بازدید 48370

آذربایجان: ایران پیام‌های مثبتی می‌فرستد

وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد که در طی هفته‌های اخبر پیام‌های مثبتی از سوی ایران به آن‌ها رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰ 04 November 2021


به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری ترند، جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت که در طی هفته‌های اخیر خبرهایی مثبت از این رسیده است و باکو از این پیام‌ها استقبال می‌کند.

به گفته بایراموف، آذربایجان همانند گذشته به دنبال توسعه روابط با ایران است.

وزیر خارجه آذربایجان در این رابطه مشکلات اخیر پیش آمده میان ایران و آذربایجان گفت: طرف ایرانی مطلع شد که آذربایجان نگران ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به منطقه قره‌باغ است. با این وجود مسئله ورودهای غیرقانونی ادامه پیدا کرد؛ سپس هنگام بازرسی در خاک آذربایجان مشخص شد که دو وسیله نقلیه متعلق به شرکت‌های ایرانی به طور غیرقانونی وارد حریم آذربایجان شده‌اند و راننده‌های این وسایل نقلیه بازداشت شدند. مذاکرات نیز از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه پیدا کرد.

بایراموف عنوان کرد که از این طریق، نتیجه عادی حاصل شده است.

وی تاکید کرد که آذربایجان همیشه آماده حل و فصل مشکلات از طریق گفت‌وگو بر پایه اصل رابطه و احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر است.

به گزارش ایسنا، الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان اخیرا در گفت‌وگویی با روزنامه ایتالیایی "ریپابلیکا" در اظهاراتی ضدایرانی با اشاره به تردد کامیون های ایرانی در مسیر تجاری همیشگی خود مدعی شده بود: پس از آزادی قره‌باغ، ما در مرزهای خودمستقر شدیم و آنجا ماندیم. مسیر میان برخی شهرهای ارمنستان از محدوده آذربایجان عبور می‌کند. ما مشاهده کردیم که از این مسیر برای عبور کالاهای غیرقانونی به قره‌باغ و محدوده ما استفاده می‌شود. این غیرقابل قبول است. ما خواهان این هستیم که به مرزهای‌مان احترام گذاشته شود. ما به طور غیرقانونی به مرزهای دیگر کشورها ورود نمی‌کنیم. پیام ما ساده بود. "دیگر کافی است". ما یک بیانیه دوستانه فرستادیم تا جلوی این اتفاق را بگیرم. این مسیرها تحت کنترل ماست و دلیلی ندارد که فریبکاری کنیم و بگوییم این اتفاق نیفتاده است. متاسفانه به خوبی به این هشدار پاسخ داده نشد.

علی اف افزوده بود: بنابراین ما مجبور شدیم گام دوم را برداریم. ما یادداشتی دیپلماتیک فرستادیم. ما سفیر ایران را دعوت کردیم و این موضوع را عمومی کردیم تا جلوی این اتفاق را بگیریم اما وضعیت حتی بدتر شد. تعداد کامیون‌هایی که از ایران به قره‌باغ می‌آمد بیشتر شد و ما این را یک حمله و توهین تلقی کردیم. پس ما اقدامات کاملا قانونی دیگری اتخاذ کردیم.

وی گفته بود: اقدامات غیرضروری در کشور همسایه شکل گرفت. آن‌ها به صدور بیانیه‌های نامناسب، تهدید و انجام رزمایش نظامی در مرزهای‌مان پرداختند. این عجیب بود که ابتدا گفته شود این رزمایش نظامی از قبل برنامه‌ریزی شده بوده است اما بعد گفته شود این رزمایش برای آن انجام گرفته که به ما پیامی بدهند. هیچ کس نمی‌تواند خواست خود را به ما تحمیل کند.

در پی این اظهارات، محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت و گو با ایسنا در واکنش به ادعاهای تعجب برانگیز الهام علی اف علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: از اظهارات منتسب به آقای الهام علی اف متاسفم؛ لابد اطلاعات غلطی به پرزیدنت جمهوری آذربایجان داده اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بین دو ملت هم کیش و مسلمان شکاف ایجاد شود، گفت: برخی اظهارات علیه حسن همجواری و همسایگی است. متأسفانه بدخواهان دو ملت مسلمان دنبال شکاف بین دو کشور اسلامی و همسایه هستند.

وی‌ تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران علیه قاچاق مواد مخدر را در دنیا بی نظیر خواند و تاکید کرد که اگر غیر از این بود کل اروپا و قفقاز گرفتار تبعات مواد مخدر می شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶۶
علی اف درست و قانونی گفته اند، متاسفانه ما اول درست عمل نکردیم، بعد هم دشمنان رابطه حسنه دو کشور شیعه، شروع به نفرت پراکنی و اختلاف افکنی نمودند! مراقبت لازمه و باید موضع گیری درست انجام دهیم تا عظمت ایران حفظ و ارتقا بیابد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
یا ازهیچ چیزخبرنداری یا میخوای کارهای امربراردوغانو توجیه کنی.
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
یاشاسین ارمنستان
رحمان
| France |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
اونا اسما شیعه هستند ومردمش مثل مردم کشورهای شمال اروپا تقریبا هیچ اعتقادات دینی ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
ببند
به گفته بایراموف، آذربایجان همانند گذشته به دنبال توسعه روابط با ایران است.!!!!
تو که راست میگی
خدا کمر دروغگو رو بزنه و رسوا کنه
دهانتون را گل بگیرید و پیام مثبت نفرستید. میشه؟؟
کشور آذربایجان از هر فرصتی برای ضربه به ایران استفاده میکند و روابط استراتژیک سیاسی با آن فقط برای رفع درگیری و جلوگیری از تلف شدن منابع است.
ایران باید مثل خود آدربایجان فقط در خوشی ها همراه این کشور باشد و در جنگها کوچکترین کمکی به آن نکند. دوبار سیلی حکومت آذربایجان بر صورت حکومت ایران نقش بسته و در زمان جنگ آنها با ارمنستان، داخلی ها بکمک آنها شتافتند و آنها ناسپاس بودند و هستند. حداقل از شاه عباس یاد بگیرید که چگونه به ارمنی ها احترام گذاشت و مزد آنرا گرفت و عثمانیها در فشار قرار داد.

حرف آخر، گرایش آذربایجان به ترکیه و غرب است و طمع الحاق آذزبایجان ایران به کشورش را دارد پس ادای کشور دوست را درنیاورد و از ایران بعنوان برگه امتیاز از آمریکا و ترکیه و اسراییل استفاده نکند. این درسی باشد برای داخلی ها که دلشان برای جدا شدن آذربایجان ایران میتپد و امید که آن را بگور ببرند.
متاسفانه این کار یعنی ضعف دیپلماسی
اونها شیطنت کردند و ما سیگنال ببخشید می فرستیم . مطمئنا این پیروزی برای علی اف بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
این حرف ها چیست پس باید وارد تنش و جنگ میشدیم؟آن هم با کشور اسلامی ؟هر نوع تنش نقشه غرب و اسراییل هست پس چرا شما بهش دامن میزنید این یک فتنه خطرناک بود که توسط ایران دفع شد و اتفاقا پیروز میدان ایران و ملت ادربایجان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
این ارمنی باز هم پیداش شد
ایرجی
| Australia |
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
الان سوالی که پیش میاد اینه که اگر ما می گفتیم ، جمهوری باکو برای ما پیام مثبت می فرسته ، آیا شمای نوعی نمی گفتی ، دروغه!؟پس در مورد ادعای اونها هم خوش بین نباش
فلاح نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
آفرین دقیقا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
شب بلند است و قلندر بیدار
بعد دیدن اقتدار ایران در مقابل امریکا فهمیدن با کی طرفن
این جناب علی اف درحال انجام ماموریتی ازطرف رجب اردوغان است که قبلا جعفرپیشه وری ازطرف استالین مامورش بود ومتاسفانه مسئولان ماهم مسئله را به تنشهای جزئی وموادمخدر وسوتفاهم وامثالهم محدودمیکنند.فراموش نکنیم در انگارنه انگاری ایران این یارو به فرمان اربابش نزدیک 20 سال است درحال فتنه گری ونفرت پراکنی قومی وجعل تاریخ آنهم به شکلی بسیارمزورانه است.
بچه که بودیم به دلایل نامعلومی قهر می کردیم و چون تعداد بچه ها زیاد بودن سهم ناهار یا شاممون را به بچه دیگر میدادن، پدر میگفت نگران نباشید بیشتر گشنش میشه، دیگه قهر نمیکنه و در وعده غذایی دیگر خودبخود میاد سر سفره، تا وعده غذایی دیگر فرصت پیدا می کردیم میرفتیم سراغ مادر که از گشنگی نجاتمون بده و بیچاره مادر هم متحمل زحمت مضاعف می شد. حکایت ایران در برخورد با ماجرای اخیر با آذربایجان همسایه حکایت قهر کردن دوران بچگی ما بود که کاری از دستمون بر نمی اومد و دست از پا درازتر در وعده غذایی بعد سعی می کردیم در اول وقت سر سفره حاضر شویم.
رجب اردوغان هیتلرقرن 21 است.چه ازلحاظ هوسهای جهانگشایی چه ازلحاظ نژادپرستی.البته نژادی موهوم ساخته ذهن خیالباف وبیمارش. باید بسیارمراقب اردوغان وبچه گنده اش درباکو بود.
کارمان به گدایی دوستی از اذربایجان هم کشید!!! مگر روسای همین کشور قلابی نبودند که ما را متهم کردند سی سال است مواد مخدر قاچاق می کنیم؟ کاش یک ذره از آن همه هارت و پورتمان در برابر دشمنان خیالی در آن سوی دنیا را در برابر این دشمنانی داضشتیم که زیر گوشمان لانه کرده اند و علیه کشورمان دسیسه می کنند. واقعا اگرب این اتهام را آمریکا یا اسرائیل زده بود، واکنش بزرگان هیمن بود؟ از بس بدبخت شده ایم شغال ها هم ما را می بینند فکر می کنند شیر هستند.
جای بسی خوشحالی است که دو کشور همسایه و مسلمان باید اصلأ با هم تنش نداشته باشند در هر صورت امیدوارم که روابط آذربایجان و ایران به مرحله بالاتری از روابط معمول برسد تا چشم دشمنان دو کشور کور شود.
متاسفانه برخی از سران مملکت اول کار رو انجام می دهند بعد میشینند فکر میکنن
مردم آذربایجان مردمی مسلمان و عاشق اهل بیت هستند امیدوارم برخی از سران مملکت و نمایندگان از این به بعد سنجیده حرف بزنند و دشمنان اسلام رو خوشحال نکنند
اگه بجای آذربایجان احمدشاه مسعود بود حتی 12 هزار نفر شیعه افشاری هم می کشت باز پان فارس ها میپرستیدندش
آذربایجان فقط خودش نیست در خود ایران قلب 40میلیون ترک با آذربایجان است ما با آنها هم کیش وهم زبان هستیم باید در دیپلماسی دقت شود
پاسخ ها
شهرونداردبیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
آذربایجان دردل تمام 85 میلیون ایرانی داخل و6 میلیون ایرانی خارج جای دارد. ولی تمام ایرانیان ازجمله 15 میلیون آذری عزیز از امثال تو که فریب خورده شیادان پان ترکی متنفرند.
مطمئناًاگرماباهمسایگان همکیش بادیدمهربانانه ای نگاه کنیم تمام مشکلات بسرعت حل میشودولی بایدمراقب باشیم فریب دشمنان رانخوریم دراین موردهم اگرارمنستان بگذارد ومابه سمپاشی هاوتفرقه افکنی ها اعتنانکنیم
خبرخوب برای ماوبدبرای کشورمتجاوزبخاک آذربایجان که ارزوی اختلاف افکنی بین ماوآذربایجان را داشت و احسنت بر دیپلماسی کشورمان
چرا عکس آذربایجان را هم اندازه در کنار ایران گذاشتید!
یعنی قهرمانانه نرمش کردیم!؟
آذربیجان دیگه چی از ایران میخواهی دریایه خزر همرا با معینات گازی بود که ایران تقدیمت کرد دیگه چی میخواهی ایران بهت بده..عزیز
اشتباه شرکت های خصوصی و عدم نظارت کامل بر این شرکت ها که متاسفانه حریم های قانونی جدید را میدانستند اما برخلاف آن عمل کردند و باعث شدند این مشکل پیش بیاد و اسراییل که منتظر چنین فرصتی بود حجمه های ضد ایرانی خودش رو گسترش داد .به هر حال اختلاف و تنش بین مسلمانان خاستع غرب بوده همیشه.دیپلماسی ما هوشمند تر از سابق شده
ما بدون اجازه به خاک کشور اذربایجان میریم بعد میگیم به پرزیدنت خبر درست ندادن با این کارها کشور ایران را پیش همسایگان خرد نکنید نا امنی در همسایگی برای ایران خطرناک است
سلام مسولین محترم کشوراذربایجان مطلع هستندکه کشورمان ایران صلح طلب وبامردمی مهربان وغیرتمندمیباشندودرسختی هامثل زلزله سیل کمک میکنندواذربایجان نبایددنبال تنش باشدوباحرف ترکیه خودش رامنزوی کند
برادر من کدام پیروزی فقط اشتباه دیپلماسی ما بود ما باید به حریم اونا احترام می‌گذاشتیم ولی ما هر چی میکشیم از ضعف دیپلماسی هست از اول باید به حقوق کشور همسایه و شیعه احترام میزاشتیم تا کار به اینجا نکشه
ببخشید نداره.آذربایجان را به لرها بدهید تا بلافاصله ضمیمه تبریزش کنیم
باید ضرب شست بهتری نشون داده بشه. اصلا جالب نیست که اوضاع این جور بهبود پیدا کنه
واقعا با این کارهاتون باعث کوچک شدن ایران وایرانی شدید
بجای زدن تودهنی الهام واردوغان سیگنال مثبت می‌فرستند !خاک
حرفاشون تناقض زیادی داره اگه ما جلوی قاچاق مواد مخدر به اروپا رو گرفتیم چرا تهمت زدند ما از طریق قره باغ قاچ میکنیم
خؤب و عآلی
علی اف تو که زیر سلطه دیگر کشورها هستی فکر میکنی مردی ایران بخاطر حفظ خون مسلمانان با تو مدارا میکنه
ما مردم ایران دوست و برادر ملت اذربایجان هستیم .ولی زیر حرف زور و زبان درازی کسانی چون الهام خانم نمی رویم. زنده باد ایران و ایرانی با هر قوم و نژاد و زبانی
اونها خودشان را نداشتند بعد ایران پیام مثبت می فرستنده واقعا جالب است.
تو رو خدا مارو دور ننداز. شهر بی کلانتر بشه قورباغه هفت تیر کش میشه. ازکی حلزون جزو شاخدارها شده؟؟؟ برو دوغتو بنوش بچه
جمهوری جعلی باکو استان ایران است و باید روزی به خاک مقدس ایران اضافه شود
اگر کامیون به کشور ما بدون اجازه وارد شود چه کاری انجام میدهیم؟؟؟؟
سلام زمان قاجار ایران آذر بایجان را بخاطر شکست تا صد الی صدوپنجاه سال قرار شد خود مختار شود وبعداز این زمان که گزشته دوباره جزء خاک ایران شود پس چی شد که هنوز آذربایجان جز خاک ایران هنوز نشده
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
جدایی قفقاز ازایران درقراردادهای گلستان وترکمانچای زماندارنبود ولی با توجه به تحمیلی بودن این قراردادها ایران باید بدنبال الغای آنها بود .ازجمله درسالهای اول فروپاشی شوروی فرصت خوبی بود که ازدست رفت ودرعوض ترکیه در20 سال اخیر عملا قسمتهای آذری نشین قفقازرو که جمهوری آذربایجان نامیده میشود به قسمتی ازقلمرو خود اضافه کرد.
آقادم خروس راباور کنیم یا قسم حضرت عباس را آذربایجان از ایران جدا شده باید دیر یازود به خاک اصلی بپیوندداین دیگر اداواطوار وقهروآشتی ونیاز به پیغام یاپسغام ندارداگربازور وفشار یا هر روش دیگری آذربایجان باید به خاک اصلی بپیوندد اگرچه خوشایند عده ای نباشد من یک آذری هستم واین رااز ته دل می گویم واین کار بایدانجام شودوخاکی که به زور از وطنم براثر نادانی عده‌ای خائن وبی غیرت وطن فروش جدا شده باید وصل مام وطن ایران اسلامی شود.
علیف درس شوخوب بلده معلم های خوبی داره اسرائیل+عردوقان ، یک دو تاضربه (بازداشت دو راننده ایران + تهمت وافترابه ایران قاچاق مواد مخدر) حالاایران بخاطراینکه دالان زنگزوربسته نشه (که درآخربسته میشه) فعلامسائل مهمتری وجود داردکه باعث شده ایران دست به عصاباشه وهنوز حزب حسنیون جمهوری آذربایجان ریشه هاش قوت نگرفته هروقت درتلویزیون دیدیددرموردجمهوری آذربایجان وچگونه بقدرت رسیدن علیف ها برنامه پخش کردبدانید وقت جواب رسیدن ایران فرارسیده وثابت میکنن که الهام علیف وپدرش اصلاترک نیستند گذشت زمان همه چیزراروشن میکند
البته یادمان باشد کل منطقه قفقاز ازجمله آذربایجان ارمنستان وسایرمناطق متعلق به ایران بزرگ است وتوسط روس‌ها ی تزاری ودسیسه های سایرین از جمله انگلستان روباه کثافت ربوده واشغال شده اند که باید به خاک اصلی مام میهن برگردانده شود هرچه زودتر بهتر ....
متاسفانه این یک نوع پیروزی برای علیف بود واقعا از کجا ب کجا رسیدیم کشوری که سی سال از عمرش نمی‌گذره نمی‌تونیم جوابشو بدیم بعد ادعای میکنیم با آمریکا در افتادیم
اقتدار و عظمت ایران حفظ بوده و هست و با این سخنان سخیف از دست نمیرود و در ضمن ایرانیان خیلی از خود تجمل و صبر نشان دادن و حسن همجواری را بجا آوردند و گرنه بنظر بنده اضافه بر سازمان به علی اف و رجب اردغان لطف کردند و چشم پوشی از خطای آنها ... این بر همگان مشخص و اعیان میباشد که مثل اینان حریف قابل نبستند و نبودند و نخواهند بود خوب است صبر و حوصله مردان سیاست ایران زمین و معقول و عزت مند بر همه ایرانیان درود و همچنین درودی بی پایان بر مردان سلحشور سپاه پاسداران
برن گمشن مردک مزدور اسرایل چیه که پیام مثبت برای ارسال کنید نادر افشار کجایی که ببینی زمانی جواب ترک ها رو چطور دادی الان اینها پیام مثبت می‌فرستن ی نادر میخایم
دوران دیپلماسی قوی رو فقط دکتر ظریف داشت..در دوران احمدی‌نژاد که آبروریزی فراوان بود..امیدواریم این دولت،،سبب خفت نشود
هیچ کس نمی‌تواند خواست خود را به ما تحمیل کند.؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فعلا که اسراییل و آمریکا تحمیل کردن ... نکردن؟ یعنی خواست خودت بوده برای ایران شکلات بازی در بیاری؟بدون حمایت آمریکا و اسراییل و ترکیه ؟
ولی بدان که موقع جنگ هیچ کدومشون جرات دخالت و حمیت ازتون رو ندارن ...
فقط شانس آوردی جنگ طلب نیستیم و مهمتر اینکه مسلمانیم و شیعه و شما هم مال خودمونید
حتما داریم التماس آذربایجان می کنیم
جناب علی اف یکی طلب شما شاید تصور کنید که ایران کوتاه اومده ولی به وقتش خواهی فهمیدکه چه غلط بزرگی کردی واون وقت دیگه دیر شده ، تازه متوجه می شید که اردوغان تو به یک مانات فروخته
بنظر میرسه باکو سر عقل اومده و این اواخر با دیدن قدرت ایران و همینطور نفتکشی که از دندون های کثیف آمریکا گرفتیم رو که شاهدش بوده متوجه بوده که با کی در افتاده و از خیالاتش برای کمک به امپراطوری خیالی عثمانی سر باز زده.
جنگ دوا درست کردن راحته هنر با کسی است که بتواند دوستی کند ما باید به حال بیندیشیم گذشتها مال تاریخ است
اخ علی اف در حدی نیس داداشم شیطنت کنه از قدیم گفتن بخشش از بزرگانه اگه علی اف تکون بخوره اذربایجان از روی زمین محو میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
نگو آذربایجان که تکه ای ازخودمونه.بگو حاکمان دراذربایجان محومیشن
شما که خیلی ها رت وپورت کردید که چنینوچنان میکنیم راستی با رژیم صهیونسیتی که اومده آذربایجان همسایتون شده چیکار کردید
نگران نباشید این سیاست ایرانه،انشاالله بزودی با نابودی اربابشان اسرائیل نوبت به الهام میرسد
..متاسفم؛ لابد اطلاعات غلطی به پرزیدنت جمهوری آذربایجان داده اند...

چرا همیشه "لابد" گیرندگان پیام غلط و محاسبه کننده راهبردی غلط دیگران هستند؟!
لطفاً نقشه اونا را در حد خودشون ترسیم کنید نه در حد ایران بزرگ
گرچه با هر نوع تنش و جنگ مخالفم بویژه با هموطنانم در کشور ایران شمالی
اما بهرحال این کوتاه اومدن ، یکبار دیگر غرور ملی ام را خدشه دار کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست