگى ازاد شدن ارزهاى بلوكه شده ، ذكر شده است ، دل خوش نيستيم از اين ترفندها براى جلوگيرى از التهاب بازار ارز زياد شنيده ايم و هيچ نتيجه اى نديده ايم...
به به دانشمند
خودرو سازان و قطعه سازان بايد جهادي كاركنند و انتظار افزايش حقوق نداشته باشند. افزايش دستمزدها و قيمت فولاد و آلومينيوم و برق و آب و بيمه و هزينه هاي پزشكي و مخابرات و حمل و نقل هيچ ربطي به يمت تمام شده ندارد. افزايش قيمت دلار هيچ ربطي به واردات قطعات و تجهيزات ندارد. بلوكه كردن قطعات در گمركات هيچ ربطي به قيمت تمام شده ندارد. اينكه قيمت تن ماهي و برنج و گوشت بعد از 20 سال به ترتيب 150 برابر و 150 برابر و 50 برابر شده و يا اينكه قيمت انواع پليمرها بعد از 20 سال بيش از 70 برابر شده است ربطي ندارد. قطعه سازان و خودرو سازان جمع كنند بروند. نبايد وعده غذايي به آنها داده شود! يا حقوق مزايا براي كودكانشان و آينده آنها.... پزشكان حق دارند سالي چند بار دستمزدها را افزايش دهند. به مردم چه ربطي دارد. به اقتصاذ چه ربطي دارد. قيمت مسكن 8 برابر ميشود ظرف دو سال به خودرو ساز چه ربطي دارد. پرسنل در كف كارخانه بخوابند تا نيار به خانه نداشته باشند.
احسنت بر آقای رئیس جمهور که جلوی گرونی خودرو را گرفتند. مرحبا. دستمریزاد. انشاءا... موفق باشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی