بازدید 6734

افزایش کیفیت نان در خراسان جنوبی با اجرای برنامه سلامت‌محور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی گفت: 500 متصدی نانوایی در طرح آکادمی ملی نان برای ارتقای کیفیت نان تولیدی با شرکت در دوره‌های آموزشی، فرآیند پخت مطلوب نان را آموختند.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 02 November 2021
افزایش کیفیت نان در خراسان جنوبی با اجرای برنامه سلامت‌محور
 
به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ مجید اسداللهی افزود: ارتقای کیفیت نان که ارزشمندترین ماده غذایی مردم است و سلامت جامعه ارتباط مستقیم با کیفیت آرد دارد یکی از برنامه‌های و ماموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی است که در این راستا طرح آموزش 500 متصدی واحد نانوایی در دستور کار قرار گرفت.
 
اسداللهی عنوان کرد: در این دوره‌های آموزشی اصول و روش‌های پخت نان، فرآیندهای تولید شامل: فرمولاسیون و شرح موادمورد استفاده روش‌های عمل‌آوری خمیر، مدت زمان تخمیر، شکل دهی و چانه گیری برای انواع نان سنتی آموزشی داده شد.
 
وی با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل و موازین بهداشتی به ویژه در دوره کرونا، انتخاب و معرفی برگزیدگان جشنواره گندم، آرد و نان را یکی دیگر از مشوق‌های ارتقای کیفیت در زنحیره‌ی تولید این ماده غذایی دانست.
 
اسداللهی تشریح کرد: در راستای ایجاد فضای رقابت برای افزایش کیفیت تولید گندم، آرد و نان جشنواره تقدیر از برترین‌های این زنجیره در دستور کار قرار دارد تا گندم‌کاران، آردسازان و نانوایان برتر معرفی شوند و حرکتی به سوی کیفیت بالا داشته باشیم.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی متوسط نمره کیفیت نان استان را در محدودی‌ی خوب(حدود 80 درصد) اعلام کرد که می‌توان با ساز و کارهای تشویقی، حمایتی و ترویجی کیفیت را ارتقا داد.
 
اسداللهی گفت:  ارزیابی و سنجش از نان سنتی در شهریور ماه انجام شد و نان‌های سنگک و لواش در نمره کیفیت مطلوب گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست