بازدید 4105

آمریکا خواهان ادامه روند گفت‌وگو با کره شمالی است

وزارت دفاع آمریکا دوشنبه شب مدعی شد که دولت بایدن به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد گفت وگو و دیپلماسی با کره شمالی را دنبال کند.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 09 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جان کربی سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران در مورد موضوع کره شمالی و مانورهای اخیر این کشور، گفت: ما می‌خواهیم گفت وگو و دیپلماسی را با کره شمالی برای یافتن راهی دیپلماتیک برای پایان دادن یا خلع سلاح هسته ای این کشور دنبال کنیم و ما این را خیلی واضح بیان کردیم.

کربی بدون توجه به سابقه بدعهدی های آمریکا و متعهد نبودن کشورش به توافق نامه‌های بین المللی، افزود: تا به امروز هیچ علاقه ای از سوی پیونگ یانگ برای حرکت در این مسیر (بازگشت به روند مذاکرات) نشان داده نشده است و این مایه تاسف است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: همانطور که قبلاً گفتم، ما یک اتحاد امنیتی با کره جنوبی داریم که باید به آن احترام بگذاریم و ما مطمئن خواهیم شد که در منطقه و در شبه جزیره از قابلیت‌هایی برخورداریم تا تعهدات امنیتی خود را در آنجا انجام دهیم.

کربی در ادامه درباره افزایش روابط میان چین و کره شمالی نیز افزود: چین در پیونگ یانگ نفوذ دارد و ما دوست داریم ببینیم که آنها از این نفوذ به شیوه ای سازنده استفاده کنند. آنها نفوذ دارند و باید از این نفوذ خود برای کمک به هدایت کره شمالی به سمت یک راه حل دیپلماتیک برای این موضوع استفاده کنند.

سخنان سخنگوی پنتاگون در حالی بیان می‌شود که گزارش‌هایی در مورد تلاش کره شمالی برای تقویت توان دفاعی نیروهای توپخانه منتشر شده است.

در همین رابطه دولت کره جنوبی با احتیاط به گزارشی مبنی بر برگزاری مسابقات تیراندازی توپخانه توسط ارتش کره شمالی واکنش نشان داد و گفت که وضعیت‌های مرتبط را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت.

رسانه های دولتی کره شمالی روز ۷ نوامبر (۱۶ آبان) از برگزاری مسابقات تیراندازی توپخانه در تعطیلات پایان هفته به عنوان بخشی از برنامه تقویت ظرفیت‌های دفاعی این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با اعلام این مطلب افزود: این عملیات نظامی روز شنبه به دنبال افزایش نارضایتی این کشور درباره آنچه اقدام‌های ناعادلانه و یک جانبه تلقی می‌کند، انجام شد.

جامعه بین المللی چنین عملیات نظامی را در مورد کره شمالی که مشابه عملیاتی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می دهند، مورد انتقاد قرار می دهد.

بر پایه این گزارش، کارشناسان و تحلیلگران معتقدند «پیونگ یانگ» به دنبال عادی‌سازی فعالیت های دفاعی خود با هدف پذیرفته شدن تدریجی از سوی جامعه بین المللی درباره فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک خود می باشد. فعالیت‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشکی این کشور پیش از این توسط قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این عملیات نظامی توسط «ارتش مردمی کره شمالی» KPA برای تقویت ظرفیت دفاعی زیر پرچم "دفاع از خود" و تحت نظارت «پاک جونگ چون» از اعضای دفتر سیاسی هیات رئیسه و دبیر کمیته مرکزی کارگران کره انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی